Mitä hyviä puolia...

Tästä.puute

....teissä on?
Puolet palstan kirjotuksistahan on itsesäälissä rypemistä niin alkakaahan kertoa mitä Hyvää teissä on? Olette varmasti muutakin kuin rumia ja lyhyitä

117

613

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1020

Ei näytä löytyvän hyviä puolia......

• että.silleen

Paras puoli on se: Et mulla on "sellainen" mistä aina täällä on puhetta, sitä pitäisi säästää sekä jakaa: riipuen siitä kuka kysyy!
      Hiukan hankalaa on, sanoisinko pattitilanne! =)))))

• Jaat vain hyville.

• Kummanlaisen haluaisit, sellaisen jonka mielestä pitäisi säästää vai sellaisen, jonka mielestä pitäisi jakaa?

• että.silleen
        keittiöekspertti kirjoitti:

Jaat vain hyville.

Jaahas, missäs Ikis viipyy... niin saadaan puntit tasan!
        Vitsi,vitsi! Yrittäkää nyt ymmärtää... minä olen välillä täynnä pikku pirujani.

• että.silleen kirjoitti:

Jaahas, missäs Ikis viipyy... niin saadaan puntit tasan!
        Vitsi,vitsi! Yrittäkää nyt ymmärtää... minä olen välillä täynnä pikku pirujani.

Välillä oot täynnä pirujasi, mutta kait se kuuluu kuvioon.

• että.silleen
        HC-ätmel kirjoitti:

Kummanlaisen haluaisit, sellaisen jonka mielestä pitäisi säästää vai sellaisen, jonka mielestä pitäisi jakaa?

Tasapuolisuuden nimissä...taidan tulla jakamaan tulevaisuudessa vain yhdelle säästelijälle! Ei ole vain kävellyt vielä vastaan. Taidan käydä uimassa ja saunassa seuraavaksi.

• Ikis..M
        että.silleen kirjoitti:

Tasapuolisuuden nimissä...taidan tulla jakamaan tulevaisuudessa vain yhdelle säästelijälle! Ei ole vain kävellyt vielä vastaan. Taidan käydä uimassa ja saunassa seuraavaksi.

Plussaisin jos voisin, säästelijät on parhautta sekä miehissä että naisissa :)

• että.silleen
        Ikis..M kirjoitti:

Tuolla mä aikaisemmin jo sua kaipailinkin... punttien tasaukseen... =))
        Kiitos, palautteesta... parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Kävin saunassa ja uimassa ja sitt lähdin kyläileen. Nyt olen kotona taas ja nukkumaan menossa.

Hyvää yötä kaikille palstalla vielä keikkuville tasapuolisesti, kiusanhengille myös!

Tuolla mä aikaisemmin jo sua kaipailinkin... punttien tasaukseen... =))
        Kiitos, palautteesta... parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Kävin saunassa ja uimassa ja sitt lähdin kyläileen. Nyt olen kotona taas ja nukkumaan menossa.

Hyvää yötä kaikille palstalla vielä keikkuville tasapuolisesti, kiusanhengille myös!

Öitä sullekin kiusanhengelle.

• Ikis..M kirjoitti:

Sinä et sitten itse kuulu siihen parhaimmistoon, kun harrastat niitä kännipano-irtosuhteitasi. Koitas muistaa seuraavissa kirjoituksissasi.

• Ikis..M
        exex-atn kirjoitti:

Sinä et sitten itse kuulu siihen parhaimmistoon, kun harrastat niitä kännipano-irtosuhteitasi. Koitas muistaa seuraavissa kirjoituksissasi.

Sinulla on omituinen käsitys harrastuksista :D Jos jotain harrastan sillä sektorilla se on sitten pakkien antaminen ennemminkin. Miksi sinä kuulostat noin katkeralta, oliko joku kännipano ilkeä? eikö jäänyt aaamupuurolle?

• että.silleen
        exex-atn kirjoitti:

Hei, osaan lukea minäkin ja tehdä päätelmiä. Vastasin sulle jo siinä toisessa ketjussa. Vai pitäisikö minun lukea tämä mustasukkaisuuden piikkiin?
        Ei sulla ole mitään syytä siihen tunteeseen, minä nyt ainoastaan kirjoittelen hänelle. Asiallisesti kun vastaa mun viesteihini tällä palstalla, siinä syy miks ollaan puheväleissä.
        Yksityisviesteihin en ole koskaan laittanut edes rekatuille tavuakaan, vaikka on pyydetty. Sähköpostiosoite kun on helppo avata silloin, siinä se syy!
        Minä olen ja pysyn anonyymina...toivottavasti aina.
        Konkreettisesti muuksi en muutu, paitsi jos sattumalta oikeesti jossain tärmätään vastakkain... mutt kuka silloinkaan anonyymia tunnistaa?
        Parempaa päivänjatkoa sulle!

Hei, osaan lukea minäkin ja tehdä päätelmiä. Vastasin sulle jo siinä toisessa ketjussa. Vai pitäisikö minun lukea tämä mustasukkaisuuden piikkiin?
        Ei sulla ole mitään syytä siihen tunteeseen, minä nyt ainoastaan kirjoittelen hänelle. Asiallisesti kun vastaa mun viesteihini tällä palstalla, siinä syy miks ollaan puheväleissä.
        Yksityisviesteihin en ole koskaan laittanut edes rekatuille tavuakaan, vaikka on pyydetty. Sähköpostiosoite kun on helppo avata silloin, siinä se syy!
        Minä olen ja pysyn anonyymina...toivottavasti aina.
        Konkreettisesti muuksi en muutu, paitsi jos sattumalta oikeesti jossain tärmätään vastakkain... mutt kuka silloinkaan anonyymia tunnistaa?
        Parempaa päivänjatkoa sulle!

Minä vastasin tässä kylläkin Ikikselle, en sulle.

Enkä nyt en kyllä oikein ymmärtänyt tuota mustasukkaisuusjuttua :)

Ei se mitään, mulla ei ole mitään sua vastaan. Sulla on ihan kivoja kirjoituksia. Vaikka tuo äskeinen nyt oli vähän omituinen ;)

• exex-atn kirjoitti:

Minä vastasin tässä kylläkin Ikikselle, en sulle.

Enkä nyt en kyllä oikein ymmärtänyt tuota mustasukkaisuusjuttua :)

Ei se mitään, mulla ei ole mitään sua vastaan. Sulla on ihan kivoja kirjoituksia. Vaikka tuo äskeinen nyt oli vähän omituinen ;)

Olisko ollut vain tahaton lipsahdus.

• atännä on ihan mustis, kun ikis.m viihtyy paremmin muiden naisten seurassa.

• Ikis..M
        HC-ätmel kirjoitti:

atännä on ihan mustis, kun ikis.m viihtyy paremmin muiden naisten seurassa.

Mutta onhan atännäkin ihan kivaa jutteluseuraa, siitä joku kiltti & kunnollinen bodarimies voi saada vielä hyvän emännän kun vain muistaa olla menkkaränkkäpäivinä hissukseen :)

• että.silleen

Olisko ollut vain tahaton lipsahdus.

Eikä ollut! Tuli vaan mieleen et ehkä näillä kahdella on ollut jotain... joskus keskenään, ehkä vieläkin kytevänä. Mistä minä tietäisin mikä pidempi kähinä heillä oli menossa jo toisessa ketjussakin. Toinen toistaan syyttelivät... niin mulle tuli vaan mieleen jos mä olen sen kirjoitteluillani aiheuttanut... tyhmyytäni.
        Tuli sitten sellainen syyllisyyden tunne, joten päätin selittää kirjoittelujani.
        Missään nimessä en halua mitään draamaa kenenkään väleihin lisätä...
        liirum laarum... jutuillani vahingossakaan.
        OK... olen erehtynyt... sorry!

• Ikis..M
        että.silleen kirjoitti:

Eikä ollut! Tuli vaan mieleen et ehkä näillä kahdella on ollut jotain... joskus keskenään, ehkä vieläkin kytevänä. Mistä minä tietäisin mikä pidempi kähinä heillä oli menossa jo toisessa ketjussakin. Toinen toistaan syyttelivät... niin mulle tuli vaan mieleen jos mä olen sen kirjoitteluillani aiheuttanut... tyhmyytäni.
        Tuli sitten sellainen syyllisyyden tunne, joten päätin selittää kirjoittelujani.

Relax, et ole aiheuttanut mitään :) eikä meillä ole ikinä mitään muuta ollut kuin että atännä menkkaränkkää joskus allekirjoittaneeseen näyttää purkavan, ihan samoin kuin 121212:een ja ätmeliin. Me kai olemme sillä tavalla kilttejä & kunnollisia että se saattaa joskus ärsyttää ärhäkkäpäivinä atännää tai sitten vaan haluaa provoilla :D Eikä näitä liian vakavasti kannata ottaa tai kuvitella että tässä kukaan mitenkään loukkaantunut olisi, minulla ainakin ihan hauskaa kun en ota mitenkään henk.koht. kuitenkaan noita atännän murikoita ja toivottavasti atännällä suhtautuu samalla tavoin :)

Sellainen tapaus siis tällä kertaa. Toivottavasti kommenttisi vähentää nyt jännitteitä ilmasta...

Eikä tuo huolesi osuudestasi mustasukkaisuusdraamaan nyt niin kaukaa haettua ole, tunteita kun ei oikein pysty hillitsemään jos ne nousee pintaan.

• 121212121212
        Ikis..M kirjoitti:

Relax, et ole aiheuttanut mitään :) eikä meillä ole ikinä mitään muuta ollut kuin että atännä menkkaränkkää joskus allekirjoittaneeseen näyttää purkavan, ihan samoin kuin 121212:een ja ätmeliin. Me kai olemme sillä tavalla kilttejä & kunnollisia että se saattaa joskus ärsyttää ärhäkkäpäivinä atännää tai sitten vaan haluaa provoilla :D Eikä näitä liian vakavasti kannata ottaa tai kuvitella että tässä kukaan mitenkään loukkaantunut olisi, minulla ainakin ihan hauskaa kun en ota mitenkään henk.koht. kuitenkaan noita atännän murikoita ja toivottavasti atännällä suhtautuu samalla tavoin :)

Totta.

En muista että ätännä olisi koskaan osannut pysyä sovussa muiden kanssa kovin pitkään. Ei ihme ettei suhteetkaan kestä. Ne kuitenkin edellyttävät toimiakseen käytöstapoja ja keskustelutaitoa.

Sitä en tiedä onko kyse menkkaränkästä enää tuossa iässä.

• Ikis..M
        121212121212 kirjoitti:

Totta.

En muista että ätännä olisi koskaan osannut pysyä sovussa muiden kanssa kovin pitkään. Ei ihme ettei suhteetkaan kestä. Ne kuitenkin edellyttävät toimiakseen käytöstapoja ja keskustelutaitoa.

Sitä en tiedä onko kyse menkkaränkästä enää tuossa iässä.

Hyvä pointti. Atännän ongelma lienee se että tyypillisessä jännämiessuhteessa jossa nainen naputtaa agressiivisesti on sitten jännämiehelle tyydytystä tuottavaa viskellä naista pitkin seiniä josta seuraa kummallekin tyydyttävää sovintoseksiä mutta koska atännä on itsekin fyysysesti vahva jää jännämieheltä seinille viskely hauskuuttelu pois ja sitten se kiihkeä sovintoseksikin ja sitten aika pian jännämies kyllästyy atännään joka ei myöskään leivo pullaa tai omaa muitakaan hyviä vaimo-ominaisuuksia pidempää suhdetta ajatellen.

Pidempää suhdetta ajatelle atännälle parasta olisi joku aisurimies jolle atännä saisi rähjätä mielinmäärin ja se hiljaa vaieten kuuntelisi moitteet ja hoitaisi oman osansa suhteessa mutta koska sellainen kiltti nössö ei jännitystä kaipaavaa atännää sytytä ei hän myöskään sitten anna semmoiselle mahdollisuutta edes päästä yrittämään kanssaan.

• Olen erittäin rauhallinen

• Yömyssy1

Nukahtaako seurassasi?

• Yömyssy1 kirjoitti:

Nukahtaako seurassasi?

Hyvinkin mahdollista

• Ja fyysisistä ominaisuuksista takapuoli

• Nnnainennnnn
        pujottelija kirjoitti:

Ja fyysisistä ominaisuuksista takapuoli

Pujottelussa saa varmaan hyvät peffalihakset.

• Nnnainennnnn kirjoitti:

Pujottelussa saa varmaan hyvät peffalihakset.

Luulis ainakin, minä olen vaan valitettavasti wannabe pujottelija

• emmeole

Emme ole.

• Lyyrikko

Mulla on omatunto. Se on aika erikoinen piirre ihmisessä tänäpäivänä.

• Niin on. Jos se vieläpä toimii niin kuin kuuluu, eikä sitä vaan pidetä selityksenä huonolle käytökselle.

• Olen empaattinen, rauhallinen, tunnollinen, suvaitsevainen, eläinrakas. On kehuttu älykkääksi (itse kyllä pidän ihan keskivertokaverina) ja omaan laajan yleistiedon.

• Nnnainennnnn

Kuulostat ihan minulta.
        Lisäksi omaan hyvän mielikuvituksen jonka ansiosta elämä kanssani ei ole taatusti tylsää. :D

• Nnnainennnnn kirjoitti:

Kuulostat ihan minulta.
        Lisäksi omaan hyvän mielikuvituksen jonka ansiosta elämä kanssani ei ole taatusti tylsää. :D

Olenkin pitänyt sua mielenkiintoisena kirjoittajana. Enpä sanois itseenikään kovin mielikuvituksettomaksi tyypiksi. Valitettavasti noi mun negatiiviset puolet varmaan sitten erottaakin meidät.

• Nnnainennnnnn
        ageless_stranger kirjoitti:

Olenkin pitänyt sua mielenkiintoisena kirjoittajana. Enpä sanois itseenikään kovin mielikuvituksettomaksi tyypiksi. Valitettavasti noi mun negatiiviset puolet varmaan sitten erottaakin meidät.

Kaikissa ihmisissä on negatiivisia puolia. Mikä voisi olla niin paha ettei meistä tulisi mitään? :(

• Nnnainennnnnn kirjoitti:

Kaikissa ihmisissä on negatiivisia puolia. Mikä voisi olla niin paha ettei meistä tulisi mitään? :(

No pitkäaikainen masennus ja pitkään jatkunut sosiaalituilla eläminen ovat ainakin aika luontaantyöntäviä ominaisuuksia. Ja olen 29-vuotias koskaan seurustelematon neitsyt. Onneksi olen nyt viimeaikoina päässyt hiukan voiton puolelle tuon masennuksen suhteen vaikkei tämä elämän laatu tässä ole juuri kohentunutkaan.

• Nnnainennnnnn

No pitkäaikainen masennus ja pitkään jatkunut sosiaalituilla eläminen ovat ainakin aika luontaantyöntäviä ominaisuuksia. Ja olen 29-vuotias koskaan seurustelematon neitsyt. Onneksi olen nyt viimeaikoina päässyt hiukan voiton puolelle tuon masennuksen suhteen vaikkei tämä elämän laatu tässä ole juuri kohentunutkaan.

Sillon kun itse sairastuin masennukseen niin yllätyin suuresti siitä että lähes 100% ystävistäni paljasti että heillekin on määrätty masennuslääkitys jossain vaiheessa elämää. Eivät vaan olleet kertoneet siitä kunnes itse kerroin saaneeni masennus diagnoosin. Ystäväni ovat kaikin tavoin energisiä ja menestyviä ihmisiä. Ehkä tunteellisempia ja herkempiä kuin jotkut toiset...se nyt on ainoa mikä voisi selittää. Huvittavaa kun Mikko Kuustonen tuossa vain elämää ohjelmassa kertoi kuinka hänet valittiin suomen positiivisimmaksi ihmiseksi samana vuonna kun hän aloitti masennuslääkityksen.
        Eli masennus on aika monella ja tiedän että se on hoitamattomana kamala sairaus kun voi syytellä ja vihata itseään eikä näe mitään ulospääsyä.

• Nnnainennnnnnn

Ymmärrän myös oikein hyvin ettei masentunut menesty työelämässä, jos nyt edes töitä kykenee hakemaan.
        Olet vielä nuori. Voi olla vaikea määritellä itseään muuten kuin "kokematon masentunut sosiaalituilla eläjä" koska yhteiskunta näkee sinut sellaisena. Yksilötasolla ei niin kuitenkaan ole. Olet oma arvokas ainutlaatuinen persoona jolle voi tapahtua vielä vaikka mitä tahansa. Masentuneena en kyennyt näkemään lainkaan positiivista tulevaisuutta mutta olen saanut kokea ihan uskomattomia juttuja ja olen onnellisempi kuin koskaan. Eikä onnellisuuteni johdu edes mistään seurustelusuhteesta.

• Nnnainennnnnnn kirjoitti:

Ymmärrän myös oikein hyvin ettei masentunut menesty työelämässä, jos nyt edes töitä kykenee hakemaan.
        Olet vielä nuori. Voi olla vaikea määritellä itseään muuten kuin "kokematon masentunut sosiaalituilla eläjä" koska yhteiskunta näkee sinut sellaisena. Yksilötasolla ei niin kuitenkaan ole. Olet oma arvokas ainutlaatuinen persoona jolle voi tapahtua vielä vaikka mitä tahansa. Masentuneena en kyennyt näkemään lainkaan positiivista tulevaisuutta mutta olen saanut kokea ihan uskomattomia juttuja ja olen onnellisempi kuin koskaan. Eikä onnellisuuteni johdu edes mistään seurustelusuhteesta.

Kiitos piristävästä kirjoituksesta :-) Hienoa, että olet itse selvinnyt tästä sairaudesta noin hyvin. Masennus on kyllä valitettavan yleistä. Meidänkin perheessä "vain" äidilläni, hänen vanhemmillaan, veljelläni ja siskollani on diagnosoitu tuo joten tuntuu, että koko elämä on pyörinyt masennuksen ympärillä. Aina jos itse onnistuu nousemaan pahimasta suosta niin jonkun läheisen huono tila laskee omaa mielialaa. Tällä hetkellä olen erittäin huolissani veljestäni.

• byefgbvnef

Ei kerrassaan yhtään mitään. Paitsi ehkä se, etten tällä menolla ole kovin pitkäikäinen.

• Mitä muut ovat väittäneet, niin mukava, empaattinen, iloinen, aikaansaava, vilpitön, helposti lähestyttävä ja huomaavainen. Noista ehkä itse allekirjoitan tuon vilpittömyyden. Siihen ainakin tietoisesti aina pyrin. Olemaan rehellinen, niin hyvässä kun pahassakin. Mutta joo ehkö se huomaavaisuus tulee esille juuri siinä miten asiat toiselle ilmaisen.

• nimimerkki324234

Olen aika pitkä, hyväpalkkaisessa työssä, fyysisesti hyvässä kunnossa, tykkään matkailusta, empaattinen ja rauhallinen

• Olen keskimittainen, hyväpalkkainen, fyysisesti läsähtänyt, en tykkää matkailla, sosiopaatti ja kiivasluonteinen.

• Palstan.Rumin.Ätmi

Olen keskimittainen, hyväpalkkainen, fyysisesti läsähtänyt, en tykkää matkailla, sosiopaatti ja kiivasluonteinen.

Tuollaisista miehistä ne naiset tykkää >:(

• o.ou

Olen keskimittainen, hyväpalkkainen, fyysisesti läsähtänyt, en tykkää matkailla, sosiopaatti ja kiivasluonteinen.

Ja nuo olivat sinun hyviä puolia....

• o.ou kirjoitti:

Ja nuo olivat sinun hyviä puolia....

Niitähän kysyttiin, niinpä jätin huonot puolet kertomatta.

• o.ou

Niitähän kysyttiin, niinpä jätin huonot puolet kertomatta.

Olet sitten kaukaa kierrettävä tapaus.

• o.ou kirjoitti:

Olet sitten kaukaa kierrettävä tapaus.

Suosittelen kiertämään.

• nauru_on_tärkeä_minulle

Sisukus, katson maailma musta-valkoisena, reilu, rehellinen...toiset ovat sanonu *viaton* =\

• Nnnainennnnnn

Toi on huono juttu jos näkee maailman mustavalkoisena. Aina kannattaa miettiä isoja ja pieniö ongelmiaan maailmankaikkeuden näkökulmasta: kukaan ei muista niitä enää vuoden parin päästä, et edes sinä itse.

Toisekseen jos matti lyö maijaa, ei kannata uskoa että hyi matti on sairas vaan kysyä mitä maija teki? Maija on saattanut käyttää henkistä väkivaltaa edelliset kymmenen vuotta ja lopulta matti ei vaan enää jaksanut vaan löi. Maailma ei todellakaan ole mustavalkoinen paikka ja asiat on hyvin harvoin sitä miltä näyttää. Esim tuttavani hehkuttaa facebookissa kuinka täydellinen elämä hänellä ja miesystävällään on. Totuus on täysin muuta. Hänellä menee järkyttävän huonosti ja hän on todella epävarma siitä pysyykö mies vierellä.

Toi on huono juttu jos näkee maailman mustavalkoisena. Aina kannattaa miettiä isoja ja pieniö ongelmiaan maailmankaikkeuden näkökulmasta: kukaan ei muista niitä enää vuoden parin päästä, et edes sinä itse.

Toisekseen jos matti lyö maijaa, ei kannata uskoa että hyi matti on sairas vaan kysyä mitä maija teki? Maija on saattanut käyttää henkistä väkivaltaa edelliset kymmenen vuotta ja lopulta matti ei vaan enää jaksanut vaan löi. Maailma ei todellakaan ole mustavalkoinen paikka ja asiat on hyvin harvoin sitä miltä näyttää. Esim tuttavani hehkuttaa facebookissa kuinka täydellinen elämä hänellä ja miesystävällään on. Totuus on täysin muuta. Hänellä menee järkyttävän huonosti ja hän on todella epävarma siitä pysyykö mies vierellä.

Maailma ei todellakaan ole mustavalkoinen, kulissien takaa löytyisi vaikka mitä jos ryhdyttäisiin tonkimaan.

En kyllä itsekään ymmärrä kuinka joku voi nähdä tuon hyvänä ominaisuutena. Esim. ihmisten jako Hyviin ja Pahoihin tuottaa vain ongelmia maailmassa (tässä kohtaa olen itse mustavalkoinen :D ). Aina pitäisi yrittää ymmärtää ongelmien syitä, sillä vain sillä ne on vältettävissä. Lähipiirissä on yksi hyvin mustavalkoinen ihminen ja kyllä sen jutut käyvät välillä todella raskaiksi.

• sioille.helmiä

Mittasin tänään pituuteni uudestaan. Iloni ja onneni oli mitä mahtavin kun huomasin kasvaneeni muutamassa kuukaudessa 5 senttiä lisää pituutta. Nyt olen siis jo 161-senttinen puoliturkkilainen(tai oliko se sittenkin politrukkillainen?) karvakätinen mies. :)

• Nnnainennnnnnnn

Onneksi olkoon! Kyllä varmaan vielä tavoitat minun pituuteni. Sitä odotellessa <3

PuoliTurkkilaisuuden voimme antaa anteeksi jollet edusta islamia ja vaadi naistasi verhoutumaan. ;)

• sioille.helmiä
        Nnnainennnnnnnn kirjoitti:

Onneksi olkoon! Kyllä varmaan vielä tavoitat minun pituuteni. Sitä odotellessa <3

PuoliTurkkilaisuuden voimme antaa anteeksi jollet edusta islamia ja vaadi naistasi verhoutumaan. ;)

No katellaan mitä tulemaan pitää. Jos ei muuta, hakeudun kasvatuslaitokseen... :)

Ja kyllä kuitenkin lopulta se politrukkilainen taidan olla... :D

• Nnnainennnn
        sioille.helmiä kirjoitti:

No katellaan mitä tulemaan pitää. Jos ei muuta, hakeudun kasvatuslaitokseen... :)

Ja kyllä kuitenkin lopulta se politrukkilainen taidan olla... :D

Olet niin hauska :D

• sioille.helmiä
        Nnnainennnn kirjoitti:

Olet niin hauska :D

Nojaa... Tiedä nyt siitä hauskuudesta... :)

Tänne vaan kirjoittelee sellaisia ihmisiä, etten vaan millään voi vastustaa kiusausta vittuilla niille suoraan tai epäsuorasti. Tulee nimittäin sen verran herkullisia mahdollisuuksia... :D

• Nnnainennnnnn
        sioille.helmiä kirjoitti:

Nojaa... Tiedä nyt siitä hauskuudesta... :)

Tänne vaan kirjoittelee sellaisia ihmisiä, etten vaan millään voi vastustaa kiusausta vittuilla niille suoraan tai epäsuorasti. Tulee nimittäin sen verran herkullisia mahdollisuuksia... :D

Munkin pitäs laittaa hymiö perään 99% mun kirjotuksista ku aina tulee joku joka ei tunne palstaa ja on tosikko. Mut en jaksa.

• Eiäkkiväärä

Eilen kuulin määritelmän, jota ei varsinaisesti kehuksi ollut kai tark.mutta otin sen sellaisena. "Et ainakaan yllätä millään tapaa. Susta nyt oikein huokuu ettet löis puukkoa selkään. Oot vaan tuollanen hupsu ---" loput jääköön ettei mene itsekehun puolelle ja joku numerosarja pääsisi kääntään&vääntään miten kolmekymppinen kuvittelee olevansa vaikka mitä höpöhöpöä.

Teen ja sanon mitä olen luvannut. En lupaa mitä en voi pitää. Avomielinen oman elonsa konservatiivi. Ylivilkas aineenvaihdunta. Karjalaismummelin opettamat kokkaustaidot ja tietyt tavat miten muita kohdella (hukkaan menny usein). Valikoiva hoivavietti.
      Lehmän hermot. Hyvä pituus ja siro rakenteinen sillä minua lyhyempiä miehiä on erittäin vähän! Hah. Harvalla miehellä on nron 35 kengännumerokaan.
      Harakan varpahat silmkulmissain ovat aika nätit, naururyppyjähän ne.
      Introvertti, eipähän helposti käy aika yksinäiseksi.
      Muuta hyvää en keksi tähän aikaan.. Eikun hahaa, tienaan olemalla hereillä tähän aikaan enkä ole hoiva-alalla.

• Olen hyvä selaamaan interracial pornoa ja erityisesti löydän kuvia todella kookkaista mustista kyrvistä.

• Nnnainennnnnn

Iteki täs kattonu vähän interracial pornoa tänään..yleensä kyl muut scenet kiinnostaa.

• Olen kiltti ja kunnollinen;-)

• 152

Eli suomeksi sanottuna: nöhverö ja saamaton.

• 152 kirjoitti:

Eli suomeksi sanottuna: nöhverö ja saamaton.

No niinhän se monesti naisten silmissä on synonyymi. Siksi moni hyvä mies keittelee tänäkin aamuna kahvit yksin, kun taas tatuoidut penetraattorit naisen kanssa.

• Yksi kaveri mulle tässä joskus sanoi, että olen aina hyvällä päällä. Ehkä se johtuu vain hyvästä seurasta, mutta taidan tosiaan olla aina siinä porukassa sellainen. Korjasin hänelle kyllä, että on mulla huonojakin päiviä. Tosin en silloinkaan siirrä sitä muihin, enemmin vain vetäydyn.

Olen aika rento enkä niuhota turhista. Nillittäjälle ja kontrollifriikille tuo on tietysti negatiivinen juttu.

• Rentous on ominaisuus joka voi mennä pahasti överiksi, rennoimmat tyypit kun eivät käy töissä eivätkä tee muuta kuin chillailee.

• keittiöekspertti kirjoitti:

Rentous on ominaisuus joka voi mennä pahasti överiksi, rennoimmat tyypit kun eivät käy töissä eivätkä tee muuta kuin chillailee.

Nimenomaan, jollekin se on positiivinen juttu ja jollekin negatiivinen. En kylläkään jaksa uskoa, että sellainen yhteiskunnasta pudonnut voisi olla oikeasti rento. Luultavasti sellaisella on päävammoja ja ongelmia vaikka muille jakaa.

• exex-atn kirjoitti:

Nimenomaan, jollekin se on positiivinen juttu ja jollekin negatiivinen. En kylläkään jaksa uskoa, että sellainen yhteiskunnasta pudonnut voisi olla oikeasti rento. Luultavasti sellaisella on päävammoja ja ongelmia vaikka muille jakaa.

Kyllä niitä elämäntapaintiaaneja löytyy joille rentous on synonyymi sanalle laiskuus.

Kyllä niitä elämäntapaintiaaneja löytyy joille rentous on synonyymi sanalle laiskuus.

Just luin jostain lehdestä yhden loppuunpalaneen johtajan oivalluksen: ei se ole laiskuutta, vaan osaamattomuutta.

Minä nostan tassuni tuon elämäntapaintiaani-nimikkeen kohdalla. Mitä se kenellekään kuuluu, etenkin jos itse elättää itse itsensä, miten elämänsä elää, jos se tapa on itselle se oikea ja paras. Ymmärrän kyllä, että se se ärsyttää, jos joku ei arvosta samoja asioita kuin mitä itse. Jos esimerkiksi tekee töitä yötä päivää ja kerää materiaa ja luo uraa, voi kuvitella olevansa jotenkin arvokkaampi ihmisenä kuin sellainen, joka tekee töitä vain sen verran, että tulee toimeen. Ehkä se halveksunta on loppujen lopuksi kuitenkin vain pelkoa siitä, ettei omaa panosta arvostetakaan. No, minä en arvosta pintakiiltävää elämäntapaa. Ihmistä kyllä.

En tiedä ainuttakaan, joka lorvisi täysin terveenä yhteiskunnan tuilla. Aina löytyy taustalta jokin mt-ongelma. Ne eivät aina näy päälle.

• exex-atn kirjoitti:

Just luin jostain lehdestä yhden loppuunpalaneen johtajan oivalluksen: ei se ole laiskuutta, vaan osaamattomuutta.

Minä nostan tassuni tuon elämäntapaintiaani-nimikkeen kohdalla. Mitä se kenellekään kuuluu, etenkin jos itse elättää itse itsensä, miten elämänsä elää, jos se tapa on itselle se oikea ja paras. Ymmärrän kyllä, että se se ärsyttää, jos joku ei arvosta samoja asioita kuin mitä itse. Jos esimerkiksi tekee töitä yötä päivää ja kerää materiaa ja luo uraa, voi kuvitella olevansa jotenkin arvokkaampi ihmisenä kuin sellainen, joka tekee töitä vain sen verran, että tulee toimeen. Ehkä se halveksunta on loppujen lopuksi kuitenkin vain pelkoa siitä, ettei omaa panosta arvostetakaan. No, minä en arvosta pintakiiltävää elämäntapaa. Ihmistä kyllä.

En tiedä ainuttakaan, joka lorvisi täysin terveenä yhteiskunnan tuilla. Aina löytyy taustalta jokin mt-ongelma. Ne eivät aina näy päälle.

Meillä on vastuumme itsestämme ja läheisistämme, eikä asian nostaminen esille ole pelkoa siitä ettei puhujan panosta arvosteta.

Meillä on vastuumme itsestämme ja läheisistämme, eikä asian nostaminen esille ole pelkoa siitä ettei puhujan panosta arvosteta.

Rahalla ei voi korvata läsnäoloa.

• exex-atn kirjoitti:

Rahalla ei voi korvata läsnäoloa.

Eikä läsnäololla ruokaa, asuntoa ja vaatetusta.

Oot oikeassa tuossa rentoudessa ja läsnäolossa, ne on sitä parasta osaa elämässä. Niiden eteen on kuitenkin paiskittava töitä.

Eikä läsnäololla ruokaa, asuntoa ja vaatetusta.

Oot oikeassa tuossa rentoudessa ja läsnäolossa, ne on sitä parasta osaa elämässä. Niiden eteen on kuitenkin paiskittava töitä.

"Eikä läsnäololla ruokaa, asuntoa ja vaatetusta."

Tuo on aina se tekosyy ihmisen ahneudelle. Toimeen tulee oikeasti todella vähällä. Joillakin on vaan pakonomainen tarve korottaa elintasoaan aivan kohtuuttomasti, painetaan laput silmillä rahan perässä. Ahneille käy niin, mikään ei riitä. Pitäisi osata olla onnellinen siitä mitä on, eikä onneton siitä mitä ei ole.

• flowersreally
        exex-atn kirjoitti:

"Just luin jostain lehdestä yhden loppuunpalaneen johtajan oivalluksen: ei se ole laiskuutta, vaan osaamattomuutta."

Mikä ei ole laiskuutta, vaan osaamattomuutta?

• exex-atn kirjoitti:

"Eikä läsnäololla ruokaa, asuntoa ja vaatetusta."

Tuo on aina se tekosyy ihmisen ahneudelle. Toimeen tulee oikeasti todella vähällä. Joillakin on vaan pakonomainen tarve korottaa elintasoaan aivan kohtuuttomasti, painetaan laput silmillä rahan perässä. Ahneille käy niin, mikään ei riitä. Pitäisi osata olla onnellinen siitä mitä on, eikä onneton siitä mitä ei ole.

Oon vähän häkeltynyt vastauksestasi...

Myönsin kommentissani että läsnäolo ja rentoutuminen ovat tärkeitä juttuja, mutta sanoin mielipiteenäni että ihmiset joutuvat tekeen työtä jotta voi nauttia elämästä.

Ite olen elänyt lapsiperhearkea ja tiedän ettei siinä aikuiset saa rentoa lepohetkeä ellei ensin paiskita työtä niska limassa.

Oon vähän häkeltynyt vastauksestasi...

Myönsin kommentissani että läsnäolo ja rentoutuminen ovat tärkeitä juttuja, mutta sanoin mielipiteenäni että ihmiset joutuvat tekeen työtä jotta voi nauttia elämästä.

Ite olen elänyt lapsiperhearkea ja tiedän ettei siinä aikuiset saa rentoa lepohetkeä ellei ensin paiskita työtä niska limassa.

Minäkin olen elänyt lapsiperhearkea. Enkä ymmärrä ollenkaan, miten tuo rento lepohetki muka vaatii niska limassa töiden tekemisen.

Elämästä nauttiminen ja rentoutuminen voi olla jotain aivan muuta kuin rahan tienaaminen ja sen kuluttaminen. Ei aukea koskaan kaikille, tiedän, siksi taitaa olla turha jatkaa tätä jankkamista enempää. ;)

• exex-atn kirjoitti:

Minäkin olen elänyt lapsiperhearkea. Enkä ymmärrä ollenkaan, miten tuo rento lepohetki muka vaatii niska limassa töiden tekemisen.

Elämästä nauttiminen ja rentoutuminen voi olla jotain aivan muuta kuin rahan tienaaminen ja sen kuluttaminen. Ei aukea koskaan kaikille, tiedän, siksi taitaa olla turha jatkaa tätä jankkamista enempää. ;)

Tapamme hahmottaa asioita on yksilöllistä, kaikki me koemme asiat omalla tavallamme.

Minulle miehenä tienaaminen on se ykkösprioriteetti, sen tarkoitus on mahdollistaa asioita joihin ilman rahaa ei yllä. Minä en ole ollut töissä kiinteällä kuukausipalkalla enää 15 vuoteen vaan olen elättänyt itseni yrittäjänä 10 vuotta ja sen jälkeen 5 vuotta tulospalkkauksella.

Silloin kun rahaa tulee vain valmiiksi saadusta työstä, niin ihmisen on omaksuttava tapa runnoa haluamansa asiat läpi, toki pehmeästi mutta määrätietoisesti. Tuossa maailmassa stressi on aika tyypillinen seuralainen.

Jos minä haluan nauttia ja rentoutua elämässä, niin minun on ansaittava lomani.

• oiprytry
        exex-atn kirjoitti:

Tämä on kyllä niin mielenkiintoinen ja monisyinen aihe, että ansaitsisi oman ketjun. Itse en osaa johdantoa tarpeeksi hyvin kirjoittaa..

• flowersreally

• flowersreally kirjoitti:

Kiitti, hyvä juttu (ja sen tyypin blogikirjoitus myös). Oli kuitenkin mun mielestä erikoinen esimerkki tässä asiayhteydessä kun kyseessä oli sairauden aiheuttama "laiskuus".

Mun mielestäni se osaamattomuus laukaisi sen sairauden eli loppuun palamisen. Eihän kaikkeen edes voi venyä, mutta pitäisi sitten osata myös delegoida. Jostain syystä nykyaikana ei ole (enää?) kelvollista myöntää, ettei osaa. Tehdään siis silti, (motolla jota opetetaan: en ole ennen tehnyt mutta yritän) ja siitä osaamattomasta tekemisestä seuraa vain lisää tekemistä...

• flowersreally
        exex-atn kirjoitti:

Mun mielestäni se osaamattomuus laukaisi sen sairauden eli loppuun palamisen. Eihän kaikkeen edes voi venyä, mutta pitäisi sitten osata myös delegoida. Jostain syystä nykyaikana ei ole (enää?) kelvollista myöntää, ettei osaa. Tehdään siis silti, (motolla jota opetetaan: en ole ennen tehnyt mutta yritän) ja siitä osaamattomasta tekemisestä seuraa vain lisää tekemistä...

Totta. Toisaalta jos on paloa johonkin asiaan, niin se voi johtaa tohon myös. Toisaalta2: jos ei tekisi, niin ehkä ei löytäisi omia rajojaankaan ja sitä kautta balanssia ja rentoutta. Poikkeaako henkinen treenaaminen kovinkaan paljon fyysisestä treenaamisesta, enpä tiedä.

• 121212121212
        flowersreally kirjoitti:

Totta. Toisaalta jos on paloa johonkin asiaan, niin se voi johtaa tohon myös. Toisaalta2: jos ei tekisi, niin ehkä ei löytäisi omia rajojaankaan ja sitä kautta balanssia ja rentoutta. Poikkeaako henkinen treenaaminen kovinkaan paljon fyysisestä treenaamisesta, enpä tiedä.

Oletko flowers johtaja?

• flowersreally kirjoitti:

Fyysinen treenaaminen on myös rankkaa henkistä treenaamista, jos treenaa kovaa ja tuloksellisesti, tai kilpailee. Ilman henkistä kapasiteettia ei pärjää eikä kehity.

Tuo kirjoittamasi voi pitää paikkansa, jos hakee elämän täyttymyksensä, arvostuksensa ja minäkuvansa töistä. Siinä on vaan suuri vaara kokea itsensä korvaamattomaksi, sitten kelpaamattomaksi ja lopulta palaa loppuun (kaksi viimeistä voi vaihtaa paikkaa). Itsensä kehittäminen on mun mielestäni vähän eri asia, kun lähteä sössimään asioita, joita ei osaa (=tässä kohtaa tarkoitan "rajojen hakemista"). Huonoja esimerkkejä on aika paljon. Se sössiminen kun vaikuttaa koko työyhteisöön. Huono organisointi => huono työilmapiiri.

• oiprytry kirjoitti:

Tämä on kyllä niin mielenkiintoinen ja monisyinen aihe, että ansaitsisi oman ketjun. Itse en osaa johdantoa tarpeeksi hyvin kirjoittaa..

Aina kannattaa yrittää jos kokee että on sanottavaa. Kommunikointi on tapa vaikuttaa, sen kehittäminen tulisi olla itseisarvo.

• että.silleen
        exex-atn kirjoitti:

Tiedän tasan tarkkaan miltä tuntuu kun pitäisi osata, mutt kun ei osaa... eikä irtikään voi päästää! Sitä tilannetta on varmaan helppo kommentoida sivusta, mutt istuisitpa itse siinä pallilla joka joutuu pähkäilemään... miten, kuinka, miks?
        Ja miten tähän tilanteeseen jouduttiin? Emon piti opettaa minua tässä johtajuudessa ja firman pyörittämisessä... hän kun homman hallitsi.

Hän sairastui itse ja nyt minä hoidan ja kuntoutan häntä samalla kun pitäisi omaksua tätä liiketaloutta ja ansaita henkilökunnan kunnioitus puolelleni; olla kunnon rehti yrittäjä.
        Oman ammattini minä osaan kutakuinkin ja päivittäin opin aina vielä lisää...
        Mutta yrittäjyys on jotain vierasta mulle, joten on pakko ollut sysätä osavastuita niille... jotka ne ainakin minua paremmin asiat taitavat ja luottaa siihen et tekevät parhaansa firman/minun puolesta.

Tämä on viidakko, jossa taitaa päteä viidakon lait!
        Vastassa on monta kivikkoista peltosarkaa: valtio ja lakisäädännäisyys, kunta ja sen vaatimukset/odotukset, verotus, kilpailevat yritykset, työntekijöiden puolelta ammattiliitot ja vielä henkilökunta yksilöinäkin!
        Minä yrittäjänä ja ihmisenä en todellakaan provosoidu helposti; ärke le!
        On siinä yhtälö, kun hihat palaa! Arvatkaa montako itkua olen kiroillen vääntänyt!

Hitto vie jos tähän on muutkin pystyneet opettelemaan... teen sen minäkin!

Tässä palais Emolta iso tukku rahaa hänen omaisuudestaan, koska on rahoittanut tämän firman pääosin. Menisi pikkasen alle 20 työpaikkaa työntekijöiltä ja hoivapaikoilta ainakin ihmiset joutuisivat ties minne. Nykyisten kotihoidon asiakkaiden olisi yritettävä saada kaupungilta palveluita tai yksityisiltä, mutt saisivatko samoin ehdoin?
        Kyllä minä yritän myös levätä välillä... kuten tämän viikonlopunkin... olen tehnyt ihan mitä olen halunnut ja nukkunut univelkoja pois!

Tehdään siis silti, en ole ennen tehnyt mutta yritän ja siitä osaamattomasta tekemisestä seuraa vain lisää tekemistä... mut siitä huolimatta!

• MrHedgehog
        exex-atn kirjoitti:

Fyysinen treenaaminen on myös rankkaa henkistä treenaamista, jos treenaa kovaa ja tuloksellisesti, tai kilpailee. Ilman henkistä kapasiteettia ei pärjää eikä kehity.

Tuo kirjoittamasi voi pitää paikkansa, jos hakee elämän täyttymyksensä, arvostuksensa ja minäkuvansa töistä. Siinä on vaan suuri vaara kokea itsensä korvaamattomaksi, sitten kelpaamattomaksi ja lopulta palaa loppuun (kaksi viimeistä voi vaihtaa paikkaa). Itsensä kehittäminen on mun mielestäni vähän eri asia, kun lähteä sössimään asioita, joita ei osaa (=tässä kohtaa tarkoitan "rajojen hakemista"). Huonoja esimerkkejä on aika paljon. Se sössiminen kun vaikuttaa koko työyhteisöön. Huono organisointi => huono työilmapiiri.

Kiltti ja kunnollinen siili lyllertää väliin huomauttamaan että tuo on yleinen ongelma, ja useammin miehille.

Minäkuva perustuu useimmilla johonkin tekemiseen, rakentamiseen, elättämiseen. Urheilija, duunari, perheenisä. Siksi varmaankin avioeroissa miehet päätyvät juopottelemaan kun naiset pärjäävät. Identiteetti jonka ympärille elämä rakentui...katoaa. Olit työssäkäyvä perheenisä, vaan entäs nyt?

Kun (mieheltä) kysytään "kuka olet", oikeasti kysymys tarkoittaa "mitä teet"? ;)

Syyllistyin tuohon itsekin. Tajusin asian kun huomasin stressaavani siitä että olen luotettava ja osaava, osaan ratkaista pulmat. Todellisuudessa kukaan ei vaatinut sellaista, paitsi minä itse.

• Nnnainennnnnn

Rentous on ominaisuus joka voi mennä pahasti överiksi, rennoimmat tyypit kun eivät käy töissä eivätkä tee muuta kuin chillailee.

Meitsi chillailee. Nyt.
        En kyl vois kyl olla tekemättä työtä...menis aivot hukkaan. Oon aina tehny työtä vaikkei taloudellisesti ois pakko. Toimettomuus ei kuulu arvomaailmaani.

Tiedän tasan tarkkaan miltä tuntuu kun pitäisi osata, mutt kun ei osaa... eikä irtikään voi päästää! Sitä tilannetta on varmaan helppo kommentoida sivusta, mutt istuisitpa itse siinä pallilla joka joutuu pähkäilemään... miten, kuinka, miks?
        Ja miten tähän tilanteeseen jouduttiin? Emon piti opettaa minua tässä johtajuudessa ja firman pyörittämisessä... hän kun homman hallitsi.

Hän sairastui itse ja nyt minä hoidan ja kuntoutan häntä samalla kun pitäisi omaksua tätä liiketaloutta ja ansaita henkilökunnan kunnioitus puolelleni; olla kunnon rehti yrittäjä.
        Mutta yrittäjyys on jotain vierasta mulle, joten on pakko ollut sysätä osavastuita niille... jotka ne ainakin minua paremmin asiat taitavat ja luottaa siihen et tekevät parhaansa firman/minun puolesta.

Vastassa on monta kivikkoista peltosarkaa: valtio ja lakisäädännäisyys, kunta ja sen vaatimukset/odotukset, verotus, kilpailevat yritykset, työntekijöiden puolelta ammattiliitot ja vielä henkilökunta yksilöinäkin!
        On siinä yhtälö, kun hihat palaa! Arvatkaa montako itkua olen kiroillen vääntänyt!

Tässä palais Emolta iso tukku rahaa hänen omaisuudestaan, koska on rahoittanut tämän firman pääosin. Menisi pikkasen alle 20 työpaikkaa työntekijöiltä ja hoivapaikoilta ainakin ihmiset joutuisivat ties minne. Nykyisten kotihoidon asiakkaiden olisi yritettävä saada kaupungilta palveluita tai yksityisiltä, mutt saisivatko samoin ehdoin?
        Kyllä minä yritän myös levätä välillä... kuten tämän viikonlopunkin... olen tehnyt ihan mitä olen halunnut ja nukkunut univelkoja pois!

Tehdään siis silti, en ole ennen tehnyt mutta yritän ja siitä osaamattomasta tekemisestä seuraa vain lisää tekemistä... mut siitä huolimatta!

Pienyrittäjän pitäisi itse hallita järjettömän laaja tehtäväkenttä, käytännössä se on todella työlästä eikä kaikessa ihan tarkoituksenmukaistakaan.

Yrityksen operatiivisesta toiminnasta vastaava johto yleensä perehdytetään tehtävään kun työsuhde alkaa. Sinun tapauksessasi olet asemassa jossa yrittäjänä ja johtajana sinun pitäisi itse perehdyttää itsesi uuteen työhösi. Samaan aikaan hoidat sinulle tärkeää ihmistä, vieläpä sellaista ihmistä joka parhaiten pystyisi sinut tehtävääsi perehdyttämään.

Kaikki on toki kiinni niistä rutiineista jolla yritystä on pyöritetty, sieltä uskon löytyvän sulle tukea tehtävääsi. Perehdy kaikkeen mistä olet yhtään epävarma, älä oleta mitään vaan varmista asiat.

Pienyrittäjän yksi suurimmista vihollisista on stressi. Muista että stressi on tila jonka laukaisee epätietoisuus ja tekemättömät työt, älä siis lakaise vastuitasi maton alle vaan tee työsi huolella.

Töiden priorisointi on tärkeää, jos aika ei riitä kaikkeen, tee aina kiireellisimmät ensin.

Laadukas vapaa-aika on myös tärkeää, käytännössä sieltä siviilipuolelta se potku työssä jaksamiseen tulee. Toivotan sulle tsemppiä kaikkeen, sitä tarvitset, toisaalta tiedän että sinä pärjäät takuulla.

Meitsi chillailee. Nyt.
        En kyl vois kyl olla tekemättä työtä...menis aivot hukkaan. Oon aina tehny työtä vaikkei taloudellisesti ois pakko. Toimettomuus ei kuulu arvomaailmaani.

Vierivä kivi ei sammaloidu.

• Nnnainennnnnn

Vierivä kivi ei sammaloidu.

Vain muutos on pysyvää.

• että.silleen

Pienyrittäjän pitäisi itse hallita järjettömän laaja tehtäväkenttä, käytännössä se on todella työlästä eikä kaikessa ihan tarkoituksenmukaistakaan.

Yrityksen operatiivisesta toiminnasta vastaava johto yleensä perehdytetään tehtävään kun työsuhde alkaa. Sinun tapauksessasi olet asemassa jossa yrittäjänä ja johtajana sinun pitäisi itse perehdyttää itsesi uuteen työhösi. Samaan aikaan hoidat sinulle tärkeää ihmistä, vieläpä sellaista ihmistä joka parhaiten pystyisi sinut tehtävääsi perehdyttämään.

Kaikki on toki kiinni niistä rutiineista jolla yritystä on pyöritetty, sieltä uskon löytyvän sulle tukea tehtävääsi. Perehdy kaikkeen mistä olet yhtään epävarma, älä oleta mitään vaan varmista asiat.

Pienyrittäjän yksi suurimmista vihollisista on stressi. Muista että stressi on tila jonka laukaisee epätietoisuus ja tekemättömät työt, älä siis lakaise vastuitasi maton alle vaan tee työsi huolella.

Töiden priorisointi on tärkeää, jos aika ei riitä kaikkeen, tee aina kiireellisimmät ensin.

Laadukas vapaa-aika on myös tärkeää, käytännössä sieltä siviilipuolelta se potku työssä jaksamiseen tulee. Toivotan sulle tsemppiä kaikkeen, sitä tarvitset, toisaalta tiedän että sinä pärjäät takuulla.

"Kaikki on toki kiinni niistä rutiineista jolla yritystä on pyöritetty, sieltä uskon löytyvän sulle tukea tehtävääsi."
        Niinpä, mutt minun firmani ei virallisesti ole ollut olemassa vielä vuottakaan. Revi tässä nyt tämän työyhteisön... yhteen kuuluvaisuuden rutiineja! Salli mun nauraa!
        Muutama väärä valinta tähän työyhteisöön tuli valittua, joka maksoi puhdasta rahan menoa ja myrkytti myös ilmapiiriä.

Minun tuli suoraan kerrottua yhdessä palaverissa, vuorejen vaihtuessa: mitä mieltä mistäkin asiasta olen... eteenkin hyväksikäytöstäni ja tehtävien laiminlyönnistä. Jatkoin puhettani; puolihuolimattomasti tehdystä työstä sekä henkilökunnan kesinäisistä lorvailusta pukuhuoneessa, kun olisi voinut seurustella vaikka hoivan asukkaiden kanssa.
        Mulla oli silloin aivan kaikki työnjohdolliset tehtävä ihan uutta; joten suolsin sen ulos kuin ennenkin: tasavertaisena työntekijänä ja näkijänä...mistä kenkä puristi.
        Hoh hoijaa... sitähän mun ei olisi pitänyt tehdä... nöyrryin pyytämään anteeksi.

Henkilöstöpäälliköksi nostin kokeneenman ihmisen,hän nyt jakaa työt kanssani. Minä yritän oppia häneltä käytännön asioita, samalla yritän itse lukea liiketalouden perusteita verkkokurssina... aina tutkintoon asti.

Samaan aikaan kiristin entisiä ehtoja tai siis mikä oli ollut ennen käytäntönä... sairaus tapauksissa on tuotava nyt lääkärin todistus; jotta siitä saa palkan.
        Ennen riitti oma ilmoitus, kolmeksi päiväksi. Samoin jos lapsisairastuu, on oltava todistus lapsen sairaudesta, ei riitä enää oma ilmoitus.
        Muutamat ihmiset n.s polttivat "oman ilmoituksen" aiheettomilla poissa oloillaan.
        Jolloin liitto otti yhteyttä että "saavutetuista eduista jne."

Pyysin näyttämään sen paperin jossa olen edut luvannut työntekijöilleni...
        Eikä missään liittokohtaisessa työehtosopimuksessa kyseistä etuutta ole, läpi koko hoitohenkilöstön eduksi luvattu. Tiedän että sellaisia työnantajia ON olemassa, itse olen sitä etua käyttänyt. (kokonaisen vuorokauden kipeenä)
        Sanoin että meillä se oli vain kokeilu joka epäonnistui ja se lopui siksi.
        Yhden työntekijän olen suoraan maksanut ulos talosta (eikä edes kaduta) silkka riidankylväjä ja laiska kuin mikä, ja jätti vielä laskunkin jälkeensä maksettavaksi.

Mutta noin yleensä ottaen, asiat ovat parantuneet... mitä vähemmän vaihdan mielipiteitä eräiden henkilöiden kanssa.
        Suurin osa henkilökunnastani on juuri sellaisia kuin pitääkin olla, mut yksikin pilaantunut muna korissa...jne.

• flowersreally
        exex-atn kirjoitti:

Tarkoitin lähinnä sitä, että jos ei koskaan tee uusia juttuja, tai mitä ei osaa, ei myöskään kehity. Ei ole varmaankaan kovin harvinaista "ahnehtia liikaa", etenkään jos on innostunut. En myöskään usko, että on kovinkaan harvinaista se, että toivoisi lisää tunteja päiväänsä, kun monet asiat motivoi. Jos sekä työ, perhe, että harrastukset on kaikki tärkeitä, ei tarvitse olla "narkkari" millään yhdellä rintamalla huomatakseen, että yhtälö on välillä haastava.

• flowersreally
        121212121212 kirjoitti:

Oletko flowers johtaja?

Mielenkiintoista toi sun kiinnostus mun ammattia kohtaan. Eihän sillä ole MAT:n mukaan mitään väliä.

"Kaikki on toki kiinni niistä rutiineista jolla yritystä on pyöritetty, sieltä uskon löytyvän sulle tukea tehtävääsi."
        Niinpä, mutt minun firmani ei virallisesti ole ollut olemassa vielä vuottakaan. Revi tässä nyt tämän työyhteisön... yhteen kuuluvaisuuden rutiineja! Salli mun nauraa!
        Muutama väärä valinta tähän työyhteisöön tuli valittua, joka maksoi puhdasta rahan menoa ja myrkytti myös ilmapiiriä.

Minun tuli suoraan kerrottua yhdessä palaverissa, vuorejen vaihtuessa: mitä mieltä mistäkin asiasta olen... eteenkin hyväksikäytöstäni ja tehtävien laiminlyönnistä. Jatkoin puhettani; puolihuolimattomasti tehdystä työstä sekä henkilökunnan kesinäisistä lorvailusta pukuhuoneessa, kun olisi voinut seurustella vaikka hoivan asukkaiden kanssa.
        Mulla oli silloin aivan kaikki työnjohdolliset tehtävä ihan uutta; joten suolsin sen ulos kuin ennenkin: tasavertaisena työntekijänä ja näkijänä...mistä kenkä puristi.
        Hoh hoijaa... sitähän mun ei olisi pitänyt tehdä... nöyrryin pyytämään anteeksi.

Henkilöstöpäälliköksi nostin kokeneenman ihmisen,hän nyt jakaa työt kanssani. Minä yritän oppia häneltä käytännön asioita, samalla yritän itse lukea liiketalouden perusteita verkkokurssina... aina tutkintoon asti.

Samaan aikaan kiristin entisiä ehtoja tai siis mikä oli ollut ennen käytäntönä... sairaus tapauksissa on tuotava nyt lääkärin todistus; jotta siitä saa palkan.
        Ennen riitti oma ilmoitus, kolmeksi päiväksi. Samoin jos lapsisairastuu, on oltava todistus lapsen sairaudesta, ei riitä enää oma ilmoitus.
        Muutamat ihmiset n.s polttivat "oman ilmoituksen" aiheettomilla poissa oloillaan.
        Jolloin liitto otti yhteyttä että "saavutetuista eduista jne."

Pyysin näyttämään sen paperin jossa olen edut luvannut työntekijöilleni...
        Eikä missään liittokohtaisessa työehtosopimuksessa kyseistä etuutta ole, läpi koko hoitohenkilöstön eduksi luvattu. Tiedän että sellaisia työnantajia ON olemassa, itse olen sitä etua käyttänyt. (kokonaisen vuorokauden kipeenä)
        Sanoin että meillä se oli vain kokeilu joka epäonnistui ja se lopui siksi.
        Yhden työntekijän olen suoraan maksanut ulos talosta (eikä edes kaduta) silkka riidankylväjä ja laiska kuin mikä, ja jätti vielä laskunkin jälkeensä maksettavaksi.

Mutta noin yleensä ottaen, asiat ovat parantuneet... mitä vähemmän vaihdan mielipiteitä eräiden henkilöiden kanssa.
        Suurin osa henkilökunnastani on juuri sellaisia kuin pitääkin olla, mut yksikin pilaantunut muna korissa...jne.

Mulla ei ole kokemusta naisvaltaisista aloista, mutta kuuntelin koko parisuhteeni ajan ex-vaimoni vuodatuksia opettajayhteisön ongelmista. Voipi olla välillä raskasta kun samassa tilassa on liikaa naisia...

Sulla on oikea ote, mädät omenat korissa pilaavat muutkin omenat ja joskus on hyvä muistuttaa tyytymättömille että elämää on muuallakin.

• flowersreally
        että.silleen kirjoitti:

Just näin. Teoria on aina eri juttu kuin käytäntö. ja vaikka kuinka hyvin jutut suunnittelisit, niin elämällä on tapana yllättää. Ja jos et olisi tohon yrittäjyyten lähtenyt, niin sua varmaan harmittaisi. Parempi yrittää, tehdä ja oppia vaikka vaikeimmankin kautta kuin katua yrittämättä jättämisiä.

• 121212121212
        flowersreally kirjoitti:

Mielenkiintoista toi sun kiinnostus mun ammattia kohtaan. Eihän sillä ole MAT:n mukaan mitään väliä.

Ei olekaan, mutta voi sitä keskustella muuten vain.

Ja onhan se kiinnostavaa kun pidin itsestään selvyytenä että olet tutkija tms jossain oudossa laboratoriossa.

• 121212121212
        121212121212 kirjoitti:

Ei olekaan, mutta voi sitä keskustella muuten vain.

Ja onhan se kiinnostavaa kun pidin itsestään selvyytenä että olet tutkija tms jossain oudossa laboratoriossa.

Niin ja onhan sillä MAT:n mukaan väliä.

Muistanet h-sanan ;) Jos olet itse äärimmäisen motivoitunut INTP-uranainen, luultavasti potentiaalisesti kiinnostavat vähintään yhtä menestyneet miehet ovat ytmejä.

• flowersreally
        121212121212 kirjoitti:

Niin ja onhan sillä MAT:n mukaan väliä.

Muistanet h-sanan ;) Jos olet itse äärimmäisen motivoitunut INTP-uranainen, luultavasti potentiaalisesti kiinnostavat vähintään yhtä menestyneet miehet ovat ytmejä.

Ai huumori vai?
        (ja se on INTJ)

• 121212121212
        flowersreally kirjoitti:

Ai huumori vai?
        (ja se on INTJ)

INTJ? Ja olet nainen...auts.

No, hyvä uran kannalta.

• flowersreally
        121212121212 kirjoitti:

INTJ? Ja olet nainen...auts.

No, hyvä uran kannalta.

Sä se olet aina niin positiivinen.

But no worries, suoritan ihmiskokeeni aina korkeinta etiikkaa ja äärimmäistä hellävaraisuutta noudattaen. Toki joku aina joskus loukkaantuu.

• 121212121212
        flowersreally kirjoitti:

Sä se olet aina niin positiivinen.

But no worries, suoritan ihmiskokeeni aina korkeinta etiikkaa ja äärimmäistä hellävaraisuutta noudattaen. Toki joku aina joskus loukkaantuu.

"Tuotetta ei ole testattu ätmeillä".

• flowersreally
        121212121212 kirjoitti:

"Tuotetta ei ole testattu ätmeillä".

Jos kerrot "ätmin" taksonomisen luokittelun, voin tarkistaa muistiinpanoni.

• kiltti-ja-kunnollinen

Luoteeni on mukava ja ystävällinen. Valitettavasti se ei riitä tässä elämässä

• Issesseen

Hyvät puoleni ovat muiden silmissä huonoja puolia.

• MrHedgehog

Menipä vaikeaksi kun kerran kiltteyttä ja kunnollisuutta ei lasketa :/

Hyvää keskusteluseuraa olen, jos small talk kyllästyttää.

• palstailija

Olen hyvä hermoinen ja mulla on hyvät pyllylihakset onnibus matkustelun myötä

• houeg

Olen erittäin tavallinen, lämmin nainen. Nuorempana sain usein kuulla olevani kaunotar. Ulkoinen ei ole merkinnyt mitään erityistä miehissä eikä naisissa. Tärkeintä minulle on ollut ihmisen sydämen kauneus ja puhtaus, läsnäolo ja aitous. Rakastan niitä ihmisiä, jotka näkevät elämän samoin kuin itse sen koen.

• Kaikki naiset on tavallisia naisia, tuntuu niin epätodelliselta että joku nainen käsittää itsekin tuon.

• houeg

Kaikki naiset on tavallisia naisia, tuntuu niin epätodelliselta että joku nainen käsittää itsekin tuon.

Oisko niin, että miehet aniharvoin haluavat kuulla kenenkään naisen tavallisuudesta, se ikään kuin loukkaa miehen idealisoitua kuvaa naisesta lähes jumalolentona :)

• houeg kirjoitti:

Oisko niin, että miehet aniharvoin haluavat kuulla kenenkään naisen tavallisuudesta, se ikään kuin loukkaa miehen idealisoitua kuvaa naisesta lähes jumalolentona :)

Minä luulen että tuo yhteinen valhe naisesta jumalolentona on enemmänkin naisen turhamaisuudesta lähtöisin.

Jokainen parisuhteessa ollut mies tietää että kauneinkin nainen on loppupelissä vain ihminen.

• houeg

Minä luulen että tuo yhteinen valhe naisesta jumalolentona on enemmänkin naisen turhamaisuudesta lähtöisin.

Jokainen parisuhteessa ollut mies tietää että kauneinkin nainen on loppupelissä vain ihminen.

Kuulen pettymystä äänessäsi. Miksiköhän?

• houeg kirjoitti:

Kuulen pettymystä äänessäsi. Miksiköhän?

Parikymppisenä miehenalkuna luulin että kuumat misut ovat sitä aina, mutta pitkä parisuhde opetti realiteetit.

Jumalattaret ovat kansantarujen sankarittaria, eivät ihmisiä kuten naiset.

• houeg

Parikymppisenä miehenalkuna luulin että kuumat misut ovat sitä aina, mutta pitkä parisuhde opetti realiteetit.

Jumalattaret ovat kansantarujen sankarittaria, eivät ihmisiä kuten naiset.

Oletko muuten kokenut naisen kanssa joskus joitakin todella upeita yhdessäolon hetkiä? Oletko silloin ajatellut vai tuntenut?

• houeg kirjoitti:

Oletko muuten kokenut naisen kanssa joskus joitakin todella upeita yhdessäolon hetkiä? Oletko silloin ajatellut vai tuntenut?

Kiima on ehkä kaikkein vahvin tunnetila jonka nainen saa minussa aikaan, mutta sanoisin että kyllä minä varmaan nuorena miehenä koin sitäkin että sydän oli pakahtua onnesta.

Kyllä se tunnetta oli, pää oli tyhjänä rationaalisista ajatuksista.

• Riimurintu

Yläpuoli, ovat pikkulinnut kertoneet kuulusteluissa.

• Tekniikkasukeltaja

Mjoo

Mä olen tuskastellut tämän kysymyksen kanssa koko päivän. Onhan niin, että vaikka amerikkalainen puolisuoramarkkinointi - loputtomine itsekehuineen - ei ole vielä täysin rantautunut suomineidon murtovedessä lilluneille liepeille, niin hamonen on jo selvästi saanut väriä helmoihinsa.

Lähestyäkseni hyviä puoliani minun on taas herätettävähorroksestaan Joe Bob. Tarvitsen näkemyksen itseeni. Ulkopuolisen näkemyksen.

(Hihitystä)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2106
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      99
      1527
    3. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1263
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      77
      1232
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1197
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      1024
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      997
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      976
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      912
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      794
    Aihe