Vapaa kuvaus

Aloituksia

5

Kommenttia

599

1. Juuri+siksi+minä+päiväni+haluan+päättääkin+kun+tiedostan+hyvin,+että+kuolema+on+kaiken+loppu.+Kauheaa+jos+sen+jälkeen+alkaisi+jokin+uusi+elämä,+mutta+mikään+ei+siihen+onneksi+viittaa.+Olen+niin+totaalisen+kyllästynyt+tähän+samaan+paskaan+joka+on+jatkunut+nyt+ainakin+kymmenen+vuotta+ja+jota+on+yritetty+ratkaista+lääkkeillä,+terapialla+ja+kuntouttavalla+työtoiminnalla+jne.+turhaan+jo+aivan+liian+kauan+aikaa.+Ongelmia+on+siis+yritetty+ratkaista,+mutta+mitään+ratkaisua+ei+mun+kohdalla+ole+vaan+toisia+ei+ole+yksinkertaisesti+tarkoitettu+tänne.+Enkä+nyt+puhu+missään+uskonnollisessa+mielessä+sillä+en+ole+vähääkään+uskonnollinen+vaan+toiset+vaan+saa+elämän+arpajaisissa+huonot+kortit+joilla+ei+voi+muuta+kuin+hävitä.+Joten+miksi+olisin+täällä+vielä+yhtään+pitempään+rääkkäämässä+itseäni+ja+yhteiskunnan+taloudellisena+rasitteena+tai+lisäämässä+ihmiskunnan+hiilijalanjälkeä.+No+ainoa+syy+on+se,+että+on+neljä+ihmistä+joille+merkitsen+jotain+ja+näiden+maailma+todennäköisesti+järkkyy+lopullisesti+jos+tapan+itseni.+Mutta+kuinka+kauan+mun+on+väkisin+elettävä+niiden+takia?+Eikö+se+ole+itsekästä+niiltä+vaatia,+että+mun+täytyy+täällä+väkisin+kitua+niiden+onnen+takia?Elämä+ei+ole+mikään+lahja,+koska+ei+ole+mitään+lahjan+antajaa+eikä+elämä+ole+yhtään+sen+parempi+vaihtoehto+kuin+että+ei+olisi+elämää.+Jos+ei+eläisi+ei+tarvitsisi+ikinä+murehtia+mistään+eikä+toivoa+elämänsä+päättymistä.+Elämä+on+vain+tietyistä+luonnon+lainalaisuuksista+seurannut+olotila,+joka+toisilla+osoittautuu+mukavaksi,+toisilla+vähemmän+mukavaksi+ja+toisille+se+on+silkkaa+kärsimystä.+Jos+on+tarpeasti+aikaa+miettiä+niin+tajuaa,+että+elämä+on+loppujen+lopuksi+aika+mieletöntä+eikä+millekään+ole+mitään+tarkoitusta.+Miksei+silloin+yhtä+hyvin+voisi+päättää+päivänsä?+Se+ei+ole+loppujen+lopuksi+sen+ihmeellisempää+kuin+että+katkaisisi+koneesta+virrat.+Harmi+ettei+ihmisessä+ole+tuollaista+nappia.+Eikä+yhteiskunta+tarjoa+kivutonta,+siistiä+tapaa+päättää+päivänsä.+Kituva+eläin+lopetetaan,+mutta+kituvaa+ihmistä+ei.
  2. Kyseessä+on+jännämies