Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olisi tietysti ihannetilanne, että kaikki kirjoittaisivat yhdellä omalla jne. onko se uskaltamisesta vai mielikuvituksesta vai mistä kiinni jos monena esiintyy. En tiedä.
Tämän yhden ja saman merkin alla olen uskaltanut kirjoittaa kaiken sanottavani, olen laverrellut ja liverrellyt, tunnustanut rakkautta ja kirjoittanut vitutukseni ulos, kökköä rakkausrunoa syytänyt alvariinsa, höpöttänyt ja taas höpöttänyt, voi ei. Joskus tullut mieleen että, minkälaisia persoonia täälläkin mahtaisi seikkailla jos jokaisen nimimerkin kirjoituksista kokoaisi yhteen henkilökuvan kun nyt ollaan tavallaan sirpaleina pitkin aloituksia. Oltaisko jotenkin omituisia otuksia vai ihan järkeviä tyyppejä vaan. Vuosikausia täällä kirjoitelleena sitä on jo monta kertaa ehtinyt nuttuaan kääntämään, vai kasvuksikohan sitä hienosti voisi sanoa.
07.04.2016 08:28
Tänään kätken sinut silkkiin ja samettiin,
purppuran punaan ja taivaan sineen.
Surusi solmin sifongeilla, ruseteiksi rutistelen ja piilotan pumpuliin.
Aurinko kultaa suudelmasi sulaa, jää jäljelle maku persikan pehmeää.
Sulje silmäsi vaan, pääset satiinin ’hellivään pellavaan’
sateenkaari aamu-uniset mukaansa saa
peitellen kauas pehmeiden pilvien taa.
https://youtu.be/mBmDg-CNFqY
07.04.2016 08:00
Toki aina muistan,
mutta jos arvostellaan sitä, että puhutaan aina vain minä- minä muodossa. Mutta kun en osaa mitään viisasta yleistä höpinää vain omaa pientä elämääni hetken jakaa, ja vain toivoa, että ehkä joku joskus jonkun ajatuksen omaan elämäänsä näistä jonninjoutavista höpinöistäni löytäisi.
Löydän usein toisten palstalaisten tarinoista yhtymäkohtia omaan elämääni ja joskus jopa vertaista juuri 60+ palstalla.
06.04.2016 13:06
Vain sinä
tunnet polkuni keväisen lehtoni
tiedät reitin suloisen sammalkiviltä kukkivaan laaksooni.
Vain sinä
uskallat kätesi käteeni yhdessä jousta jännittämään
kohti yhteistä lämpöä tähtäämään.
Vain sinä
tunnet kun jänne viimein katkeaa ja voima nuolessa kirpoaa
kuinka hetki tuo meidän leviää pehmeään sumuun uneen siniseen.
Vain sinä.
https://youtu.be/107C8PMY8cM
06.04.2016 12:45
Voin kyllä selitellä, etten koskaan ole puskaillut sen jälkeen kun kirjauduin. Jos olen mielestäsi valehtelija näin sanoessani, niin menköön se ei elämääni hetkauta. Mutta rekkaantuneena elämä on sopivan yksinkertaista, ja sellaisesta elämästä tykkään, ettei tarvitse turhia arjessa miettiä tai tehdä, miettiä mikä hiivatin ruusu tänään olisin ja kirjautua sen kymmenen kertaa päivässä.
Ei se muuten tekemisiini vaikuta, kirjoitan kelle kirjoitan värilöistä riippumatta. Mutta sinisille ja vakinikeille kun kirjoittaa on kuin tutuilleen kirjoittaisi vaikka he eivät sen kummempia tuttuja olekaan. Totta kait olen mielessäni heille rikkaamman oletuksen kehitellyt vuosien saatossa kuin jollekin huuhaahurlumheille.
Siihen, että pohtisin kauheasti kuka kumma tuokin nyt oli, kun niin tutulta sanvalinta tuntui kun kommentin luin, en jaksa paneutua, kirjoitelkoot kuka mimmoisena puskana haluaa.
Jos alkaisin pelkäämään, että huomenna tämäkin palsta romahtaa ja nämä pyhät henkilötietoni vuotavat julkisuuteen kuin panama vuodoissa konsanaan, enhän uskaltaisi mennä minnekään, luotan vaan. Ketä ne sitä paitsi jaksaisivat kiinnostaa, ei yhtikäs ketään, koska ei minuakaan kiinnosta mikä on kirjoittajan henkilöllisyys, vaan se mitä hän itsestään täällä julki tuo. Nimimerkin takana kirjoittelu on mielestäni pelin henki ja ystävät livessä.
06.04.2016 09:31
Voisin melkein suositella, että hommaat miehen tekemään töitä ja maksat mitä pitää maksaa ja sitten sen hupimiehen ihan toisessa persoonassa, olisi hupikin mukavampaa kun ei tarvitse ajatella työntekoa. Olen kuullut tarinoita siitä kuinka naiset käyttävät hyväkseen käsistään käteviä miehiä ja teettävät ilmaista työtä ja toisaalta tarinoita kuinka luonnossa maksetaan. Mutta jokainen tapaus on erilainen ja juttunsa arvoinen.
Itse aikoinani löysin remonttireiskan treffipalstalta, jokaista joka vähänkin vihjaisi profiilissaan rakentamiseen tai käteviin käsiin lähestyin ja kerroin, että tarvitsisin tekijää siihen ja siihen, tietäisitkö hän ketään, ja sieltä löytyi, nytkin on komeroiden ovien vaihtoprojekti vaiheessaan, ja virapelihommaa eli harmaata taloutta harrastetaan. Onhan niillä palstoilla monenmoisia ihmisiä monenmoisine taitoineen, ja jos apua tarvitsee niin miksei voi sitäkin kautta lähestyä. Ihan hauskoja kommentteja siellä vastaan tulee.
06.04.2016 01:03
Sinulle tarkoittamani kirjoitus lipsahti omia aikojaan tuonne seuraavalle riville ilman osoitetta, sorry vaan.
06.04.2016 00:27
En toki kenenkään toivo, ja eihän sitä tiedä viittiikös näitä höpinöitä nyt kukaan edes lukeakaan, onpahan vain kirjoittamisen ilo.
Lähinnä ajattelin tuossa ylhäällä joku viittasi vähän ruusuun päin ja häntä niin kyllästytti, niin onhan se kauheaa jos jotakin joku kyllästyttää, varsinkin joku vento vieras höpinöillään.
Sanot hauskasti että epätoivoisia parinetsijöitä, en välttämättä tuohon yhtyisi, enemmänkin luulen, että ihmiset kopasevat ja katsovat huvikseen ketä kummia niillä palstoilla oikein pyörii. Joskus tuntui, että se oli joillekin melkein samanmoista ajankulua kuin täälläkin kirjoitteleminen.
06.04.2016 00:25
Kerronpas yhden tapauksen, tuota yhtä herraa täällä ärsyttää nää mun jutut, mutta pistäköön silmät kiinni, voi olla, että olen kertonut jo aiemminkin mutta menköön uudestaan, joutilaana nyt joudan kirjoittelemaan.
Treffipalstalla tavattiin erään herran kanssa ja meidän jutut kävi niin hyvin yhteen, sanottiin, että kuin oltaisiin aina tunnettu, osasi hyvin juuri oikeanlaisella huumorilla heittää. Aikamme kirjoiteltiin ja, sitten hän ehdotti, että tavataanko. Tietenkin se sopi. Itse asiassa ajattelin jo eka kerralla, että tämän miehen kutsun kahville. Tuota lähiseudun kylpylän ravintolaa hän esitti tapaamispaikaksi, sekin mulle sopi mainiosti, vaikka tiesin, että en mihinkään ravintoloihin tai kahviloihin viitsi lähteä istuskelemaan. Sitten hän ehdotti, että vaihdettaisiin puh numeroita olisi helpompaa hoitaa näitä yhteyksiä. No jostain syystä sekin sopi, sanoin, että anna omasi niin mä soitan sulle. Seuraavassa postauksessa sain puh numeron. Joopa joo joku friipaid sieltä tietysti tuli, siirsin asian seuraavaan päivään, kun mulla ei ollut friipaid numeroa, enkä viitsinyt numeroa siltä istumalta edes tarkistaa. Mutta sitten tuli porukoita illalla käymään ja heillä sitten tarkistutin sen numeron. Ja kuinka ollakaan, numero ei mikän freepaid ollutkaan, tämä hauska herra oli aika läheltä naapurini, leskimies ja tavallaan entinen perhetuttu, tosin vuosikausiin ei oltu minkäänlaisissa yhteyksissä, ei oltu edes vahingossa törmäilty.
Iltamyöhään sitten soittelin, niin kuin lupasin, aikamme rupateltiin, sitten sanoin, että kuule tunnen sinut, hän ei tuntenut minua, soitinhan kokonaan eri paikkakunnalta, kerroin, että samoilta kyliltä loppujen lopuksi ollaan, no vieläkään hän ei tuntenut. Lopulta piti tunnustaa kuka olen. Sen jälkeen naurua onkin asiasta piisannut. Ollaan tapailtu tosi hyvinä kavereina vain. Kaikkea voi treffipalstallakin tapahtua. Meillä on loppujen lopuksi paljon yhteisiä kavereita, mutta kukaan heistä ei tiedä tästä hauskasta tapauksesta mitään. Se on vain meidän kahden yhteinen juttu. Te tosin nyt tiedätte, mutta ettehän te meistä kumpaakaan tunne.
05.04.2016 20:03
Missä lie rouva on piipahtanut, ei ainakaan Tallinnassa kylpyläreissulla, epäilen, että hieman kauempana.
05.04.2016 19:11
Valitettavasti en näe tuota videota, mutta eikös näiden Stand-up koomikoiden idea olekin ravistella meidän stereotypioita, tuoda esille hullunkurisia asioita meidän ihmisten elämästä ja sitten me nauramme heille mutta samalla itsellemme.
Miehen täytyy olla hauska jos saa musiikkikeskuksellisen katsojia nauramaan pelkästään sillä että kurkistaa puolihuolimattomasti esiripun takaa.
05.04.2016 19:08
En ole seurannut koko pönttöjuttua, mutta tuskin olet nuo kaikki pihaasi pykännyt, varmaan olet rakentanut koteja metsiin ja rannoille, sinnehän niitä voi hyvin tehdä.
Rannoille voi tehdä vähän eri koko luokkaa kuin pihoihin. Pihapiirin lähiseudulla pöllöt tykkäävät myös pöntöistä, joku vuosi tehtiin ja näin saatiin myyrät kuriin.
Omassa pihassani on niin sukkelia oravia, ettei viitsi paljon asetella pönttöjä. Ne syövät linnunpoikaset ennen kuin ne ehtivät täysikasvuisiksi.
Tuohon aloittajan kysymykseen olenko jo muuttunut pöntöksi, voisin hyvin vastata, että pikku hiljaa, sillä asun lähellä Pönttövuortakin.
05.04.2016 17:59
Tänään alakulopäivä.
Katselin huomista sääennustusta.
Onneksi meillä huomenna sataa.
-
Mustetahra kultaisten riimiesi riesana,
joutava yksinäinen kökköraapustelija
kieputtelee rispaantuneita ritiratirimpsujaan.
Ripottelee hämmästystä tihkuvan ruusunsa
terälehtiä riimiensä haudalle ja
hyräilee hiljaa. Imagine. Fragile.
-
https://youtu.be/EmDQFWNjHpA
05.04.2016 14:38
Etsin aina arpensa rohkeasti kantavaa ihmistä, joka sydämeni särkee ja halki halkaisee, silloin osaan rakkautta paremmin ymmärtää ja enemmän rakastaa.
"Rakastavaiset yhdessä sylikkäin.
Kunnes rikot pähkinäni
murennat kuoretkin
valutat kyyneleet sydämeeni.
Pidä hyvänäsi.
Se olen minä."
https://youtu.be/9X7wXnt01XA
04.04.2016 14:44
Taika musteen musiikki innostaa...
Jos arveton olisin, en tietäisi elämästä,
en tuntisi rakkautta toisen kosketusta.
Elämätöntä elämää eläisin,
sileitä siistejä polkuja vain etsisin.
Jokaisella arvet ikiomat, siis ei arvoton ole kukaan.
Särkyneen haavoja aika vain hoitaa.
Arpien kertomaa arjessa kuuntelen,
kipu ja suru on silloin jaettu
joskus osaksi sydämeni taakkaa.
Syvimmän kivun ja viipyvimmän arven
rakkaus ja kaikkein rakkain viiltää vain voi.
Ikävän ja kaipuun tuska saattaa sydämen rikkoa
ja risoille raadella.
https://youtu.be/obXA0bV9jmU
04.04.2016 14:22
Joitakin vuosia sitten yhdellä maksullisella treffisivulla muutaman kuukauden pyörin. Sillä perusteella huomasin, että paljon riippuu siitä mitä siihen profiiliinsa kirjoittaa. Miten tarkkaan toiveensa heti alussa kertoo, vai ruksaako vain kaikki vaihtoehdot. Jos kaikki ruksaa niin silloin sieltä tupsahtaa miestä joka lähtöön. Taas jos kovin tiukkapipoisesti kirjoittelee, niin yksi saattaa vähän kiinnostua ja hänelläkään ei kynästä tahdo tulla sana sanaa.
Hauskaahan se on erilaisten ihmisten kanssa hetki rupatella, kyllä se pian selviää mitä kukakin sieltä hakee. Rehellistähän se on heti kertoa, ettei etsi muuta kuin seksisuhdetta, silloin voi toinen tehdä omat ratkaisunsa jatkaako vai jättääkö taakseen, kynnyskysymyksiä löytyy jokaiselta. Tosin en minäkään profiilissani kertonut, että en mistään perinteisestä parisuhteesta ole kiinnostunut vaan etsin 'sydänystävää' eli ihmistä, joka päästäisi lähelle ja haluaisi itse tulla lähelle. Sydänystävyyshän voi kattaa paljon, mutta sinä aikana en sellaista aarretta sieltä löytänyt. Tosin kaksi kaveria jäi, joiden kanssa voi silloin tällöin rupatella, soittaa jos elämässä ahdistaa hyvin tai huonosti, ja kertoilla tietysti sen hetkiset rakkauskuulumiset.
Ei treffipalstat mitään huonoja paikkoja ole, paljon riippuu itsestä suhtautuuko jo sinne mennessään uteliaan avoimesti vai ennakkoluuloisesti. Tätä lähiseutujen suomi24 treffisivuilla käyn joskus uteliaisuuttani katsastamassa, niin silmääni on pistänyt eräs herra, joka ilmoittaa, että tämä on hänen onnenvuotensa, nyt se tapahtuu hän löytää rakkauden. Hassuinta, että hänellä on siinä vuosiluku, jonka hän aina vain vaihtaa, kirjoittaisi nyt vaikka uuden profiilin välillä, eli jotkut pyörii noilla palstoilla vuosikausia, en tiedä ovatko juuri noita seksin vai parisuhteen etsijöitä.
04.04.2016 07:57
HyväH
Kiva kun luit, kivempi vielä kun kommentoit.
Totta, ei se latino riimiin kuulu, otsikkona siinä vain mukana roikkuu
nuo kaksi sanaa kielelläni vielä niin mukavalta maistuu.
Hassu juttu amatöörille voi käydä näin, että riimiinsä rakastuu.
'Niin yksin, ei koskaan sylityksin', se tuntui silloin omalta yksinäisyydeltäni ja rytmistäkin tykkäsin. Joka paikkaan sitä sitten tökkäsin.
-
Silmissäni vilahtaa tyynen metsälammen syvä sini
kun vilkaisen sinua ohikiitävässä aamuhetkessäni.
-
https://youtu.be/Q_o4mIAe1qQ
04.04.2016 06:57
Kevääni ensimmäisen kukkani olen tänä keväänä taas nähnyt. Silloin tulee aina kaipuu etsiä ikivanha riimini. Se kertoo surullisesta ajasta ja yksinäisyydestä.
Onneksi elämä vie aina eteenpäin ja on ihana asia, että se myös nostaa murheikkaammankin ylemmäs ja ylemmäs... sitten taas eräänä päivänä löytää sen oman poutapilvensä kultaisine reunoineen.
-
Tussilago farfara (leskenlehti)
Poimi kevääsi, alta kuivien lehtien korsien
tuo kehränä loistava kultainen.
Yksin aina kulta sen hehkuu, niin yksin, ei koskaan sylityksin.
Poimi syksysi, alta ruskan maatuvan maan
tuo kukkaansa kaipaava vihreä lehtinen.
Yksin vain vihreä huokailee, niin yksin, ei koskaan sylityksin.
Poimi onnesi, alta murheen ja unohduksen
tuo elämää etsivä surullinen. Yksin sydän vain palelee, niin yksin, ei koskaan sylityksin.
-
https://youtu.be/FxLeXj_HrZI
03.04.2016 11:50
Brysselin pommitapaus on selvästi lisännyt noita tarkastuksia. Varsinkin kun brysselin kenttä on vielä suljettuna ja sinäkin päivänä finnair lensi schipholista laajarunkokoneella vaikka tavallisesti on airbuss. Muitten tutkimisia en ehtinyt paljon tarkkailemaan. Samoin mulla oli käsimatkatavaroissa kassi, jossa oli vaikka mitä, virkailija kysyi saako tutkia kassini, ok, mulla oli siellä tosi paksu kirja ja sen hän sitten pyöritteli moneen kertaan alusta loppuun ja lopusta alkuun, se oli vielä pehmeä kantinen ja pyöri kevyen näköisesti, lippuja ja lappuja oli välissä, niitä sitten siinä keräilin pitkin pöytää. Ehkä se kirja näkyi siinä monitorissa vain tiiliskiven näköisenä pakettina, en tiedä.
03.04.2016 00:54
Visavuori on mukava tutustumiskohde, siellä on Kari Suomalaista ja vanha taiteilijaresidenssi, sehän on kanssa siinä aika lähellä. Hämeenkyröstä kesäteatteria, no kesäteatteria on melkein joka pitäjässä kesäaikaan, muutenkin siellä Sillanpään maisemia ja hämäläisten hälläpyöräkin siellä suunnalla jossakin on.
Kurussa on upeita kanavia, niin ja laivaristeilyjä. Kohta taidan esitellä sulle savonkin kanavia jos vielä jatkan.
03.04.2016 00:18
114 / 182