Vapaa kuvaus




https://youtu.be/x1TXMpiqcDI

Aloituksia

13

Kommenttia

3629

  1. Voi vahinko, et siis ollutkaan uskottuni, luotettuni.
    En sanotuksi saa. Ei vaineskaan saan sittenkin: Suudelman saat siitä huolimatta.
  2. Olen haaveillut yhdestä melkein omatoimimatkasta, sanovat että, pitää haaveilla mahdottomia, niin joskus voi… tai sitten ei.
    Siitä on varmaan kymmenen vuotta aikaa, kerran kerrosbussissa istuen ohitettiin valtavan pitkää rekkaa, luulin ettei se rekka lopu ollenkaan, kun nuppi tuli kohdalleni, niin sitä rekkaa ohjasi siro, pieni ja hento nainen, kait joku automatiikka oli päällä, koska hänellä oli jalat sillai jännästi siinä kojetaulun päällä ratin molemmin puolin ja kädet ratissa. Silloin ajattelin, että olisipa hienoa lähteä nuppiin tuon rekkatytön kaveriksi Keski-Eurooppaan. Kirjoittaisin pientä päiväkirjaa, halki Ruotsin ja sieltä Tanskaan, Pariisiin ja jne. miltä maailma näyttäisi… ja tuntuisi.

    No, mikä siinä olisi sitä omatoimiosuutta, se rekkahan menisi juuri sinne minne käsky käy. Mutta etsi nyt jostain semmoinen rekkakuski, pieni hento nainen, tai kuka vaan, joka ottaisi mukaansa jne. Joskus olen ajatellut, että miltä mahtaa tuntua siinä kopissa ja katsella kun se kiertää valtavan kaaren jossain liikenneympyrässä ja miltä tuntuu kun selän takana on iso massa jne. aika lapsellisia ajatuksia ja haaveitakin, mutta kun elämä ilman mitään alkaa niin sitten sitä rekkakuskia kyselemään, maksaisinkin vaikka mitä kun moisen elämyksen saisin.
    Voihan siinä käydä niinkin, että vain Finnarin lippuluukulle menen ja sieltä Keski-Euroopasta löydyn… ilman rekkaa.
    Tai sitten ruokahalu kasvaa syödessä ja haluaa jonnekin valtameripaatille mukaan… Siellä sitten matkisin Kyllikki Villaa ja kirjoittelisin… ainakin yksinäisyydestäni.
  3. Samaa mieltä, ei kun pörssin vaan, avaat salkkusi ja lisää osakkeita, koko rahalla. Ostat ja unohdat ne sinne, kyllä ne siellä sitä hoitelee, tai sitten kyttäät joka aamu kuinka se kymppitonnisi siellä kuhisee ja kihisee. Välillä viheltää niin punasella ja välillä vihreää vaan vilkuttaa.
    Kone on hyvä, tosin kallis mutta kansainvälinen sen vuoksi hyvä, samaan sarjaan Vaisalaa ja Ponssea, ponsse on vaan mun lemmikki. Wärtsilänkin voisi tähän sarjaan laittaa.
    Nokiaa, nokiaa, nokiaa ostamaan se on halpaa, eikä edes huonolta näytä.
    Fortumin miehet soittaa melkein joka viikko ja tarjoaa virtaa, mutta kyllä osakkeita mieluumin ostaisin, mutta ei ne niistä puhu mitään, virtaa vaan...
    Luotan pankkeihin, osta sinäkin nordeaa ja sampoa, samassa konkurssissa sitten ollaan.
    Joku tuolla käski sijoittamaan hyvinvointiin, voishan sitä pikkasen siivun siihen pihljalinnaan tai johonkin spa yhtiöön ihan kokeeks vaan niin tai lääke on kanssa hyvä, pillereitä mekin syödään joka päivä enemmän ja edemmän.
    Tässä tämmönen alkuajatus, illalla sitten lisää...sijoita ja voi paksuksi tai toivottavasti ainakin lompsasi sijoitusten jälkeen voi hyvin, mutta malta ja odota, pörssi on niin hidas liikkeissään sen kanssa ei kannata pitkästyä, mutta sillä on niin hyviä tarinoita...ihan huvikseen niitä lueskelee... aamulla päivä alkaa ja illalla viimeiseksi. Niin ja tunnusluvut kannattaa opetella, niillä voi parhaiten seurata miksi ja miten ja missä mennään, vuosikertomuksia ja taseita pitäisi vaan ei niitä jaksa... niin ja hyviä pörssikavereita kannattaa aina kuunnella...uskoo tai sitten ei...
    Ei muuta kun salkkuas avaamaan...
  4. lue: kesti= pisti
  5. Olet sitten vielä niin kuin karhu, joka nukkuu talviunta, kun hiirenkorvia odottelet.