Vapaa kuvaus

https://youtu.be/x1TXMpiqcDI

Aloituksia

13

Kommenttia

3629

1. Vähän erikoista...omituista voi elämä kaupassa ja kassajonossa olla. Voi edellä olevasta päätellä.

Naapuriini on nousemassa suomen suurin prisma, sitä en tiedä tuleeko siitä myös hienoin, se sitten nähdään. Mutta toivon, että sinne tulisi, ainakin joitakin itsepalvelukassoja, silloin ei moisista virheistä voi ainakaan kassaneitiä tai kauppiasta syyttää vaan kaikki menee omaan piikkiin.

Tykkään käydä halleissa, torilla ja pikkukaupoissa, niissä on palvelua, voin jopa yhdessä myyjän kanssa miettiä ostoksiani ja ruokalistaani ja lopuksi voin maksaa suoraan myyjälle ostokseni.
  2. Voi himskuta rallaa, tämä ei kuulu lainkaan tänne, olisi ehkä ollut tuonne, mitä teet viikonloppuna, mutta se meni niin viriiliksi hommaksi meikäläiselle... niin menköön.
    Tänne on turvallista kirjoittaa, hännänhuipuksi, unohduksiin, tekee näin tärkeimmän tehtävänsä, on vain tämän aamun muutaman minuutin kirjoitusharjoitukseni. Aina voi asiansa vääntää johonkin aloitukseen....olen miettinyt aloituksen tekoa, todellisuudessa silloin kyllä näyttelisin, aloitusta en osaa ja varsinkin aloituksen hoito on jotenkin liian vaativaa...
    Mutta mitä teen viikonloppuna.. maalaan aitaa, maalaan huuleni ja piipahdan rompetorilla ja sitten jatkan jo aloittamaani urakkaa.

Viime aikoina olen tehnyt omaa soittolistaani, siis soittolistaa ihan omasta elämästäni. Se on varsin hauskaa puuhaa ja liikuttavaa, itkettävää ja huvittavaa.
    Siinä pyörähtää lapsuuden kehtolaulut, peiponpesät ja kouluaikani liikennelaulut ja monet muut. Kiireisten työvuosien aikaiset rallatukset on helppo valita ja niiden vuosien kulku musiikin mukana on ollut kevyttä. Mutta elämän monenlaiset menetykset musiikissa itkettävät. Tässä puuhassa kyyneleet lohduttavat. Isäni sota ja haavoittuminen ei ollut mikään sankaritarina, mutta sekin alkoi soida ja toi mieleeni musiikin, joka silloin lohdutti ja lohduttaa yhä.
    Youtube on kyllä mainio väline tämmöisen soittolistan tekemiseen. Meillä jokaisella olisi varmasti aivan erilainen lista. Soittolistan ja kappalevalinnan perusteilla voi kertailla omaa elämänhistoriaansa, joskus sen vaikeita ja murheellisia asioita on helppo näin lähestyä. Tuntea näin musiikin keinoin oma historiansa on rakentavaa. Sitä jotenkin ymmärtää paremmin itseään ja sitä miksi juuri joku musiikkikappale tuo surun tai ilon tai vie suorastaan huikeisiin tuntemuksiin.
    Suosittelen, soittolistan tekemistä ja jos sen vielä esittelee jälkipolvillensa voi saada mielenkiintoisia kommentteja.
  3. ...enää pelkkää näytelmää. Vai voiko?
    Ei todellakaan pelkkää näytelmää. Vuorosanoihin olen jo niin kyllästynyt.
    Pienen näytelmäni käsikirjoittajana, dramaturgina ja pääosan esittäjänä, lavastajana ja puvustajana tuntuu joskus, että kaiken olen jo nähnyt.

Totuus on paljastunut jo aikoja sitten, uudistuminen on tosi vaikeaa, entisiin tuttuihin kaavoihin on niin helppoa piiloutua. Sitä niin helposti jämähtää ja köyttää itsensä vain siihen tuttuun ruutuunsa ja lopulta puolustaa vain jo saavutettua omaa reviiriään ja etuaan.

Mutta elämällä on onneksi bonuksensa, jos seison rohkeana, mieli avoinna, paljaana ja uteliaana, niin kaikkea voi tapahtua, varsinkin jos annan tapahtua. Se bonus on sattuma, yllätys, odottamaton hetki. Kohtalo, jonka käsikirjoitusta en itse voi kirjoittaa. Totta, se voi olla myös sairaus, menetys, ikävä ja suru. Koskaan en tiedä, mitä elämän nurkan takana piilee, mitä ihmettä siellä on varattu huomisen varalle.

Onni on myös se, että olen tämän näytelmän pettämättömin yleisö, kritiikki, aina myös opettaja ja oppilas.
    Kiitollisin mielin saan myös vastaanottaa kaikki hurraukset ja buuaukset.