Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+ollut+havuja,+ei+nokipannukahveja,+
vain+laverilla+lojottelin+ja+tähtiä+katselin+ennen+kuin+uni+korjasi+parempaan+talteen.
Hyvä+muisto+tuo+nokipannukahvit...+savut+silmiin+ja+kahvi+kuksassa+ja+risutikulla+saa+sokerit+sekoitella...+nyt+vain+kinoksia+odottelemaan...
04.11.2016 11:44
Kun+kukkaniittyni+on+kuivaa+kalpeaa+korsikkoa
kun+rakkauteni+lahoa+leppäriukuloa
kun+suurin+arjen+ilo+vain+vitutus
kasken+poltto+on+silloin+ainoa+pelastus.
Se+tuhotkoon+kaiken+vanhan+hapatuksen.+
Sytytän+liekin+ja+annan+palaa
paloa+valvon+ja+tulta+palvon
unelmat+haaveet+elän+valkoisin+savuin.
Tule+silloin+hennoksi+tuuleksi+liekkini+iloksi
kauneimman+koivuni+jätän+sinulle+linnunlaulupuuksi.
*
https://youtu.be/in1DAZj52po
04.11.2016 11:37
Se+on+totta,+että+silloin+hyvin+nukuttaa...
tänä+syksynä+viimeksi+nukuin+untuvapussissa+yön+terassillani,+
tosin+pienessä+kylmässä.
Vain+nenänpää+ilmaa+haisteli.+Se+oli+kiva+kokemus.
pitäisikin+kokeilla+kun+kunnon+kylmät+tulevat,+miten+kestää,+kömpiikö+sänkyynsä+kesken+kokeen.
Tuli+mieleen+muinaiset+partioajat+ja+talviretket...
04.11.2016 10:26
Kuvittelen,+että+monet+siirtolaiset+olisivat+mielellään+hankkineet+entisiä+kotipaikkojaan+Karjalan+luovutetuilta+alueilta+omistukseensa+jos+se+olisi+ollut+aikoinaan+mahdollista.+Nyt+on+aika+ja+ikä+jo+ajanut+sen+ajatuksen+yli,+tuskin+seuraavat+sukupolvet+moisesta+ajatuksesta+ovat+kiinnostuneita.
03.11.2016 23:18
Hienoa,+talvi,va,+
käsitinkö+muuten+oikein
Sinä+kaipaat+öitä+laavulla.
Ihanko+untuvapussissa.
Epäilen,+että+kinoksia+saat+vielä+odotella.
03.11.2016 22:58
HyväH
Tuo+ajatus+on+niiiin+hyvä+
varsinkin+tämmöselle
joka+alvariinsa+meinaa+jämähtää+
milloin+minkin+tien+poskeen.
Puss,+puss,+mut+kun+ei+sytyttänyt,
mutta+nyt+vois...+kun+luin+tuon+sinun...
'vanha+roosa'
03.11.2016 14:07
Onko+se+intoutumista+jos+yhden+yön+unet+tarvitsee+ennen+kuin+innostuu.
Ehei,+se+on+harkintaa+ja+vakaata+asian+märehtimistä.
En+usko+että+ne+mitään+kansallisia+piirteitä,+ei+me+kaikki+mitään+hitaita+hämäläisiä+olla.+Enempi+ihan+persoonakohtaista+toimintatapaa+se+on.+Luulen.
Minen+jaksais+yhtä+yötä+jotain+uutta+innostavaa+asiaa+märehtiä,+suin+päin+vaan+mukaan.+Jos+jokin+asia+ei+heti+sytytä+niin+ei+se+mitään+innostavaa+edes+silloin+ole,+jotain+yhdentekevää,+viittikö+edes+paneutua+koko+asiaan.
Nytkin+oli+sähköpostissa,+nyt+olis+sitä+ja+tätä,+tule+mukaan,+toisiin+menen+heti+ja+toiset+saa+unohtua.
Innostus+ja+uteliaisuus+ovat+varmaan+veljeksiä.+Ihania+molemmat,+kuin+lahjoja,+ne+kun+joskus+oikein+rassaavat+ja+täyttävät+mielen+niin+ei+edes+unta+saa.
Liiasta+intomielisyydestä+saa+joskus+maksaa,+meinaan,+että+jos+liian+heikoille+jäille+tuppautuu,+mutta+avaa+se+usein+myös+ihania+uusia+porttejakin
03.11.2016 13:56
...sinne+tänne+satunnaisesti+singahtelen...
aina+ilman+suksia,+paljain+jaloin+vain+kipaisen
Hellaakosken+sanoin+
"Tietä+käyden+tien+on+vanki
vapaa+vain+on+umpihanki."
03.11.2016 13:08
Viidakkooni+on+levittäytynyt
viileä+valkoinen+harso+pitseineen.
Auringon+säde+satuttaa
osuu+harsokukan+syvimpään
saa+kiteen+timanttina+kimaltelemaan.
Aina+sisimpänä+on+kirkkain,+
puhtain,+aidoin,+tulessa+poltettu
rakastettu,+elämässä+karaistu.
Lumiviidakossakin+rummutetaan…
++*
https://youtu.be/iZ9vkd7Rp-g
03.11.2016 11:40
Kyllähän+jokainen+voi+tehdä+omistamallaan+maalla+mitä+haluaa.
Myydäkin.+Onko+siinä+ero+kenelle+sen+myy.+Kahdenkauppa+ja+jos+siinä+kolmas+sen+korvatillikan+saa+niin+ei+se+vielä+oikeuta+maanpetturiksi+nimittämään.
Maanpetturuus+on+jotain+ihan+muuta.
Kanssasi+olen+toki+samaa+mieltä,+että+ei+pitäisi+myydä.+Mutta...
Aatteleppas+tilannetta+omalle+kohdalles,+omistat+suht+koht+soman+niemen,+joka+sattumalta+näkyy+ravintolan+ikkunaan+ja+istut+siellä+ja+rupattelet+joutavia+ja+joskus+venäläistenkin+kanssa+kun+heitä+paljon+tuossa+matkailukeskuksessa+liikkuu.
Siinä+sitten+ihaillaan+omistamaasi+nimeä,+ja+sulle+tehdään+ehdotus,+että+paljollako+myyt+tuon+niemen,+No,+hupipäissäs+heität+seitsemän+numeroisen+luvun+vitsinä.+Vaan+venäläiset+eivät+ottaneet+vitsinä+vaan+seuraavalla+viikolla+tehtiin+kaupat.
Olisitko,+ehkä+siinä+tilanteessa+ajatellut,+että+enpäs+myy,+olen+maanpetturi+jos+myyn.+Et+varmasti...tai+ainakin+epäilen..että+nuo+miljoonat+tuossa+tilanteessa+sinunkin+pussiasi+olisivat+mukavasti+lämmittäneet...
03.11.2016 11:10
Sanaisessa+arkussani+kuhisee++
joku+laulaa+joku+mutisee.
Sydämeni+kun+oikein+pakahtuu
silloin+arkun+kansi+varmasti+raottuu.
Kolme+vikkelintä+aina+livahtavat
muotojaan+tuossa+sipostavat,+
järjestystä+pohtivat,+ääntään+aukaisevat.
”Menkää,+menkää+jo,+pian,+pian.”+hihkaisen.
Nuolihaukan+liito+nappaa+veijarit+siipensä+alle.
Ihan+pian+nuo+kolme+sanaa+kuiskaan+sinulle.
*+*+*
https://youtu.be/Pis299A3WYo
03.11.2016 10:40
"Mikä+voisi+olla+helpompaa+kuin+ostaa+yksi+eläin"
Kerran+olen+ostanut,+oikeastaan+se+oli+puolikas,+kimpassa+ostettiin
suoraan+kasvattajalta
tuttavan+tuttavan+tuttavan+kasvattama+ja+laittama.
kokonainen+poro,+se+oli+kylmäsavustettu.
Kaikki+oli+pakattu+vacumiin.
omaa+veistä+tarvittiin+vain+isompien+lihojen+leikkelyyn,+
suurinosa+oli+siivutettu+ja+somasti+laitettu,
kaikki+laitoin+pakkaseen+ja+kauan+sitä+poronpuolikasta+pureskeltiin.
Rasvatonta+hyvää+syötävää.+
Siitä+on+aikaa+ainakin+kaksikymmentä+vuotta,
nyt+en+enää+kehtaisi,+ei+rahatkaan+riittäisi.
Näkyy+olevan+aikas+arvokasta++nykyään.
02.11.2016 20:22
Ei+ole+nutturaa,+Ei+osunut.+Ei+edes+uponnut.+
Ihan+huvikseni+kirjoittelin+kun+olet+niin
+topakkana+asiantuntijana+täällä+taas.
02.11.2016 17:35
Olisipa+mahdollisuus+olla+puhe-etäisyydellä+noin+fiksun+ihmisen+kanssa,+vahinko,+ettei+se+ole+mahdollista.
Oitis+kysyisin+sinulta+kaikella+ystävyydellä,+mikä+mahtoi+olla+motiivi,+tuohon+kirjoitukseesi,+kun+melkeinpä+kaikilla+kirjoituksilla+jonkinlainen+motiivi+aina+löytyy.
Sinunkin+kirjoituksillasi,+varmasti+muihinkin+aloituksiin+ja+nyt+tähän,+mitä+mahdoit+ajatella,+ketä+halusit+näpäyttää,+vai+ihanko+lumipyry+huuliasi+heilutteli.
Oliko+se+mahdollisesti+aloittaja+vai+joku+näistä+kommentoijista,+oliko+se+se+ehkä+aihe,+mikä+se+antoi+virikkeen+moiseen+pieneen+mieleen.
02.11.2016 17:28
Vaihtolistani
-silmälaseja+on+monet+monituiset,+joka+pöydällä+yhdet,+vaihdan+yhtenään,+koppaan+aina+likimpänä+olevat,+autossa+ihan+omat,+että+edes+liikennemerkit+erottaisi
-kampausta+en+ole+vaihtanut+sitten+kun+olin+viisi+vuotias,+nyt+on+hyvä+parturi,+tulee+vaikka+kotiin+laittamaan+kutrit+ja+muut+karvat+kuntoon
-sukkia+ja+kenkiä+vaihtelen+tarpeen+mukaan,+sukat+menee+uusiks+kun+olen+huomannut,+että+tukisukin+jaksaa+paremmin,+aikasemmin+käytin+vain+lentosukkia+mutta+nyt+löysin+hyvän+linkin+josta+saan+tukisukkia+kivoin+kuvioin,+punaiset+pallosukat+jouluun...
-kumppania+en+voi+vaihtaa+kun+ei+ole+omaa+vaihdettavaa+ja+jos+joku+sattuis+olemaa+eli+olisin+jonkun+saanut+kiinni,+niin+en+varmaan+häntä+vaihtaisi
-sisustus+joskus+käännähtää+eri+asentoon,+taulut+seinillä+keikahtaa,+värimaailma+muuttuu+mielialan+mukaan
-kotia+en+henno+vaihtaa
-maata+mielelläni+vaihdan+vaikkapa+viikoksi+silloin+tällöin
02.11.2016 15:41
Puhtaista+mauista+(kauhee+sana)+olen+samaa+mieltä,+lanttu+on+iki-ihanaa.+
Uuniin+kun+laittaa+isoja+lohkoja+juureksia+ja+hitaasti+antaa+uunissa+kypsyä,+välillä+valelee+vaikka+voilla...vallan+ihanaa+ruokaa.
02.11.2016 12:59
Ou+nou,+toivottavasti+poikasi+rohkeana+maistaa+myös+toisen+kerran,+
jospa+se+ei+sitten+enää+homeelta+maistuisikaan...
02.11.2016 12:55
Kynä,+sivellin+ja+moni+muu+värkki+pysyi+hyvin+kädessä,+
halusin+piirtää+viivaa,+pistettä+pilkkua,+milloin+mitäkin.+
Siitä+työstä+tykkäsin+toimiston+ilmapiiristä+ja+olisin+sitä+viivaa+vedellyt+loppuikäni.+
Mutta+lähdin+miehen+perään+maita+mönkimään+ja+viivat,+pisteet+ja+pilkut+unohtuivat.
Kolmekymmentä+vuotta+meni+sitten+tehden+kaikkea+mahdollista+minkä+elämä+silloin+eteen+vain+mahdollisti.+Yrittämistä,+kasvattamista,+opettamista,+vaikka+mitä.
+
Nyt+teen+jotain,+jota+en+edes+työksi+tunne.+
Lopetan+kunnes+tulee+tunne+lopettaa+
tai+voimat+ja+elämänilo+jotenkin+lopahtaa.
02.11.2016 12:49
En+osaa+laulella+marinaadi-aarioita,+
ei+ole+tullut+harjoiteltua+ja+tuskin+enää+kehtaan+edes+opetellakaan.
Toisaalta+nykyään+kaupan+hyllyt+pursuaa+erilaisia+valmiita+sekoituksia
+joilla+voi+elukan+omaa+makua+häivyttää+tai+rikastuttaa+miten+milloinkin+haluaa.
Muutaman+kerran+olen+kokeillut+kun+rosvopaistia+tein
ja+mönkään+meni+mielestäni.
Tosin+joskus+joissakin+elukoissa,+esim+lammas,
on+niin+voimakas+oma+maku,+että+tekee+mieli+jotain+sopostusta+siihen+sekaan+sotkea.
Aito+oma+maku+on+aina+paras.
02.11.2016 12:25
Tähän+aikaa+on+oma+stalkkerini+aika+hiljainen.+Haaveilee+vain+omissa+oloissaan.
Tuli+mieleeni...
Aistit+ovat+anturini+joilla+koen+todellisuuteni+ja+elän+ympäristöni+ja+tässiässä+alkaa+luonnollinen+hiipuminen,+tarvitsen+silmälasit,+no+kuulokoetta+en+vielä+tarvitse,+mutta+miksi+muuten+luopuisin+aisteistani+tai+korvaisin+ne+kojeilla...laiskuuttaniko+vain.
En+nii+n+hyvin+ymmärrä+näitä+nettijuttuja,+turvallisuuksia+yms+tiedän+toki,+että+tietotekniikka+seuraa+elämääni+mutta+ei+aina+oman+koneeni+kautta,+esimerkiksi+kauppani+tietää+mitä+aina+ostan,+se+seuraavalla+viikolla+tarjoaa+vain+minulle+räätälöityjä+tarjouksia,+olen+antanut+luvan+tavallaan+siihen+kun+olen+suostunut+kanta-asiakkaaksi,+mutta+lidl+tai+halpahalli+eivät+seuraa+ostoksiani.
Muuten+netti+on+kyllä+hyvä+ikkuna,+ei+se+ainakaan+minun+maailmaani+ole+kutistanut,+päin+vastoin,+paitsi,+että+se+on+helpottanut+erilaista+yhteydenpitoa,+se+on+luonut+monenlaisia+uusia+polkuja+ihan+uusiin+yhteyksiin+ihmisiin,+joihin+en+mitenkään+törmäisi+live-+elämässäni.
Televisiota+seuraan+huonosti,+mutta+ehkä+yksi+asia+mikä+sielläkin+liittyy+aisteihin,+esim+viihdeohjelmat+jotenkin+ääni+työntyy+hurjalla+voimalla,+onneksi+on+ääninappula++jolla+ääntä+voi+säädellä.+-Nykyisin+on+useita+tavallaan+paneeliohjelmia,+istuvat+siellä+tiskin+takana+julkkikset+keskenään+jotain+jutustelevat+ja+puuhastelevat+ja+ennen+kaikkea+nauravat+toinen+toistensa+jutuille.+Miksiköhän+mun+on+joskus+niin+vaikea+ymmärtää+tälläistä+hupilajia,+iloksi+ja+viihteeksihän+ne+on+tietysti+tarkoitettu.
02.11.2016 12:10
51 / 182