Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hyvä+vinkki,+täytyypä+kokeilla,+laitan+usein+uusia+outoja+juttuja+ensin+leivän+päälle+ja+siitä+ne+sitten+voivat+siirtyä+muihinkin+ruokiin,+jos+ovat+siirtyäkseen.
Inkiväärillä+on+tosi+paljon+terveysvaikutuksia,+vaikka+en+sen+vuoksi+siitä+tykkää,+vaan+ihan+sen+kirpeän+maun+vuoksi.
Joskus+siivutan+inkivääriä+termariin+ja+kuumaa+vettä+vain+päälle,+sitä+teetä+on+helppoa+juoda+pitkin+päivää.
02.11.2016 11:31
Täysillä+elän+vähäisenkin+viinitarhani+risun++
kun+siellä+riehuvat+riemut+ja+raastavat+tuskat.
Päivin+öin+elo+rikkauttaan+roiskii,+sielua+riipii
vaan+silti+se+kantaa,+syliinsä+kietoo,+onnensa+antaa.
Hiippailu+puuttomilla+lakeuksien+tasamailla
kuin+elämää+tunteitta,+vailla+leikkiä+liekin+paloa.
Kumpi+siis,+viinitarha+vai+lakeus+
olkoon+sitten+kitkeryys+tai+makeus.
*
https://youtu.be/xYXeJdL0KB0
02.11.2016 11:13
Se+olisikin+kiva+juttu,+kesäaikaan
nyyttikestit+piknikki+saarella,
aika+houkuttelevalta+kuulostaa.
02.11.2016 11:05
Kivalta+kuulostaa+vieläkin.+Sulla+on+hyvä+asenne.+On+hienoa+kun+pystyy+pitämään+yhteyksiä,+ei+anna+kaikkien+lankojen+katketa.+Useinhan+ne+katkeaa+unohdukseen+tai+katkeruuteen+tai+mihin+milloinkin.
Eihän+mennyttä+elämäänsä+saa+poispyyhittyä,+siellä+se+on+omalla+paikallaan.
02.11.2016 10:17
Olen+oikein+huippujuntti+näissä+maustamisasioissa.+
Ruuan+pitää+maistua+aidolta+itseltään.
Suolaa+ja+pippuria,+siinä+ne+mun+mausteet,+
vaikka+kaappi+on+täynnä+kaikenmoista.
Mausteita+on+kyllä+hauska+ostaa,+mutta+siihen+se+jääkin.
Viimeksi+sorruin+yrttisekoituksiin,+italialaiseen+ja+provenselaiseen.
Tuossa+edellä+graavisiika+sai+veden+kielelle.
olen+syönyt+myös+graavattua+kuhaa,+sekin+oli+hyvää.
Ilman+sitruunoita+pippuroita+tillilöitä.+
Yksi+mauste,+josta+tykkään+ja+se+vie+tunnon+joskus+kieleltäni+on+inkivääri.
Inkivääriteenä+sitä+useimmin+tulee+nautittua.
02.11.2016 10:02
Nyt+noi+pilvet+roikkuu+niin+alhaalla
kaikki+näyttää+alakuloharmaalta
Mistä+tuota+väriä+arkeensa+nappais
vai+ihanko+vain+aikaansa+tappais.
Mä+meen+nokosille
torkuille+suloisille.
*
https://youtu.be/5iWueuYtAvs
01.11.2016 15:04
Siellä+ketjun+päässä+se+ihminen+aina+viimeisenä+keikkuu+ja+saa+kaiken+itselleen+takaisin+minkä+joskus+luontoon+jättää.
Kun++sä+kalastat+niin+oletko+koskaan+löytänyt+kaloja+peratessa+jotain+outoa+luontoon+kuulumatonta+kalan+sisuksista.
Poikani+sai+pienenä+silmälasit+ja+kerran+uidessaan+ne+vain+katosivat,+hän+ei+ollenkaan+huomannut,+että+missä+ja+milloin+ne+putosivat.+Me+syötiin+Niiniveden+haukia+silloin,+niin+kerroin+lapsille+satua+isosta+hauesta,+joka+käytti+hänen+silmälasejaan,+ja+aina+isompaa+haukea+peratessa+poika+oli+aina+silmät+pyöreänä+odottamassa+jospa+ne+sieltä+hauen+sisältä+ne+lasit+löytyisivät.+Vaan+eivät+koskaan+löytyneet.
01.11.2016 14:38
kattelen+niin+syrjäsilmin+tuota+telkkaria,+mutta+ehkä+on+ollut+joku+dokumentti+tai+muu.+Olisi+mielenkiintoita+tietää+niistä+valtamerillä+pyörivistä+jätemassoista+enemmän,+miten+paksuja+ja+mimmosia+ne+oikei+on´,+onko+niissä+todella+autoja+yms+ja+mihin+ne+on+menossa+ja+onko+niille+mitään+tehtävissä,+kuka+ne+omistaa+jne
01.11.2016 13:34
En+mä+muista,+mutta+mä+muistan+olkipatjan+ja+mummolan+vintin+ja+sen+vanhan+viruneen+hetekan,+jonka+ihanaan+syliin+melkein+upposi+kun+sen+omiin+muotoihinsa+ensin+sai+asettumaan.
01.11.2016 13:27
Ei+ollut+kriteereitä.
Näin+kun+tämä+mies+kirjoitti+tekstiä+ja+se+jälki,+ei+siihen+aikaan+tietokoneita,+käsin+tekstattiin,+mä+katsoin+sitä+jälkeä+lumoutuneena+ja+ajattelin+,+että+voi+jumakauta,++mies+osaa+noin+hyvin+kirjoittaa,+sitten+mä+katsoin+käsiä+ja+taas+ajatus,+voi+jumakauta+mitkä+kädet,+sitten+pääsin+jo+silmiin...+toisen+kerran+kuppilan+ovella+näin+ne+silmät+ja+se+olikin+menoa+sitten...+
kaksi+vuotta+kuhnittiin,+ei+tehty+mitään+suunnitelmia+ajateltiin+vaan,+että+kun+lapsi+ilmoittaa+tulostaan+niin+mennään+naimisiin.+Elämä+oli+vaan+lepposaa+kepeää+hyvää+oloa,+en+tiennyt+oliko+se+edes+rakkautta,+kaikenmoista+haihattelua+se+kait+oli,+vasta+kun+yhteinen+arki+oikein+jysähti+päälle+totesin,+että+rakkautta+tämä+piru+vei+on,+eikä+mitään+muuta.+
Oli+mulla+joitakin+ajatuksia,+yksi+oli+se,+että+tuon+miehen+haluan+lasteni+isäksi+ja+toinen+oli+hassu+ajatus,+kun+mies+on+leijona,+niin+hän+pitää+perheestään+tosi+hyvän+huolen.
Kumpikin+piti+paikkansa.+Siinä+mielessä+olen+ollut+elämälle+vähän+surullinen+ja+vihainenkin,+että+se+ei+suonut+tälle+miehelle+sitä+onnea,+että+olis+nähnyt+myös+lapsenlapsensa.
01.11.2016 13:05
NO,+on+sulla+avoliittoja.
Olisi+aika+lysti+olla+kärpäsenä+katossa+kun+kaikki+kahdeksan+avoliittolaista+ja+sinä+illastatte+samassa+pöydässä.+Perhetapaaminen+parhaimmillaan.+Kivalta+kuulostaa.
"mitäs+sulle+nyt+kuulluu,+mites+voit,+moneskos+avokki+sulla+on+menossa..."
01.11.2016 12:45
Suolaista+ja+makeaa
läheisyyden+lämpöä+ja+etäisyyden+ikävää
aamuhetkien+hipaisuja+yön+väristyksiä,+
nuo+kaikki+rullataan+hellin+halauksin+kosketuksin+koskettavin.
Asetetaan+elämän+lautaselle+lavealle+vapauden+tarjottimelle.
Kostutetaan+ilon+surun+kyynelin,+kuorrutetaan+arkipäivän+ajatuksin
lemmen+sanoin+supinoin+ja+sipinöin
naurun+iloiset+nonparellit+kepeästi+koristeeksi.+
Nautitaan+kahden,+vuoroin+sulle+vuoroin+mulle,+yhdellä+lusikalla.
Suu+pyyhitään+suudelmalla.
Siinä+on+pienen+pieni+kuiskaus
marraskuun+ensimmäiseen
salaisen+reseptin+Love-leivos.+
*
https://youtu.be/t8Lb14kRRBc
01.11.2016 12:36
Eli+jos+nyt+olen+peltipoliisien+orjana+niin+tulevaisuudessa+olen+vakuutusyhtiön+orjana.
Vakuutusyhtiöni+valvoo+ja+lupaa+kaikille+totteleville+kaikkea+hyvää,+eli+pienempiä+maksuja+ja+kuluja+ja+jos+et+tottele+niin+maksat.+
Ei+ole+ihme+jos+ottaa+luontoon.
Antureita+siellä+ja+täällä,+elämä+yhtä+tarkkailua,+siirrytään+preestä+proohon
Vaikka+huudetaanhan+sitä+nykyään,+että+parempi+jos+käyttäjä+maksaisi+jne.
31.10.2016 15:36
Salainen+rakkaus
kultahippuina+kätkettyinä
sydämen+pieneen+rasiaan.
Salaisuus+puhkeaa+kukkaan
kun+kerran+raottuu+kansi+rasian.
*
https://youtu.be/VF4cVKdgBV4
31.10.2016 15:18
HyväH
Siis+toistoa,+tulee+täältäkin...+siis+toistoa
Turkissa+olen+käynyt+ja+nyt+siellä+menee+demokratia+ihan+päin+peetä,+itkettää+ihan,+en+enää+kehtais+lähteä+koko+maahan,+vaikka+turkkilaisessa+saunassa+tykkäsin+käydäkin...+se+on+niin+ihana+paikka...+turkissa+on+aina+ollut+itsevaltius,+sehän+on+demokratian+irvikuva,+tuhansia+toisinajattelijoita+vangittu...+mullakin+on+ollut+yksi+ystävä+turkista,+yhden+kaverini+tytär+rakastui+tuohon+turkkilaiseen...+hänkin+on+kadonnut,+hiljentynyt,+vaiennut...vaiennettu??
Jos+kuule+joku+haluaa+puolisoa+vaihtaa+niin+hänpä+viis+veisaa+ilmastonmuutoksista,+ja+oikein+kunnolla+iskee+ilmastonmuutos+niin+sehän+tappaa,+siinä+ei+paljon+uivat+sota-alukset+itämerellä+tai+lentotukialukset+lähistöllä+auta...
Las+palmasin+ilmanmuutoksesta+en+tiedä,+vielä+vähemmän+sen+demokratiasta,+käy+aina+siellä+tulivuorisaarella.+
Olen+kuule+niin+pikkusieluinen,+että+vaan+oman+pihan+pienilmastoa+tutkailen+ja+se+näyttää,+että+kohta+tulee+lunta,+oravakin+jo+harmaaseen+nuttuun+on+pukeutunut.
31.10.2016 14:49
HyväH
Katsos+kun+uskon+vain+tuohon+rakkauteen+niin+kovin+keposelta+tuntuu+tuo+ilmastonmuutos,+ainoastaan+jos+ei+mitään+muuta+syyksi+keksi+vaihtaa+puolisoa+niin+menköön,+onhan+siinä+mukana+kuitenkin+jotenkin+luova+uusi+ajatus.
Tappaminen+on+täysin+suljettu+pois+puolison+vaihto+mekanismeista.+Ei+onnistu,+silloin+pitää+yrittää+taas+keksiä+jotain+uutta,+vielä+luovempaa...
31.10.2016 13:08
Toisen+tuomariksi+ei+tämmöisessäkään+asiassa+uskalla+ruveta,+sillä+jokaisen+elämä+on+niin+ainutkertaista,+jokaisen+rakkaus+tekee+omat+ratkaisunsa.+Vaikeaa+on+edeskuvitella+miten+itse+käyttäytyisi+vastaavassa+tilanteessa.
Mutta+Professori+on+viisas+nainen.
Olen+kuullut+tuon+termin+"elävän+leski"+monissa+eri+yhteyksissä,+jopa+avioeron+yhteydessä+tulee+eläviä+leskiä,+jos+myös+iloisia+leskiä,+ja+sotilaan+puolisot+saattavat+olla+eläviä+leskiä+jne++
mutta+tässä+yhteydessä,++että+puoliso+on+parantumattomasti+sairas,+niin+tuo+termi+tuntuu+vastenmieliseltä,+jotenkin+ajattelemattomalta+sairasta+puolisoa+kohtaan.
31.10.2016 12:47
Tokko+nyt+mikään+empaattinen,+ei+täyty+ehdot,
mutta+herkkätunteinen,+tunteitten+tuntosarvet+on+alati+liikkeessä,+sen+myönnän
järjestelmällisyys+mättää+pahiten,
rakastan+elämässä+kaikenlaista+kaaosta,+hullua+hurlumheitä...+vaikka+niin+tasainen+ja+rauhallinen+olenkin...
31.10.2016 11:45
Ihanaa+pienen+höyhenen+elämää
nyt+keksin+sen+lämpimimmän+paikkani.
Untuvanuttusi+punaisen+raidan+kohdalla+
siinä+sydämen+likellä+povitaskun+liepeillä.
Vaikka+kuinka+ruuhkaa+kainalossasi
olen+aina+likellä+kätesi+hellän+hipaisussa
vierellä+sydämen,+vierihoidossa+sykkivässä.
Siinä+kuuntelen+lauluasi+pakkasaamuin+pimein+illoin
kuin+muinoin+haahkaäidin+rinnan+alla
pumpsuti,+pumpsuti,+pum,+pum,+pum.
Pienen+höyhenen+elämää,+iha,+naa,+iha,+naa.
*
https://youtu.be/D8DXr4uX4M4
31.10.2016 10:06
Ehei,+eitoki,+käännä+nyt+ainakin+kylkeäsi,+johan+siinä+paikatkin+puutuu+jos+koko+kaamoksen+nukkuu...
Mitenkäs+sen+pihkatapin+kanssa+on,+oletkos+sen+jo+vuollut...
30.10.2016 20:39
52 / 182