Vapaa kuvaus

https://youtu.be/x1TXMpiqcDI

Aloituksia

13

Kommenttia

3629

1. HyväHOlisit+voinut+sen+heti+katkaista+ja+kertoa+tilanteen+oikean+laidan.Mutta+sä+tavallaan+sen+kuittasit+kirjoittamalla+oman+riimisi+ensimmäiseksi,+vai+oliko+sekin+vieraan+miehen+kirjoitus.Kokonaista+kuusi+tuntia+meni+ja+sitten+ilmoitit,+että+olet+pyytänyt+jotain+poistoon.No,+sitä+tikulla+silmään,+joka+vanhoja+muistelee.Mistä+ihmeestä+sen+muuten+tavan+tallaaja+oivaltaa,+sininen+nimimerkki+ja+riimissä+sanojasi,+tosin+musiikkivalintaa+vähän+ihmettelin,++mutta+maailmaan+kaikkea+mahtuu.+Mitä+noista,+unohdetaan.
  2. Kilpailuhenkisyys+on+kyllä+sukurasite.Olin+ja+olen+vieläkin+innokas+työntymään+kilpailuun+kuin+kilpailuun.+Koskaan+en+mikään+ykkönenole+ollut,+mutta+aina+innolla+mukana+joukon+jatkona.Lapsena+urheilin+ja+maastojuoksujakisoissa+piti+kulkea+pitkin+pitäjiä+joka+viikko.+Palkintopallilla+oli+kiva+seisoa,+vaikka+tuskin+koskaan+sillä+korkeimmalla+seisoinkaan.Mulla+oli+jumppamaikka,+joka+innosti+osallistumaan+milloin+mihinkin.+Pelasin+koripaloa+ja+lentopalloa+ja+vaikka+mitä+palloa,+ei+silloin+tytöt+varmaan+jalkapalloa+pelanneetkaan,+kait+olisin+sitäkin+silloin+pelannut.++Sitten+mulla+oli+isä,+joka+raahas+joka+viikonloppu+suunnistuskilpailuihin,+niistä+on+mitaleita,+ikäkausi+piirinmestaruuksia+ja+muitakin+lätkiä+löytyy+ajalta,+jolloin+vielä+oli+olemassa+keski-suomen+lääni.Käsityökilpailuihin+olen+osallistunut+ja+on+jotakin+palkittuja+juttuja,+samoin+kirjoituskilpailuihin.+Niihin+on+kiva+osallistua,+silloin+tulee+kirjoitettua+enemmän.+Viimeksi+kun+yhdessä+pienessä+kirjoituskilpailussa+palkittiin,+siinä+kilpailussa+oli+runo+ja+proosasarja+ja+sain+kummastakin+lahjakortin,+sitten+pojalleni+esittelin,+että+katos+mitä+äitis+on+saanut,+niin+hän+sanoi,+”perkele+noin+helpolla+tommoset”+ei+hän+osannut+kuvitella+kuinka+kauan+olin+niitä+rivejä+kasaan+loppujen+lopuksi+rustaillut.Vieläkin+innokkaana+osallistun+milloin+sukkakisaan+milloin+kirjoittelen,+se+on+ihan+hauskaa,+en+enää+mitään+oikeastaan+tavoittele,+mutta+mukana+olo+onkin+jo+se+voitto+ja++voi+olla+tyytyväinen,+kun+vielä+sentään+jotain+saa+aikaiseksi.
  3. Tänään+on+ollut+ihana+luppopäivä,+olen+keikkunut+koko+päivän+yöpaidassa,+olen+kutonut+pientä+sukkaa,+laulanut+karaokea,+keittänyt+omenahilloa+ja+kirjoitellut+kirjeitä+ja+taas+kutonut+pientä+sukkaa,+sitä+toista,ainiin+kolesteroolilääkkeestä+piti+kertomani.+Sain+aikoinani+reseptin+ja+pari+päivää+niitä+pillereitä+söin,+tulin+niin+kipeäksi,+melkein+meni+liikuntakyky,+en+saattanut+kuopion+torin+läpi+kulkea,+kiireesti+vain+YO+apteekkiin+ja+kipulääkettä,+että+pystyi+loppupäivän+kuopiossa+seikkailemaan.+Lopetin+koko+lääkkeen+syönnin+ja+siitä+asti+olen+sen+ruokavaliolla+hoitanut+koko+kolesteroolin,+ei+se+kovin+alas+ole+tullut,+mutta+ei+ole+kovin+ylöskään+noussut.Kohta+taas+jatkan+sitä+pientä+sukkaa,+yöllä+ajattelin+pitää+valojuhlat+terassillani+-+tarkenisinkohan+vielä+yöpaitasillani.Afasiaa+sairastavat+ovat+helposti+myös+väärin+ymmärretyjä,+mahtaakohan+heillä+jo+olla+oma+ranneke,+joka+kertoo+kanssakulkijoille+sairauden+yms