Vapaa kuvaus

https://youtu.be/x1TXMpiqcDI

Aloituksia

13

Kommenttia

3629

1. Asenne+työntekoon+näkyy+ihan+omassa+elämänpiirissäni,+työllistän+kesällä+peruskoulunsa+päättäviä,+lukioon+tai+ammattikouluun+lähteviä+nuoria,+muutamaksi+viikoksi.+Saan+listan+nuorista,+toiset+ottavat+yhteyttä+ja+toisista+ei+kuulu+mitään,+eivät+vaivaudu+edes+ilmoittamaan+miksi+eivät+halua+ottaa+hommaa+vastaan.Asenne+paljastuu+jo+näin+pienessä+suhteessa.+Mutta+ne,+jotka+ovat+olleet+töissä+ovat+olleet+huippunuoria,+fiksuja+ja+eteenpäin+pyrkiviä,+se+näkyi+kaikessa.+Heidän+kanssaan+oli+ilo+tehdä+yhdessä+töitä.
  2. Kuuleppas+sinä+konden-saattori,äläppäs+sinä+pikkupieru+mollaa+meitä+täällä+kirjoittelevia.+samalla+kun+mollaat+palstaa+samalla+mollaat+kirjoittajia+ja+näemmä+myös+itseäsi,+ei+tuo+sinun+aloituksesi+kovin+korkea+hengentuote+ole,+melkein+kaikki+muut+aloitukset+loikkivat+ylitsesi+kevyesti,+moninkertaisesti.Kovin+on+yksipuolinenkin+ja+ei+edes+linkkiä,+vaikka+harvoin+linkkejä+auon,+mutta+ne+tekevät+aloituksesta+paljon+tärkeämmän+näköisen,+olisit+sinäkin+laittanut+jonkun+lätsislitsislätsis+linkin.Yleensä+en+viitsi+aloitusten+tai+kirjoittajien+mollauksiin+puuttua,+mutta+nyt+on+joutilas+vapaapäivä,+olo+kepeä+kuin+perhosella,+niin+voin+tässä+yhden+A4+sinulle+höpöhöpöä+kirjoitella.Jotenkin+olen+aistivani+sinussa+jotain+luovuutta+mutta+kovin+lapselliseksi+sekin+menee,+melkein+kuin+minä+olisin+kirjoittanut,+noin+olisin+osannut+hätäpäissäni+aloituksen+tehdä,+mutten+ole+kehdannut,+kun+kaikki+näkisivät+miten+lapsellinen+ja+tyhjänpäiväinen+hömppä+lopulta+olen,+silloin+olisin+kuin+sinä+tämän+aloituksesi+kanssa.+Niin+en+aloittele+lain.Ulkonakin+on+ollut+niin+mahdottoman+hieno+päivä+ja+perhosia+ja+kaikkea,+et+sitten+niistäkään+mitään+aloitusta+keksinyt.Tiedäks+mikä+tekee+vielä+typerämmän+näköisen+tästä+aloituksestasi,+no,+se+kun+valitsit+kirjaimeksi+L+,+se+on+niin+lälly+kirjain+ja+sen+noin+runsaasti+käyttävä+aloittaja+antaa+itsestään+niin+lällyn+ja+joutavan+kuvan,+mun+lapsenlapsikin+osaa+paremmin+lällätellä+ja+käyttää+joskus+muutakin+vivahteikkaampaakin+kirjainta.En+mä+enempää+jaksa,+lähden+kastelee+pelarguitani,+et+usko+,+että+ne+kukkii+komeesti,+tietysti+ne+sen+tekevät,+koko+kesän+olen+niitä+hellinyt+ja+niille+hassuja+jutellut.Hyvää+syksyn+jatkoa+sinulle+ja+kaivahan+sieltä+repustasi+joku+mielenkiintoisempi+aloitus,+kokeile+vailla+V+kirjainta,+siinä+on+mahdollisuuksia,+ei,+ei,+ei+vaikkaan+sä+et+keksisi+kuin+sen+yhden+sanan.+Kokeile+M+ämmää,+se+avaa+portit.