Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Asenne+työntekoon+näkyy+ihan+omassa+elämänpiirissäni,+työllistän+kesällä+peruskoulunsa+päättäviä,+lukioon+tai+ammattikouluun+lähteviä+nuoria,+muutamaksi+viikoksi.+
Saan+listan+nuorista,+toiset+ottavat+yhteyttä+ja+toisista+ei+kuulu+mitään,+eivät+vaivaudu+edes+ilmoittamaan+miksi+eivät+halua+ottaa+hommaa+vastaan.
Asenne+paljastuu+jo+näin+pienessä+suhteessa.+Mutta+ne,+jotka+ovat+olleet+töissä+ovat+olleet+huippunuoria,+fiksuja+ja+eteenpäin+pyrkiviä,+se+näkyi+kaikessa.+Heidän+kanssaan+oli+ilo+tehdä+yhdessä+töitä.
17.09.2016 12:08
...piiruakaan+en+anna+periksi,+jos+olen+omin+silmin+ja+korvin+kuullut+ja+ollut+virallisesti+paikalla+kun+vanhempi+on+ohjeistanut+nuortaan,+'ettei+sinun+kannata+ottaa+sitä+tai+tätä+työpaikkaaa+koska+laske+nyt+näin,+saat+sieltä+tätä+ja+tästä+työstä+vain+näin+vähän'.+Asiat+periytyvät+suusta+suuhun+ja+kädestä+käteen+vanhemmilta+lapsilleen.+ja+mikä+erityisesti+periytyy,+on+asenne.+
Eihän+tietenkään+voi+yleistää...
Mutta+tässäkin+asiassa+on+käymässä+suomalaiselle+yhteiskuntarauhalle+vaarallinen+kahtiajako,+niin+epäilen,+toivottavasti+ei+kuitenkaan.
Meillä+on+nuoria,+jotka+pärjäävät+hienosti+ja+toisia,+joilla+takkuaa,+sille+ei+voi+mitään,+mutta+jos+halu+ja+tahto+on+kadoksissa+niin+minkäs+teet...
Omat+nuoreni+ovat+rahoittaneet+kaiken+opiskelun+tekemällä+opiskelun+ohessa+töitä,mutta+heille+näytti+kelpaavan+kaikki+työ,+kunhan+jonkun+lantin+reppuunsa+saivat.+Jakoivat+milloin+mitäkin+ja+keräsivät+mansikoita+ja+kaupan+kassalla+pyörivät+kaiket+viikonloput.
Tarjoappas+tänä+päivänä+nuorelle+mansikanpoimintaa,+ne+heittää+sua+mansikalla.
Etkös+sinäkin+sieltä+mansikanviljelyn+alueelta+tai+ainakin+likeltä,+olisikin+mielenkiintoista+tietää+paljonko+mansikkapelloilla+on+nuoria+opiskelijoita+tai+koululaisia...siis+suomalaisia,+meidän+nuoriamme,+ei+sinne+nykyään+viitsi+lähteä,+urakkatyö+ja+kaikenkaikkiaan+ia+tympeää,+tulee+selkää+kipeeks.
17.09.2016 11:59
Monenlaista+käytäntöä,+jos+on+pikkuostokset+niin+pidän+huolen+omista+ostoksistani,++en+viitsi+mitään+kapuloita+silloin,+mutta+en+halua+maksattaa+omia+ostoksia+edelliselläkään+asiakkaalla.
Mutta+jos+ostan+seuraaville+kolmelle+viikolle+eväät+niin+silloin+laitan+ensin+kapulan+ja+sitten+lastaan+rauhassa+omat+ostokseni+hihnalle.
Omien+ostosten+perään+laitan+aina+kapulan,+en+halua+maksaa+seuraavankaan+asiakkaan++ostoksia.
Sulassa+sovussa+on+aina+kapuloita+hihnalla+pyöritelty,+helpottaa+varmaan+kassaneidin+hommia+kun+kapulat+on+selkeästi+paikoillaan.
Mitään+politiikkaan+vivahtavaakan+en+tässä+toimenpiteessä+koskaa+ole+nähnyt+enkä+nää.+Ehkäpä+ensi+viikolla+kun+käyn+kaupassa+voin+vaikka+nähdäkin.
Enemmän+viherpipertäjät+ja+kokoomuslaiset+yms+erottuvat+siitä+mitä+siinä+hihnalla+on+kuin+kapulakäytöksestä.
17.09.2016 11:32
Musiikin+taipuisat+kielet+
taipuvat+niin+herkästi+melankoliaan.+
Mielenkiintoista.
Suomalainen+mies+muuttaa+ulkomaille+
vaikka+vain+ruotsiin,+kuten+sinä,+
hän+vie+melankoliansa+mukanaan.
Sinulle+tässä+yksi+suomalaisen+melankolisen+musiikin
melankolisimmista+sanoituksista+kaiken+kaikkiaan.
'Melankolia+kolisee+ihanasti.'
+
https://youtu.be/eY4a2m2VP1c
17.09.2016 09:25
muistutan+...siis+muistutettavaa+asiaa...
16.09.2016 21:48
Monta+hyvää+nuistutettavaa+asiaa...
ensimmäisenä+tulee+tietysti+mieleen,+että+olisiko+mahdollisesti+myös+peiliin+katsomisen+paikka,+ollaanko+paapottu+ja+järjestetty+tulevalle+sukupolvelle+kaikki+liian+valmiiksi,+heille+tuntuu+kaikenlainen+ponnistelu+ylivoimaiselta,+no,+ei+voi+kuitenkaan+yleistää+koska+lapsistamme+löytyy+ahkeria+ja+tosi+ahkeria+eteenpäin+pyrkiviä+nuoria,+jotka+osaavat+ajatella+kokonaisuutta+eikä+vain+omaa+napaansa.
Toisaalta+ehkä+alkaa+näkymään+sekin,+että+tapa+elää+kaikenlaisilla+sosiaali+avustuksilla+ja+tukiaisilla+alkaa+mennä+sukupolvelta+toiselle,+periytyä,+kun+näinkin+pärjää+niin+mitä+turhaa+tehdä+yhtään+enempää.
16.09.2016 21:47
Sääli+on+mun+mielestä+jotain+sellaista+mitä+en+mielelläni+tunne+koska+siinä+kädet+on+tavallaan+sidottu.
Siinä+on+voimaton,+ulkopuolinen+olo+ja+ei+pysty+auttamaan+tai+kykene+tai+halua+auttaa,+jos+tuntee+sääliä.+Siinä+vain+on+ja+tuntee+voi+sua+reppanaa+,+voi+surku+jne
Toisaalta+siihen+liittyy+kyllä+ylhäältä+päin+katsomista+ja+halveksuntaa,+voi+että+kun+on+säälittävää,+sääli+ihan+heittää+sua+sinne+pedon+kitaan.
Just+noiden+tuntemusten+takia+se+on+ainakin+minulla+sairautta.+Kyllä+mä+aina+haluan+auttaa+jos+pystyn,+enkä+jää+tuntemaan+jotain+epämääräistä+sääliä.
16.09.2016 21:26
Uskon,+että+se+voi+löytyä+varvun+avulla,+mutta+ei+joka+mies+tai+nainen+ole+sitä+varpua+pitelemään.
Meillä+on+kaivo,+jonka+paikan+aikoinaan+vuosikymmeniä+sitten+tunnettu+kaivonkatsoja+varvun+avulla+suositteli.+Kaivo+siihen+paikkaan+tehtiin+ja+hyvin+on+kaivoon+vesi+tullut+ja+siinä+pysynyt.
16.09.2016 21:08
Juttu+opettajasta+ja+oppilaista+kiertää+netissä
maailman+seitsemää+ihmettä+miettimässä.
Viisas+tyttö+sydämellään+ihmeitä+avaa
saa+jokaisen+hetkeksi+pohtimaan+
ihmekö+lie+vai+huomaamaton+itsestäänselvyyskö+vain
pystyä+tuntemaan,+toista+koskettamaan,+sinut+näkemään
meidät+kuulemaan,+hyvää+maistamaan,+ilosta+nauramaan
kaikista+tärkein+toinen+toistansa+rakastamaan.
Siinä+on+ihmettä+kerrassaan.+
https://youtu.be/jVzueXIXy3I
16.09.2016 19:36
Hitsi,+keksithän+tuota+nuin+paljon,+
on+niin+kirjaviisautta,+just+just+...ihan+noin...viisaasti+sanottu
16.09.2016 14:06
Waude,+sä+pelastit+mun+viikonloppuni,+plussa+ja+kaikki.
Saat+takaisin+plussien+kanssa+enemmän+kuin+kasin
on+profiilikuvas+nyt+niin+hyvä+paras+kuin+aikoihin.
Siinä+on+luonnetta,+hyvä+kuvakulma+ja+se+on+aito.
https://youtu.be/BT4GIljqr-A
16.09.2016 11:41
Ei+niin,+mä+lähden+tästä+saunaan,+tuu+sääkin...
15.09.2016 21:54
Nyt+sulla+sanat+loppu+ihan+kokonaan...
Mutta+sua+voi+kyllä+onnitella,+arvasit+aivan+oikein,+että+menen+huomenna+hoitoon.
Meillä+toimii+täällä+yksi+suomen+parhaista+vyöhyketerapeuteista.
Ja+mulla+on+aika+hänelle+juuri+huomenna.
Tekisi+muuten+sullekin+hyvää,+hän+kuule+löytää+ihmisen+viat,+vaivat+ja+kipupisteet+valtavalla+ammattitaidolla.+Sullakin+niitä+varmasti+on,+elämä+on+niin+paljon+helpompaa+ilman+kipuja+ja+kolotuksia.(+Ilkeä+jos+olisin+niin+voisin+sanoa,+että+ilman+huolia+muitten+kuolauksista,+mutta+en+ole+ilkeä,+en+edes+pirullinen.)
15.09.2016 21:43
Voisin+sanoa,+että+onneksi+on+niitä.+aatteles+miten+tyhjää+täällä+ilman+heitä+olisi.
Sinä+kohtelias+herrasmies+siellä+ruudun+takana,+miksi+sä+hyvä+ihminen+luet+mun+juttujani.+Täällä+voi+valita,+valitse+iloisia+hyviä+mielipiteitä,+älä+lue+kuolauksia+jos+omatuntosi+ei+kestä.+Sitä+paitsi+jos+mä+kirjoitan+rakkausriimini+hänen+aloitukseensa+niin+so+what.+Kyllä+mullakin+on+oikeus+kirjoittaa+mitä+haluan,+ja+miten+haluan,+jos+sun+mielestä+on+kuolausta+niin+olkoon,+mua+ei+haittaa+yhtään.++
Jos+sua+mun+kuolaus+häiritsee,+tiedä+vaikka+pistän+isomman+vaihteen+päälle.+
Kuolaus+ei+varmaankaan+vielä+kuulu+niihin+kiellettyihin+asioihin,+joista+voi+pyytää+poistoa,+tai+hei,+sä+voisit+kokeilla,+meneekö+läpi,+kun+sulla+on+noin+ponteva+mielipide,+ei+sitä+tiedä+vaikka+menisi+läpi,+kokeile,+ole+ennakkoluuloton.+
Pois+kuolaajat+palstalta!!!!+Huuda+isoilla+kirjaimilla,+ehkä+tehoaa.
Anna+tulla+vaan+noin+raikkaat+ja+mieltäsi+ilmeisesti+helpottavat+mielipiteet.+Mä+taas+tykkään+kun+tulee+oikein+jämäköitä+mielipiteitä,+tosin+olisi+mukava+jos+perustelisit,+pelkkä+kuolaus+ei+ole+mikään+perustelu,+se+on+vain+mielestäni+typerä+sana,jolla+osoitat,+ettei+sulla+oikein+kunnon+perustelusanoja+ole.
Mua+harmittaa+koko+ensi+yö+kun+sä+et+tykkää...
15.09.2016 21:23
Kyllä+sulla+varmaan+oli+ajatus+ja+odotus+ja+toive+onnesta,+onnellisuudesta+ja+hyvästä+ideaalista+avioliitosta+kun+menit+yhteen,+vai+ajattelitko+siinä+vaiheessakin+ettei+niin+väliä,+katsotaan+miten+tässä+käy.
Tuntuu,+että+nykyään+on+enemmänkin+sellaisia+suhteita,+joissa+kokeillaan+ja+katsotaan+sovitaanko+yhteen+vai+ei.+Sitten+erotaan+jos+tympäsee,+mitä+luulet.
15.09.2016 19:43
Menikö+niin+että+kaveri+kosi+ja+kun+ei+ollut+vliä,+heitit+kruunaa+ja+laavaa+ja+vastasit+juu.
Asiahan+ei+minulle+nyt+eikä+muillekkaan+kuulu,+mutta+uteliaisuudesta+kysäsen,+missä+vaiheessa+sitten+löytyi+liittoon+rakkautta.
Älä+vastaa+jos+et+halua.
15.09.2016 18:42
Sait+kuule+vihreän+lapaseni+kun+noin+rehellinen+ja+aito+olet+mielipiteessäsi.+Ai+hitsi+siis+tämä+höppänä+rosaliiin+karkoittaa+kaikki,+no+se+osaa+varmaan+lähteä+itsekin,+ettei+sen+takia+tartte+kenenkään+poistua+palstalta,+mutta+neuvo+nyt+hyvä+jalo+ihminen+kun+tämä+ruusu+ei+mitenkään+selviä+hengissä+riimeittä+ja+rakkaudetta.
Toisaalta+mä+luulen,+jos+mä+yhtään+sitä+tunnen+se+ei+mihinkään+kattoa,+jos+joku+sen+takia+lähtee+niin+menköön,+me+ollaan+niin+herkkähipiäisiä+me+palstalaiset.+Se+kirjoittelee+tällä+palstalla+sitten+itekseen.+Sitku+se+jää+eläkkeelle+niin+se+rupee+oikein+v--maiseksi+ja+kirjoittelee...kauhujuttuja,+suakin+pelottas+silloin.
Tästä+mielipiteestä+mä+tykkään,+kirjoita+lisää.
15.09.2016 17:55
Kuuleppas+sinä+konden-saattori,
äläppäs+sinä+pikkupieru+mollaa+meitä+täällä+kirjoittelevia.+samalla+kun+mollaat+palstaa+samalla+mollaat+kirjoittajia+ja+näemmä+myös+itseäsi,+ei+tuo+sinun+aloituksesi+kovin+korkea+hengentuote+ole,+melkein+kaikki+muut+aloitukset+loikkivat+ylitsesi+kevyesti,+moninkertaisesti.
Kovin+on+yksipuolinenkin+ja+ei+edes+linkkiä,+vaikka+harvoin+linkkejä+auon,+mutta+ne+tekevät+aloituksesta+paljon+tärkeämmän+näköisen,+olisit+sinäkin+laittanut+jonkun+lätsislitsislätsis+linkin.
Yleensä+en+viitsi+aloitusten+tai+kirjoittajien+mollauksiin+puuttua,+mutta+nyt+on+joutilas+vapaapäivä,+olo+kepeä+kuin+perhosella,+niin+voin+tässä+yhden+A4+sinulle+höpöhöpöä+kirjoitella.
Jotenkin+olen+aistivani+sinussa+jotain+luovuutta+mutta+kovin+lapselliseksi+sekin+menee,+melkein+kuin+minä+olisin+kirjoittanut,+noin+olisin+osannut+hätäpäissäni+aloituksen+tehdä,+mutten+ole+kehdannut,+kun+kaikki+näkisivät+miten+lapsellinen+ja+tyhjänpäiväinen+hömppä+lopulta+olen,+silloin+olisin+kuin+sinä+tämän+aloituksesi+kanssa.+Niin+en+aloittele+lain.
Ulkonakin+on+ollut+niin+mahdottoman+hieno+päivä+ja+perhosia+ja+kaikkea,+et+sitten+niistäkään+mitään+aloitusta+keksinyt.
Tiedäks+mikä+tekee+vielä+typerämmän+näköisen+tästä+aloituksestasi,+no,+se+kun+valitsit+kirjaimeksi+L+,+se+on+niin+lälly+kirjain+ja+sen+noin+runsaasti+käyttävä+aloittaja+antaa+itsestään+niin+lällyn+ja+joutavan+kuvan,+mun+lapsenlapsikin+osaa+paremmin+lällätellä+ja+käyttää+joskus+muutakin+vivahteikkaampaakin+kirjainta.
En+mä+enempää+jaksa,+lähden+kastelee+pelarguitani,+et+usko+,+että+ne+kukkii+komeesti,+tietysti+ne+sen+tekevät,+koko+kesän+olen+niitä+hellinyt+ja+niille+hassuja+jutellut.
Hyvää+syksyn+jatkoa+sinulle+ja+kaivahan+sieltä+repustasi+joku+mielenkiintoisempi+aloitus,+kokeile+vailla+V+kirjainta,+siinä+on+mahdollisuuksia,+ei,+ei,+ei+vaikkaan+sä+et+keksisi+kuin+sen+yhden+sanan.+Kokeile+M+ämmää,+se+avaa+portit.
15.09.2016 17:27
Jos+ihmissuhteissa+tai+vaikka+parisuhteissakin+aina+aloittaisi+sieltä+uhkat+ja+heikkoudet+osioista,+monelta+jäisi+elämä+elämättä,+epäilen+niin.+Se+riittää+jos+tiedostaa+ne+asiat+ja+sitten+elää+näiden+kahden+paremman,+kauniimman+ja+onnellisemman+elämän+antavan+osion+tahtiin.+Koska+ajattelen,+että+toinen+ihminen+on++toiselle+mahdollisuus+ja+vahvuuksissaan+tykevat+toisiaan,+varsinkin+jos+avioliittoa+ajatellaan+niin+kuin+aloituksessa+kyseltiin.
15.09.2016 15:20
Olen+mäkin+sillai+pullon+kauloja+katkonut,+tai+ainakin+joskus+yrittänyt,+puuvillalankaa+kierrettiin+pullon+ympärija+olisiko+ollut+bensaa+tai+jotain+nopeasti+syttyvää+kuitenkin+se+aine+johon+se+lanka+ensin+kasteltiin.+kova+kuumuushan+siinä+pitää+saada+aikaiseksi.
ja+sitten+vaan+tulitikku+ja+tuikataan+tulee...silmiään+siinä+saa+varoa
15.09.2016 14:45
64 / 182