Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ahaa,+tämä+onkin+mielenkiintoinen,+on+niin+hypoteettinen+tilanne,+että+ensi+treffit+ihanan+vanhan+herran+kanssa+pidän+aina+kotonani.+En+lähde+koskaan+valtionhotelleihin+tai+muihin+kuppiloihin.+He+vastaavat+mielellään+kutsuuni+,+oli+sitten+sovittu+ruoka+tai+kahvijuttu+aina+toiminut.+Summamutikassa+en+kenenkään+kanssa+ensitreffeillekkään+lähde,+tosin+kaffeille+käsken+milloin+ketäkin+ja+rupatellaan,+ei+tartte+olla+sen+kummempaa.+Ehkä+on+ollut+sellainen+onni+elämässä,+että+vain+mukavat+ovat+sattuneet+kohdalle,+tai+sitten+kukaan+ärripurri+eikestä+hetkeäkään+tämmöistä+hepsankeikkaa.+En+tiedä.
08.09.2016 13:16
Hauskasti+kommentoit,+jos+todella+tarkoitit+juttuani,+varsinkin+selvitys+laumasielusta+on+aina+paikallaan,+voisin+vaikka+kysäistä+'eilaumasielulta'+siis+sinulta,+että+onko+se+varsin+ei+-+laumasielun+ominaisuus..."joten+kaikkien+ei+tarvitse+olla+samaa+tai+eri+mieltä+jos+aloittaja+kertoo+mielipiteensä,+se+on+ihan+ok."+Eli+siis+kirjoittelija+voi+olla+todellakin+kolmatta+tai+neljättä+mielipidettä.+Sehän+on+tämän+palstan+rikkaus,+jokainen+höyryää+omillaan.
08.09.2016 12:55
Voin+tunnustaa,+että+olen+riimiriippuvainen,+ja+Herra+H+sitä+jaksaa+vain+satanen+satasen+jälkeen+vetää+perässään.+Mutta+ei+riimiriippuvuus+ja+rakkaus+niin+paha+asia+ole,+ei+ongelmaksi+lainkaan,+oikeastaan+ihan+vain+hyvä+juttu.+Kokeilisit+sinäkin,+siitä+tulee+joskus+hyvälle+tuulelle+ja+joskus+se+vähän+tökkii,+mutta+niinhän+se+elämäkin+joskus+nikottelee+ja+niskojaan+nakkelee.
Tosin+en+ymmärrä+aloitustasi,+kaiveleeko+kateuden+käärme+poveasi+vai+mikä+ihme+saa+tämmöisen+aloituksen+tässä+hengessä+kirjoittamaan.+Mitä+jos+möyhisit+hieman+itseäsi,+oletko+ihan+todella+noiden+sanojesi+takana.
Ja+tuosta+läheisriippuvuudeta,+katsos+kun+elän+täällä+periferiassa+karhujen+ja+susien+joukossa+joskus+jumalan+selän+takana,+niin+läheisyydestä+voi+puhua+vain+sielujen+sympatiana.+Mutta+se+onkin+aina+todella+hieno+ja+kallisarvoinen+asia.
08.09.2016 11:42
...ei+mitään+negatiivisten+asioiden+mittaustilanteita.
08.09.2016 11:22
Pidän+toki+kahvista+ja+suklaasta+ihan+mahdottomasti+ja+ajatuskin+sitruunasta+ja+tillistä+saa+hymyilemään.+Nyt+meni+vallan+sekaisin+kaikki+kuviot.
Sitä+paitsi+treffeillä+huomioin+ja+noteeraan+vain+hyviä+asioita,+
Moiset+luonteenpiirteiden+tarkkailu+ei+ole+koskaan+tullut+mieleenikään+ja+ei+todennäköisesti+tule+jatkossakaan+jos+sellaiseen+tilanteeseen+tuppaudun.+Nehän+on+hyviä+hauskoja+hetkiä,+ei+mitään+mittaustilanteita.
08.09.2016 11:20
Olen+punainen+talo
sinä+aamuaurinkoni+hehkuva+valo.
Olen+tuulessa+huojuva+ikimetsäni+salo
sinä+liekein+nuoleva+metsäpalo.
Olen+hentoinen+väre+veden+pinnan
sinä+vaahtopäin+riehuva+myrskyjen+myrsky.
Olen+hetkinen+elämän+ilon
sinä+suudelmin+hellin+ja+hyvin+
sammutat+sen+kuoleman+kilon.
'
https://youtu.be/pv4xWFgLVwU
08.09.2016 10:19
Olisi+aika+mielenkiintoista+osata+itse+ennustaa,+tai+kait+se+olisi+lähinnä+yhdenlaista+'lukemista',+lähinnä+kiinnostaisi+käden+viivojen+tutkailu+tai+sitten+tarot-kortit.+
Kerran+lainasin+kirjastosta+jo+kirjat+hommaa+varten+mutta+kaikki+kaatui+ajan+puutteeseen.+Molempiin+on+hyvät+suomenkieliset+kirjat+olemassa.
Siihen+aikaan+kun+tanssipaikoilla+tuli+pyörittyä+niin+aina+ennen+lähtöä+korteilla+pasianssia+pelasin+ja+ainahan+ne+kortit+kertoivat+onko+hauskaa+ja+käykö+edes+viuhka.
Ensin+lakattiin+kynnet+ja+sitten+pelattiin+pasianssi,+sitten+katsottiin+onko+saumat+suorassa+ja+ei+kun+menoksi,+siinä+oli+rituaalia+moneksi.
07.09.2016 23:00
Totta,+omalla+kohdallani+Seurasaari+oli+lähinnä+hupia+ja+hauska+ohjelmanumero.
Meillä+kerran+järjestettiin+kylätapahtuma+ja+sinnehän+myös+ennustaja+telttaan+hommattiin,+kova+oli+kysyntä,+koko+ajan+oli+jono+teltan+ulkopuolella.+Se+oli+silloin+rehellistä+rahankeruuta+urheiluseuralle,+oli+niin+mainio+ennustajatar+siinä+teltassa.
Mutta+tämä+selvännäkijä+oli+ihan+tunnettu+(en+tiedä+vieläkö+hän+elää)+ja+pystyi+kyllä+auttamaan+näitä+omaisia+kadonneen+löytämisessä.
07.09.2016 20:19
Aika+jännää,+jos+väität+ettet+muka+erota+jos+tänne+joku+koululainen+esimerkiksi+pistää+pitemmän+kuin+kahden+sanan+aloituksen,+että+kyseessä+on+koululainen.
Tuolla+etten+kommentoi+tarkoitin,+etten+puutu+ihmisteen+ikään+tai+muihin+vastaaviin+asioihin.+Ihanteellista+kun+jokainen+kirjoittaa+omana+itsenään,+oli+sitten+minkä+ikäinen+vaan.+Enkä+tohdi+kenenkään+kirjoitusta+arvostella+iän+perusteella
Itse+ainakin+vain+arvelen+minkä+ikäinen,+voin+tietty+heittää+jonkin+haarukan,+mihin+mä+epäilenkirjoittajan+kuuluvan.+Sen+takia+tykkään+60+palstasta,+koska+sanavalinnat+ja+muut+jutut+tunnen+tutuiksi,+sehän+on+ihan+luonnollista.+Ollaan+kuljettu+suurin+piirtein+samanmoista+polkua+monissa+elämän+asioissa.
07.09.2016 19:40
Vaikka+,+en+koskaan+ajattele+,+että+nyt+kirjoitan+yli-ikäisen+aloitukseen+tai+ala-ikäisen,+mä+vastaan+aiheisiin.+Toki+täällä+saa+pyöriä+minkä+ikäisiä+tahansa,+eivät+he+mun+elämääni+häiritse,+mielessäni+jotain+voin+todeta+mutta+tuskin+kommentoin.
Tykkään+kun+kaikki+kukat+saavat+kukkia.
07.09.2016 17:11
Kirjoittajien+iän+voi+hyvin+todentaa+esimerkiksi+seuraamalla+sanavalintoja,+kirjoitusten+rakenteita.+Asia+puolelta+jos+ajattelee,+niin+mikä+on+se+kulma+jolla+asiaa+lähestyy,+sisä+vai+ulkokohtaisesti,+kohdistaako+kommenttinsa+itse+tauluun+vai+sen+raameihin.....
07.09.2016 16:49
Kyllä+mielestäni+aikalailla+60++palstalla+on+sopivaa+aihetta+ainakin+omiin+tarpeisiini.
Tämä+on+nyt+ihan+omakokemukseni+mutta+70++palstalla+on+enemmän+sisäänlämpiävää+tarinaa,+mutta+sen+ymmärtää,+jos+on+kovin+vähän+kirjoittajia+niinsilloin+siitä+tulee+pman+piirin+pyöritystä.+Muilla+palstoilla+tapahtuu+tosi+vähän.
07.09.2016 16:42
Olen+käynyt,+nuoruudessani+eräänä+juhannuksena,+Seurasaaressa+romaaninainen+ennusti+kädestäni+ja+korteista.+Siihen+aikaan+löytyi+ennusteen+mukaan+vaaleaa+ja+tummaan+ja+vaikka+mitä.+Hän+tutki+ilmeitäni+tosi+tarkkaan+haastattelemalla+ja+kyseli+johdattelevia+kysymyksiä.+itse+tavallani+annoin+hänelle+oikeat+vastaukset+niihin+kysymyksiin+ja+niin+oli+mieleiseni+se+ennuste+silloin.
Sukulaisnaiset+ovat+käyneet+Aino+Kassisella+ja+saaneet+mielestään+oikeita+vastauksia,+äidilleni+hän+ennusti+tytön+ja+kolme+poikaa,+käviköhän+lopulta+niin.
Tiedän+myös+keski-suomalaisen+selvännäkijän+kertoneen+erään+kadonneen+henkilön+oikean+löytymispaikan+ja+ajankohdan.
07.09.2016 16:32
HItsi,+miksi+toi+lähti+ilman+lupiaan...+olisin+siihen+vielä+jatkanut,+että+aiheet+menisivät+silloin+laidasta+laitaan+ja+kuitenkin+kaikkien+pitäisi+sitten+hyväksyä+aihe+kuin+aihe.+
Epäilen,+että+silloin+tulisi+vielä+enemmän+kommentointia+itse+aloituksesta+ja+sen+tarpeellisuudesta.
07.09.2016 16:11
Jos+kaikki+iät+olisivat+yhdessä+se+vaatisi+vielä+enemmän+suvaitsevaisuutta+kirjoittajilta.kaikkien+kukkien+olisi
07.09.2016 16:04
Jos+ikä+ei+rajoita,+aloituksen+aihe+saattaa+olla+jonkin+moinen+rajaava+tekijä.+Ei+kaikki+vastaile+ja+kirjoittele+kaikkiin+aloitukseen+vain+siihen+mikä+aihe+kiinnostaa.
07.09.2016 15:59
Taas+mä+unohdan+tahallani+sen+kun+kerran+kirjoitin...'en+ikinä'...
Katsos+kun+saan+iloni+ja+toivoni+tältä+palstalta,+olen+käynyt+muillakin,+ihan+hassuja+siellä+puhelevat,+ja+kun+riimeissäni+kuulun+16v++niin+mihin+ihmeeseen+mä+meen,+mitä+mä+teen.+Kyll+mä+tiedän,+riimeihin+mä+meen.
Tunnen,+että+elämän-ilo+ja+ymmärrys+elämän+rajallisuudesta+eli+kuolema+kulkevat+käsi+kädessä.+Elämän-ilon+voi+rapsuttaa+vain+elämällä+täydesti+omien+rajojensa+mukaan.+Jokaisella+on+oma+paikka+elämän+jalkapallokentällä,+itsestä+riippuu+mistä+ja+miten+ilonsa+riipii,+tekeekö+maaleja+vai+taklaako,+hyökkääjä+vai+puolustaja+jne+...,+kerran+kuitenkin+jokainen+saa+sen+punaisen+kortin+ja+käskyn+pelinsä+lopettaa.+Ei+ole+elämän-ilo+loputonta+herkkua.
Joillakin+on+kuoleman+pelkoa,+mutta+yllättävän+monilla+on+myös+elämän+pelkoa+ja+se+on+surullisempaa.
07.09.2016 13:44
Toisenlaiseen+maailmaan+ja+toisin+ajattelijoihin+kun+tutustuu,+niin+sehän+vain+vahvistaa+omaa+vakaumusta.++Kuvittelen,+että+tässä+iässä+useimmat+ovat+jo+oman+vakaumuksensa+löytäneet,+sitten+vain+vaihdellaan+mielipiteitä,+useinkin+toisen+pään+kääntäminen+on+turhaa,+vaikka+eikös+ne+lähetyskäskyt+porukassa+kuin+porukassa+kata+koko+elämän.
Ihminen+voi+olla+epäilijä+tai+etsijä+koko+elämänsä+ajan,+ei+sekään+vain+nuoruuteen+ja+hulluuteen+välttämättä+liity,+oli+sitten+kyse+minkälaisesta+vakaumuksesta+tahansa.
Usein+myös+muutokset+elämässä+esim++sairaudet,+läheisten+kuolemat+ja+ikä+saavat+pohtimaan+vakaumusasioita+syvällisemmin+ja+oman+vakaumuksensa+kestävyyttä+maailman+myllerryksissä.+Ei+se+ikäihmisenkään+vakaumus+välttämättä+kiveen+ole+hakattu+kun+tiukka+paikka+tulee.
07.09.2016 13:06
Hetki+kesää+vielä
https://youtu.be/IDUSGhic5IE
'
Rakkaani,+olet+heittänyt+jo+ruskaviitan+ylleni
louhikkoinen+kaulus+vain+rintojani+puristaa
okra+poukamien+kaislikoita+värittää.
Hetken+vielä+syksymyrsky+saa+lämpöäni+kuluttaa
aallot+julmina+vaahtopäitään+heiluttaa.
Sitten+jää,+jäätävä+kylmä+sieluni+vangitsee
puristaa,+ahdistaa,+louhikot+itkemään+saa.
Viittani+väri+vain+harmaa,+pakkasen+sivellin
kaiken+valkoiseen+sävyttää.
Kotijärveni+kesä+muuttuu+kotijärveni+talveksi
ei+aivan+vielä+onneksi.
07.09.2016 10:31
Ei+hassumpi+ajatus+lainkaan
tunturin+kupeeseen+nukahtaa.
Silloin+seidat+ja+menninkäiset+
sitä+unta+valvoa+saavat.
Revontuliin+voi+murheensa+hukuttaa++
väri+iloa+sieluunsa+raaputtaa.
Väripaletti+taivaan+on+uskomaton