Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enclave00
profiilit
enclave00
enclave00
Vapaa kuvaus
Aloituksia
2
Kommenttia
390
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kuinkakohan monetta kertaa sinulta tätä kysyn... Olet aivan oikeassa, että lasten tekoon tarvitaan vastakkaiset sukupuolet nisäkkäiden kesken, mutta miten ihmeessä tämä liittyy avioliittoon? Ei yhtään mitenkään. Avioliitto ei edelleenkään tarkoita lasten tekemistä, tai lasten tekeminen avioliittoa.
Mikä kohta on niin vaikea ymmärtää? Kerro ihmeessä, niin sivistän sinua.
28.02.2014 21:31
"Jos joku sanoo sulle että homot oksettavat häntä niin silloin asia on niin jos ei joku kumoa sitä. Eli se on tieto. Ja sinua ilmeisesti ******** kun jotkut tajuavat että homous ei ole normaalia kuten ei olekkaan."
Älä nyt viitsi :D Melkein purskahti iltakahvit näytölle, kun rupesi naurattamaan.
Jos minä sanon, että näen kuolleita, niin se on tietoa, etkä sinä voi sitä kumota? Ei miuna ketuta ollenkaan se, miten jotkut luulevat määrittelevänsä, mikä on normaalia ja mikä ei. Se on enemmänkin huvittavaa.
"Jaa, no sitten sun äitis on osannut jotain opettaa, tosin hänhän onkin hetero kun on sut synnyttäny. Ja huom, yksi äiti, ei kahta."
Äitini ei opettanut minulle missään välissä, että minun kuuluisi pitää tytöistä. Huomasin sen ihan itse. Samalla tapaa homoseksuaali huomaa pitävänsä samasta sukupuolesta.
28.02.2014 21:25
Älä muuta sano... Petyin nyt suuresti, kun en saanut "oppineemmalta" korjausta virheellisiin ajatuksiini.
28.02.2014 20:22
Valonnopeus: on mitattu vakio, ei teoria.
Atomiteoria: tarkenna hiukan, mikä niistä.
Evoluutio: toimii käytännössä.
Newtonin malli: riittää edelleen kaikkiin käytännön asioihin.
Odotan edelleen. Lisää saa antaa. Onko sinulla itselläsi käynyt mielessä, että kyseenalaistat ennen asian ymmärtämistä? Tai jos et ymmärrä, et usko?
Jos et ymmärrä tieteellisen teorian ja arkipäiväisessä ajattelussa ajateltua teoriaa, suosittelen aloittamaan vaikkapa wikipdiasta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Teoria
Vai onko sinulla kenties jokin ihan oma määritelmä teorialle, mikä on tieteen ulkopuolella?
28.02.2014 19:55
Teorioilla on falsifointikriteerinsä. Jos et osaa täyttää niitä, on perusteetonta väittää teorian olevan roskaa.
"N. 50 prosenttia kemian, fysiikan, biologian ja maantiedon teorioista ontuu, silti meidän 'hölmöjen' tulee suorastaan uskoa niihin."
Anna minulle esimerkki ihmisen luomasta teoriasta, joka ei toimi käytännössä.
28.02.2014 17:21
Gravitaatioteoria on heikommalla pohjalla, kuin evoluutioteoria. Siinä on paljon enemmän aukkoja ja gravitaatiota vieläkään osata selittää. Tämän takia et varmaankaan usko gravitaation olevan olemassa ja että tavarat tippuvat, kun ne tiputtaa?
Evoluutio, sekä gravitaatio ovat luonnossa havaittuja faktoja. Havaintojen pohjalta on kehitetty teoria havainnon selittämiseksi. Mikään teoria ei ole aukoton, koska ihminen ei yksinkertaisesti voi tietää kaikkea samantien. Teoriat päivittyvät ja kehittyvät aina uusien havaintojen avulla.
28.02.2014 15:25
Niimpä. Löytyy muuten omasta kirjahyllystä muutama kappale ko. tehtäväkirjoja.
28.02.2014 13:51
Mensa ei mittaa älykkyyttä, vaan älykkyysosamäärää. Ne ovat kaksi eri asiaa. Kuten kekek-kekek tuossa ylempänä mainitsi, testissä mitataan ainostaan testissä menestymistä.
28.02.2014 13:39
"Sen takiahan homous just kiellettin kun näkivät miten kamalan pahaa ja saataista se on ja näkevät sen vielä joskus uudestaan ja saadakseen elämän raiteilleen ne vielä tekee homoudesta uudestaan rikoksen ja mielisairauden, eihän siihen tarvita kuin lainmuutos. "
Mutta kai sentään ymmärrät, että se mikä on toisten silmissä "kamaln pahaa ja saastaista" ei välttämättä ole toisten silmissä? Muutenhan samalla logiikalla voitaisiin kieltää vaikkapa pinaattikeitto Suomessa, koska se on joidenkin mielestä kamalan pahaa ja saastaista.
Toivottavasti ymmärrät myös, että homoseksuaalisuus on mielisairaus siinä, missä heteroseksuaalisuuskin. Ihmisen seksuaalisuus on synnynnäinen ominaisuus.
Mitä sivistykseen tulee, sinulle ei ilmeisesti opetettu suvaitsevaisuutta kaikkia kohtaan, kun sais sivistävää opetusta. Suvaitsevaisuus on nimenomaan tärkeä osa sivistystä.
28.02.2014 13:31
En ollenkaan. Näkemys on minusta ahdasmielinen ja ajattelutapa putkiaivomaista. Vastasin mielipiteeseen omalla mielipiteelläni, joten siitä on turha provosoitua.
"Tieto lisää tuskaa vai miten se oli.."
Niinhän se on, mutta erotatko sinä mielipiteen ja tiedon eroa? Jos erotat, niin miksi käytit ilmaisua "tieto lisää tuskaa"?
"Heteropareitla lapsi oppii mitä isä ja äiti tarkottaa mutta homopari jos lapsen kasvattaa niin epäilen vahvasti että sieltä niitä vääriä asiita oppii. "
Ja mitä yksinhuoltajavanhemmalta lapsi oppii? Itse kasvoin yksinhuoltajaäidin kasvattamana, enkä kyllä oppinut äidin esimerkillä pitämään miehistä tai käyttäytymään naisellisesti.
28.02.2014 13:14
Tehtävässä itsessään ei kysytty mitään, joten se taisi olla muistakin hieman sekava. Ajattelin näin:
3*2=6
4*3=12
5*4=20
6*9=54
Sinä ajattelit näin:
3*2=6
4*3=12
5*4=20
...
10*9=90
jossa "..." sisältyy:
6*5=30
7*6=42
8*7=54
9*8=72
27.02.2014 18:40
Jos vastaus olisi 90, niin 4=20 ja 9=?? välillä pitäisi olla välijatumon merkkinä "...", joten piilomuuttuja ei muuta kaavamaisuuttaan.
27.02.2014 18:18
54, ja syy aloitukseen oli?
27.02.2014 18:00
Metafysiikka kuuluu filosofiaan, ei luonnontieteeseen, missä fysiikka vallitsee. Filosofian tarkoitus on esittää kysymyksiä ja luonnontieteiden vastauksia.
27.02.2014 15:09
Hyvä kysymys, enkä osaa vastata kysymykseen "milloin". Sain kristillisen kasvatuksen. Luin päivittäin iltarukouksia lapsena, minulle luettiin lapsille sopivia tarinoita raamatusta ja vanhempani olivat silloin aivan tavallisia tapakristittyjä.
Kaikesta huolimatta, ymmärsin jo pienenä tarinan ja todellisuuden rajan, joten pidin niitä lastenkirjoja raamatusta vain hyvinä satuina, samoin kuten vaikkapa Nalle Puh kirjoista. Kuvittelin, että kaikki näkevät samalla tapaa, kuin minä, mutta koulun aloittamisen myötä, minulle tuli jopa hieman shokkina, että jotkut oikeasti uskovat raamattua.
Olisin silloin ymmärtänyt, jos uskovaiset olisivat olleet vain ikäisiäni lapisa, koska uskoivathan minun ikäiseni vaikkapa sängyn alla piilotteleviin mörköihin ja heille ne olivat hyvin todellisia. Mutta että aikuinen uskoi, oli minusta vain hassua.
Sanan "ateismi" kuulin vasta ensimmäisen kerran joskus yläasteella. Jo silloin olin kuitenkin sitä mieltä, ettei ihmisiä pitäisi lokeroida sen perusteella, mihin he uskovat tai eivät usko. Ihminen muuttuu jatkuvasti, joten minusta ismien kohdistaminen henkilöihin on tununut turhalta määrittelyltä.
Mitä koulutuksiin tulee, niin en usko sen olevan mikään vakaumuksen määrittäjä. Toki on todennäköisempää, että teologiaa opiskelevat ovat teistejä, kun että minä kohtaisin teistejä fysiikan maisterin ohjelmassani.
27.02.2014 14:05
Minua taas puolestaan oksettaa sinun kaltaiset ahdasmieliset putkiaivot ja lapset oppivat sinulta vääriä asioita. Kukaan ei pakota sinua menemään katsomaan samaa sukupuolta olevien häitä, joten sinulla ei ole mitään pelättävää tähänkään mennessä.
"Mutta se laki tulee vielä takas! Pääset takas kaappiisi sinäkin! "
Aina saa toivoa, mutta havemmin ihminen ottaa kehityksessä takapakkia. Sehän olisi sama asia, kun siirryttäisiin autoista takaisin hevoskärräyhin. Silloinhan kaikki oli paremmin, koska ei ollut saastuttavia pelitipurkkeja joka puolella.
Mitä kaappiin menoon tulee, niin en ole vielä koskaan kuullut, että heteroa kehoitetaan menemään takaisin kaappiin
27.02.2014 13:12
Kerro se 166 851 allekirjoittaneelle, joista homoseksuaalinen osa näkisi oman elämänsä kirkkaampana avioliitossa. Kukaan ei menetä mitään, vaan joku saa lisää.
26.02.2014 21:50
Vertauskuvan ei ollut tarkoitus mennä syvemmälle ja kirjaimellisesti asiaan, jos et jo ensimmäisellä kerralla ymmärtänyt. Idea oli siinä, että kummassakaan tapauksessa henkilöt eivät voi itselleen mitään, mutta heillä on jokin määränpää. Rammalla rappusten yläpää ja homoseksuaalilla avioliitto. Vastaavasti ramppi kuvastaa lakia, joka sallii samaa sukupuolta olevien avioitua. Vieläkö pitää enemmän vääntää rautalangasta?
Kyllä saa vastustaa ja pitääkin kyseenalaistaa. Irrationaaliset syyt ja argumentit eivät vain käy, kuten uskontoon vetoaminen tai jokin henkilökohtainen syy (useimmiten stereotypia tai homofobia). Laki ei vaikuta rajoittavasti vastustajien elämään mitenkään.
26.02.2014 20:44
Mitä voit tehdä asialle? Et yhtään mitään. Saarnasi on yhtä tyhjän kanssa. Te konservatiivit jäätte yhteiskunnan jalkoihin ja siitä saatte vain syyttää itseänne.
Mitä tulee sinun logiikkaasi tasa-arvosta, samaa logiikkaasi voitaisiin soveltaa rampoihin. Lopetetaan pyörätuoliramppien rakentaminen. Rammalla on sama oikeus mennä rappusia pitkin, kuten ei-rammatkin. Sama oikeus kaikille.
26.02.2014 18:44
"Jumala on aina enemmistö!"
Enemmistö ei tarkoita oikeudenmukaisuutta.
26.02.2014 17:11
17 / 20