Vapaa kuvaus

Aloituksia

136

Kommenttia

624

  1. "Venäjällä on viime vuosikymmeninä vähennetty miehistön määrää aika paljon, samoin aseita. Osittain kehitys johtuu määrärahojen heikkoudesta, mutta myös siitä ettei valtavalle armeijalle ole enää käyttöä nykypäivänä." Suurilla armeijoilla ei suurvalloissa ole sijaa, kun entistä epätodellisemmaksi tuntuu menevän mahdollisuus " suursodasta" ...

    Pieni maa taas tarvitsee massiivisen armeijan, koska on niin pieni.
  2. ...ratkaisutaistelut käytäisiin etelämpänä.

    Sinänsä utopiaa koko homma, vaikka, vain Suomi joutuisi yksin venäläisten kohteeksi olisi se suursodan paikka, niin Pohjolassa, kuin muualla Eurooppaa. Jonnekin Georgiaan sinne syrjämaihin etelässä vielä hyökätään (kun ne itse ensin provosoivat raketti tulituksellaan, jossa ei edes ollut mitään järkeä, mutta venäjän puuttuminen siihen oli ymmärrettävää.) Samoin etelässä taistellaan kuten Afganistanissa ja Irakissa, mutta ei "Core Eurooppassa", jota Suomikin on ainakin riittävissä määrin, enemmän kuin esim. Baltian-maat vaikka heillä on ne Nato-sopimukset.

    "Lentokoneita voisi jonkin verran tulla, mutta maataistelut (jotka aina lopuksi käydään) täyty hoitaa itse. "

    Ne tarvitsee itse koneensa, ei konfliktin keskipiste voi olla Suomi, ellei Häkämies ole vielä parikautta puolustusministerinä, vaikka mies tuntuu rauhoittuneen vuodesta 2007 melkotavalla? heh :)

    Sitten vaara piillee, jos Suomesta on tulossa sotilaallinen tyhjiö Ruotsin ja Norjan tavoin. Poliitikkomme ovat upseereidensa kanssa lopettaneet toimintaansa ja romuttaneet aseistusta, jotta” kaikki olisi sen varassa, että Natoon mennään.”

    Ettei se vihollinen vain tulisi Atlantin yli, Norjan, Tanskan, Saksan, Belgian, Espanjan, Italian, Portugalin, Ranskan ja Hollannin jne...pidättäytyen ulkona USA operaatiosta. Itä-Euroopan puolilänsimaiset tukisivat kyllä jenkkejä. Samanlaiset yhteiskuntajärjestelmät, eivät täydellä varmuudella takaa keskinäistä rauhaa, demokratia Euroopassa, USA:ssa ja Suomessakin on niin kovin erilaista ja vaikka se täysin identtinenkin olisi kovista panoksista demokratiat, kuin demokratiat voisivat teoriassa sotia keskenään, vaikka kehitys ei olekaan ollut sen suuntainen.

    Historiaan voi jäädä ”mallikajanderin” lisäksi, hokema ”vihollinen tulee aina idästä.” Tietysti me itse voimme tehdä asioille paljonkin, ettei tällaista mahdollisuutta olisi.

    http://www.saulmasson.org

    -masson
  3. "Armoton köyhien ja työläisten riistäjä. "Jopa Kokoomuksen mittareilla mitattuna" . "

    Kun muistaakseni luin jostain, että hänen isänsä ammattinimike oli jos nyt oikein muistan: "Työmies" tai joku vastaava, josta ei tullut ainakaan ensin mieleen Rooseveltin aikaiset finanssi juutalaiset.

    Tietysti "Työmies" voidaan käsittää laajemmin, onhan se työtä ja vielä stressaavaa työtä, jos esim. joutuu miljoonia dollareita sijoittamaan päivässä ja odotella, koska myy ja koska ostaa osakkeita tai eri valuuttoja vaihtaa.. jne... Se on erittäin kovaa ja stressaavaa työtä, eikä varmaan minun hermoni sitä menoa ehkä kauaa kestäisi, mutta työtä se on jolloin voidaan käsisydämellä käyttää ammattinimikettä "työmies". Tämä on vain yksi esimerkki tuhansista.

    En tiedä mitä itse asiassa tällä termillä lukemastani tarkoitettiin ja eikä sillä nyt väliä olekaan suuntaan jos minnekään.

    Ehkä olen utelias.

    Ben muuten sanoi TV:ssä aikoinaan aivan oikein (oli kysymys nukesta joka esitti sairaanhoitajaa), että juutalaiset ovat yleensä pankkialoilla, lääkäreinä, finanssimiehinä jne. mutta ei koskaan sairaanhoitajana, muutakuin Israelissa, eikö se näin ollut? Joten nukke Benin mielestä saattoi kuvata kovin huonosti juutalaista, koska se ei esittänyt jotain sellaista ammattia joissa he maailmalla yleensä ovat tunnettuja ja hallitsevat työnsä hyvin. Nukke oli muistaakseni, myös blondi, mutta se ei sitten taas niin paljoa häirinnyt, kun onhan blondeja juutalaisneitejä ollut aina.

    Ben tosiaan muisti lisätä samassa yhteydessä, että vain Israelissa on juutalaisia sairaanhoitajia.... mutta mikseivät itse tuo ja värvää sairaanhoitajia Israeliin, kaikkialta muualta sivistynyttä maailmaa, jotta henkiset resurssit tulisivat mahdollisimman tehokaasti käytettyä myös Israelin juutalaisten keskuudessa?

    Sitäpaitsi onhan siellä niitä palestiinalaisiakin? (- epävirallisesti, mutta täysin juridisesti seuraavaa: Silloin kunnon Israelilaiset pääsevät sitten vaativimpiin, korkeimpiin ja ehkä antoisampiin tehtäviin? Eivätkä tuhlaisi kallista arvokasta elämäänsä niin vähäpätöisessä duunissa, kaikki on tosin hyvin, hyvin suhteellista)

    Ben taitaa olla Puolan juutalaisia, jotka eivät ihan aina olleet niitä kaikkein varakkaimpia, taisivat syödä hevosen makkaraa, kun uskonto kieltää sian syömisen. Hevosen makkara on nykyään arvostettua. Aina niin ei kuitenkaan ole ollut. Tärkeintä, kuitenkin on että jokainen saa päivässä ruoka-annoksensa. siinä 2200-3600 kilokaloriin hieman koosta riippuen, sukupuolesta ja siitä, että pitäisikö painoindeksiä laskea, pitää yllä samana tai mikä harvinaista sitä jopa nostaa.

    Millä tavoin Ben on muka Natsi?

    Tarkoitat varmaan sionistia, eli Israeliin päin Kallelaan olevaa tiukanlinjan Nationalistia , kun oikeat natsit NSDAP -jäsenet olivat vahvasti Suur-Saksaan päin kallellaan.

    Tästä tuli jostain syystä mieleen....Joko se Jerusalemin rotuhygienianlaitos on aloittanut toimintansa? Sitten kun toimii, otan matkan Israeliin ja tutkitutan itseni. Jospa minussa olisi edes hitunen juutalaista verta.

    No niin, toivottavasti ei kukaan pidä tätä liian vakavana.:)

    - Huomenna Jerusalemissa!


    -masson

    http://www.saulmasson.org
  4. "Se ei pysty levittämään pientä ja huonohkossa kunnossa olevaa armeijaansa kaikille rajoilleen." Nimeen omaan ja vielä operoimaan, koska vanhan sotaopin sääntö on, että menestyäkseen hyökkääjä tarvitsee vähintään kolminkertaisen ylivoiman. Meidän strategit ovat tahallisesti tai silkasta tyhmyydestään laskeneet, että Venäjän koko armeija olisi kimpussamme. Ilmaherruudesta on oltu huolissaan, kuitenkin Venäjällä on vain 700 vanhaa hävittäjää, joista vain osa pahimmassakin tapauksessa voitaisiin irrottaa Suomen armeijaa vastaan.

    Tosiasia on, että he eivät ainakaan kykene saavuttamaan täydellistä ilmayliherruutta ja siitä taistellaan pidempään, kuin Kenraalit ovat laskeskelleet. Jotenkin minusta vain tuntuu, että sotakorkeakoulun opetuksen määrä ja laatu on liian alhainen ja toisaalta kadettikoulussa vastaavasti rääkätään nuoria kadetteja yhä vielläkin turhan paljon ja liikaa oikean opiskelun sijaan. Kummastakaan ei tule valmiita strategeja, vaan se on verissä jos on. Toisaalta strateegin varsinkin nykyajan simuloinnin helppouden vuoksi voi olla täysin sotakouluja käymätön ihminen.

    Ei silti en minä pahalla, toimi- ja kadetti ja korkeammanupseerin työ on vaativaa, se myönnettäköön. opiskelun painotteita ehkä tulisi kuitenkin muuttaa ja lisätä ottamalla pois enemmän sitä rääkäämistä, joka voi jättää arven myös sotilaan luonteelle ja hänestä voi kehittyä yli-vittuuntunut kapiukko, jonka arvomaailma ei ehkä sittenkään ole kaikilta osin kunnossa ja joka luule olevansa esimies suhteessa siviilienkin kanssa toimiessaan ja odottaa sen mukaista erikoiskohtelua.

    Kaikkein pahimpia kuitenkin on reservin yli-innokaat yksilöt.
  5. Natonistiset aktiiviupseerit ovat ammattimaisia salaisuuksien vuodattajia, koska he tällä pyrkivät esittämään, kuinka huonossa jamassa Suomen puolustus mukamas on? Heidän tulisi olla vaiti. Eräskin kenraaliluutnantti Kokoomuksen verkkojulkaisussa takavuosina vuodatteli yhtä sun toista Suomen armeijan tilasta…. se oli täysin sopimatonta tekstiä. Lisäksi ne vuodattelevat minkä kokoinen reservimme todellisuudessa on jne…
    ja itse puolustusministeri ilmoittaa julkisuuteen ”Suomi ei kykene puolustamaan itseään” mikä väite on epätosi, mutta hävytön puolustusministerin suusta, jos se on totta sen vaikeammaksi tulisi saattaa nämä vuodattajat.
    Eli Naton kannattajat tarkkailuun.

    Poliisi kontrollimme on puolueellinen asioista, vaikka asia ei saisi vaikuttaa piiruakaan onko Naton kannattaja tai vastustaja.
  6. suomalaisuus ja eurooppalaisuus on ensiarvoisen tärkeää ja se, ettei jenkit määrää tahtia. Se taas. etteikö Yhdysvallat voisi hyökätä demokraattisen maan kimppuun on puppua varsinkin, kun ei niiden tulevista johtajista tiedä viellä kukaan mitään ja on tuo neokonservatiiviaines vaikuttamassa siellä. Olet sikäli oikeassa ettei tähän asti USA:n ole tarvinnut käydä demokraattisen maan kimppuun, asiat näihin he ovat tarvittaessa hoitaneet painostamalla ja uhkailemalla. Minuakin on uhkailtu, mutta en anna periksi.

    USA kun hyökkää demokraattiseen maahan ja se ensin manipuloisi maailman medioita oikeutukselleen iskuun. Ranskalaiset eivät koskaan ole pitäneet briteistä saati sitten jenkeistä, vaikka ovat olleet liitossa kummankin maan kanssa, aivan kitkatonta se kuitenkaan ei ole ollut.

    Kun Ranska saa uuden presidentin lähtee maa jo toisen kerran ulos Natosta. Se on varma, nykyisestä en hänen jenkkimielisyytensä takia oikein hirveästi pidä.

    Minua voidaan vielä pitää hulluna ja panettelijoita riittää, mutta saatte nähdä, että näen tulevaisuuteen. Olen havainnut, että ilmeisesti mielipiteideni ansiosta olen jonkinasteisen teknisen tarkkailun kohteensa verkossa ja muualla. Tietokoneeseeni on monesti murtauduttu ja olin tekemässä parivuotta sitten rikosilmoitusta asiasta – rikosilmoitukseni veti vesiperän, kun poliisi oli liian epäileväinen koska en ole työtehtävissä sellaisessa paikassa, joka kiinnostaisi vakoilijoita.

    Nyrkkisääntö on, että Internet verkkoa tarkkaillaan koko ajan eikä se kohdistu minuun pelkästään. Myöskin minulle parivuotta sitten joulukuussa, mies ei esitellyt itseään, mutta kysyi käheällä minkä firman palomuuri minulla on ja onko Soneran versio palomuurista tai valmistajan perusversio. Hän ei esittänyt mitään syytä kyselyynsä.

    Mä varoitan tässä, että kun jäävät kiinni aikomukseni on itse oikeudessa kuulustella asianajajaan avustuksella näitä kotirauhan rikkomisesta, laittomasta vakoilusta jne. Olen hyvä puhuja.
  7. :))