Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
scrg
scrg
scrg
Vapaa kuvaus
Aloituksia
174
Kommenttia
19674
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Yhdet pikkujoulut olen hoitanut noin kolmella alkoholiannoksella. Tykkään kyllä juoda alkoholia, mutta en kaipaa humaltumista.
Sammumiseen tarvittaisiin vähintään tusina.
16.12.2025 21:49
Miten se toimisi maailmanlaajuisesti, kun tuntuu että hyvin monessa perheessä on vaikeaa saada työnjako toimimaan edes kahden hengen kesken niin että jokainen antaisi ja saisi "yhteisölle/ltä" omasta mielestään reilusti.
16.12.2025 21:31
"Ilveily on tyhmää kun sillä tahalleen halutaan loukata. "
Juridisessa mielessä meillä taitaa olla oikeastaan tasan kaksi todistetta, joita tarkistellaan, kun arvioidaan onko joku syyllistynyt sopimusrikkomukseen. Toinen näistä on "missisopimus", jossa edellytetään nuhteetonta käytöstä. Nuhteeton sanana sitten on jo aika epämääräinen ja nuhteettomuuden merkitystä tässä yhteydessä oikeus voi joutua punnitsemaan. Se on sinällään ihan arkipäivää oikeudelle, että joudutaan arvioimaan kohtuullisen epämääräisä käsitteitä kuten "hyvä rakennustapa", "hyvä kirjanpitotapa" tai onko jokin asia tehty "vilpittömässä mielessä".
Toinen on sitten se, mitä missi-Sarah on oikeasti tehnyt. Koko sopassa hänen osuutensa on ollut vain vinosilmäilmeen teko yksityisessä seurassa. Kuvaus, tekstitys, levitys ja kaikki sen jälkeen tapahtunut ei ole millään tavalla hänen vastuullaan. Vaikka Kiina tästä kaikesta suivaantuneena päättäisi räjäyttää ydinaseillaan koko mokoman fingoloidi/mongoloidi maan pois maailmankartalta, niin se ei, etenkään juridisesti, ole millään muotoa Sarahin vika. Oikeus joutuu punnitsemaan vain sitä oliko Sarahin silmienvenyttely sellainen teko, joka hänen vilpittömässä mielessä olisi pitänyt ymmärtää olevan sellaista nuhteettomuutta, jota sopimus edellyttää. Jos minun pitää veikata, niin luulen että Sarah voittaa tapauksen oikeudessa mennen tullen. Mutta voin tietysti olla väärässäkin.
16.12.2025 19:10
Raamattu ei tietääkseni mainitse sanallakaan kiinalaisia, joten emme tiedä jumalan suhtautumista heihin, joten Päivi Räsänen joutunee turvautumaan epäsuoraan päättelyyn. Luulen että raamatun mukainen pääsääntö oli sellainen että jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja ihan painotetulla keskiarvolla laskien tiedämme että jumalalla kuten Aatamilla ja Eevallakin oli kohtuullisen vinot silmät. Genetiikkaan olen perehtynyt sen verran, että muistaakseni aasialaisilla on perimässään jonkin verran denisovanihmistä ja myös neandertalinihmistä vähintään yhtä paljon kuin eurooppalaisillakin. Afrikkalaiset ovat sitten niitä "puhtaita" homo sapienseja.
16.12.2025 18:58
"Kruunu vietiin ja nyt on asianajaja "
Minä olen odotellut, että missä vaiheessa "potkulaista" kohkaavat vasemmistopoliitikot ottavat kantaa esim. siihen onko firman haalareissa tapahtuva silmien venyttely "asiallinen syy" vai "asiallinen ja painava syy".
16.12.2025 18:40
"Jos kaikki olisivat duunissa julkisella sektorilla, millä luulet tämän systeemin pyörivän? "
Teoriassahan tuo on mahdollista ja sille on periaatteessa olemassa nimikin: kommunismi tai suunnitelmatalous. Käytännössä kaikki tähän ideologiaan nojaavat kokeilut ovat johtaneet huonompaan lopputulemaan kuin talouden näkymättömän käden ohjailuun perustuvat. Jos joku epäilee, niin historiasta voi tarkistaa millaisiin paikkoihin on esim. rakennettu muureja ja minkä suuntaista liikennettä estämään.
Minusta asiat näkee kirkkaammin, jos taloutta tarkastelee aina ensin reaalitalouden kautta. Vaihdanta perustuu siihen, että erikoistuminen lisää tuottavuutta ja kaksi osapuolta saavuttaa kumpikin vaihtamalla enemmän kuin kumpikaan saavuttaisi yksinään. Raha on kuitenkin vain väline ja mitta eikä rahan puute ole millekään yksilölle tai organisaatiolle ongelman juurisyy vaan oire.
16.12.2025 18:27
"Yritykset eivät kokonaiskuvassa ole kummoisia veronmaksajia. "
Erityismaininta siitä, että tällä kertaa ylitit itsesi. Se on aina hienoa, kun ihminen kehittyy.
16.12.2025 18:11
Se Tinder-soppa on liian sakeaa minun makuuni. Ei niin, että olisin koskaan uskaltautunut edes maistamaan, mutta jotenkin jo se pelkkä löyhkä on hieman luotaantyöntävä.
16.12.2025 10:30
Kovin ruokapainotteinen tämä palsta tänään.
Viimeisimmän pinaattikeittoni jälkeen olen syönyt suppilovahverokeittoa, kurpitsakeittoa, hirvikeittoa, lohikeittoa, pakastekalakeittoa ja nakkikeittoa ja tomaattikeittoa. Mutta pidän myös pinaattikeitosta.
Yleensä lounaspaikoissa jätän kuitenkin keiton väliin, koska on paljon muutakin hyvää syötävää.
16.12.2025 07:49
Muistaakseni jonkinlainen hätätila iski siihen kouluun kun jantteri otti neljännen kalapuikon. Kolmannen olisi viwlä saanut ottaa.
Minä syön esim. yhdeksän kalapuikkoa tai vaikka 12 jos olen oikrin nälkäinen. Saatan myös tehdä itse kalapuikkoni, koska silloin niihin saa enemmän kalaa ja vähemmän leivitettä ja suolaa ja enemmän muita mausteita.
16.12.2025 07:41
Nykyihmisen elämä on aivan liian helppoa.
Hiukan jos ajattelee eläviä olentoja yleisemmin, niin melkein kaikki aika jaetaan lepäämiseen, syömiseen ja ravinnon etsimiseen. Seksilläkin on pieni osansa, mutta kiima kestää vain hetken. Muu aika menee ruuan kanssa.
Kun on tiedossa, miten luontaista meille on poimia kaikki matalalla olevat hedelmät ja syödä ne heti, niin ymmärtää miten "vaarallista" on asua ruokavaraston keskellä. Jos hedelmät kotonakin olisivat puussa, niin luultavasti vasta nälkä ajaisi sohvalta kiipeilemään.
16.12.2025 07:34
Ah. Eli tässä olikin kysymys kauppasuhteiden vaalimisesta eikä ihmisoikeuksista tms. Eli kun tylsämieliset vinosilmäkommarit pyörittävät maailman taloutta ja konttiliikennettä niin pitää olla mielinkielin kiinan nallepuhin edessä.
Mutta samaan aikaan meitä ruotsalaisia saa haukkua vapaasti. Silmien painaminen hetkeksi on rike, mutta samaan aikaan on muka ok, että tummahiuksiset eurooppalaiset, aasialaiset ja jopa afrikkalaiset värjäävät tai valkaisevat hiuksensa.
Millä määritelmällä se ei ole rasistista?
15.12.2025 16:23
Joskus on kehuttu että minulla on hieno villapaita. Tulkitsen että tällä oikeasti tarkoitettiin luonnettani.
14.12.2025 22:31
Sehän on Ritke Vorresteri, jolla on leuka kuin puuliiteri.
14.12.2025 22:29
Kyllä varmaankin. Mutta en koe täällä velvollisuudekseni selitellä itseäni. Aina joskus joku kuitenkin ymmärtää eikä sillä ole niin väliä. Pitäisi ehkä olla huolissaan itsestäni ellei kaltaiseni reititys mahdollistaisi (testatusti) sitä että näen tai tajuan tiettyjä juttuja erityisen nopeasti. Ja kääntöpuolena olen joissakin asioissa poikkeuksellisen tumpelo.
14.12.2025 16:48
Kröhöm. Vinosilmävitsit siis on hyvin tuomittavia koska/vaikka aasialaisia on puolet maailman väestöstä. Blondivitsit sitten taas onkin ok koska/vaikka kyseessä on hyvin (kyllä, heitä ihan oikeasti on) pieni geneettinen vähemmistö?
14.12.2025 16:39
Joo. Pelkästä kakkukahvihetkestä voi saada influenssan, koronan ja ties mitä tauteja. Vaikka missi miten näyttäisi terveeltä,niin ainakin on syytä kahvitella vain turvakakkukahvia. Pidetään missi ison pöydän toisella puolen ja kumihanskat käteen ennen kakkulapioon tarttumista.
14.12.2025 10:55
Se on siis elokuva. Wikipediasta, imdb:stä yms. paikoista löytyy lukematon (kirjaimellisesti) määrä arvosteluja, yhteenvetoja yms. Joten ei, selostusta ei ole tulossa. Kommentti oli ekslusiivisesti vain niille jotka ovat elokuvan nähneet ja joihin se on jättänyt muistijäljen.
Pitäisin hyvänä ideana, että nykyaikanakin joskus maltettaisiin pysähtyä pariksi tunniksi jonkin tarinan äärelle vaikka suuremman tehokkuuden ja enemmän ärsykkeitä saa katsomalla samassa ajassa 700 tiktok videota tms.
14.12.2025 10:48
Riippuu varmaan miten väljästi "ollenkaan" määritellään. Joten kyllä ja ei. Analyyttisenä ihmisenä olen aika tarkasti ajatellut missä vaiheessa ja miksi jonkun kohdalla ensivaikutelman välinpitämättömyys tai lievä ärsytys on kehittynyt ihastumiseen. Haluaisin tietää miten minä toimin.
14.12.2025 10:38
Olet erehtynyt. Demokratiassa parlamentin tehtävä ei ole huolehtia maan kansainvälisestä menestymisestä, mitä ikinä sillä tarkoitatkaan. Parlamentti säätää lait, päättää valtion varojen käytöstä ja esim. kansainvälisiin sopimuksiin osallistumisesta. Demokratiassa valtio kuitenkin on olemassa kansalaisia varten eikä kansalaiset valtiota varten, kuten esim. jossain ihailemsssasi vinosilmien valtakunnassa.
13.12.2025 22:38
84 / 984