Vapaa kuvaus

Purjeveneilijä.

Aloituksia

51

Kommenttia

2593

  1. No+kun+minun+mielestäni+järkevin+ratkaisu+on+eliminoida+ne+hälyt+laitteen+asetuksista.++Ei+niistä+ole+mitään+hyötyä,+koska+pitäähän+ruorimiehen+joka+tapauksessa+olla+valppaana+ja+seurata+mm.+plotteria.++Siksi+ihmettelen,+miksi+jotain+muka+tarvitsee+kuittailla.
  2. Selitäpä+ihan+yksityiskohtaisesti,+missä+kohdassa+olen+ymmärtänyt+muka+väärin+tekstisi.++Sinä+kirjoitit+8.11.2017+klo++11.57,+että+"tottakai"+vakuutusyhtiö+korvaa+alkuperäisen+eli+kuuden+vuoden+takaiseen+hintaan+perustuvan+vakuutusarvon+mukaan.++++Se+nyt+ei+vain+kertakaikkiaan+pidä+paikkaansa,+minkä+sinulle+kertoi+minun+lisäkseni+ainakin+kolme+muuta+kirjoittajaa.++Jostain+syystä+rupesit+juuri+minulle+vikuroimaan+selittäen,+että+esittämäni+perustelut+väitteesi+kumoamiselle+ovat+"triviaaleja"+(kuten+ne+toki+ovatkin,+mutta+alkuperäinen+väitteesi+osoitti,+että++ne+olivat+SINULLE+tuntemattomia).Minkään+veneen+käypä+arvo+ei+nykypäivänä+ole+kuuden+vuoden+ikäisenä+sama+kuin+uutena,+ei+edes+nimellishinnoilla.++Eikä+sitä+pelasta+se,+että+venettä+ehkä+on+päivitetty+"30%+arvosta",+kuten+esitit.++Ei+vakuutusyhtiö+ikinä+laske+niiden+päivitysten+merkitystä+uusostohinnalla.++Aivan+kuten+yksikään+ostaja+ei+suostu+arvottamaan+niitä+siten.Yksinkertainen+laskuesimerkki:+oletetaan,+että+maksoit+veneestä+uutena+100+000+€+kuusi+vuotta+sitten.++Tänään+sen+käypä+arvo+on+MAX+70+000+ilman+"päivityksiä".++Kertomasi+30%+päivitykset+ovat+maksaneet+30+000,+mutta+niiden+reaaliarvo+eteenpäin+myytäessä+on+pikemmin+alle+kuin+yli+10+000+euroa.++Joten+jos+saisit+vakuutusyhtiöltä+80+000+euroa+korvauksena+veneesi+täydellisestä+tuhoutumisesta,+voisit+pitää+itseäsi+jopa+onnekkaana.Näin+se+nyt+vain+menee.++Vakuutusyhtiöiden+myyntihemmot+eivät+oma-aloitteisesti+tätä+sinulle+kyllä+sano,+mutta+jos+pyydät+HEITÄ+arvioimaan+kirjallisesti+veneesi+oikean+vakuutusarvon,+niin+aika+lähelle+tuota+väittämääni+se+asettuisi.(Puoliurbaani+legenda+kertoo,+että+eräs+jo+kartalta+kadonnut+yhtiö+eli+Teollisuusvakuutus+korvasi+hövelisti+jopa+uushankintahinnalla,+mutta+heille+se+oli+suhdetoimintaa,+koska+kyseinen+yhtiö+ei+oikeastaan+toiminut+kuluttajasektorilla.)
  3. Tuota+noin.++Uskallan+olla+melkoisen+varma,+että+juridiselta+kannalta+Alandia+EI+ole+muuttanut+vakuutusta+kesken+kauden+vaan+se+laajennuksen+"voimaansaaminen"+on+itsessään+ollut+muutos+sopimukseen+eli+ei+ole+kuulunut+perussopimukseen.+++Epäilen,+että+et+ole+tutustunut+ehtoihin+kunnolla.Englantilaisiin+firmoihin+vertaamisessa+ei+ole+mieltä,+sillä+niillä+on+paljon+laajempi+potentiaalinen+asiakaskunta.++Vakuutustoiminnan+perusideahan+on+siinä,+että+vakuutettuja+eli+maksajia+on+iso+joukko+mutta+vahinkoja+sattuu+niin+harvalle,+että+keskimääräinen+vakuutusmaksu+voidaan+pitää+järkevänä.++Jos+maksajia+on+vain+muutamia+kymmeniä,+niin+ei+ole+rakettitiedettä+laskea,+että+ko.+vakuutuslajin+kannattavuus+on+veitsen+terällä.