Vapaa kuvaus

Järjen ääni.

Aloituksia

5

Kommenttia

2205

1. Keskimääräistä+isompi,+mutta+silti+täysin+normaalia.
  2. Topsu.
  3. Ei,+sinun+ei+todellakaan+tarvitse+seurustella+ennen+kasia...+Eikä+edes+ennen+ysiä...Painojuttuun+vaikuttaa+tietysti+myös+se,+että+onko+sinulla+oikeasti+ylipainoa,+vai+johtuuko+se+tunne+siitä+arvottomuuden+tunteesta+ja+lähes+jokaista+välillä+vaivaavasta+tyytymättömyydesä+omaan+kehoon.+Jos+ylipainoa+on+ja+haluat+siitä+eroon,+niin+neuvoja+tulikin+jo+tuossa+yllä.+Myös+ravitsemusterapeuttiin+voi+turvautua.+Älä+kuitenkaan+ala+laihikselle+ilman+todellista+syytä.Olisiko+sinulla+ketään+muuta+luotettavaa+aikuista,+jolle+uskaltaisit+raottaa+tunteitasi?+Kummi?+Isovanhemmat?+Joku+muu+perhetuttu?+Voisit+myös+koettaa+vaikka+lasten+ja+nuorten+puhelinta+ja/tai+poikien+puhelinta+sekä+nuortennettiä.+Luulen+kyllä,+että+ainakin+äitisi+ymmärtäisi+myös+ja+ehkä+myös+se+uusi+mieskin.+Ei+me+kaikki+miehet+olla+tunteettomia+machoja.Muutama+ikäisesi+nuori+on+elämäni+aikana+uskaltautunut+kertomaan+minulle+tunteistaan+ja+ongelmistaan+oikein+perin+pohjin+ja+ainakin+itse+koen+sen+erittäin+suurena+"kunniana".+Jos+joku+juro+teini+rohkaistuu+valottamaan+sielunsa+saloja+minulle,+niin+aikuisena+olemisessa+ei+ole+enää+paljoa+saavutettavaa.+Ehkäpä+myös+se+uusi+mies+talossa+ajattelee+myös+näin.Se,+että+ylipäätään+haluaisit+kertoa+tunteistasi,+on+tosi+jees!Minun+sukupolveni+ihmisille+viiltely+ei+ole+missään+nimessä+"normaalia".+Nykyisin+näyttää+olevan+vähän+toisin....+Koeta+kuitenkin+välttää+sitä.+Ei+se+sinulle+mitään+hyvää+tuo.Omia+ajatuksiaan+ei+tarvitse+hävetä.+Ihminen+ei+voi+kovinkaan+usein+ohjata+ajatuksiaan,+ainoastaan+tekojaan.+Se,+että+ajattelet+jostain+ihmisestä+"silleen"+ei+loukkaa+häntä,+jos+pidät+ajatuksesi+omana+tietonasi.+Ja+on+täysin+luonnollista,+että+sinun+iässäsi+mieli+ja+ajatukset+vaeltavat+vaikka+mihin.Ja+mitä+arvottomuuden+tunteeseesi+tulee...+Sinulle+täysin+tuntematon+randomiaikuinen+käytti+juuri+keskellä+yltö+aikaa+sinulle+vastaamiseen+ja+koetti+neuvoa+parhaansa++mukaan.+Se+kertoo,+että+et+ole+arvoton.+Ja+kyllä+sinullekin+löytyy+vielä+se+"oikea",+joka+kiinnostuu+sinusta.+Sitä+oikeaa+ei+kuitenkaan+tarvitse+löytyä++vielä+13-vuotiaana+-+eikä+edes+silloin,+kun+ikävuodet+alkavat+vielä+ykkösellä.Kirjoituksestasi+näkee+muutoinkin+sen,+että+sinulla+on+sydän+paikallaan+ja+otat+muut+ihmiset+huomioon.+Minusta+se+on+yksi+tärkeimpiä+taitoja+elämässä+-+jossei+jopa+tärkein.+Tämäkin+kertoo+todellisesta+"arvostasi"+jotain+erittäin+positiivista.
  4. No+se+kasvaa+koko+ajan,+koska+viestihistoriasi+perusteella+se+näyttää+olleen+vielä+pari+kuukautta+sitten+yli+sentin+lyhyempi.+Aikatauluja+on+melko+mahdotonta+antaa,+koska+jokaisen+kehittymistahti+on+yksilöllinen.+Parhaan+osviitan+voisit+saada+vanhempiesi+kehittymistahdista,+mutta+ymmärrän+kyllä,+että+sitä+voi+olla+vähän+awkward+kysyä.Tyttöystävä+ei+ole++mikään+sellanen+juttu,+joka+on+pakko+olla,+koska+muillakin+on...