Onko minulla alkanut äänenmurros?

Kuudesluokkalainen

Olen 11-vuotias, tämän kuun lopulla 12-vuotias poika. Olen huomannut että välillä kun puhun mulle tulee sellaisia "kiekaisuja" Niitä tulee yleensä kerran tai kaksi päivässä. Sitten kaulassa näkyy jo hieman jonkinlainen "patti" vai millaiseksi sitä kutsutaankaan. Näppyjä on tullut kasvoille, ja karvoja on hieman kasvanut käsivarsiin ja jalkoihin.

7

183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tube1

Todennäköisesti on. Ootko ite huomannut, että onko ns. normaali puheääni madaltunut?

• Kuudesluokkalainen

Juu, unohdin tuossa aloitusviestissä mainita , että ääneni on välillä matalampi ja välillä korkeampi. Voisiko se liittyä jotenkin äänenmurrokseen?

• tube1

Sitä se juuri tarkoittaa. Normaali puheääni muuttuu matalammaksi (kuulostat enemmän mieheltä kuin lapselta), ja välillä esiintyy niitä,(joskin nolottavia) "kiekaisuja", jolloin tulee yhtäkkiä kimeämpiä ääniä.

• Täysin normaalilta äänenmurrokselta -ja murrosiän alulta - tuo kuulostaa. Saatat olla jopa rahtusen keskivertoa kehitysaikataulua edellä.

• 14veiookiukasuja

Se jonkinlainen "patti" on aataminomena. No varmaan huomaat jotain muutakin tapahtuneen vai olisiko se tapahtunut jo hiukan huomaamatta :)
      Mulla ainakin alkoi sielläkin tapahtuu muutoksia saman aikaan.

• Seesuus

Ei se muuten mutta mull oli jo viikset ku olin kutosella ja kyllä mä sain niistä kuulla. Opettajakki ihmetteli et mit vit. Ja joo mun suvussa on muutenki aika karvaisia miehiä. Et sil viisii

• ghbvvfr

en usko sitekku sullon kulli karvat ja kivekset kasvanu ni sen jälkee vasta .... itellä tuli kaikki 11 v mut seki johtuu siitä ku oon mustalaine .. oon aina miettiny miks suomalais pojat on 14 v vielä iha helareita

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      274
      10228
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      329
      7302
    3. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      85
      1953
    4. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      119
      1679
    5. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1511
    6. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      1339
    7. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1191
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      48
      979
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      26
      838
    10. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      312
      762
    Aihe