Olen 11-vuotias, tämän kuun lopulla 12-vuotias poika. Olen huomannut että välillä kun puhun mulle tulee sellaisia "kiekaisuja" Niitä tulee yleensä kerran tai kaksi päivässä. Sitten kaulassa näkyy jo hieman jonkinlainen "patti" vai millaiseksi sitä kutsutaankaan. Näppyjä on tullut kasvoille, ja karvoja on hieman kasvanut käsivarsiin ja jalkoihin.
Onko minulla alkanut äänenmurros?
7
171
Vastaukset
- tube1
Todennäköisesti on. Ootko ite huomannut, että onko ns. normaali puheääni madaltunut?
- Kuudesluokkalainen
Juu, unohdin tuossa aloitusviestissä mainita , että ääneni on välillä matalampi ja välillä korkeampi. Voisiko se liittyä jotenkin äänenmurrokseen?
- tube1
Sitä se juuri tarkoittaa. Normaali puheääni muuttuu matalammaksi (kuulostat enemmän mieheltä kuin lapselta), ja välillä esiintyy niitä,(joskin nolottavia) "kiekaisuja", jolloin tulee yhtäkkiä kimeämpiä ääniä.
Täysin normaalilta äänenmurrokselta -ja murrosiän alulta - tuo kuulostaa. Saatat olla jopa rahtusen keskivertoa kehitysaikataulua edellä.
- 14veiookiukasuja
Se jonkinlainen "patti" on aataminomena. No varmaan huomaat jotain muutakin tapahtuneen vai olisiko se tapahtunut jo hiukan huomaamatta :)
Mulla ainakin alkoi sielläkin tapahtuu muutoksia saman aikaan. - Seesuus
Ei se muuten mutta mull oli jo viikset ku olin kutosella ja kyllä mä sain niistä kuulla. Opettajakki ihmetteli et mit vit. Ja joo mun suvussa on muutenki aika karvaisia miehiä. Et sil viisii
- ghbvvfr
en usko sitekku sullon kulli karvat ja kivekset kasvanu ni sen jälkee vasta .... itellä tuli kaikki 11 v mut seki johtuu siitä ku oon mustalaine .. oon aina miettiny miks suomalais pojat on 14 v vielä iha helareita
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3194133Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3152555- 692240
- 791881
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4131644MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/311419Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2111270Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku221228"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko341202- 661153