Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mielikki.mummo
mielikki.mummo
mielikki.mummo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
3291
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kun+parin+tonnin+eläkkeestä+otetaan+verot+päältä+ei+käteen+jäävä+summa+mitenkään+loistelias+ole.+
Tärkeintä+että+eläke+riittää+elämiseen,+meidän+sukupolvemme+on+oppinut+tulemaan+toimeen+sen+mukaan+kuin+on+varaa.+Olen+kuullut+että+joillakin+jää+lääkkeet+ostamatta+kun+eläke+ei+riitä.+
Jos+ei+ole+velkaa+ja+on+oma+asunto,+riittää+pieni+eläke+paremmin.+Saa+kai+asumistukea+jos+on+iso+vuokra+ja+pienet+tulot,+se+lisää+tuloja.
Totta+on+että+kovin+harvalla+eläke+on+edes+kahta+tuhatta,+mistä+lie+ottaneet+nuo+luvut.
16.01.2017 15:58
Jos+tykkää+tissutella+niin+tissutelkoon.+Minäkin+tykkäisin+noin+kerran+viikossa+katsella+tinttejä+ikkunasta+viinilasi+kädessä.+
On+tahtonut+jäädä+vähiin+viime+aikoina+tissuttelu,+taisi+välillä+olla+paussia+toista+vuotta+ihan+huomaamatta.+Ajattelen+välillä+parantaa+tapani+ja+tissutella+enemmän,+lähes+aina+huomaan+nukkumaan+mennessä+että+asia+on+taas+unohtunut.+Ajattelen+että+ehtii+sitä+myöhemminkin.+
Vaikka+tykkään+seurata+lintuja+en+silti+tunnista+kovin+paljon,+veljeni+toi+lintukirjankin+mutta+ei+ole+tullut+katseltua+kovin+tarkoin.+Myös+sienikirjan+toi,+sitä+aion+katsella+ennen+ensi+syksyä+enemmän.
16.01.2017 15:51
Miksi+pitäisi+olla+kielitaitoinen+mennäkseen+ulkomaille?+Jos+joku+tulee+suomeen+ulkomailta+ei+hän+taatusti+osaa+suomea.+Onneksi+täällä+pärjää+englannilla.
Englannilla+pärjää+muuallakin+aika+hyvin,+mutta+ei+joka+paikassa+vaikka+niin+usein+luullaan.+
Ollaan+vain+oma+itsemme+anteeksipyytelemättä.+Mitään+yksin+tehtävää+elämysmatkaa+en+suosittele+vain+suomea+puhuville.+Olen+joskus+ollut+hankaluuksissa+espanjankielisessä+pikkukylässä+missä+ei+löydä+englantia+taitavaa+ihmistä,+espanjaa+en+osaa+muutamaa+sanaa+enempää.+Kääntäjästä+ja+sanakirjasta+on+vähän+apua.
Tyttäreni+on+hyvin+kielitaitoinen+ja+matkustellut+paljon,+silti+hän+on+aina+lentokoneeseen+mennessään+kauhun+vallassa.+Lentopelolle+ei+voi+mitään.
16.01.2017 13:31
Et+pysty+järkyttään+mielenrauhaani+haukkumalla+;)
Pysyn+kannassani+koska+tiedän+olevani+oikeassa.+Ylpeile+vain+koulukiusaajan+menneisyydelläsi,+ei+se+minulta+ole+pois.+
Kun+penskana+saa+huomiota+sillä+että+kiusaa+muita+se+jää+päälle.+Näköjään+pitkälle+vanhuuteen+asti.
16.01.2017 10:43
Ethän+ole+ylpeä+koulukiusaamis+menneisyydestäsi?
Minua+kiusattiin+koulussa+perheeni+helluntailahkoon+kuulumisen+takia.+Ei+tuntunut+kivalta+pienestä+tytöstä.
Lapseni+olivat+suosittuja+koulussa,+ei+heidän+tarvinnut+kiusata+ketään,+päinvastoin+toivat+meille+kotiin+kiusatut+ja+puolustivat+heitä.+He+kuuntelivat+kun+puhuin+asiasta.
Yksi+kiusatuista+sai+meiltä+kodin,+asui+aikuisikäänsä+asti+perheenjäsenenä+kotonamme.+Poikamme+toi+hänet+ensin+meille,+edellinen+sijaiskoti+ei+voinut+enää+pitää.+
En+kirjoita+tätä+siksi+että+yrittäisin+saada+pinnoja+"hyvyydelläni".+Halusin+kertoa+että+koulukisaajat+saavat+mallin+kotoaan.
16.01.2017 09:36
Nousen+iloisena+joka+aamu.+Tykkään+kun+ei+ole+kiirettä.+Poljen+yleensä+ensin++10min.+kuntopyörää,+alkaa+veri+kiertämään.+
Luen+lehden+ja+nautin+samalla+kiireetöntä+aamiaista.+
Mietin+mitähän+mukavaa+tekisi+tänä+päivänä.+Aamut+ovat+parasta+aikaa+päivästä.
Huomenna+vien+tavaraa+kirppikselle+myytäväksi.+Siinä+onkin+vaihtelua+yhden+päivän+osalle.
15.01.2017 21:44
Toivon+sinulle+ja+vaimollesi+jaksamista.+Vaimollasi+ei+ole+helppoa,+mutta+myös+läheiset+ovat+kovilla+kun+perheenjäsen+sairastuu.+
Erityisherkkyys+ei+ole+omassa+valinnassa,+lapsenlapsella+se+on+todettu.+
Ennen+sellaista+ei+osattu+tunnistaa,+ihan+hyvä+että+asiaan+on+saatu+selvyys.
15.01.2017 20:54
En+ole+raivoraitis+,+voisi+sanoa+kohtuukäyttäjä,+aina+vain+enemmän+kohtuullinen.+
Silti+ymmärrän+aika+hyvin+alkoholisteja,+olen+seurannut+kahden+ihmisen+kamppailua+asian+kanssa+läheltä.+Tiedän+että+viinasta+luopuminen+oli+heille+lähes+mahdotonta.+Toinen+lopetti+kun+sai+viimeisen+varoituksen+työpaikastaan,+meni+AA-kerhoon,+pysyi+hyvin+kaidalla+tiellä,+pari+repsahdusta+oli+mutta+pääsi+kuiville,+on+ollut+jo+yli+10+vuotta+raittiina.+
Toisella+terveys+petti+niin+pahasti+että+juomisesta+tuli+mahdotonta,+viina+oli+lähes+kokonaan+syyllinen+sairastumiseen.+
Ystäväni+sisko+on+pohjalla,+epäilen+että+hän+on+avun+ulottumattomissa,+ikää+ei+ole+viittäkymmentäkään,+jalat+eivät+enää+toimi,+pääsee+lyhyitä+matkoja+rollaattorilla.+
Kai+alkoholismi+kulkee+suvuissa+ainakin+jonkin+verran,+perheessämme+ei+ole+yhtään+alkoholistia+kummankaan+vanhemman+puolelta.+En+nähtävästi+saa+sellaista+mielihyvää+viinasta+mitä+aloittaja+kuvasi,+päinvastoin+tulee+epävarmempi+olo+jos+menen+ihmisten+ilmoille+kuten+ravintolaan.+Pienessä+seurassa+juttu+luistaa+mukavasti+viinipullon+ääressä,+sen+olen+huomannut.
15.01.2017 18:23
Murhetta+ja+huolta+on+ollut+enemmän+kuin+olisin+ansainnut,+tai+kukaan+olisi.
Nyt+elän+elämäni+parasta+aikaa.+On+kaikkea+mitä+tarvitsen,+liikaakin.+Ei+aina+ole+ollut+näin+hyvin,+siksi+osaan+arvostaa+tätä+helppoa+elämääni+ilman+taloudellisia+huolia.+Pidän+omana+ansionani+sen+että+olen+pärjännyt+ja+pärjään+yhä,+en+tiedä+mitä+olisin+ansainnut.
Olen+nähnyt+niukkoja+aikoja,+joten+en+osaa+oikein+tuhlata,+iloitsen+pienistä+asioista,+eilen+ostin+uuden+kuntoiluvempeleen+Kontista,+maksoi+kokonaista+3€.+
Ostin+kun+sain+halvalla:)+
Eppu+kirjoitti:+"Kaikki+mikä+menee+yli+perustarpeen+on+ylellisyyttä."+Tämä+on+totta,+vaikka+olisi+pankkitilillä+miljoonia+ei+rahaa+silti+olisi+tarpeeksi,+vaatimukset+lisääntyy+sitä+mukaa+kun+omaisuutta+karttuu.+
Mauno+ja+Tellervo+Koivisto+elävät+hyvin+vaatimattomasti+vaikka+rahaa+olisi+ostaa+mitä+hyvänsä.+Samat+huolet+heilläkin+kuin+meillä+taviksilla,+Maunon+muistisairaus+sitoo+vaimon+kotiin+kun+mies+ei+osaa+olla+yhtään+ilman+vaimoaan.+Silloin+on+köyhä+kun+terveys+on+lopullisesti+mennyttä,+kaikki+maailman+rahat+ovat+siinä+tilanteessa+yhtä+tyhjän+kans.
15.01.2017 16:23
Kyllä+selkälihasliikkeet+auttaa+jos+jaksaa+harjoitella+pidempään.+
Alkuun+voi+kipeytyä+lisää+mutta+ajan+mittaan+siitä+on+apua.
Liika+rehkiminen+ei+näillä+kymmenillä+ole+hyväksi,+sen+olen+huomannut.+Innostuin+tässä+kahvakuulasta+ja+muista+vempeleistä,+alkuun+oli+hyväksi.+Sitten+ihmettelin+mistä+niskasärky+on+tullut,+pää+ei+tahtonut+kääntyä+ja+oli+tosi+kipeä.+Jätin+kahvakuulan+pois+niin+pääkin+parani.+Katsoin+ohjeet+tarkkaan+joten+en+usko+tehneeni+ainakaan+hyvin+pahoja+virheitä+harjoittelussa.
15.01.2017 10:46
Olen+minäkin+löytänyt+sieltä+mitä+menin+hakemaan,+useamman+kerran.+Suljen+silmäni+sellaiselta+mitä+en+tarvitse,+kysyn+myyjältä+onko+sellaista+tavaraa+mitä+etsin+ja+on+löytynyt.
15.01.2017 10:39
Ei+voi+korkeutta+säätää,+mutta+molemmista+päistä+nousee+ja+laskee.+Ostin+sen+omaishoitoaikaan+miehelle,+se+on+nyt+itselläni+käytössä.+
Nokkakärry+näyttää+olevan+kätevä,+sillä+voi+kuljettaa+tavaroita+joita+ei+jaksa+tai+voi+kantaa.
15.01.2017 08:47
Piti+googlettaa+millainen+on+nokkakärry.+Näin+kuvan,+en+vieläkään+tajua+miten+sitä+käytetään+kun+ei+ole+tullut+vastaan.+
Meillä+on+ollut+vaikka+mitä+apuvälineitä+omaishoitoaikaan,+palautin+ne+apuväline+yksikköön.+
Nyt+on+silmälasit,+sähkökäyttöinen+polkupyörä,+kenkälusikka+pitkävartinen,+tölkkien+avaamiseen+väline,+keittiössä+on+kaikenlaista+vempainta+kun+olen+sellaisiin+ihastunut.+Moottorisänky+ei+kai+ole+apuväline.+
Oikeassa+olkapäässä+on+laaja-alainen+repeämä,+käsi+ei+nouse+kovin+ylös+ja+ei+oikein+ole+voimaa,+olen+tottunut+siihen+kun+eivät+alkaneet+leikkaamaan,+välillä+sitä+särkee+kovasti.+Kättä+pitää+päivittäin+kuntouttaa,+siihen+on+puntteja+ym...
Muuten+olen+perusterve+ikäisekseni.+
Ostin+lenkkarit+joiden+pohja+on+kiikkerä+siis+näin++)+mutta+poikittain,+kuulemma+jalkalihakset+vahvistuu+kun+niillä+kävelee,+oli+ensin+totuteltava.
14.01.2017 18:35
Nimim.+"Tyypillinen-Fin-Emakko"+on+rasisti+suomalaisia+kohtaan,+saman+jos+sanoisi+tummempi+ihoisesta+niin+nousisi+meteli,+jopa+oikeusjuttu.
Näitä+sairaalloisen+ylipainoisia+on+joka+puolella+maailmaa+rodusta+riippumatta.+Amerikka+on+pullollaan+yhtä+lihavia+ja+lihavampia+Afro-Amerikkalaisia.+Menepä+haukkumaan+heitä+samoilla+sanoilla.
13.01.2017 23:42
Nämä+kotikiusatun+mainitsemat+ovat+minunkin+suosikkejani.+Nuorempana+luin+Fin+Westiä+ja+jopa+Hulukkosta+:)+Olen+kaikkiruokainen,+jo+hyvin+nuorena+luin+Olavi+J.+Paavolaisen+synkän+yksinpuhelunkin+kun+ei+ollut+mitään+muutakaan+lukemista.+Lisäksi+raamattua+ja+kaikkea+mitä+käsiini+sain.+
Eräs+mies+ihmetteli+kuinka+asiantuntevasti+keskustelin+Tex+Willeristä+ja+näistä+kahdesta+yllämainitusta.+Harva+mummeli+pystyy+samaan+;)
13.01.2017 18:48
Minusta+on+mukavaa+nähdä+ikätovereita,+se+on+siinä+kumpi+ensin+ehtii+kertomaan+mitä+uusia+vaivoja+on+ilmennyt+;)
Seuraavaksi+käydään+läpi+lääkitys+ja+niiden+vaikutukset.+
Minulle+on+ikä+yhdentekevää,+pärjään+nuortenkin+kans+vaikka+en+varta+vasten+heidän+seuraansa+tuppaa.+
Tykkään+eniten+hyötyliikunnasta,+seuraavana+on+pyöräily,+talvisin+poljen+kuntopyörää.+Ostin+taas+kaikenlaisia+vempaimia,+kahvakuulasta+lähtien.+Sillä+kun+riuhdoin+sain+vain+pään+kipeäksi.+Nyt+otan+taas+rennommin.+
Tuntisin+itseni+hölmöksi+jos+alkaisin++Cillailla+tai+down+shiftata,+en+totta+puhuen+ole+varma+edes+mitä+ne+tarkoittavat.
13.01.2017 18:38
Onhan+se.+Alkumatkasta+tuntuu+että+matkaa+on+jäljellä+loputtomiin.+
Nyt+alkaa+huomata+että+matka+onkin+kovin+lyhyt.
13.01.2017 07:46
http://www.hs.fi/fingerpori/car-2000002471383.html
Facebookissa+on+fingerporin+ymmärtäjät.+Katselen+sitäkin.
12.01.2017 20:16
En+ole+niin+mustavalkoinen+kuin+nuorempana+vaikka+joskus+se+vieläkin+nostaa+päätään.
Olen+vanhemmiten+tullut+suorapuheisemmaksi,+riippuen+seurasta+aika+pahakin+suustani,+en+usko+että+dementia+voisi+paljonkaan+muuttaa,+tai+mistä+sen+tietää.+
Oikea+siveydensipuli+muuttui+ainakin+kovasti,+hän+ahdisteli+vähiä+miehiä+hoitopaikassa,+oli+vain+se+"yksi"+asia+mielessä+koko+ajan.+Harmi+kun+omaiset+joutuvat+häpeämään,+asianomainen+itse+on+päässyt+täysin+sellaisista+tuntemuksista+kuin+estot+ja+häpeäminen.
12.01.2017 18:29
Luin+juuri+jostain+että+Danny+on+matkustanut+ykkösluokassa+Thaikkuihin,+Eerika+turistiluokassa+kun+ei+ollut+varaa+kalliiseen+lippuun.+Elintasokuiluko?
12.01.2017 17:00
138 / 165