Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mielikki.mummo
profiilit
mielikki.mummo
mielikki.mummo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
3291
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen+ajatellut+ostaa+mopoauton+tai+skooterin+jos+ottavat+joskus+kortin+pois.+Vielä+ei+ole+ollut+autoilussa+mitään+vaikeuksia,+yksi+hirvikolari+parikymmentä+vuotta+sitten+kun+oli+sumua+niin+että+ei+nähnyt+eteensä+kuin+muutaman+metrin.+
Vauhti+oli+hiljainen+joten+ei+kovin+huonosti+käynyt.+Oli+hirvivakuutus,+se+korvasi+auton+vahingot.+
Yksi+sakko+tuli+kun+ajelin+muutaman+metrin+asunnon+lähellä+olevaa+pyörätietä+ilman+turvavyötä.+Autotalli+on+ihan+pyörätien+vieressä,+ajajttelin+koukata+siitä+asunnon+pihaan+suoraan,+en+edes+pannut+turvavyötä+niin+vähän+takia.+Vaan+sattuipa+kytät+paikalle.+
Olin+närkästynyt+ja+puhuin+kuin+Ruuneperi,+sain+sakot+ainoastaan+siitä+kun+ei+ollut+turvavyötä.+Ei+ollut+paljon+olikohan+kolmenkympin+luokkaa,+rikesakko.
29.04.2018 14:34
Oln+laiska+haravoimaan.+Joskus+en+haravoi+ollenkaan+paitsi+vaahteranlehdet,+niistä+tulee+sellainen+kerros+että+menee+kauan+enenkuin+heinä+pääsee+näkyville.+
Yksi+vuosi+meni+että+en+haravoinut+yhtään,+olkapäästä+repesi+kiertäjäkalvosin,+ei+tullut+kuuloonkaan+haravoiminen.+
Kaveri+auttaa+pihatöissä+ja+haravoikin+joskus,+nurmikkoa+ei+ole+tarvinnut+leikata+aikoihin.+On+kätevä,+osaa+holtaa+ruohonleikkurin+ja+autoonkin+tekee+pienemmät+remontit.+Just+tuli+autotallista,+oli+vaihtanut+renkaat.+Täällä+on+sivutiet+vielä+osittain+polanteisia,+siksi+renkaanvaihto+jäi+näin+myöhäiseksi.
Kyllä+nurmikkoa+pukkaa+liiankin+kanssa+haravoi+tai+ei.
29.04.2018 14:20
Kuuntelen+autolla+ajaessa+puheradiota.+Musiikkia+kuuntelen+you+tubesta+jos+satun+sille+tuulelle.
29.04.2018 14:12
Minulla+on+myös+27+vaihteinen+maastopyörä+mökillä.+Ei+se+sähköpyörää+vastaa,+mutta+herkästi+silläkin+pienemmät+mäet+polkee.+
Olen+aina+ollut+kova+pyöräilemään+siksi+olen+investoinut+pyöriin.+Minulla+on+kylillä+sähköpyörän+lisäksi+Helkaman+mummopyörä,+ei+vaihteita,+sillä+on+hyvä+ajaa+jos+ei+ole+paljon+vastamäkeä.+
Olen+ihan+tosissani+harkinnut+toisen+sähköpyörän+ostamista,+veisin+tämän+vanhan+mökille+ja+kylille+uusi.+
Voisi+tällä+sähköpyörällä+ajaa+helposti+mökkimatkankin+mutta+on+kissa+ja+paljon+tavaraa+kuljetettavana+kun+vaihdan+maisemaa,+ei+sovi+pyörän+tarakalle.+
Uskoisin+että+yhtä+hyvin+onnettomuus+voi+tulla+tavallisella+pyörälläkin+jos+on+tullakseen.
29.04.2018 13:43
Ei+kukaan+pysty+uskottavasti+teketymään+nuoreksi+jos+on+vanha.+
Miksi+yleensä+pitäisi,+aina+on+ollut+kaikenikäisiä+ja+tulee+olemaan.+
Yli+kuusikymppinen+jossain+nuorison+suosimassa+paikassa+näyttäisi+oudolta.
29.04.2018 09:48
Kirjoitusten+perusteella+epäilen+että+itse+en+pärjäisi+Hunkzsin+kanssaan+edes+tuntia.+
Eipä+silti,+ei+hänkään+varmaan+minun+kanssani.+
Minusta+parooni+ja+entinenmies+ovat+ihan+kivoja.
28.04.2018 11:27
Hauska+aloitus,+samoin+tuo+vanhojen+tuttujen+vanhenemisen+kyttääminen.
Samaa+vikaa+on+minussakin,+ei+aina+tahdo+tunnistaa+kun+ovat+niin+vanhoja!+Sitten+huomaan+että+saattavat+olla+minua+nuorempia.+Oma+naama+näkyy+usein+peilistä,+muutoksia+ei+niin+herkästi+huomaa.
28.04.2018 11:23
Käytän+päivittäin+monia+koneita.+
Kahvinkeitintä+vain+kun+on+vieraita,+itse+juon+murukahvia.+Vohveliraudalla+on+hyvä+lämmittää+voileipiä,+parempi+kuin+oikea+voileipägrilli,+mielestäni.+Mikro,+astianpesukone,+pyykkikone,+sauvasekoitin,+vatkain+ja+leivänpaahdin+ovat+jatkuvasti+käytössä.+
Yleiskonetta+käytän+harvoin,+samoin+mökillä+olevaa+monitoimikonetta.+Jäätelökonetta+en+tarvitsisi+ollenkaan.+Mökillä+on+kaksilevyisen+hellan+lisäksi+pienoisliesi+jossa+on+kiertoilmauuni.+
Olen+oikea+vempaimien+keräilijä,+en+edes+muista+mitä+kaikkea+on+tullut+hankittua.
28.04.2018 11:17
Olen+itsekin+ollut+12-vuotta+omaishoitaja.+Arvasin+että+tulee+väärinkäsitys.+En+mistään+hinnasta+halua+että+kenenkään+omaishoitajan+palkkiota+vähennettäisiin,+kaikille+pitäisi+lisätä.+
Itse+olin+lopun+ajan+omaishoitajuudestani+eläkkeellä,+olisin+halunnut+enemmän+vapaata+ja+apua+kotiin,+siis+palkkion+sijaan.+Pienestä+palkkiosta+meni+vielä+paljon+veroa.
Itse+olisin+tarvinnut+apua+kotiin+enemmän+kuin+palkkiota,+kaikki+maksaa,+meillä+kävi+joku+nainen+että+pääsin+käymään+kaupassa,+hän+luki+lehtiä+ei+edes+jutellut+hoidettavalle.+Lasku+tuli+siitäkin.+
Tuota+juuri+tarkoitin+kuten+sinullekin+kävi+eläkkeelle+jäätyäsi,+omaishoidosta+rangaistaan+vielä+eläkeiässä.+Näiden+nuorten+omaishoitajien+asia+on+minua+askarruttanut.
Meillä+omaishoitajilla+on+niin+monta+erilaista+kohtaloa+kuin+on+omaishoitajiakin.+
Itselleni+olisi+sopinut+hyvin+että+saadaan+apua+ja+enemmän+vapaata,+ehdin+tehdä+töitä+niin+kauan+että+saan+keskiverto+eläkken.+
Olet+yhteiskunnan+taholta+saanut+kiitokseksi+pienen+eläkkeen+ja+olemattoman+tuen+arvokkaasta+työstäsi.+En+tarkoittanut+kaikkia+eläkeläisiä+sillä+että+palkko+annettaisiin+palveluina,+vain+sellaisille+jotka+näin+haluavat.+Ei+ne+mitään+anna+ilmaiseksi,+jos+jotain+saa,+niin+toista+päästä+otetaan+pois.
28.04.2018 08:57
Vielä+aloittajalle.+Millä+nämä+pieneläkeläiset+maksaa+yksityishoidon.+Jos+ei+ole+rahaa+niin+pitääkö+sitten+anoa+eutanasiaa.+
Mielestäni+oli+tyhmää+vähentää+laitospaikkoja,+on+surullista+luettavaa+kuinka+ihmiset+jäävät+heittelle+tämän+säästöbuumin+takia.+
Jos+itse+haluaa+asua+kotonaan+ja+pärjää+kunnolla+avustettuna+niin+mikä+ettei.+Mutta+on+sellaisia+joiden+paikka+olisi+ehdottomasti+ympärivuorokautisen+hoidon+piirissä,+silti+heitä+makuutetaan+kotona.
27.04.2018 21:04
Jopa+ministeri+myönsi+A-studiossa+kuinka+halvaksi+omaishoito+tulee+yhteiskunnalle.
Korvaus+mikä+omaishoidosta+tulee+on+työmäärään+suhteutettuna+olematon.+
Eläkeläisille+voisi+antaa+enemmän+apua+jaksamiseen+ja+palkkio+voisi+olla+pienempi,+tämä+on+vain+minun+mielipiteeni,+joku+voi+olla+eri+mieltä.+Työikäiset+omaishoitajat+ansitsisivat+isomman+palkan,+siis+palkan+eikä+mitään+armopaloja.+
He+hoitavat+usein+lastaan+tai+iäkkäitä+vanhempiaan,+omaishoito+kostautuu+vielä+eläkeiässäkin+nuoremmilla+kun+ansiot+ovat+pienet.+
Aloittaja+ei+ole+ajatellut+asiaa+loppuun+asti.+Jos+kaikki+omaishoitajat+lopettaisivat+niin+mihin+nämä+hoidettavat+aloittajan+mielestä+pitäisi+sijoittaa?+Nytkin+on+puutetta+hoitopaikoista,+tulisi+melkoinen+kaaos.
27.04.2018 20:57
Tuli+vappusiivous+tehtyä.+Eihän+se+asunto+ehdi+sotkeentua+siihen+mennessä+kun+uusi+tapaaminen+koittaa.
Eikö+olekin+mukavaa+olla+siistissä+kämpässä.
27.04.2018 20:48
Veke+on+tehnyt+ajatustyötä+;)
27.04.2018 20:14
Kerrohan+Veke+minullekin+millaista+on+vapaa+seksi??
Jos+harrastaa+seksiä+vapaaehtoisesti+niin+kai+se+on+vapaata.++Vai+haluaisito+olla+kuin+joosef+joka+aamun+tullen+katoaa?
27.04.2018 20:08
Minua+ei+liikuta+tippaakaan.+Jos+joku+haluaa+teettää+itsestään+eunukin+niin+oma+on+asiansa.
Kannattaa+myös+ymmärtää+toisinajattelevia+jotka+emme+ole+niin+avarakatseisia.+Ei+pitäisi++tuomita+puolin+eikä+toisin.
Kyllä+maailmaan+sopii+kaikenlaisia,+ei+ole+pitkä+aika+kun+homoseksuaalisuus+oli+rikos,+onneksi+nyt+ollaan+jo+viisaampia.
27.04.2018 19:18
Yhteen+aikaan+luin+50-60-70+ikäluokkien+palstaa.++Nyt+en+viitsi+avata+kuin+tämän.
Olin+huvittunut+lukiessani+70++palstaa,+jatkuvasti+eräs+kirjoittaja+oli+huolissaan+palstan+tilasta.+
Minä+en+välitä+millainen+tila+täällä+on,+jos+ei+ihan+mahdottomiin+mene.+Sitten+pidän+taukoa+jos+alkaa+kyllästyttämään.
27.04.2018 13:21
"Näin+Tekisin"+Nämä+ovat+yksinkertaisia+ja+toteutettavissa+olevia+asioita+ja+olisivat+vanhusten+parhaaksi.+Kun+he+pitävät+niitä+palaverejaan+niin+kilpaillaan+vain+kuka+keksii+"hienomman"+ja+monimutkaisemman+tyylin+hoitaa+vanhuksia.+
Eilen+katsoin+telkkarista+kun+yhdellä+vanhuksella+oli+käynyt+viikossa+61+eri+hoitajaa.+Ristelevät+ympäriinsä+kuin+päättömät+kanat,+ei+se+hoitajien+vika+ole,+vaan+noiden++viisaiden+jotka+suunnittelevat+näitä+asioita.+Potkut+kaikille+ja+tilalle+joku+jolla+on+maalaisjärkeä.
27.04.2018 09:29
Kiitos.
27.04.2018 09:20
Minulla+on+tuulilasivakuutus+ihan+erikseen+mainittuna,++on+kevytkasko+ja+hinausvakuutus+on+myös+mainittu+erikseen.
26.04.2018 18:39
Minulla+on+kasvaneet+melkein+silmissä.+
Laitan+juurelle+murskatut+kananmunankuoret+ja+kahvinporoja.+Ainakin+nämä+on+tykänneet,+en+edes+tiedä+onko+näitä+suositeltu+Sireenille.
26.04.2018 18:36
52 / 165