Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mielikki.mummo
profiilit
mielikki.mummo
mielikki.mummo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
3291
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Alle+40000,+ei+se+uusi+enää+ole+mutta+vähän+ajettu.+Jostain+se+eilen+soimasi+minua,+onneksi+kaverilla+on+vian+tunnistin+ja+selvisi+että+ei+mitään+vakavaa.+Autotkin+on+nykyisin+melkein+tietokoneita.
31.03.2018 17:04
Teennäisyyden+ohella+ärsyttää+itsestään+selvyyksien+lateleminen+ihan+kun+olisivat+itse+keksineet+asian+siltä+seisomalta.+Toisten+päälle+puhuminen+tai+kiemurtelu+odotellessa+suunvuoroa.+
Olen+ratkaissut+asian+niin+että+vaihdan+kanavaa+tai+panen+telkkarin+kiinni.
Viimeksi+ärsyynnyin+Veitolan+vierailusta+Sipilän+luona.+Sipilä+oli+ihan+ok,+todella+erilainen+kuin+virallisissa+tehtävissään,+lupsakan+miehen+vaikutelman+antoi.
Mutta+jokin+ohjelmassa+ärsytti,+Veitola+kai,+en+vain+pidä+hänen+tyylistään,+jätin+katsomisen+kesken.
31.03.2018 16:57
Muistan+tämän+viime+vapulta+kun+olin+katsomassa+kulkuetta.+Siitä+ohi+käveli+lapsenlapsensa+kanssa+erän+hyvin+arvonsa+tunteva+ja+ylimielisen+oloinen+mummeli,+olen+tuntenut+hänet+kauan+ja+tällaisen+käsityksen+olen+hänestä++saanut.
Kysyin+että+läksin+sitten+pojan+kanssa+vapun+viettoon.+Hän+sanoi+että+meillä+on+sellainen+tragedia+että+käydään+syömässä+vappulounas+ravintolassa.+En+nähnyt+asiassa+traagisuutta?+
Ei+minua+naurattanut+vakavasti+vain+totesin+että+sehän+on+mukavaa.+
Kirjoitusvirheineni+kannattasi+jättää+tämäkin+kommentti+väliin++:)
31.03.2018 16:44
Kyllä+suoraan+sanottuna+palstakin+joskus+naurattaa+kun+otetaan+tällainen+melkein+vakavissaan.+
En+oikein+osaa+nauraa+toisten+vahingolle+vaikka+joskus+suuttuessa+pahaa+toivoisikin.+Sitten+jos+jotain+todella+sattuu+niin+kaduttaa.+
Nauran+esim.+Fingerporin+vitseille,+viimeksi+siinä+oli+puhe+ruumiista+irtautumisesta.+
Itselleni+saatan+nauraa+tai+sitten+hermostua+ja+jopa+kiroilla+kun+unohtelen+ja+joudun+sen+takia+tekemään+turhaa+työtä.+
Ei+minulla+ole+ketään+palstalaista+vastaan+mitään,+vähän+mietin++Hunkzia+kun+moittii+muiden+kopioivan+häntä+tai+muita+jo+käsiteltyjä,+kuitenkin+kierrättää+omia+juttujaan+koko+ajan.+Itse+en+keksisi+niin+hyvää+juttua+jota+en+hetken+päästä+unohtaisi+tärkeämpien+tieltä.
31.03.2018 16:34
Lieviä+addikteja+on+elämän+varrella+ollut.+Minuun+ei+juutu+mikään+kovin+tiukasti.
Kokeilin+tupakkaakin,+ei+miellyttänyt.+Alkon+tuotteita+on+mennyt+hyvin+niukasti,+vanhemmiten+aina+vain+vähemmän.+
Rakkauteenkin+olen+addiktoitunut,+aika+parantaa+senkin.+
Nykyisin+tykkään+syödä+itse+tekemääni+pullaa,+ei+kai+ihan+addiktioksi+asti+kuitenkaan.
30.03.2018 16:08
itseni_kaveri"+tunnen+juuri+samoin+kuin+sinäkin.+Ihmettelin+kun+matkoillekin+monella+piti+olla+seuraa,+tykkäsin+matkustaa+yksin,+sai+olla+kuten+itse+halusi.
Minäkin+tulen+toimeen+itseni+kanssa,+aina+vain+paremmin.+Kartan+myös+ihmisiä+joista+pelkään+ssavani+riesan.
28.03.2018 21:12
Alkaa+vaikuttamaan+siltä+että+yksin+viihtyvä+on+jotenkin+sairas.
Kaksin+voi+olla+vielä+enemmän+yksin+kuin+ihan+yksinään.+Monessa+avioliitossa+ollaan+hyvin+yksinäisiä.
En+kaipaa+mitään+suurempia+virikkeitä+tai+laajaa+ystäväpiiriä.+Minun+stressitasoni+nousee+jos+pitää+koko+ajan+olla+jotain+toimintaa+tai+vuorovaikutusta.+
Elämässäni+on+ollut+niin+paljon+vastuuta+ja++huolehdittavaa+että+pidän+kynsin+hampain+kiinni+tästä+ihanasta+yksinäisyydestäni.+
Kaveri+käy+viikonloppuisin+ja+lomillaan+se+riittää+sosiaalisten+suhteiden+hoitamiseen+jälkikasvun+lisäksi.+
Nyt+kun+olen+vapaa+elämään+vain+itselleni+ei+tee+mieli+edes+matkustella,+sitä+lajiakin+on+tullut+omiksi+tarpeiksi.
28.03.2018 21:07
Tällaista+se+on+minullakin.+Päivissä+on+eroa,+niveltulehdus+on+vaivannut,+lääkkeitä+olen+saanut+ja+pääsen+jatkotutkimuksiin.+
Kun+kolotus+hellittäisi+siihen+mennessä+kun+lumet+sulaa+ja+pääsisi+möyrimään+mullassa.
28.03.2018 17:29
Meillä+oli+pieni+Lapin+pystykorva.+Se+oli+kova+räksyttämään.+
Kun+tuli+ukkosen+ilma+ja+jyrinä+alkoi+kuulua+koira+ryntäsi+rappusilta+risteykseen+kuin+musta+salama+ja+räksytti+vimmatusti,+Kun+jyrinä+loppui+palasi+tyytyväisenä,+sainpas+peloteltua+sen+pois.+Näin+jatkui+kerta+toisensa+jälkeen+kunnes+ukkonen+lopahti.
27.03.2018 09:37
Minullakin+päivittää+kellon+automaattisesti.
26.03.2018 20:41
Tällainen+ketju+tänään.+
Vaatii+paksua+nahkaa+lukea+näitä+arvosteluja+itsestään.+Minä+masentuisin+ja+panisin+rukkaset+naulaan++:D
26.03.2018 20:39
Pitää+soittaa+aamulla+jos+saisi+päivystysajan.+Ei+ole+merkkiä+että+helpottaisi.+Ei+minulla+ainakaan+paljon+ole+kuumetta,+väsyttää+kyllä.+Itseänikin+pelottaa,+tuntuu+kuin+olisi+hakattu+pesäpallomailalla.
25.03.2018 17:50
En+tiedä+millainen+on+jäätynyt+olkapää,Itselläni+on+laaja-alainen+repeämä+kiertäjäkalvosimessa.+Siitä+on+ollut+harmia+ja+kipua+liiankin+kanssa.+Ei+kuulemma+voi+leikata.+
Olen+kuntouttanut+olkapäätä+päivittäin,+liikeradat+ovat+lääkärin+mukaan+mainiot+vamman+laatuun+suhteutettuna.+Kipua+on+paljon+vieläkin,+hiusten+laitto+ja+kampaaminen+on+vaikeaa,+on+vielä+oikea+käsi.+
Myös+syöminen+on+hankalampaa+kuin+ennen,+jokin+lusikan+suuhun+viemisessä+on+vaikeaa,+siinä+tulee+pieni+kiertoliike.+Olen+kuitenkin+pärjäillyt,+alkuun+oli+pakko+ottaa+kortisoni+piikkejä+että+sai+nukuttua.+
Onkohan+tällä+hetkellä+jokin+yleistulehdus+nivelissä+kun+tuntuu+että+ei+ole+yhtään+niveltä+mitä+ei+särkisi.+Torstaina+on+lääkäri,+toivottavasti+paneutuu+vaivaani+kunnolla+että+siain+apua.+Ranne+on+turvoksissa+ja+sormet.
Olen+popsinut+Panacodia+tai+Panoadolia+sekä+Buranaa+vuoron+perään.+Välillä+olen+kokeillut+Disperiiniäkin,+se+on+hyvä+vanha+särkylääke.+
"aina.i.ankeinennnnn"+kokeile+polviin+polvitukea,+niitä+on+ohuitakin,+voisi+olla+apua.
25.03.2018 17:12
Kun+itse+on+eläkkeellä+ei+työelämän+kiristyminen+kosketa,+on+eri+asia+kokea+se+omakohtaisesti+kun+lukea+jostain.
Näin+kyllä+hoitajien+työtaakan+kiristymisen+kun+viisi+vuotta+kävin+päivittäin+syöttämässä+miestäni,+sitä+ennen+jo+12+vuotta+oli+intervallijaksoilla+samassa+paikassa.+Jos+voimia+ei+ole+muuhun+kuin+työhön+niin+eipä+juuri+nuorekkuudet+kiinnosta.+
Omaishoitajana+ollessani+en+kaikkina+päivinä+viitsinyt+edes+laittaa+päälleni,+kuljeskelin+kuin+haamu+yöpuvussa.+En+työelämässä+koskaan+ollut+niin+lujilla+kuin+silloin.
Äskettäin+eräs+vuodeosaston+hoitajista+jäi+eläkkeelle,+hän+on+onnellinen+ja+vapautunut.+Sanoo+että+selkä+on+huonona+ja+muutakin+kremppaa,+ehkä+olisi+terveempi+jos+ei+olisi+tehnyt+40+vuotta+perushoitajan+hommia.
25.03.2018 11:42
Minulla+on+kaksi+kuntopyörää,+mökillä+ja+kylillä.+Poljen+noin+20-30+minuuttia+päivässä.+Kunhan+tiet+sulaa+niin+pyöräilen+sähköpyörällä,+kuluttaa+sekin+kaloreita+vaikka+onkin+herkkä+polkea.+
Eilen+löysin+uuden+kuntoiluvempeleen+kirpparilta,+en+ole+vielä+kokeillut.+
Jos+ei+harjoittele+mitään+voi+käydä+niin+että+sukkia+laittaessa+joutuu+istumaan.++Seison+yhdellä+jalaal+ja+kyykyssä+joka+päivä+jonkin+aikaa.
25.03.2018 10:29
Lenita+laittaa+"karvahatun"+päähänsä+ja+ei+kun+menoksi.
Isän+äiti+oli+71v+kun+synnyin,+oli+viisissäkymmenissä+kun+isä+syntyi,+olen+vanhin+lapsista+ja+vielä+tyttö,+mikä+pohjanmaalla+ei+ollut+suotavaa+kun+vanhin+poika+peri+silloin+kaiken,+ainakin+mamman+mielestä.+Mielestäni+mamma+oli+ikivanha,+huivi+leuan+alta+tiukasti+solmussa+ja+pitkä+hame+päällä.+Vanhin+tyttärensä+oli+aivan+yhtä+mummo,+hänellä+oli+jo+lapsia+kun+isä+syntyi.+
Nykyisin+60-70+vuotiaat+ovat+yhtä+nuoren+näköisiä+kun+ennen+40-50+vuotiaat.
25.03.2018 10:01
Taatusti+ihminen+muuttuu.+Itsekin+olen+muuttunut+niin+paljon+vuosien+saatossa+että+ei+tuntisi+samaksi+ihmiseksi,+nyt+puhun+elämän+arvoista+ja+luonteesta,+ulkonäkökin+on+muuttunut+hirveästi.
Kivisen+ja+pitkän+tien+kuljettuani+olen+muuttunut+paremmaksi,+vaikka+itse+sanonkin.+Vain+tärkeät+asiat+saavat+minut+havahtuaan+ja+puolustamaan+kantaani.+Olen+paljon+suvaitsevampi+ja+annan+anteeksi+itselleni+ja+muille.+Tuntuu+kehumiselta,+mutta+siltä+tuntuu+kun+vertaan+itseäni+nuoreen+Mielikkiin.
24.03.2018 18:49
Tulin+siihen+tulokseen+kun+luin+ketjun+että+lesken+ja+tellukka+ovat+erittäin+hyvämuistisia+ihmisiä.+Minä+en+muista+edes+mitä+itse+olen+eilen+kirjoittanut.+
Ei+minulla+dementiaa+ole+ainakaan+diagnoosia+ei+vielä+ole+tullut.+Jos+jaksaisin+lukea+kaikki+kommentit+ja+vielä+muistaisin+ainakin+osan,+se+olisi+saavutus.+
Nyt+on+jotain+pahasti+pielessä+nivelissä.+Ranne+on+turvonnut,+molempien+etusormien+nivelet+paksuuntuvat+silmissä.+Olkapää+on+niin+kipeä+että+en+pysty+kättä+nostamaan,+siinä+on+kiertäjäkalvosimen+repeytymä+jota+ei+voitu+leikata.+
Toivon+totisesti+että+ensi+Torstaina+kun+pääsen+lääkäriin+jotain+selviää.+Nämä+nivelkivut+on+tulleet+pahemmiksi+muutaman+viikon+sisällä.+
Ennen+vanhaan+sanoivat+että+jos+sauna,+viina+tai+terva+auta+on+kuolemaksi.+Käydään+vasta+huomenna+saunassa+kylillä+kun+pihasauna+on+lumen+alla.+Valkkaria+voisi+kokeilla,+mutta+sitten+ei+voi+ottaa+särkylääkettä,+saunatervaakin+on.
Anteeksi+lesken+poikkeamiseni+asiasta,+kun+luin+ketjun+en+viitsinyt+mennä+enää+muualle+vaivojani+valittamaan.
24.03.2018 18:36
Minäkin+kerron+painavan+sanani+telkkarille+jos+tulee+sellaista+asiaa+josta+en+pidä.+Mitä+pidempään+eläimen+kanssa+viettää+aikaa+sen+paremmin+ymmärretään+toisiamme.
24.03.2018 17:21
Olen+viikot+kahden+kissan+kanssa,+vielä+mökillä+jossa+ollaan+lumen+keskellä+aika+eristyksissä.+Viihdyn+omissa+oloissani+hyvin+kun+tiedän+että+saan+seuraa+viikonloppuna.+
Juttelen+kissalle,+se+ymmärtää+puhettani+aika+hyvin.+Kun+kehun+sitä+niin+pyörii+lattialla+selällään+ja+on+niin+olevinaan.
24.03.2018 09:10
59 / 165