mutta ikäryhmä on kohdallaan
millä saatte nivelrikkokipunne pysymään aisoissa
juu syön glukosamiinia
mutta nyt kun joutuu työn puolesta seisomaan kurkotteleen ja kumarteleen
kolmena päivänä viikossa kuus tuntia
niin sormet ja polvet on pirun kipeet
tuntuu ettei kahden päivänkään palautus riitä
muuten kyllä kestää normaalin arkiliikunnan
ja vesiliikunnan pitkäkestoisenkin testattu on
onko kellään mitään vinkkejä kipujen lievittämiseen.
tiedän ettei kuulu tänne
57
1057
Vastaukset
- parantavaa
Esim. työväenopistot järjestävät nivelien mobilisointikursseja. En ole vielä käynyt ko. kurssia, mutta ymmärrän kyseessä olevan samantyyppinen kuin entisaikaisilla jäsenkorjaajila. Vähän niin kuin OMT-fysioterapeutit tekevät. Sain sellaista aikoinaan "jäätyneeseen" olkapäähän.
- aina.i.ankeinennnnn
jäätynyt olkapää on sellanen vaiva joka paranee
mutta kun nää nivelvaivat ei parane
jotenkin sen takia kummeksun fysioterapiaa
sitä kyllä terveyskeskuslääkärikin mulle kerran suositteli
mutta iso kysymysmerkki miten se vois auttaa. aina.i.ankeinennnnn kirjoitti:
jäätynyt olkapää on sellanen vaiva joka paranee
mutta kun nää nivelvaivat ei parane
jotenkin sen takia kummeksun fysioterapiaa
sitä kyllä terveyskeskuslääkärikin mulle kerran suositteli
mutta iso kysymysmerkki miten se vois auttaa.Itse olen sairastanut tuon jäätyneen olkapään. Se meni ohi sairastamalla.
Löytäisitkö täältä apua.
https://www.kansanlaakintaseura.fieppu2 kirjoitti:
Itse olen sairastanut tuon jäätyneen olkapään. Se meni ohi sairastamalla.
Löytäisitkö täältä apua.
https://www.kansanlaakintaseura.fiAloittajalle tuo linkki.
eppu2 kirjoitti:
Aloittajalle tuo linkki.
Katsoin vaan, että 2 vastausta parantavaa nimim. huomasin sitten, että aloittajahan vastisi siinä välissä, joten oikein se meni.
- aina.i.ankeinennnnn
pitää varmaan kokeilla
meidän kylällä yksi nainen pitää vastaanottoa
valmistu noin vuosi sitten jäsenkorjaajaksi.
Ei ole tuo hommasi nivelrikkoiselle sopivaa.
Oletko kokeillut kipusalvoja.
Itse olen eläkkeellä, ettei ole mitään ´´pakkohommia´´ etten tiedä miten ne tuollaisessa tilanteessa auttaisit.
Kun esim. lähden jonnekin laitan rikkopolveeni Voltarenia ja idealsiteen, pärjää kauemmin, kuin ilman niitä.Ostin apteekista Felden-voidetta, halvempaa kuin Voltaren, farmaseutti sanoi ettei näita kipuvoiteita saisi käyttää viikkoa kauempaa. Onkohan jotain muita apuja krooniseen kipuun.
- aina.i.ankeinennnnn
ei ole sopivaa mutta meinasin sitä nyt kumminkin tässä puoli vuotta tehdä
ehkä sit taas pikkuisen lähempänä eläkeikää
laitoin aamulla voltarenia mutta tuntuu ettei se auta mitään
otin myös särkylääkettä... ihan yhtä tyhjän kanssa
ehkä pitäs ostaa sellaset jonkun sortin polvi siteet
jospa ne auttais.
Trans-parentti lesken-siili osaa varmaan vastata sinulle paremmin.
Hänen sukunsa, veljeä myöten on kärsinyt kaiken-laisesta.
Leski osaa myös kertoa miten valitetaan oikein, jo hoitajaksi joutuu.
Leski näkee niin paljon unia.
-
Toisaalta.
Eppu-Normaalin veljesten äiti on hyvä kirjoittamaan satuja.
-
Ei ole pitkä aika uutisesta jossa kivuista kärsinyt saavutti onnensa, saadessaan kipua tuottaneen jäsenensä amputoitua.
-
Siinäpä sinulle mahdollisuuksia.
-
Miksi muuten teit vanhoista lesken-aloituksista kopion?
Olisit valitellut niissä.
Sielläkin olisit ollut naurettava.
H.- aina.i.ankeinennnnn
en oo ikävä kyllä lesken aloitusta asiasta nähnyt
oliko millä vuosituhannella...
no jalat on sit varmaan amputoitava polven yläpuolelta
ja kädet ranteista varmaan helpottas siltä osin
mutta mitäs siitä
toivon sulle helevetin tuskaisia loppuvuosia
ja viimeisiks päiviks voidaan kyllä nukuttaa ja pumpata morffiinia
mutta toivottavasti sut herätellään aina nipistelemällä
ettet pääs syvään uneen vaipumaan. aina.i.ankeinennnnn kirjoitti:
en oo ikävä kyllä lesken aloitusta asiasta nähnyt
oliko millä vuosituhannella...
no jalat on sit varmaan amputoitava polven yläpuolelta
ja kädet ranteista varmaan helpottas siltä osin
mutta mitäs siitä
toivon sulle helevetin tuskaisia loppuvuosia
ja viimeisiks päiviks voidaan kyllä nukuttaa ja pumpata morffiinia
mutta toivottavasti sut herätellään aina nipistelemällä
ettet pääs syvään uneen vaipumaan."aina.i.ankeinennnnn"
Olka-päissä on kyllä alkanut vähän tuntua.
Outoa että molemmissa yhtä-aikaa?
H.- Ilmanenneuvo
hunksz kirjoitti:
"aina.i.ankeinennnnn"
Olka-päissä on kyllä alkanut vähän tuntua.
Outoa että molemmissa yhtä-aikaa?
H.älä istu niin paljoo, tietokoneella eikä sähkiksen selässä, oot samassa asennossa jatkuvasti ja olkapäät jäätyy, venyttele ees välil.
Ilmanenneuvo kirjoitti:
älä istu niin paljoo, tietokoneella eikä sähkiksen selässä, oot samassa asennossa jatkuvasti ja olkapäät jäätyy, venyttele ees välil.
"Ilmanenneuvo"
Sen tiedät hyvin sinäkin.
Tieto-koneeni on avoinna heräämisestä nukkumiseen.
Tiedät myös miksi.
Mutta siinä olet väärässä että istun paikallani tunnista toiseen.
Aamulla ajelin tankkaamaan autoni.
Ostin samalla Prepaidin lirkkuuni.
Coffee und Croisant an station fur auto und kraft-Stoffe.
Pääsiäinen koittaa kaikille.
-
Vakavin mielin päätin osaavani pyöräillä vakain mielin ja vartaloin heti, kun kaduille sula-wesi koittaa.
Siksi kärsivät karmini kovia aikoja.
H.- Ilmanenneuvo
Sekö pääsiäistipusten jahti käynnistyy 👍
Ilmanenneuvo kirjoitti:
Sekö pääsiäistipusten jahti käynnistyy 👍
"Ilmanenneuvo"
Jospa emme kuitenkaan loisi kenellekään paineita.
Alun-perin koko idea alkoi siitä että kaikki eivät uskoneet minua mieheksi.
Joten toisinaan siis mahdollisuus tarkistaa asia.
Miehetkin voivat.
-
Myönnetään, naisen ääni on aina miehen korvalle mukavanpaa.
H.- soitinhan.minäkii
hunksz kirjoitti:
"Ilmanenneuvo"
Jospa emme kuitenkaan loisi kenellekään paineita.
Alun-perin koko idea alkoi siitä että kaikki eivät uskoneet minua mieheksi.
Joten toisinaan siis mahdollisuus tarkistaa asia.
Miehetkin voivat.
-
Myönnetään, naisen ääni on aina miehen korvalle mukavanpaa.
H.Äläs puhu palturia, kyl se alunperin oli pelkkää naisten metästystä, silloun viiskyt palstalla ainaskii.
soitinhan.minäkii kirjoitti:
Äläs puhu palturia, kyl se alunperin oli pelkkää naisten metästystä, silloun viiskyt palstalla ainaskii.
"soitinhan.minäkii"
Kokeilehan sitten sinäkin.
0465541562
Mutta vasta Perjantaina.
Saattaa olla että jo Torstaina.
Minä kerron täällä sitten milloin.
H.- soitinhan.minäkii
hunksz kirjoitti:
"soitinhan.minäkii"
Kokeilehan sitten sinäkin.
0465541562
Mutta vasta Perjantaina.
Saattaa olla että jo Torstaina.
Minä kerron täällä sitten milloin.
H.Ei kiitos, se aika meni jo, pettymys, uudet naiset vuorossa.
- maanpäällinenHelvetti-
Nivelkivut ei parane koskaan, polviki leikattiin mutt sama kipu nivelpusseissa jatkuu,
tulehdus ei ilmeisesti parantunu,
nykyisin kivut on lähinnä helvetimoiset, kipulääkkeitä ei voi kokoaikaa syödä, niistä tulee toisenlainen kiputila
muitten kipujen lisäksi,
joten kipulääkkeissä pidän aina päivän ta kahen paussi, kidun kipujen kourissa vaan,
valitettavasti vahvatkaa kipulääkkeet EI poista kipua kokonaan ne VAIN hiukan lievittää, tämä helvetinlainen kärsimys on kestäny noin puolivuotta,
en tiedä saanko koskaan enään asiallista hoitoa sairauteeni,
vai onko tämä lähtölaskenta alkanu tuonpuoleiseen,- aina.i.ankeinennnnn
mää oon yrittäny olla ettei tarttis leikata
ja pärjäänkin ihan hyvin kotioloissa
mutta kun ne ei eläkkeellekkään päästä
rupeisivat leikkeleen kädet ja jalat
niin ajattelin että jos oikeen kipeeks saan itteni tässä puolen vuoden aikana
ehkä sit jo katsovat että mitään ei kannata tehdä. - siltä.kuulostaa
aina.i.ankeinennnnn kirjoitti:
mää oon yrittäny olla ettei tarttis leikata
ja pärjäänkin ihan hyvin kotioloissa
mutta kun ne ei eläkkeellekkään päästä
rupeisivat leikkeleen kädet ja jalat
niin ajattelin että jos oikeen kipeeks saan itteni tässä puolen vuoden aikana
ehkä sit jo katsovat että mitään ei kannata tehdä.Oletko kaupassa hyllyjä täyttämässä?
- aina.i.ankeinennnnn
kyllä
ja tykkään kovasti työstä
ihan kivaa ruumiillista työtä
ja kipukin tuottaa mielihyvää tiettyyn pisteeseen asti
sillon kun se tuntuu raskaita pahvilaatikoita nostellessa
mutta sit kun se on koko ajan läsnä ei se oo kiva. - siltä.kuulostaa
aina.i.ankeinennnnn kirjoitti:
kyllä
ja tykkään kovasti työstä
ihan kivaa ruumiillista työtä
ja kipukin tuottaa mielihyvää tiettyyn pisteeseen asti
sillon kun se tuntuu raskaita pahvilaatikoita nostellessa
mutta sit kun se on koko ajan läsnä ei se oo kiva.Noin on, jatkuva kipu vaikuttaa koko elämäsiin. Tsemppiä sinulle!
- aina.i.ankeinennnnn
kiitos
ja luotan siihen että vähän helpottaa
kun kroppa tottuu siihen ruumiilliseen työhön
taas monen vuoden tauon jälkeen
mutta kun ei malttas millään odottaa millon helpottaa. - oma-kokemus
"maanpäällinenHelvetti- "
Niin oli minullakin turmiollisen autokolarin jälkeen, joihin sain tietenkin sairaalasta tarvittavat tropit, mutta sen jälkeen alkoi sietämätön selkäkipu.
Olihan se toisaalta ymmärrettävää, kun makaat 8 vko kallovedossa ja siitä opettelet kävelemään, niin ei se ristiselkä ilmeisesti kestänyt tätä, vaan jotain meni "pieleen".
Kivut olivat sietämättömiä ja joskus otin tosi suuria annoksia kipulääkkeitä, kunnes jossain vaiheessa tuli ilmi, että alkoholi auttaa paremmin, joten minusta tuli juoppo, mutta ilman kipuja.D
Niistä tuskistani kyllä syytän terveyskeskusta, joka tulkitsi nuo kivut minulla työtävieruksuviksi, kunnes lopulta päädyin yksityislääkärin hoitoon, jolloin selkäni leikattiin h e t i ja karu diagnoosi olikin, että selkärankani oli siirtynyt 9 mm ja ydin oli "hiuskarvan" varassa vaurioitua. Nyt on liukuma jo 12 mm ja odotan vain, koska tuo selkäranka putoaa kokonaan paikaltaan, mutta on välillä kipuja ja mitään pitkäkestoista, esim. imurointia, en todellakaan voi tehdä, jos en välillä lepäile.
Siis oma suositukseni on, että ota reilu drinkki vaikka konjakkia, ei siis mitään keppanaa. Minäkin aloin 35-v ja sitä ennen olin kai joskus nuoruudessa "maistanut" alkoholia ja mielestäni hyvinkin "raivoraitis".
Miksi miehet ei mukamas sairasta? He osaavat hoitaa kipunsa alkoholilla. - Bengalitikku
Luitko Hesarin "väärä diagnoosi". Jännä essee. Sen luettuani en enää tiennyt kellä oli ketunhäntä kainalossa vai kaikilla.
- aina.i.ankeinennnnn
kiitos vinkeistä ja neuvoista
olkoon tää nyt tässä
näköjään taas toi peukuttaja vauhdissa
kiusa se on pienikin kiusa...
aurinkoista kevättä kaikille.- parantavaa
Minä en yleensä huomaa noitaa peukutuksia. Sitten jos siinä on joku 5 peukkua, niin se pyöreähkö numero kiinnittää huomiota. En aina edes ymmärrä mitä peukuttamista jossakin tekstissä on. Taitaa usein ollakin niin, että kaverukset vain peukuttavat toisiaan kannustaakseen joku hyvään tai pahaan sanailuun.
- Aina.i.ankeinennnn
parantavaa kirjoitti:
Minä en yleensä huomaa noitaa peukutuksia. Sitten jos siinä on joku 5 peukkua, niin se pyöreähkö numero kiinnittää huomiota. En aina edes ymmärrä mitä peukuttamista jossakin tekstissä on. Taitaa usein ollakin niin, että kaverukset vain peukuttavat toisiaan kannustaakseen joku hyvään tai pahaan sanailuun.
Mää huomaan aina kun teen aloituksen niin joku petkuttaa kaikki vastaukset 😂😂
Aina.i.ankeinennnn kirjoitti:
Mää huomaan aina kun teen aloituksen niin joku petkuttaa kaikki vastaukset 😂😂
Eikös täällä joku kerran kirjoittanut, että hän laittaa aina peukun merkiksi siitä, mitkä kommentit hän on jo ehtinyt lukea.
- Aina.i.ankeinennnn
En oo lukenu tommoista 😳
- flegmaatti
Viimetipan henkonen. Alun perin ryhdyin kuntouttamaan romupolveani potkukoneessa. = ns. reispenkki reiden ojentajapuoli.
Pienillä vastuksilla pitkiä, rauhallisia sarjoja 2 - 3 kertaa viikossa.
Puolen vuoden kuluttua pääsin jo kyykystä ylös yhtaikaa tasan molemmilla jaloilla.
2,5kk:n kinkkaukset toisella jalalla vastapuolen nilkan murtuman johdosta, saatteli minut lekuriin mutta lekuri levitteli käsiään ja puhui nivelrikosta.
Rankemmissa kuormituksissa pyörittelen romupolveen ideaalisiteen ja vedän siihen päälle instrun tukisukan.
Voltarenista ja Feldenistä en ole havainnut olevan apua vaikka välillä psyykkaankin itseäni.
Potkin edelleenkin reispenkkiä kerran viikossa.
Olen kokeillut erilaisia suuhun tungettavia stöfnöjä mutta ainoa vaikutus on ollut se, että rikkipitoiset lyövät vatsani sekaisin.- Aina.i.ankeinennnnn
En oo päässy moneen vuoteen kyykkyyn... saatikka sit ylös sieltä... mutta noita jotain siteitä meinaan kokeilla tukemaan polvia... noissa särkylääkkeissä on vielä sekin juttu että koko ajan kun niitä syö on pieni hiki päällä... eikä sekään oo kivaa.
Aina.i.ankeinennnnn kirjoitti:
En oo päässy moneen vuoteen kyykkyyn... saatikka sit ylös sieltä... mutta noita jotain siteitä meinaan kokeilla tukemaan polvia... noissa särkylääkkeissä on vielä sekin juttu että koko ajan kun niitä syö on pieni hiki päällä... eikä sekään oo kivaa.
Ei särkylääkkeiden jatkuva syöminenkään hyväksi ole, mutta joskus on pakko ottaa, kun kipu äityy ankaraksi.
Niin kuin flegmaatti kirjoitti niin en minäkään suurta hyötyä ole kipusalvoista saanut.- de-meter
Antti Heikkilä, lääketieteen toisinajattelija ja ortopedi näkee kipualueen lähellä olevien lihasten vahvistamisen hyvänä keinona lievittää nivelrikkopotilaiden kipua.
Flegmaatti tuosta puhuikin. Minulla itsellänikin se näyttäisi olevan ainoa keino, voltarenit tai kipulääkkeet eivät ole auttaneet. Liikkuminen, lihasten vahvistaminen, rentoutuminen, venyttely - siinä oma palettini millä yritän lievittää lanneselän kipuja.
Syksyllä kun kipu oli hiukan hellittänyt, tein metsurinhommia: puiden kantamista, hakettiminen käyttöä, raivaamista eikä selkä ollut sen kipeämpi kuin muulloinkaan.
Eikä marjastaminenkaan huonoa tehnyt.
Antti Heikkilä on kirjoittanu useita kirjoja, joissa hän kuvaa kiputiloja, kertoo omia näkemyksiään kivun synnystä ja hoidosta. - Aina.i.ankeunennnn
Niinhän se on että liike on lääke... nää vapaapäivät on pahoja kun pysähtyy ja on enemmän aikaa kuulostella sitä kipua.
- de-meter
Aina.i.ankeunennnn kirjoitti:
Niinhän se on että liike on lääke... nää vapaapäivät on pahoja kun pysähtyy ja on enemmän aikaa kuulostella sitä kipua.
Juurikin noin. Kun on tekemistä, ei ehdi kuulostella itseään. Toisaalta kai kipu pitää tiedostaakin, jos muutosta hakee. Tai haluaa opetella elämään sen kanssa. Näillä vuosin tuo jälkimmäinen taitaa olla ainoa vaihtoehto.
Mutta sinähän olet vielä nuori..)) - Aina.i.ankeinennnn
No joo nuori ja nuori
Mutta nykyään kun 75 vee on keski ikäinen niin kyllä siihen nähden 🤓🤓
- titaanipolvi
Minulla ollut jo useamman vuoden tekonivel toisessa polvessa,,toinenkin alkaa olla kehnossa kunnossa,liikkua koitan ja vahvistella noita lihaksia .Glukosamiinia menee,nykyisin 2x500mg
tablettia,,ja LISÄKSI:paljon parjattua ja haukuttua Vitaepro 1tabletti/pv.
Tuokin Vitaepro tuntui aluksi,ettei vaikuttaisi yhtään mitään,mutta puolentoista kuukauden käytön jälkeen alkoipa vaan tuntumaan nivelien liikkumisen parantumista eikä edes kipuiluja niin kuin aiemmin. Omituista kyllä,glukosamiinikaan ei kaikilla vaikuta ,kuten ei tuokaan VP
Syötkö muuten verenpainelääkettä? Tiettävästi esim.Simvastatin monella aiheuttavat nivelkipuja yms,"hauskaa"?Glukosamiinikin vaikuttaa tiettyyn pisteeseen asti. Kun tauti menee pahemmaksi vaikutuskin heikkenee.
Itsellä ei ole kokemusta tuosta VPsta, mutta ajattelen, että tuo haukkuminen voi johtua siitäkin, kun yleensä luonnontuotteita pitää syödä pisemmän aikaa, niinkuin Sinäkin olet tehnyt, ennenkuin vaikutus alkaa tuntua, niin syödään viikko pari ja sitten sanotaan, ettei mitään hyötyä.- Aina.i.ankeinennnn
Juu kyllä syön verenpaine lääkkeitä ja toinen niistä on vielä sellainen mikä aiheuttaa nivelkipuja... mutta kun ei oo löytyny muuta hyvää vastaavaa.
- luuviulu
Minä sitä aina vähättelin ihmisten sanomaa, että tulee kaikenlaisia kolotuksia iän karttuessa. Ei tullut pieneen mieleenkään sellainen asia, että itsellä alkaa lonkkanivelet mennä välillä lukkoon. Sitten tulee kipua pitkin jalkoja. Tyhmyyksissäni luulin ettei luihin ja niveliin mitään tule jos liikkuu ja syö terveellisesti. Hyviä rasvoja olen syönyt josko voitelisivat niveliä.
Mitähän sitä vielä on tulossa. En tiedä millainen on jäätynyt olkapää,Itselläni on laaja-alainen repeämä kiertäjäkalvosimessa. Siitä on ollut harmia ja kipua liiankin kanssa. Ei kuulemma voi leikata.
Olen kuntouttanut olkapäätä päivittäin, liikeradat ovat lääkärin mukaan mainiot vamman laatuun suhteutettuna. Kipua on paljon vieläkin, hiusten laitto ja kampaaminen on vaikeaa, on vielä oikea käsi.
Myös syöminen on hankalampaa kuin ennen, jokin lusikan suuhun viemisessä on vaikeaa, siinä tulee pieni kiertoliike. Olen kuitenkin pärjäillyt, alkuun oli pakko ottaa kortisoni piikkejä että sai nukuttua.
Onkohan tällä hetkellä jokin yleistulehdus nivelissä kun tuntuu että ei ole yhtään niveltä mitä ei särkisi. Torstaina on lääkäri, toivottavasti paneutuu vaivaani kunnolla että siain apua. Ranne on turvoksissa ja sormet.
Olen popsinut Panacodia tai Panoadolia sekä Buranaa vuoron perään. Välillä olen kokeillut Disperiiniäkin, se on hyvä vanha särkylääke.
"aina.i.ankeinennnnn" kokeile polviin polvitukea, niitä on ohuitakin, voisi olla apua.Luin kokemuksistasi mielikki-mummo. Meinaatko tosiaan odottaa torstaihin, siis lääkärikäyntiin, saakka, tuon äkillisen (?) ja nopeasti etenevän, laajenevan kivun kanssa ?
Minä menisin lääkäriin heti. Mutta itsehän itsensä parhaiten tuntee...
En tahdo pelotella, mutta tuttavapiirissä on ollut aika pienellä ajalla kolme verenmyrkytystapausta = laajalle levinnyt bakteeritulehdus. Siinä on tietysti ollut muitakin oireita: kuumeilu, heikotus ym. Saattaa kuulemma tulla ihan terveellekin ihmiselle. Veljeni sairasti hiljakkoin. Onneksi pääsi hoidon (antibiootit) piiriin ajoissa ja toipuikin hyvin.demeter1 kirjoitti:
Luin kokemuksistasi mielikki-mummo. Meinaatko tosiaan odottaa torstaihin, siis lääkärikäyntiin, saakka, tuon äkillisen (?) ja nopeasti etenevän, laajenevan kivun kanssa ?
Minä menisin lääkäriin heti. Mutta itsehän itsensä parhaiten tuntee...
En tahdo pelotella, mutta tuttavapiirissä on ollut aika pienellä ajalla kolme verenmyrkytystapausta = laajalle levinnyt bakteeritulehdus. Siinä on tietysti ollut muitakin oireita: kuumeilu, heikotus ym. Saattaa kuulemma tulla ihan terveellekin ihmiselle. Veljeni sairasti hiljakkoin. Onneksi pääsi hoidon (antibiootit) piiriin ajoissa ja toipuikin hyvin.Pitää soittaa aamulla jos saisi päivystysajan. Ei ole merkkiä että helpottaisi. Ei minulla ainakaan paljon ole kuumetta, väsyttää kyllä. Itseänikin pelottaa, tuntuu kuin olisi hakattu pesäpallomailalla.
mielikki.mummo kirjoitti:
Pitää soittaa aamulla jos saisi päivystysajan. Ei ole merkkiä että helpottaisi. Ei minulla ainakaan paljon ole kuumetta, väsyttää kyllä. Itseänikin pelottaa, tuntuu kuin olisi hakattu pesäpallomailalla.
Eikös tuo jos mikä ole päivystysasia, mielikki-mummo ? Älä hellitä äläkä odottele. Ei se nyt maata kaada, vaikka kävisi tarkistuttamassa tilansa "varmuuden vuoksi".
- Aina.i.ankeinennnnn
Juu oon ajatellut niitä polvitukia
Ne olis varmaan hyvät liikkuessa
Ei ainakaan varmaan haittaa olis. - Hyvät-huomiot
demeter1 kirjoitti:
Eikös tuo jos mikä ole päivystysasia, mielikki-mummo ? Älä hellitä äläkä odottele. Ei se nyt maata kaada, vaikka kävisi tarkistuttamassa tilansa "varmuuden vuoksi".
Kannattaa käydä nimenomaan mittauttamassa veriarvot, ettei tulehdus ole päässyt karkaamaan myrkytysasteelle. Se on salakavala tauti. Vasta sitten on diagnoosin aika kuinka edetä. Tuo turvotusasia pistää silmään. Se voi olla suht vaaraton oire mutta myös vaarallisempi. Eli tarvittaessa tiputukseen. Kortisonit ja perus(skeida) kipulääkkeet kannattaa unohtaa. Niistä tule kuin vatsahaava.
mielikki.mummo kirjoitti:
Pitää soittaa aamulla jos saisi päivystysajan. Ei ole merkkiä että helpottaisi. Ei minulla ainakaan paljon ole kuumetta, väsyttää kyllä. Itseänikin pelottaa, tuntuu kuin olisi hakattu pesäpallomailalla.
Samaa mieltä, kun Demeter, koska noin kipeä olet, niin päivystykseen pitäisi kyllä mennä ja päästä.
Tulehdusarvot näyttää kyllä, jos on jotain tulehdusta.
- Vaivaton
Ota Omegat oikein.
- Kurkottele-kipu-pois
Menit sitten ukkosi leipiin 18 tuntia viikossa, ettei tule karenssia aktiivimallin myötä.
Eli olet sosiaaliturvan väärinkäyttäjä.- Aina.i.ankeinennnn
Mulla oli kauppa ei mun miehellä... eikä sillä oo kauppaa vieläkään ja oman lopetuksesta on viis vuotta... et nyt tällä kertaa onnistunut ...
- Aina.i.ankeonennnn
Mutta Eiks oo hyvä että sentään teen jotain enkä lorvehdi kotona... niitä nuoria jotka ei viitti tehdä mitään on ihan tarpeeksi.
- nivelriko
Jos polvi turpoaa keräten nestettä niin nesteen poisto ja kortisonipiikki.Kylmähaude pussit auttaa myös polvissa. Liikettä, kävelyä ei kovilla alustoilla, asfalttikadut myrkkyä.
Tulehduskipulääke kuureina.Vatsansuoja lääke, loppuelämä on jonkunmoista pillerinsyöntiä. Kipuvoiteet.
Näin olen itse mennyt kuusi vuotta, en töissä, leposärkyjä ei ole, rasituksen jälkeen tosin jotain kipua. Moikka aino@ Olet saanut paljon neuvoja, joten en neuvo. Annan yhden luomuneuvon. Jos polvesi kerää vettä, turpoaa ja kipuilee laita yöksi keräkaaliside.
- Aina.i.ankeinennnnn
Okei täytyy kokeilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei205303- 501361
- 11797
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58778- 46752
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52737- 46734
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49726Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom132725Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille8724