uskova.mies
Lisää vapaa kuvaus.
uskova.mies
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia4 aloitusta · 138 kommenttia
- Ville Auvinen kommentoi eilen hänestä tehtyjä kanteluita;
https://www.kotimaa24.fi/artikkeli/arkkipiispaehdokas-ville-auvinen-kommentoi-kanteluja-edustan-vain-sita-mita-kirkko-edustaa/?katselukoodi=6c962fbc07362557c82bea002e89dc8032e99aae87802b4dfe21be06bf732
2a4 - "eli jakeet.." po. ja jakeet....
- Juuri näin, mutta kyllä tämä riittävällä tavalla kertoo iankaikksesta Jumalasta, josta meillä ei siis ole muuta todistusta, kuin Raamattu ja henkilökohtainen kontakti Jeesukseen.
Olen nyt 38v tutkinut Raamattua ja silti koen pienuutta yhä enemmän sen selittämiseen.
Olen siis hyvinkin selvillä mitä Raamtussa lukee, siihen ovat auttaneet lukemattomat Jumalan "työrukkaset" Jumalan valtakunnan työssä, eli jakeet Matt. 28: 19, 20.
Tähän meitä kutsutaan. - Näinhän tuo näyttäisi menevän.
Raamatussa sanotaan, että Jumalalle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä.
Miten tämä on mahdollista, sitä ei ihmisjärki tajua, Kaikkivaltiaalle kuitenkin tämä on mahdollista.
Keskustelin tänään muuan tuttavani kanssa aihetta sivuten, hän kertoi uskovansa Jumalaan, joka on kaikkivaltias, kysyin kaverilta, oletko ajatellut, että Jeesus on myös kaikkivaltias ?
Tätä hän ei ymmärtänyt, vaikka selitin Raamatulla, että Matt. 28: 18- 20 Jeesus kertoo jakeessa 18 näin;
18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Jeesus on myös kaikkivaltias, tämä tulee esiin Raamatusta monessa kohtaa," Isä ja minä olemme yhtä, ennen Moosesta Jeesus on ollut, sekä aikojen alusta, kun Herran Henki liikkui vetten päällä.
Mikä on ihmiselle mahdotonta, on Jumalalle mahdollista... - Aamen myös täältä, olin aikeissa kirjoittaa myös tuosta toisen evankeliumin julistajasta, kiitos kirjoituksestasi.
- Olipa hyvä valinta Nousiaisen kirjasta, tätä ei löydy minulta, mutta Vettä ja Leipää ainakin löytyy, saattaa olla muutakin.
- " Haluan vain kertoa tarkemmin mitä Sanassa sanotaan.", eli päteä on oikea sanamuoto.
Ei sun ehkä tarvitse aikaasi tuhlata "paremmalla ajalla" vastaamiseen.
Päivittäiseen uskosta elämiseen ei tällä ole myöskään mitään vaikutusta. - No niin, tuossa järjestyksessä, jossa vastaat, tarkennan kirjoitustani;
Matt.24: 14 lienee selvä.
Toki tiedän, ettei evankeliumi ole pelkkää Jeesus rakastaa sinua, on paljon muutakin, Jeesus sanoo mm. että te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät.
Tätä oikeutta ei ole annettu sinulle, niinkuin kirjoituksestasi voisi ymmärtää.
Kyllä Jeesus myös joko otetaan vastaan tai ei oteta, sekä uskotaan, ihmeellistä kikkailua harrastat. Ilm.3: 20.
Kirjoitit aijemmin Joh. 3: 16 jotenkin näin, että jae 16 ei olisi Jeesuksen sanoja ?
Jeesushan ei kirjoittanut tietenkään Johanneksen evankeliumia, vaan Johannes itse tämän kirjoitti ja näinollen kaikki Jeesuksen sanomiset ovat tietenkin silminnäkijä Johanneksen kirjoittamaa tekstiä.
Mikäli haluat tietää asiasta lisää, suosittelen kuuntelemaan vaikkapa allaolevasta linkistä Johanneksen evankeliumin luennot 1 ja 2, joista 1 on johdantoa pidemmälle luentosarjalle.
https://www.youtube.com/watch?v=hotQr_nHm0Y
En sanonut sinua valehtelijaksi, vaan sanoin, että puhut omiasi ja se on kokolailla eri asia.
Laajasti maalailet (yrität päteä) kaikenlaisia alkutekstin muotoja, joilla ei ole mitään merkitystä silloin, kun puhutaan Raamatun perusasioista eli juuri evankeliumeista, jotka taas on kirjoitettu niin selvästi/ yksinkertaisesti, että sen ymmärtää jokainen.
Suomenkielinen käännös on siis riittävän tarkka ilman kikkailua ymmärrettäväksi.
Evankeliumeista vielä, meillä on neljä evankeliumia ja Apt. ovat oma kokonaisuutensa, vaikka sen onkin kirjoittanut apostoli (evankelista) Luukas.
Lopuksi vielä Joh. 3: 16 alkukielellä sanasta sanaan;
הכנא גיר אחב אלהא לעלמא איכנא דלברה יחידיא 16
ainoa poikansa että samoin maailmaa Jumala rakastaa sillä siten .
נתל דכל מן דמהימן בה לא נאבד אלא נהוון לה חיא
elämä hänelle oleva vaan katoava ei hänessä uskovat jotka kaikki että luovuttava
דלעלם׃
iankaikkinen
Auttaako tällainen kikkailu mielestäsi ymmärtämään asiaa ? - En nyt ymmärrä kirjoituksiasi "ylitulkinnasta" ?
Muistaakseni Matteuksen evankeliumissa Jeesus kehottaa saarnaamaan tämän evankeliumin kaikille luoduille, kaikkialla....jne.
Kaikille jotka ottavat tämän vastaan Hän (Jeesus) antaa voiman tulla opetuslapsiksi jne...
Yritätkö sulkea ihmisiä evankeliumin ulkopuolelle ?
Vielä lopuksi, en ole oikein vakuuttunut kirjoituksistasi, kirjoitit jo ylempänä Joh. 3: 16 omiasi.... - Joh. 3: 16
16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Tuolla ylempänä Natanael ja evita_ mielestäni hyvin toikin esille monia hyviä pointteja tähän keskusteluun juuri siitä, että Jumala on kolmiyhteinen.
Toisinsanoen Jeesuksen puhe on yhtäkuin suoraa puhetta Jumalalta.
Koko Raamattu kertoo tästä Jumalan rakkaudesta ihmistä kohtaan, jonka apt. Paavali kiteyttää 1.Kor.13 luvussa erittäin hyvin. - Joh. 15:
9. Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani.
10. Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan. - Juuri näin kuten kirjoitat ja todistat Raamatulla, siis Kristitty.net
17.9.2017 17:27.
Aiheesta on hyvin seikkaperäinen, sekä perusteltu video ohessa;
https://www.youtube.com/watch?v=30Mb7zvHFfE
Myös kolme vanhan kirkon tunnustusta kertovat selvää kieltään tästä aiheesta ja tämä kaikki löytyy Tunnustuskirjoista;
http://tunnustuskirjat.fi/ - Monia muitakin asioita on ihmiseltä salattu.
Mitä tulee olemassaoloon, siitä ovat elävinä todisteina lukuisat ihmiset, jotka seuraavat Jeesusta. - Toki muistan, sinne on valittu keskeisimmät kirjoitukset, mutta esim Apokryfikirjat ovat vahvistusta Raamatun teksteihin.
Näissä kannattaa uskovakin olla tarkkana, Jeesus erityisesti varoittaa eksyttäjistä hyvin monesti.
Jumala ei sodi Sanaansa vastaan ja Jumalan Sana löytyy Raamatusta. - Riitävän kauan.
- Korjaan, siis Raamattu edustaa edellä mainitsemaani, Luther kehottaa toimimaan Raamatun mukaan.
- Ei, vaan ikuisuutta/ iankaikkisuutta.
- Eipä tainnut Lutherkaan sanoa pelkästään noin, lue loppuun, mitä hän sanoo avioliitosta, se on Raamatun kanssa yhtäpitävä.
http://tunnustuskirjat.fi/vahakatekismusliitteet.html#avioliittoon - Kukaan vakavastiotettava historioitsija/ tutkija ei kiistä Jeesuksen historiallisuutta, joten "valehtelija" taidat olla itse.
Mikäli katsot postaamani linkin lopusta videon, siinä tulee hyvin selväksi Jeesuksen historiallisuus ja vähän muutakin.
Näitä tyhjiä heittoja, joita harrastat, ei kukaan vakavastiotettava lukija noteeraa mitenkään. - Väärin meni, mitään "jeesusmyyttiä" ei ole olemassakaan, mutta Jeesus on sekä historiallinen fakta, että Jumalan poika.
Pyhä Henki on kolmas eniteetti.
Tässä Jeesuksesta todella hyvä juttu.
http://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset/1028/miksi_juuri_kristinusko_kaikista_maailman_uskonnoista_on_se_oikea