Jeesus on ihminen, joka väittää muuta on antikristus sanoo Raamattu:
Vanhin tervehtii valittua äitiä ja hänen lapsiaan. Minä rakastan teitä totuudessa, enkä yksin minä, vaan kaikki, jotka ovat tulleet tuntemaan totuuden. Rakastan teitä sen totuuden tähden, joka pysyy meissä ja on ikuisesti oleva meidän kanssamme. Tulkoon osaksemme armo, laupeus ja rauha Isältä Jumalalta ja Jeesukselta Kristukselta, Isän Pojalta, totuudessa ja rakkaudessa.
Vanha käsky: rakastakaamme toisiamme
Ilahduin suuresti, kun havaitsin lastesi joukossa sellaisia, jotka elävät totuudessa, sen käskyn mukaisesti, jonka olemme Isältä saaneet. Ja nyt, valittu äiti, esitän sinulle pyynnön -- uutta käskyä en sinulle kirjoita, vaan sen, joka meillä on ollut alusta asti: rakastakaamme toisiamme.
Ja rakkautta on se, että me elämme hänen käskyjensä mukaan. Tämän käskyn te olette kuulleet alusta alkaen, ja sen mukaisesti teidän tulee elää.
Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä. Katsokaa, että ette hukkaa sitä, minkä me olemme työllämme saaneet kokoon, vaan saatte täyden palkan. Jokainen, joka ei pysy Kristuksen opetuksessa vaan tuo siihen jotakin lisää, on vailla Jumalaa. Jokaisella, joka tässä opetuksessa pysyy, on sekä Isä että Poika. Jos joku tulee teidän luoksenne eikä opeta tällä tavoin, älkää ottako häntä kotiinne älkääkä edes tervehtikö häntä. Se, joka lausuu hänet tervetulleeksi, osallistuu hänen pahoihin tekoihinsa.
Minulla olisi teille paljonkin kirjoitettavaa, mutta en tahdo esittää sitä näin paperilla ja musteella. Toivon näet pääseväni tulemaan teidän luoksenne, että saisin puhua kanssanne kasvotusten. Silloin ilomme on täydellinen. Valitun sisaresi lapset lähettävät sinulle tervehdyksensä.
Allekirjoitus: Johannes x
Jeesus on ihminen, muu on harhaoppia
78
735
Vastaukset
Raamatun selvä ilmoitus on, että Jeesus on Jumala. Hän ei ole vain ihminen. Muu on harhaoppia.
""Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme." Mt. 1:23
Pojalle annetaan nimi Immanuel, Jumala meidän kanssamme.
"Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala." Joh. 1:1
"Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta." Joh. 1:14
Raamatun mukaan Sana, eli Jeesus, oli Jumala. Harvinaisen yksiselitteinen jae. Raamatun selvän ilmoituksen mukaan Jeesus oli ja on Jumala.
"Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi"." Joh. 10:33
Juutalaiset syyttivät Jeesusta siitä, että hän teki itsensä Jumalaksi, eikä Jeesus korjannut heitä tai väittänyt vastaan.
"Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, MINÄ OLEN (ego eimi)"." Joh. 8:58
Jeesus kutsuu itseään Jumalan nimellä, minä olen.
"Minä ja Isä olemme yhtä." Joh. 10:30
"Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas." Jes. 9:6
"Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa." 2. Piet. 1:1
"Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä." (1. Joh. 5:20)
"heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!" (Room. 9:5)
"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." Joh. 17:3
"Ensimäinen ihminen on maasta ja maallinen, toinen ihminen on itse Herra taivaasta." 1. Kor. 15:47 (Biblia)
"Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on." Joh. 1:3
"Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen," Kol. 1:16
Miten kaikki olisi voinut saada syntynsä Jeesuksen kautta, jos hän oli vain ihminen?
"Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?" Joh. 14:9
"Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"" Joh. 20:28
"Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;" Fil. 2:5-7
"Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti," Kol. 2:9
"odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä," Tit. 2:13
"mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka." Hepr. 1:8
""Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias." Ilm. 1:8
"jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra, jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen." 1. Tim. 6:15,16
Puhutaanko tässä vain ihmisestä?- SeToinenKirje
Johannes sanoo ja varoittaa: sinä olet antikristus eksyttäjä.
- RaamatunOpetus
>Raamatun mukaan Sana, eli Jeesus, oli Jumala. Harvinaisen yksiselitteinen jae. Raamatun selvän ilmoituksen mukaan Jeesus oli ja on Jumala.<
Tuo on hätäinen johtopäätös, ja vastoin esimerkiksi Paavalin selviä sanoja
1. Kor. 8:6 meillä on vain yksi Jumala, Isä. Hänestä on kaikki lähtöisin, ja hänen luokseen olemme matkalla. Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät.
Näin laajaa kysymystä ei pidä ratkaista yksittäisen jakeen perusteella, ei sen paremmin Joh. 1:1:n kuin 1. Kor. 8:6:n perusteella yksin, vaan tarkastella Raamattua kokonaisuutena. Yleinen linja on mielestäni selvä: vain Isä on kaikkivaltias Jumala. RaamatunOpetus kirjoitti:
>Raamatun mukaan Sana, eli Jeesus, oli Jumala. Harvinaisen yksiselitteinen jae. Raamatun selvän ilmoituksen mukaan Jeesus oli ja on Jumala.<
1. Kor. 8:6 meillä on vain yksi Jumala, Isä. Hänestä on kaikki lähtöisin, ja hänen luokseen olemme matkalla. Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät.
Näin laajaa kysymystä ei pidä ratkaista yksittäisen jakeen perusteella, ei sen paremmin Joh. 1:1:n kuin 1. Kor. 8:6:n perusteella yksin, vaan tarkastella Raamattua kokonaisuutena. Yleinen linja on mielestäni selvä: vain Isä on kaikkivaltias Jumala.Tuossa on yllä enemmän kuin yksi jae, joten Raamatun kokonaisuus on varsin selvä, Jeesus on Jumala. Miten selität Johanneksen sanat, että Sana oli Jumala?
- RaamatunOpetus
Kristitty.net kirjoitti:
Tuossa on yllä enemmän kuin yksi jae, joten Raamatun kokonaisuus on varsin selvä, Jeesus on Jumala. Miten selität Johanneksen sanat, että Sana oli Jumala?
Miten itse selität, että Sana oli Jumalan luona? Itsensä luonako Sana oli?
Tietenkin tuossa sinulla oli useampikin jae, mutta tunnuit nostavan Joh. 1:1:n esiin niin voimakkaasti, että halusin siihen vastata. Tätä asiaa ei yhden, tai parinkaan jakeen perusteella ratkaista, mutta otan esille muutaman. Katso vielä tuo edellä lainaamani 1. Kor. 8:6, voiko asiaa enää selvemmin sanoa?
Joh. 1:18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.
- jos Jeesus oli Jumala, miten ihmiset pystyivät näkemään hänet?
Joh. 10:33 Juutalaiset vastasivat: "Emme me sinua minkään hyvän teon tähden kivitä, vaan jumalanpilkan tähden. Sinä teet itsesi Jumalaksi, vaikka olet ihminen."
34 Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'?
35 Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi.
36 Isä on minut pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan. Kuinka te voitte väittää minun pilkkaavan Jumalaa, kun sanon olevani Jumalan Poika?
- Jeesus rinnasti itsensä niihin, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, joten kuinka hän voisi olla Jumala?
Joh. 14:Kuulittehan, mitä sanoin: minä menen pois, mutta tulen taas teidän luoksenne. Jos rakastaisitte minua, te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän luo, sillä Isä on minua suurempi.
Joh. 17:3 Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
- Jeesus itse tekee selväksi, ettei ole Isän vertainen
Joh. 20:17 Jeesus sanoi: "Älä koske minuun. Minä en vielä ole noussut Isän luo. Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille, että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo."
- Jeesuksella on Jumala, sama Jumala kuin ihmisillä
Room. 8:Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus -- mutta hän on kuollut meidän tähtemme, ja enemmänkin: hänet on herätetty kuolleista, hän istuu Jumalan oikealla puolella ja rukoilee meidän puolestamme!
- Kristus istuu Jumalan oikealla puolella ja rukoilevan. Itsensä oikealla puolellako hän istuu, ja miksi Jumalan pitäisi rukoilla ja ketä?
Ef. 1:17 Minä rukoilen, että Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja näkemisen hengen, niin että oppisitte tuntemaan hänet
- Jeesuksella on Jumala myös korotetussa taivaallisessa asemassaan
Kol. 1:15 Hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen, ennen koko luomakuntaa syntynyt.
- Jeesus ei voi olla Jumala ja Jumalan kuva, jompi kumpi on valittava. "Luomakunnan esikoinen" (kuten jakeen loppuosa kuuluisi kääntää) on osa luomakuntaa, siis luotu olento.
Ilm. 21:22 Temppeliä en kaupungissa nähnyt, sillä sen temppelinä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, hän ja Karitsa.
- Kaikkivaltias-nimitys liitetään vain Herra Jumalaan, ei Karitsaan (Kristukseen) - RaamatunOpetus
Kristitty.net kirjoitti:
Tuossa on yllä enemmän kuin yksi jae, joten Raamatun kokonaisuus on varsin selvä, Jeesus on Jumala. Miten selität Johanneksen sanat, että Sana oli Jumala?
Niin ja vielä vastaus tuohon "Sana oli Jumala": Sana on jumalolento ja Jumalan edustaja, mutta ei kaikkivaltias Jumala. Jumalaksi sanominen ei suinkaan aina tarkoita, että kyseessä olisi kaikkivaltias Jumala. Myös esim. Moosesta sanottiin jumalaksi:
2. Moos. 7:1 Herra sanoi Moosekselle: "Minä asetan sinut jumalaksi faraolle, ja veljestäsi Aaronista tulee sinun profeettasi. - LogosViisaus
Kristitty.net kirjoitti:
Jumala on Logos, universaali viisaus kuten Sananlaskujen kirjassa, Viisauden kirjassa ja Filonin juutalaisessa filosofiassa. Missään kohtaa ei sanota että Logos on sama kuin Jeesus, aino joka niin väittää on katolisenkirkon dogmi.
RaamatunOpetus kirjoitti:
Miten itse selität, että Sana oli Jumalan luona? Itsensä luonako Sana oli?
Tietenkin tuossa sinulla oli useampikin jae, mutta tunnuit nostavan Joh. 1:1:n esiin niin voimakkaasti, että halusin siihen vastata. Tätä asiaa ei yhden, tai parinkaan jakeen perusteella ratkaista, mutta otan esille muutaman. Katso vielä tuo edellä lainaamani 1. Kor. 8:6, voiko asiaa enää selvemmin sanoa?
Joh. 1:18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.
- jos Jeesus oli Jumala, miten ihmiset pystyivät näkemään hänet?
Joh. 10:33 Juutalaiset vastasivat: "Emme me sinua minkään hyvän teon tähden kivitä, vaan jumalanpilkan tähden. Sinä teet itsesi Jumalaksi, vaikka olet ihminen."
34 Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'?
35 Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi.
36 Isä on minut pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan. Kuinka te voitte väittää minun pilkkaavan Jumalaa, kun sanon olevani Jumalan Poika?
- Jeesus rinnasti itsensä niihin, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, joten kuinka hän voisi olla Jumala?
Joh. 14:Kuulittehan, mitä sanoin: minä menen pois, mutta tulen taas teidän luoksenne. Jos rakastaisitte minua, te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän luo, sillä Isä on minua suurempi.
Joh. 17:3 Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
- Jeesus itse tekee selväksi, ettei ole Isän vertainen
Joh. 20:17 Jeesus sanoi: "Älä koske minuun. Minä en vielä ole noussut Isän luo. Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille, että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo."
- Jeesuksella on Jumala, sama Jumala kuin ihmisillä
Room. 8:Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus -- mutta hän on kuollut meidän tähtemme, ja enemmänkin: hänet on herätetty kuolleista, hän istuu Jumalan oikealla puolella ja rukoilee meidän puolestamme!
- Kristus istuu Jumalan oikealla puolella ja rukoilevan. Itsensä oikealla puolellako hän istuu, ja miksi Jumalan pitäisi rukoilla ja ketä?
Ef. 1:17 Minä rukoilen, että Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja näkemisen hengen, niin että oppisitte tuntemaan hänet
- Jeesuksella on Jumala myös korotetussa taivaallisessa asemassaan
Kol. 1:15 Hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen, ennen koko luomakuntaa syntynyt.
- Jeesus ei voi olla Jumala ja Jumalan kuva, jompi kumpi on valittava. "Luomakunnan esikoinen" (kuten jakeen loppuosa kuuluisi kääntää) on osa luomakuntaa, siis luotu olento.
Ilm. 21:22 Temppeliä en kaupungissa nähnyt, sillä sen temppelinä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, hän ja Karitsa.
- Kaikkivaltias-nimitys liitetään vain Herra Jumalaan, ei Karitsaan (Kristukseen)Kaikkiin esittämiisi kohtiin voi sanoa, että se on mahdollista, koska Jumala on kolmiyhteinen.
LogosViisaus kirjoitti:
Jumala on Logos, universaali viisaus kuten Sananlaskujen kirjassa, Viisauden kirjassa ja Filonin juutalaisessa filosofiassa. Missään kohtaa ei sanota että Logos on sama kuin Jeesus, aino joka niin väittää on katolisenkirkon dogmi.
"Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta." Joh. 1:14
Jakeessa 14 sanotaan, että Logos on Jeesus.- RaamatunOpetus
Kristitty.net kirjoitti:
Kaikkiin esittämiisi kohtiin voi sanoa, että se on mahdollista, koska Jumala on kolmiyhteinen.
Miten Poika voi olla kolmiyhteisen Jumalan luona, jos hän on yksi kolmiyhteisen Jumalan persoonista? Jonkin luona oleminen tarkoittaa lähellä olemista ERILLISENÄ olentona.
- LogosViisaus
Kristitty.net kirjoitti:
Jakeessa 14 sanotaan, että Logos on Jeesus.Ei se todista, sillä Logos on se Jumalan viisaus jonka Jeesus opetti apostoleilleen. Tuliko apostoleosta Jumalia? No ei tullut. Jeesus on sanan välittä ihmisten ja Jumalan välillä. Johannes luku 1 jae 14 ei sano, että Jeesus on logos. Kun olet noin olevinaan, todista sellaisella kohdalla missä erikseen mainitaan että Logos on nimen omaan sama asia kuin Jeesus on.
LogosViisaus kirjoitti:
Ei se todista, sillä Logos on se Jumalan viisaus jonka Jeesus opetti apostoleilleen. Tuliko apostoleosta Jumalia? No ei tullut. Jeesus on sanan välittä ihmisten ja Jumalan välillä. Johannes luku 1 jae 14 ei sano, että Jeesus on logos. Kun olet noin olevinaan, todista sellaisella kohdalla missä erikseen mainitaan että Logos on nimen omaan sama asia kuin Jeesus on.
Mikä muu tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, paitsi Jeesus? Ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä - tässäkö ei puhuta Jeesuksesta?
Turha on vägätä teidän Jehovan todistajien kanssa, kun ette ymmärrä yksinkertaisia Raamatun totuuksia.- RaamatunOpetus
Kristitty.net kirjoitti:
Mikä muu tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, paitsi Jeesus? Ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä - tässäkö ei puhuta Jeesuksesta?
Turha on vägätä teidän Jehovan todistajien kanssa, kun ette ymmärrä yksinkertaisia Raamatun totuuksia.>senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä - tässäkö ei puhuta Jeesuksesta?<
Sinäpä sen sanoit. Jos Poika olisi kaikkivaltias Jumala, miksi hänen täytyisi saada kirkkautensa Isältä, tai keneltäkään?
>Turha on vägätä teidän Jehovan todistajien kanssa, kun ette ymmärrä yksinkertaisia Raamatun totuuksia.<
En ole Jehovan todistaja, eivätkä sinun Raamatun totuutesi ainakaan yksinkertaisia ole. Juuri näin kuten kirjoitat ja todistat Raamatulla, siis Kristitty.net
17.9.2017 17:27.
Aiheesta on hyvin seikkaperäinen, sekä perusteltu video ohessa;
https://www.youtube.com/watch?v=30Mb7zvHFfE
Myös kolme vanhan kirkon tunnustusta kertovat selvää kieltään tästä aiheesta ja tämä kaikki löytyy Tunnustuskirjoista;
http://tunnustuskirjat.fi/- logslog
Näin laajaa kysymystä ei pidä ratkaista yksittäisen jakeen perusteella, ei sen paremmin Joh. 1:1:n kuin 1. Kor. 8:6:n perusteella yksin, vaan tarkastella Raamattua kokonaisuutena. Yleinen linja on mielestäni selvä: vain Isä on kaikkivaltias Jumala.Ennen Abrahamia Jeesus oli isänsä kanssa rakentamassa maapalloa tähtien välisestä avaruuspölystä.
- jostarkkojaollaan
logslog kirjoitti:
Ennen Abrahamia Jeesus oli isänsä kanssa rakentamassa maapalloa tähtien välisestä avaruuspölystä.
Valot taivaankanteen kylläkin asetettiin vasta neljäntenä päivänä, eikä taivaankannen yläpuolisten vesien seassa kerrota olleen pölyä.
- gtyhtgrfffffffff
Niin ja vielä vastaus tuohon "Sana oli Jumala": Sana on jumalolento ja Jumalan edustaja, mutta ei kaikkivaltias Jumala. Jumalaksi sanominen ei suinkaan aina tarkoita, että kyseessä olisi kaikkivaltias Jumala. Myös esim. Moosesta sanottiin jumalaksi:
2. Moos. 7:1 Herra sanoi Moosekselle: "Minä asetan sinut jumalaksi faraolle, ja veljestäsi Aaronista tulee sinun profeettasi.Sana ei ole jumala vaan Jumalan lausuma pyhä sana:" tulkoon valkeus ja valkeus tuli".
Näin ollen pyhä henki joka meni Jeesukseen on maailman valkeus ja valaisi viisaudellaan muutaman pyhää etsivän opetuslapsen elämää.
Kyllä Jeesus oli ihminen, mutta oli ja on Hän myös paljon enemmän.
- Pudis55
Hups, olipa minun kysymys tosi paha kun se poistettiin. Kysympä uudelleen. Mistä Eerika voit tietää että Jeesus oli ihminen ja jotain muuta, oletko tarkastanut faktat? Voitko esittää ne?
- Ja-anna
Pudis55 kirjoitti:
Hups, olipa minun kysymys tosi paha kun se poistettiin. Kysympä uudelleen. Mistä Eerika voit tietää että Jeesus oli ihminen ja jotain muuta, oletko tarkastanut faktat? Voitko esittää ne?
Rakas ystävä, etkö tiedä että Jeesus nousi kolmantena päivänä kuolleista. Siinä yksi fakta mietittäväksi.
- KaksiPäivääTästä
Ja-anna kirjoitti:
Rakas ystävä, etkö tiedä että Jeesus nousi kolmantena päivänä kuolleista. Siinä yksi fakta mietittäväksi.
Rakas ystävä, etkö tiedä että kun kun Jeesus sanoi "Kolmen päivän kuluttua nousen kuolleista," hän sanoi "Kaksi päivää siitä ja herään kuolleista." Kun Jeesus sanoo "siitä," hän tarkoittaa juuri sitä päivää jolloin hän kuolee. Neljäntenä päivänä ruumis alkaa jo mädäntyä ja haista.
Ensimmäisenä päivänä Jeesus haudattiin, toisena päivänä oli sapattia ja kolmamtena päivänä ylösnousemus. Ylösnousemus oli varhain aamulla ennen auringon nousua viimeisen yövartion aikaan. Yö jaettiin roomalaisen käytännön mukaan neljään kolmituntiseen vartioon ja neljäs yövartio oli noin kello 3-6 aamulla. Roomalaiset vartijat vaihtoivat vuoroa aina tuon kolmen tunnin välien. - Pudis55
Ja-anna kirjoitti:
Raamatun todistusvoima on osoittautunut kovin heikoksi. Löytyykö jotain muuta todistetta tästä Jeesuksesta kuin raamattu?
Pudis55 kirjoitti:
Tuota noin....millaisia faktoja sinä tarkoitat? Tarkoitatko jotain kirkonkirjoja tai historiankirjoka tai jotain vastaavaa? Tiedäthän, että Jumalasta ei ole olemassa tieteellisiä todisteita, joten ei ole myöskään näistä "taivaallisista" asioista ole sellaisia todisteita, jotka esim.tiedettä tyydyttäisivät?
- TodisteetPöytään
Eerikatässämoi kirjoitti:
Tuota noin....millaisia faktoja sinä tarkoitat? Tarkoitatko jotain kirkonkirjoja tai historiankirjoka tai jotain vastaavaa? Tiedäthän, että Jumalasta ei ole olemassa tieteellisiä todisteita, joten ei ole myöskään näistä "taivaallisista" asioista ole sellaisia todisteita, jotka esim.tiedettä tyydyttäisivät?
Ihan kivaa olis jos löytyis näyttää aitoa Jeesuksen ruumista, valokuvaa, videota, lehtileikettä, äänitettä, silminnäkijän todistusta tai edes vedenpitävää aikalaiskirjoitusta. Koska kyse on uskonnosta, on todistustaakka raskaampi jakriteerit tiukempia . Mikään feikki, Raamattu tai kristittyjen kirjoittama väärennös ei kelpaa todisteeksi.
- TodisteetPöytään
Niin lisätäkseni kriteereistä, todistajan on kyettävä osoittamaan että kyseinen henkilö on juuri tämä Jeesus, että tämä kyseinen Jeesus on nimenomaan yliluonnollinen Jumala ja että tämä Jeesus pystyy ihmeisiin kuten kävelemään vedenpäällä, muuttamaan kiviä leiviksi tai veden viiniksi. Siipä vedenpitävät todisteet pöytään, pyydän. Muussa tapauksessa kyse ei ole Jeesuksesta ja todisteet on kumottu.
TodisteetPöytään kirjoitti:
Niin lisätäkseni kriteereistä, todistajan on kyettävä osoittamaan että kyseinen henkilö on juuri tämä Jeesus, että tämä kyseinen Jeesus on nimenomaan yliluonnollinen Jumala ja että tämä Jeesus pystyy ihmeisiin kuten kävelemään vedenpäällä, muuttamaan kiviä leiviksi tai veden viiniksi. Siipä vedenpitävät todisteet pöytään, pyydän. Muussa tapauksessa kyse ei ole Jeesuksesta ja todisteet on kumottu.
Oletko sinä Pudis55?
- TodisteetPöytään
Oletko sinä Pudis55?
En ollut pudis Pudis55, mutta nu ovat ne todisteet mitä vaaditaan ja kriteerit mitkä pitää täyttää kansainvälisellä tasolla.
TodisteetPöytään kirjoitti:
En ollut pudis Pudis55, mutta nu ovat ne todisteet mitä vaaditaan ja kriteerit mitkä pitää täyttää kansainvälisellä tasolla.
Siis puhutko nyt Pudis55 puolesta ja kyselet hänen puolestaan?
Kansainvälisey tasot eivät taida olla täällä keskustelemassa, joten kenelle sen kaltaisia todisteita esitetään?- Pudis55
Jatkan tästä. Niin olisi tosiaan hyvä tarkastaa faktat ennen kuin tänne niitä heittelee. Oletko Eerika ajatellut että joku voi jopa ottaa tosissaan nämä höpinäsi Jeesuksesta ja Jumalasta. Tälläkin palstalla on henkilöitä joiden mielenterveys on selvästi järkkynyt ja he ovat ns. luterilaisuuden elinkautisia ilman toivoa paranemisesta. Tätä taustaa vasten sinunkin tulee puhua vain totta vakavista asioista. Siis vielä kerran. Pistäppä faktat esiin tästä Jeesuksesta ja hänen jumaluudestaan. Ja jos et pysty, kuten arvelen, niin olisiko syytä esiintyä hieman matalalla profiililla mielipiteinesi. Ystävällinen neuvo vain.
Pudis55 kirjoitti:
Jatkan tästä. Niin olisi tosiaan hyvä tarkastaa faktat ennen kuin tänne niitä heittelee. Oletko Eerika ajatellut että joku voi jopa ottaa tosissaan nämä höpinäsi Jeesuksesta ja Jumalasta. Tälläkin palstalla on henkilöitä joiden mielenterveys on selvästi järkkynyt ja he ovat ns. luterilaisuuden elinkautisia ilman toivoa paranemisesta. Tätä taustaa vasten sinunkin tulee puhua vain totta vakavista asioista. Siis vielä kerran. Pistäppä faktat esiin tästä Jeesuksesta ja hänen jumaluudestaan. Ja jos et pysty, kuten arvelen, niin olisiko syytä esiintyä hieman matalalla profiililla mielipiteinesi. Ystävällinen neuvo vain.
Kiitos ystävällisestä neuvosta. Minä ajattelen kaikenlaista.
- kerro.toki
Pudis55 kirjoitti:
Raamatun todistusvoima on osoittautunut kovin heikoksi. Löytyykö jotain muuta todistetta tästä Jeesuksesta kuin raamattu?
Löytyy toki, 1/3 osaa maapallon väestöstä on kristittyjä.
Paljonko olikaan ateisitien osuus ? - AteistejaEnemmistö
kerro.toki kirjoitti:
Paljonko olikaan ateisitien osuus ?Ateistien osuus Suomessa on 58% Suomen väestöstä Vapaa-ajattelijoiden liiton puolueettoman mittauksen mukaan.
AteistejaEnemmistö kirjoitti:
Ateistien osuus Suomessa on 58% Suomen väestöstä Vapaa-ajattelijoiden liiton puolueettoman mittauksen mukaan.
Puolueeton mittaus....oikeestiko...
- kerro.toki
AteistejaEnemmistö kirjoitti:
Ateistien osuus Suomessa on 58% Suomen väestöstä Vapaa-ajattelijoiden liiton puolueettoman mittauksen mukaan.
Täyttä puppua.
Yksistään luterilaiseen kirkkoon kuuluu n. 4milj henkilöä ja siihen kun lasketaan toiset kirkkokunnat ja kristilliset yhteisöt, uskallan väittää, että heistä tulee miljoona lisää, mistä löydät 58% suomen väestöstä siis nuo tarvittavat henkilöt ? - KirkostaEroaminen
Puolueeton mittaus....oikeestiko...
Suurin osa Suomen ateisteista kuuluu kirkkoon ja muihin uskonnollisiin yhdyskuntiin, koska heidät on pakkoliitetty niihin heidän tahtomattaan. On tärkeää työtä herätellä ihmisiä ja saada porukka eroamaan kirkosta. Jokainen eroaalto on voitto ateismille.
- Pudis55
kerro.toki kirjoitti:
Paljonko olikaan ateisitien osuus ?Mikä todistusvoima sillä on että ihmiset uskovat johonkin. Monet uskovat että voittavat pääpalkinnon lotossa ja siksi lottoavat, näitä lieneen enemmän kuin kristittyjä. Silti harva voittaa. Uskoivathan ihmiset muinoin että maa on litteä, ei ollut. Tietämättömyys ei siis todista mitään.
- kerro.toki
Pudis55 kirjoitti:
Mikä todistusvoima sillä on että ihmiset uskovat johonkin. Monet uskovat että voittavat pääpalkinnon lotossa ja siksi lottoavat, näitä lieneen enemmän kuin kristittyjä. Silti harva voittaa. Uskoivathan ihmiset muinoin että maa on litteä, ei ollut. Tietämättömyys ei siis todista mitään.
Onhan sillä todistusvoimaa paljonkin, että noinkin paljon edelleenkin uskoo Jeesuskeen Vapahtajana.
Miten se liittyy aiheeseen, mitä milloinkin on uskottu ja eiköhän tuo tietämättömyys koskenut yhtälailla myös ateistieja. - tsetwerk
Ja-anna kirjoitti:
Niin kolantena päivänä, eihän siellä aiemmin käyty tarkastamassa tilannetta. Entä jos olisivat menneetkin vasta neljäntenä päivänä?
- evita-ei.kirj
Jeesus oli tosi ihminen ja on tosi Jumala.
Ihmisestä ja ihmiseksi syntynyt Jumala. Joka on ollut jo ennen aikojemme alkua.
https://www.google.fi/amp/s/ajankohtainen.wordpress.com/2015/04/07/osa-1-jeesus-tosi-ihminen-ja-tosi-jumala/amp/- noinkohan_on
" on tosi Jumala"
...he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan... (Joh. 17:3) - evita-ei.kirj
Näinhän sitä Nikean uskontunnustuksessa sanotaan, jota kirkossakin aika-ajoin luetaan.
"Ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, joka ennen aikojen alkua on Isästä syntynyt, [Jumala Jumalasta][2], Valkeus Valkeudesta, tosi Jumala tosi Jumalasta, syntynyt, ei luotu, joka on samaa olemusta kuin Isä ja jonka kautta kaikki on saanut syntynsä, joka meidän ihmisten ja meidän pelastuksemme tähden astui alas taivaista, tuli lihaksi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta ja syntyi ihmiseksi, meidän edestämme ristiinnaulittiin Pontius Pilatuksen aikana, kärsi kuoleman ja haudattiin, nousi kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu, astui ylös taivaisiin, istuu Isän oikealla puolella ja on kirkkaudessa tuleva takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja jonka valtakunnalla ei ole loppua."
- Kirjakääröt
1Tim.6:16. Biblia (1776). Jolla ainoalla on kuolemattomuus, joka asuu kirkaudesssa, johon ei yksikään tulla taida, jota ei yksikään ihminen nähnyt ole eikä taida nähdä: jolle olkoon kunnia ja ijanlaikkinen voima, amen! Kirjoitetaan: iankaikkinen. 2Moos.33:20. 5Moos.4:12. Joh.1:18.
- qåaäzm
Miksi Jumala olisi antanut ihmiskunnalle ristiriitaista tietoa asiassa? Raamatussa ylivoimainen enemmistö jakeista ei tue sitä että Jeesus olisi Jumala. Näistä vähemmistönä olevista kohdista on kehitetty dogmi, joka on todennäköisesti harhaoppi. Katolisen kirkon kehittämä, helvetinuhkalla höystetty opetus, ei kuulosta oikealta.
Eihän rakkaudessa ole pelkoa. Uhataan helvetillä ja pelotellaan että nyt joudut sinne, ellet usko kuin me (porttokirkko) opetetaan. Ajatelkaa nyt tätä tapaakin jolla oppia on isketty kristikuntaan. Helvetinpelolla, jopa kuolemantuomioilla ja niiden uhalla oppia on iskostettu. Toimiiko Jeesuksen seuraaja noin? Ei todellakaan. Tämä oppi on siis peräisin tuollaiselta kirkolta, ja jo se saa minut epäilemään suuresti itse opin oikeellisuutta.- qåaäzm
Puhun siis kolminaisuusopista. Katolinen kirkko tapatti valtavasti ihmisiä, uskoviakin, jotka eivät uskoneet tuohon oppiin. Tämä on kaukana Jeesuksen mielenmukaisesta toiminnasta. Eikös Paavali tai joku ennustanut, että tulee julmia susia jotka eivät laumaa säästä. Nämä ovat nähdäkseni niitä.
- qåaäzm
qåaäzm kirjoitti:
Puhun siis kolminaisuusopista. Katolinen kirkko tapatti valtavasti ihmisiä, uskoviakin, jotka eivät uskoneet tuohon oppiin. Tämä on kaukana Jeesuksen mielenmukaisesta toiminnasta. Eikös Paavali tai joku ennustanut, että tulee julmia susia jotka eivät laumaa säästä. Nämä ovat nähdäkseni niitä.
Vähätellään että kulttuuri oli tuolloin muutenkin väkivaltainen kun tapattamisia tehtiin. Erittäin huono selitys. Tapattiko yksikään Jeesuksen opetuslapsi ketään? En koskaan ole sellaista havainnut Raamatussa, en ainakaan muista sellaista.
- YksiAinakinLöytyy
qåaäzm kirjoitti:
Vähätellään että kulttuuri oli tuolloin muutenkin väkivaltainen kun tapattamisia tehtiin. Erittäin huono selitys. Tapattiko yksikään Jeesuksen opetuslapsi ketään? En koskaan ole sellaista havainnut Raamatussa, en ainakaan muista sellaista.
Apostolien teoissa Pietari tapatti Hananjan ja Safiran julkisesta valehtelusta ja omaisuuden pimittämisestä. Mikään pakko heidä ei olisi ollut kaikkea omaisuuttaan lahjoittaa seurakunnalle sillä lahjoittaminen on vapaaehtoista, mutta valehdella heidän ei olisi tarvinnut. Valehtelu myrkyttää ilmapiirin.
- qåaäzm
YksiAinakinLöytyy kirjoitti:
Apostolien teoissa Pietari tapatti Hananjan ja Safiran julkisesta valehtelusta ja omaisuuden pimittämisestä. Mikään pakko heidä ei olisi ollut kaikkea omaisuuttaan lahjoittaa seurakunnalle sillä lahjoittaminen on vapaaehtoista, mutta valehdella heidän ei olisi tarvinnut. Valehtelu myrkyttää ilmapiirin.
Onko muita kohtia? Minä olen lukenut Raamatun, mutta en voi kaikkea muistaa. Jokatapauksessa Jeesuksen seuraajat eivät murhauta ketään, tämän pitäisi olla selvää. Kirkon jäsenet jotka eivät ole uudestisyntyneitä Jeesuksen seuraajia, voivat tehdä aivan mitä tahansa pahaa, ja he ovatkin jumalattomia.
- PasiToivonen
Sinä et siis uhkaile helvetillä niitä jotka uskovat että Jeesus on Jumala.
- qåaäzm
Jos minua tarkoitat niin en todellakaan. Uskon että tämän oikein ymmärtäminen on niin vaikea asia kirjanoppineillekin, että Jumala ei vaadi sen oikein ymmärtämistä. Muu elämä ratkaisee ihmisen loppusijoituspaikan. Se kuinka ihminen elää suhteessa lähimmäisiin on tärkeämpää kuin joku oppi. On määrättyjä asioita jotka pitää uskoa oikein, mutta tämä ei hyvin todennäköisesti ole sellainen.
- JumalaaPeljäävä
Helvetti on ihmisen keksintö, miksi pitäisi pelotella ketään sellaosella mikä ei ole Raamatusta? Pelkkä Jumalan pelko riittää herättämään kunnioitusta.
Eikö jumala ollutkaan isä, poika ja pyhähenki? Taas tulee niin ristiriitaista informaatiota uskiksilta.
- qåaäzm
Katolinen kirkko on sylttytehdas tässä mielten sekoituksessa. Tuo kirkko ei ole Jeesuksen vaikuttama seurakunta. Jos alkuperäinen käsitys Jeesuksesta sai jäädä vallitsevaksi kristikunnassa, ei tuota asiaa tarvitsisi vääntää näilläkääm palstoilla. Hirveän ristiriitainen oppi, joka jättää ainoastaan kysymyksiä mieleen. Jos ajatellaan toisella tavalla, siis siten että Jeesus ei ole Jumala, asiat loksahtavat todella hyvin kohdalleen. Tämä onkin huikeasti loogisempi näkemys kuin kolminaisuusoppi. Miksi ei voitaisi omaksua helpoin näkemys asiassa? Pitääkö asiasta tehdä vaikeampi kuin onkaan? Eikö Jumalan tarkoitus ole että kaikki saavat ymmärryksen tässä? Kolminaisuuoppia ei tajua edes kirjanoppineet - uskovat vain kuten pakon sanelemana on pakotettu uskomaan. Sitä perinnettä sitten ovat jatkaneet tähän päivään asti. Nyt kuitenkin ihmiset ovat alkaneet ajatella asiassa omilla aivoillaan ja erota portosta, joka on erään tulkinnan mukaan tämä katolinen kolminaisuusoppi-rakennelma. Toisella tavalla ajateltuna asian tajuaa vähän oppinutkin, ihan jokainen. Miksi siis ei?
- qåaäzm
qåaäzm kirjoitti:
Katolinen kirkko on sylttytehdas tässä mielten sekoituksessa. Tuo kirkko ei ole Jeesuksen vaikuttama seurakunta. Jos alkuperäinen käsitys Jeesuksesta sai jäädä vallitsevaksi kristikunnassa, ei tuota asiaa tarvitsisi vääntää näilläkääm palstoilla. Hirveän ristiriitainen oppi, joka jättää ainoastaan kysymyksiä mieleen. Jos ajatellaan toisella tavalla, siis siten että Jeesus ei ole Jumala, asiat loksahtavat todella hyvin kohdalleen. Tämä onkin huikeasti loogisempi näkemys kuin kolminaisuusoppi. Miksi ei voitaisi omaksua helpoin näkemys asiassa? Pitääkö asiasta tehdä vaikeampi kuin onkaan? Eikö Jumalan tarkoitus ole että kaikki saavat ymmärryksen tässä? Kolminaisuuoppia ei tajua edes kirjanoppineet - uskovat vain kuten pakon sanelemana on pakotettu uskomaan. Sitä perinnettä sitten ovat jatkaneet tähän päivään asti. Nyt kuitenkin ihmiset ovat alkaneet ajatella asiassa omilla aivoillaan ja erota portosta, joka on erään tulkinnan mukaan tämä katolinen kolminaisuusoppi-rakennelma. Toisella tavalla ajateltuna asian tajuaa vähän oppinutkin, ihan jokainen. Miksi siis ei?
Tässä eräs käsittämättömyys kolminaisuusoppiin liittyen: Kun Jeesus ei tiedä toisen tulemisensa ajankohtaa, ja jonka tietää Isä yksin, niin kuinka Jeesus ei voi tietää asiaa, jos Hän on Jumala? Luulisi että Jeesus Jumalana tietää asian. Kun asiaa tarkastellaan loogisesti, niin Isä on suurempi, ja Jeesus alempi kuin Isä. Näin asian ymmärtää täydellisesti. Isä ei jostain syystä vielä (siis silloin ainakaan kun Jeesus asian kertoi) kerro Jeesukselle milloin tämä hetki koittaa. Näin yksinkertaisella tavalla asian voi ymmärtää. Katolinen sylttytehdas jostain syystä vääristeli tämänkin asian.
- qåaäzm
qåaäzm kirjoitti:
Tässä eräs käsittämättömyys kolminaisuusoppiin liittyen: Kun Jeesus ei tiedä toisen tulemisensa ajankohtaa, ja jonka tietää Isä yksin, niin kuinka Jeesus ei voi tietää asiaa, jos Hän on Jumala? Luulisi että Jeesus Jumalana tietää asian. Kun asiaa tarkastellaan loogisesti, niin Isä on suurempi, ja Jeesus alempi kuin Isä. Näin asian ymmärtää täydellisesti. Isä ei jostain syystä vielä (siis silloin ainakaan kun Jeesus asian kertoi) kerro Jeesukselle milloin tämä hetki koittaa. Näin yksinkertaisella tavalla asian voi ymmärtää. Katolinen sylttytehdas jostain syystä vääristeli tämänkin asian.
Rupesin miettimään että miksi Jumala ei kertonut Jeesukselle sitä milloin aika on tulla toisen kerran tähän maailmaan. Voisiko syy olla yksinkertaisesti se, että Jeesus on ihminen, ihminen Jeesus Kristus?
qåaäzm kirjoitti:
Niin kun joku on erimieltä kanssasi hän on automaattisesti väärässä. Ei tunnu kauhean yhtenäiseltä nämä kristityt.
- qåaäzm
Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti:
Niin kun joku on erimieltä kanssasi hän on automaattisesti väärässä. Ei tunnu kauhean yhtenäiseltä nämä kristityt.
En minä niin sanonut. Itsekään en tiedä näistä asioista kuin hitusen. Joissain olen samaa mieltä, ja joissain eri mieltä. Kristikunta valitettavasti on sekaannuksen tilassa näissä asioissa, johtuen juuri tuon katolisen kirkon sekoituksista. Se kirkko sotki kuin sika vatukossa aikoinaan, ja tässä nähdäkseni tulos. Nyt kuten mainitsin äsken, uskovat ovat alkaneet miettiä asiaa uudelleen. Uskoisin että katolinen kirkko kolminaisuusoppeineen on tämä portto, josta Jumala kutsuu lopunaikana uskovia ulos. Nyt sellaista on havaittavissa. Enää ei jokainen ehkä saa jehovantodistajan leimaa, jos ei usko kuten porttokirkko opettaa.
qåaäzm kirjoitti:
En minä niin sanonut. Itsekään en tiedä näistä asioista kuin hitusen. Joissain olen samaa mieltä, ja joissain eri mieltä. Kristikunta valitettavasti on sekaannuksen tilassa näissä asioissa, johtuen juuri tuon katolisen kirkon sekoituksista. Se kirkko sotki kuin sika vatukossa aikoinaan, ja tässä nähdäkseni tulos. Nyt kuten mainitsin äsken, uskovat ovat alkaneet miettiä asiaa uudelleen. Uskoisin että katolinen kirkko kolminaisuusoppeineen on tämä portto, josta Jumala kutsuu lopunaikana uskovia ulos. Nyt sellaista on havaittavissa. Enää ei jokainen ehkä saa jehovantodistajan leimaa, jos ei usko kuten porttokirkko opettaa.
Sitten on ortodokseja, jehovia, anglikaaneja, protestantteja, hellareita, jne jne. Kristinusko on jakaantunut todella moneen eri uskontoon eikä todellakaan ole yhtenäinen.
- AreiosTaasVauhdissa
Täytyi oikein tarkastaa ja tottamooses, noin lukee Kirkkoraamattu 1992:ssa, jota en itse koskaan lue. Uskon KR 1933/38 mukaan.
Aloitus on tietysti eksytystä. Jo on Paholainen keksinyt sanankäänteet joilla kieltää Jeesuksen jumaluus! Jeesus oli sekä ihminen, että Jumala = Jumalan Yhden Pyhän Kolminaisuuden Poika-persoona.
Jos joskus on kiistelty onko Jeesus ollut muuta kuin suoraan jumalallinen henkilö ja Johannes vakuuttaa kirjeessään, että Kristus on myös ihminen, niin, voi että, tällainen tulkinta Josen breivistä!
Kaikkea sitä saa näinä Viimeisinä aikoina lukea! Raamatulla Raamattua vastaan.
"Te eksytte, kun ette tunne kirjoituksia ja Jumalan Voimaa."
Jeesus oli ihminen Marian puolelta. Jumalan Poika, Jumalan Pyhän Hengen puolelta.
Aloittajan "raamatunselitys" hyökkää suoraan kaikkea muuta Raamatun tekstiä vastaan. Liekö aloittaja Viimeisten aikojen helluntailainen / valhemessiaaninen, vai mitä Kadotuksen uskonsuuntaa hänen areiolainen oppinsa edustaa?
.- JeesusOnJoosefinPoika
Missään ei sanota että Maria tuli raskaaksi Pyhän Hengen panemana, ei missään. Marialle kyllä luvataan että hän tulee raskaaksi Pyhän Hengen alaisena Jumalan siunauksesta. Esikois poika on aina Jumalan siunaus. Ja koska Maria saa esikoisen, totta kai hän on on neitsyt ennen kuin tulee raskaaksi, mutta ei enään ole raskaaksi tultuaan. Raamattu sanoo että Joosef, Daavitin suvusta Natanin puolelta on Jeesuksen isä, kuten luultiin/ arveltiin/ epäiltiin/ ajateltiin. Ja totta kai Jeesus on naisesta syntynyt, vai onko kukaan koskaan kuullut miehestä joka on tullut raskaaksi ja synnyttänyt lapsen?
- VoimaPeittiMarian
JeesusOnJoosefinPoika kirjoitti:
Missään ei sanota että Maria tuli raskaaksi Pyhän Hengen panemana, ei missään. Marialle kyllä luvataan että hän tulee raskaaksi Pyhän Hengen alaisena Jumalan siunauksesta. Esikois poika on aina Jumalan siunaus. Ja koska Maria saa esikoisen, totta kai hän on on neitsyt ennen kuin tulee raskaaksi, mutta ei enään ole raskaaksi tultuaan. Raamattu sanoo että Joosef, Daavitin suvusta Natanin puolelta on Jeesuksen isä, kuten luultiin/ arveltiin/ epäiltiin/ ajateltiin. Ja totta kai Jeesus on naisesta syntynyt, vai onko kukaan koskaan kuullut miehestä joka on tullut raskaaksi ja synnyttänyt lapsen?
Pyhä Henki ei "pannut Mariaa", kuten herjaat.
Luukas 1:26-38
26 Kuudentena kuukautena sen jälkeen Jumala lähetti enkeli Gabrielin Galilean kaupunkiin, jonka nimi on Nasaret,
27 neitsyen tykö, joka oli kihlattu Joosef nimiselle miehelle Daavidin suvusta; ja neitsyen nimi oli Maria.
28 Ja tullessaan sisälle hänen tykönsä enkeli sanoi: "Terve, armoitettu! Herra olkoon sinun kanssasi."
29 Mutta hän hämmästyi suuresti siitä puheesta ja mietti, mitä tämä tervehdys mahtoi tarkoittaa.
30 Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
33 ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
36 Ja katso, sinun sukulaisesi Elisabet, hänkin kantaa kohdussaan poikaa vanhalla iällään, ja tämä on kuudes kuukausi hänellä, jota sanottiin hedelmättömäksi;
37 sillä Jumalalle ei mikään ole mahdotonta."
38 Silloin Maria sanoi: "Katso, minä olen Herran palvelijatar; tapahtukoon minulle sinun sanasi mukaan". Ja enkeli lähti hänen tyköänsä.
Pyhä Henki nk. peitti hänet, "varjosi", Maria tuli täyteen Pyhää Henkeä ja tuli näin raskaaksi. Jokainen Pyhällä Hengellä täyttynyt kristitty ymmärtää kuinka tällainen "varjoaminen" tapahtuu. Näkymätön Voima peittää uskovaisen sisältä ja päältä. - OletkoRaskaana
VoimaPeittiMarian kirjoitti:
Pyhä Henki ei "pannut Mariaa", kuten herjaat.
Luukas 1:26-38
26 Kuudentena kuukautena sen jälkeen Jumala lähetti enkeli Gabrielin Galilean kaupunkiin, jonka nimi on Nasaret,
27 neitsyen tykö, joka oli kihlattu Joosef nimiselle miehelle Daavidin suvusta; ja neitsyen nimi oli Maria.
28 Ja tullessaan sisälle hänen tykönsä enkeli sanoi: "Terve, armoitettu! Herra olkoon sinun kanssasi."
29 Mutta hän hämmästyi suuresti siitä puheesta ja mietti, mitä tämä tervehdys mahtoi tarkoittaa.
30 Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
33 ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
36 Ja katso, sinun sukulaisesi Elisabet, hänkin kantaa kohdussaan poikaa vanhalla iällään, ja tämä on kuudes kuukausi hänellä, jota sanottiin hedelmättömäksi;
37 sillä Jumalalle ei mikään ole mahdotonta."
38 Silloin Maria sanoi: "Katso, minä olen Herran palvelijatar; tapahtukoon minulle sinun sanasi mukaan". Ja enkeli lähti hänen tyköänsä.
Pyhä Henki nk. peitti hänet, "varjosi", Maria tuli täyteen Pyhää Henkeä ja tuli näin raskaaksi. Jokainen Pyhällä Hengellä täyttynyt kristitty ymmärtää kuinka tällainen "varjoaminen" tapahtuu. Näkymätön Voima peittää uskovaisen sisältä ja päältä.Kun Pyhä Henki peittää varjollaan tai -
kuten koineen kreikaksi sanotaan - pukeutuu henkilön ylle, tuleeko silloin jokainen kristitty Jumalan toimesta raskakksi olipa tämä sitten mies tai nainen? - SiskoTerttuHelena
#Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi.#
Minun raamatussani lukee...Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.2 Joh kirje jae 7
Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan,....2. Kor,5:19
Jeesus on lihaksi tullut Jumala....meidän tähtemme hän otti orjan muodon! - qåaäzm
SiskoTerttuHelena kirjoitti:
#Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi.#
Minun raamatussani lukee...Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.2 Joh kirje jae 7
Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan,....2. Kor,5:19
Jeesus on lihaksi tullut Jumala....meidän tähtemme hän otti orjan muodon!Jumala on jokaisessa uskovassa Pyhän Hengen välityksellä, samoin kun Jeesus on Isässä.
- qåaäzm
qåaäzm kirjoitti:
Jumala on jokaisessa uskovassa Pyhän Hengen välityksellä, samoin kun Jeesus on Isässä.
Siis samalla tavalla.
- eioleyksikertaista
qåaäzm kirjoitti:
Jumala on jokaisessa uskovassa Pyhän Hengen välityksellä, samoin kun Jeesus on Isässä.
Uskovan määrittelyssäkin on erimielisyyttä. Minäminä ja kaltaiseni ovat uskovia, toiset saatanan lapsia.
"Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi."
Niin, lihaan tulleeksi. Mikä lihaan tuli?- matoliha
Lihassa voi olla trikiinejä, muslimit eivät syö siksi sianlihaa.
- IlmestyväJeesus
Välillä Jeesus on tullut pilviin ja välillä paahtoleipään. Milloin minnekkin siis. Miksipä siis ei vaikka konnon lihaisaan porsaankyljykseen.
- qåaäzm
Huomaan että asian tiimoilta oleva keskustelu on aika vaisua. Pelätäänkö asian ottamista käsittelyyn? Pelätäänkö joutumista pelastuksen ulkopuolelle, jos asiaa aletaan tutkistella, varsinkin toisella tapaa kuin on opetettu, ja varsinkin jos aletaan ajattelemaan toisin kuin kristikunta yleensä ajattelee. Tuomioitahan on sälytetty surutta sellaisille, ja säilytetään yhä. Onko se Jumalan mielenmukaista jos pelolla ihmisiä hallitaan kuten kirkot ovat katolisen kirkon johdolla kautta historian tehneet. Ei ole. Jos ihminen vapaaehtoisesti haluaa seurata Jeesusta, sehän on aidointa uskoa se, eikä pakolla taottua sellaista. Tämä liittyy tähän helvettioppikin. Pelko ei saisi olla motiivi uskolle, vaan sydämen halu olla pyhä ihminen. Ihmisiä ei saisi pelolla ajaa uskoon, vaan innoittaen heitä siihen. Jokainen saa tehdä vapaasti valintansa, mutta väkisin ei siihen saa ketään pakottaa. Silloin tosiaan usko on aitoa, ja ihminen elää uskonelämää ilolla. Pelko helvettiin joutumisesta ei ole hyvä motiivi tulla uskoon. En tiedä onko ikuinen piinahelvetti edes totta. Asia on mietinnän alla. Sitäkin vastaan on olemassa erittäin hyviä tulkintoja netissä, ja advarithan eivät taida siihen edes uskoa.
- qåaäzm
Taas tullaan siihen, että tähän helvettioppiin, kuten kolminaisuusoppiin on tuotu vaikutteet muinaisista pakanauskonnoista. Tämä pakanavaikutteiden ymppäys kristillisyyteen, saa minut epäilyn valtaan. Ei pahaa saa sekoittaa hyvän kanssa keskenään.
- ttkkl
Keskusteluaiheen kirjoittaja on antikristus, sillä on jäänyt lumatta 1. Johanneksen kirje, jossa mainittu tuo asia:"oka ei tunnusta Jeesusta Kristusta lihaan tulleeksi Jumalan Pojaksi on antikristus!"1.Joh.irje
- qåaäzm
Kuka epäilee että Hän ei olisi Jumalan Poika? Aika harva uskovaksi itseään kutsuva.
- Mikässesiinä
Eri käännöksissä on eri tavalla.
- KoivuniemeltäValittua
1.Korinttolaiskirje:
8:1 Mitä sitten epäjumalille uhrattuun lihaan tulee, niin tiedämme, että meillä kaikilla on tieto. Tieto paisuttaa, mutta rakkaus rakentaa.
1.Johanneksen kirje:
4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
2.Johanneksen kirje:
1:7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=lihaan tul&kirjat=kr - oipoi
Jeesus oli ihminen, vieläpä äpärälapsi. Tämä on sinänsä ihan ok fakta, paitsi tietysti tiukkakipaisten keskuudessa. Maria siis jakoi parastaan jo ennen Joosefia.
Jumalasta taasen ei ole ensimmäistäkään todellista havaintoa. Siitä sen sijan on, että raamattu hupsuttelee - ja uskonnolla huumattu rapsuttelee. - Jobinpostia
Immanuel on miehen etunimi: Vuoden 2009 loppuun mennessä nimi Immanuel oli Suomessa annettu Väistörekisterikeskuksen tietojen mukaan 1 482 miespuoliselle henkilölle. Kyllä meillä "Jumalia" riittää.
- eisaaväärentääSanaa
Olen tätä mieltä asiasta.
Miksi viestiketjun aloittaja et laittanut näkyviin, että raamatun kohdat joihin vetoat ovat 1992 käänöksestä.
Tässä viestin aloituksessa tulee hyvin esiin miksi 1992 käännöstä ei tule lukea ja että se on antikristillinen ja siksi EKSYTTÄVÄ eikä sitä tulisi enää käyttää missään seurakunnassa.
Mielestäni väärin käännetty 1992 käännöksessä.Sana ihmiseksi on lisätty. Sitä ei ole aiemmassa käännöksessä.
2 Johanneksenkirje 1
7 Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ***ihmiseksi***, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.
OIKEA, ALKUPERÄINEN käännös esim. Raamattu KR 33/38 Sanaa ihmiseksi EI ole.
2 Johanneksen kirje 1
7. Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.316266- 394062
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833363- 132984
- 292302
- 122297
- 1621926
- 251822
- 281564
- 1051392