Kai Sadinmaa pidätettiin pappisvirasta puoleksi vuodeksi.

Anonyymi

15

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Riemun päivä lähimmäisenvihalle omistautuneille aitokristityille.

      • Anonyymi

        ..?


      • Anonyymi

        Oikea, johdonmukainen päätös, mutta mitä erityistä iloittavaa siinä on? Surullista katseltavaa Sadinmaan harhaoppisuus ja kirkon tunnustuksen vastainen toiminta on ollut.
        Yhtälailla voisit sanoa asian tuottavan riemua ”maltillisille” ja liberaaleille, jotka tämän päätöksen pääasiassa tekivät. Valtaosan mielestä Sadinmaa on mennyt liian pitkälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea, johdonmukainen päätös, mutta mitä erityistä iloittavaa siinä on? Surullista katseltavaa Sadinmaan harhaoppisuus ja kirkon tunnustuksen vastainen toiminta on ollut.
        Yhtälailla voisit sanoa asian tuottavan riemua ”maltillisille” ja liberaaleille, jotka tämän päätöksen pääasiassa tekivät. Valtaosan mielestä Sadinmaa on mennyt liian pitkälle.

        Aina joku vihattava kohde ,jos ei muuta niin liberaalit ......joka vihaa on jo murhaaja .


    • Anonyymi

      Miksi kirkko ei saa kuntoon rekrytointejaan. Joku aika sitten yksi pappi paljastui Putinin palkolliseksi ja nyt tämä.

    • Anonyymi

      Onhan siellä piispoinakin tyyppejä, jotka opettavat harhaoppia eivätkä ole sitoutuneet kirkon tunnustukseen.

    • Kunpa samalla innolla olisi aikoinaan erotettu papittaria kirkkoon havittelevat liberaalifeministitahot!!!

    • Anonyymi

      "PASTORI Kai Sadinmaa pidätetään pappisvirasta kuuden kuukauden ajaksi, päätti Helsingin hiippakunnan tuomiokapituli keskiviikkona. Päätös astuu voimaan heti.

      Syynä ovat Sadinmaan puheet, kirjoitukset ja saarnat, joissa hän on kieltänyt evankelis-luterilaisen kirkon opetuksen pappisvirasta, esimerkiksi erillisen pappisvihkimyksen tarpeellisuuden. Kapituli katsoi, että erityisen pappeuden ja sen edellyttämän pappisvihkimyksen kieltäminen sekä ehtoollisen viettoa koskevien periaatteiden rikkomiseen kehottaminen on johdonmukaisesti johtanut kirkollisen yhteyden katkeamiseen.

      Kapitulin päätöksen mukaan Sadinmaa määrätään menettämään pappisvirkansa, jos hän ei ole virasta pidättämisen kuluessa pyytänyt eroa tai osoittanut tahtovansa pysyä kirkon tunnustuksessa."

      https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007752511.html

      • Anonyymi

        Ei johdu tuosta vaan siitä että Sadinmaa puolustaa holoiittoja ja on varoituksista jatkanut homo liittojen vihkimistä vaikka se on Raamatun sanan ja Jeesuksen opetuksen vastaista. Ja on siksi oikein että Sadinmaa saa tästä toiminnastaan ankaran rangaistuksen eikä pääse siitä vähällä kuin koira veräjästä kuten kävi 2017. Helsingin Sanomat valehtelee ja vääristelee asioita kuten vihervasemmiston punainen media muutenkin nyt yleensä. Ihminen ei saa mennä naimisiin toisen samaa sukupuolta olevan kanssa, eikä yden miehen tule ottaa useampaa vaimoa kuin yksi kuten Jumala on alusta asti tämän halunnut olevan. Näin on ja on on määrätty Raamatussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei johdu tuosta vaan siitä että Sadinmaa puolustaa holoiittoja ja on varoituksista jatkanut homo liittojen vihkimistä vaikka se on Raamatun sanan ja Jeesuksen opetuksen vastaista. Ja on siksi oikein että Sadinmaa saa tästä toiminnastaan ankaran rangaistuksen eikä pääse siitä vähällä kuin koira veräjästä kuten kävi 2017. Helsingin Sanomat valehtelee ja vääristelee asioita kuten vihervasemmiston punainen media muutenkin nyt yleensä. Ihminen ei saa mennä naimisiin toisen samaa sukupuolta olevan kanssa, eikä yden miehen tule ottaa useampaa vaimoa kuin yksi kuten Jumala on alusta asti tämän halunnut olevan. Näin on ja on on määrätty Raamatussa.

        Ilman papittaria ei homo-ongelmaakaan olisi kirkossa!!!


    • Anonyymi

      Hyvä päätös, käsi joka ruokkii myös kurittaa. Jos on mies ,tekee itse johtopäätökset. Kuitenkin aavistelen että haluaa uhriutua. Aina voi erotettu perustaa UUDEN SIILOANIN.

    • Anonyymi

      Sadinmaata ei erotettu virasta, kun vihki homoja avioliittoon, mutta jos hän kehottaa maallikkoja jakamaan ehtoollista ilman pappia, niin sitten tulee potkut.

      Raamatussa ei ole määrätty, että papin pitää jakaa ehtollinen. Sen saa jokainen kristitty nauttia ihan itse.

      Uuden testamentin kirjoituksissa on homoseksualisuuden harjoittaminen kielletty ankarin sanoin. Kukaan pappi ei saa vihkiä homomopareja.

      Helsingin tuomiokapituli on mielivaltaisia tuomioita antava oikeusistuin.

      • Anonyymi

        Aikoinaan rippikoulussa opetettiin, että tavallinen ihminen voi ja saa yleisen pappeuden nojalla suorittaa ehtoollisen ja hätäkasteen, mutta kyseinen ehtoollinen ei kuitenkaan ole erityisen pappeuden omaavan henkilön suorittaman erityisen ehtoollisen tasoinen ja veroinen eikä sillä ole samaa merkitystä ja avoa. Onko tämä Lutherilta lähtöisin oleva opetus nykyään jotenkin muuttunut?


      • "Raamatussa ei ole määrätty, että papin pitää jakaa ehtollinen. Sen saa jokainen kristitty nauttia ihan itse."

        Juuri näin, Jeesus sanoo viimeisellä ehtollisella opetuslapsilleen, " niin usein, kun te niin teette, tehkää se muistokseni. Luuk. 22.

        17 Ja hän otti maljan, kiitti ja sanoi: "Ottakaa tämä ja jakakaa keskenänne.
        18 Sillä minä sanon teille: tästedes minä en juo viinipuun antia, ennenkuin Jumalan valtakunta tulee."
        19 Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."
        20 Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.

        Tämän jälkeen Jeesus ei puhu papeista mitään, vaan ihan jostain muusta, lue jae 22.

        Kirkko on ominut Jeesuksen muistoaterian itselleen, voit siis turvallisin mielin viettää sitä lähipiirissä ja kiittää Jumalaa, että Hän pitää meistä huolen, kaikkina aikoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikoinaan rippikoulussa opetettiin, että tavallinen ihminen voi ja saa yleisen pappeuden nojalla suorittaa ehtoollisen ja hätäkasteen, mutta kyseinen ehtoollinen ei kuitenkaan ole erityisen pappeuden omaavan henkilön suorittaman erityisen ehtoollisen tasoinen ja veroinen eikä sillä ole samaa merkitystä ja avoa. Onko tämä Lutherilta lähtöisin oleva opetus nykyään jotenkin muuttunut?

        Raamattu ei tee eroa sellaisen ehtollisen välille, jonka on jakanut pappi tai maallikko. Luterilainen kirkko on jatkanut katolisen kirkon omalla perinnäissäännöllä asettamaa papin sakramentaalista valtaa ehtoollisen jakamisessa. Raamatussa sanotaan, että niin usein kun uskovat syövät ruuaksi leipää ja juovat ruokajuomana viiniä, se on ehtollinen Kristuksen sovitustyön muistoksi. Alkuseurakunta söi ehtollisen ateriana kodeissa eikä kirkossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe