Vapaa kuvaus

Puolison mielestä täysi pässi.

Aloituksia

2

Kommenttia

239

1. Jokainen ihminen tarvitsee asunnon. Jos väkiluku kasvaa pakolaisten saapuessa Suomeen, täytyy asuntoja rakentaa lisää. Työllisyyttähän se vain kasvattaa. Ei rakentaja tunne talvirakentajan olosuhteita erilaisena pakolaiselle rakentaessaan.

Viime vuosina suomalaisen rakentajan ei ole muutenkaan tarvinut kärsiä rakennustyömaiden kurjista olosuhteista. Yhä useampi suomalainen rakentaja on voinut jäädä kotiin lämpimään alipalkattujen virolaisten syrjäyttessä heidät.
  2. Avasinpa sopivana hetkenä Suomi24:n rasismi-palstan. Tähän teemaan on itseltä helppo löytää näkemyksiä.

Itse olen suuresta perheestä. Me sisaruksetkin olemme kaikki tottakai erilaisia, mutta suurimmalla osalle meistä on helppoa läheisyyden osoittaminen koskettamalla. Äidilleni asia on ollut aina ehkä helpompaa, mutta isänikin toi usein herkän puolensa esiin "heikkoina hetkinään".

Vaikea sanoa miksi, mutta minulle ei ole koskaan ollut vaivaannuttavaa tavata muista kulttuureista tulevia ihmisiä, joille esimerkiksi halaaminen on aivan normaalia - kotona opitut mallit, tai joku muu syy kenties? Monet hyvistä ystävistäni ovat ehkä varautuneempia ja kertovatkin sen, eikä varautuneisuus vierasta tavatessa ole suinkaan väärin.

Minulla on ystävinä kurdeja, venäläisiä ja pohjoisamerikkalaisia. Suomalaisiin verrattuna heitäkään ei voi asettaa kosketuksen kokemisessa pelkästään eisuomalaisiksi. Lähimpänä suomalaisia ovat mielestäni amerikkalaistet, joille halaaminen on ehkä hieman luontevampaa kuin suomalaisille, mutta määrätyn välimatkan hekin pitävät. Kurdimiehet tulevat tavatessa paljon lähemmäs, mutta naiset pysyttelevät etäämmällä. Venäläisistä miehistä monet halaavat tavatessa. Venäläisten naisten halaamisessa pitää olla varovaisempi, mutta poskisuudelma on selkeä merkki että olemme ystäviä.

Olen kyllä huomannut selkeän muutoksen tervehtimistavoissa myöskin suomalaisessa kulttuurissa. Mistä muutos sitten johtuu, en osaa sanoa. En ole kuitenkaan pahoilla mielin muutoksesta, vaikka entinen - ehkpä hiukan jäykempi tapa - ei haitannut minua.
  3. Ei, en ollut.
  4. Tottakai aloittajan ongelma on enemmänkin itsetunnon puolella kuin ulkonäössä. Sinä kuitenkin liiottelet. Tuo "vika päässä" on erittäin yleinen ja on myös miehillä hyvin tavallinen.

Naisen muotojen kiihottavuus ei riipu miehen henkisen kasvun asteesta. Jotta nainen olisi miehen mielestä seksuaalisesti kiinnostava, täytyy naisen muodoissa määrättyjen kriteerien täyttyä. Vaihteluväli on tottakai suuri; on miehiä jotka tykkäävät pienistä pyllyistä ja sitten on niitä jotka tykkäävät suuremmista. Ja sama naisen rinnoissa. Kuitenkin kun mennään määrättyjen rajojen ulkopuolelle, löytyy jo hyvin vähän kiinnostuneita. Esimerkiksi nainen voi olla muuten hyvinkin kaunis ja muodokas, mutta jos rintoja ei ole ollenkaan, on hyvin vähän miehiä jotka voisivat tällaisesta naisesta kiinnostua seksuaalisesti. Tämä on asia joka voidaan yleistää selkeästi.

Aina on ihmisiä jotka pitävät kiinnostavina (suuren massa mielestä) poikkeavia asioita. Henkinen kasvu ei muuta biologian ohjausta. Tottakai ihmisen makuasiat muuttuvat, mutta kysymys ei ole sinällään kehittymisestä vaan muuttumisesta. Itse nuorempana katsoin vain hoikkia nuoria naisia. Nyt jo miehen ikään ehtineenä pidän muodokkaista aikuisista naisista. Naisen rinnat eivät ole koskaan olleet minulle kovinkaan tärkeä osa naisen kehossa. Minulla on ollut sekä iso- että pienirintaisia naisia, enkä voi asettaa heitä järjestykseen rintojen paremmuuden perusteella. Tärkeintä on että rinnat on. Pyöreä muodokas naisen pylly onkin jo eri asia. Pieni pylly ei kiinnosta ja iso saa halut heräämään.
  5. Oli kyllä mainio vastaus aloittajan kirjoitukseen. Etkä edes takertunut hänen älykkyyteensä.