Vapaa kuvaus

☁☁☁☁🦅⛅🌧️🌧️🌧️🌧️
🌫️individualistinen dualisti💧
🌊🌊🐬🐋🌊🌊🏝️🏝️👨‍🌾🌱

- Olet siellä missä mielesi sijaitsee nyt -
- Fyysinen olemus on kuin pilvi, mutta mieli on kuin kallio -

Muoto
〰️〰️〰️〰️
Olemassaolo
〰️〰️〰️〰️
Aine

Aloituksia

153

Kommenttia

4090

1. Katsoin+Wilman+korkeushypyn.+Mielestäni+suoritus+pitäisi+hylätä,+koska+hän+hidastuksen+perusteella+käytti+seivästä+apuvälineenään.
  2. Googlasin+hieman+Buberia+ja+törmäsin+Tiililään.+Seuraava+ajatuskulku+tuli+mieleeni.+Aadam+ja+Eeva+olivat+ensimmäiset+ihmiset,+joilla+oli+minä,+tarkoittaen+elämyksellistä+tietoisuutta+omasta+itsestä.+He+elivät+keskellä+julmaa+maailmaa,+Paratiisiksi+kutsutussa+turvallisessa+tilassa.+Ympäröivässä+maailmassa+eli+muita+ihmisiä+vaarallisessa+ympäristössä.+Siellä+tapahtui+paljon+julmia+asioita,+mutta+koko+maailmasta+puuttui+kärsimys.+Aadamilla+ja+Eevalla+oli+kyky+kärsiä,+kuten+Jumalallakin,+mutta+he+elivät+turvallisessa+tilassa,+joten+siitä+ei+ollut+heille+huolta.+Heillä+oli+minä+ja+he+kykenivät+olemaan+minä-sinä-suhteessa+toisiinsa+ja+Jumalaan.+Onnettomien+vaiheiden+jälkeen+he+joutuivat+pois+paratiisista+ympäröivään+julmaan+maailmaan+tuoden+mukanaan+kyvyn+kärsiä.+Tämä+kyky+levisi+pikkuhiljaa+ympäri+ihmiskuntaa.+Tämän+mukaan+kaikilla+ihmisillä+ei+olisi+kykyä+elämykselliseen+tietoisuuteen,+joten+väite,+että+elämyksellinen+tietoisuus+on+pelkkä+illuusio+saattaa+pitää+paikkaansa+joidenkin+ihmisten+kohdalla.+Kun+suhtaudumme+toiseen+ihmiseen+on+kuitenkin+hyvä+lähteä+siitä+olettamuksesta,+että+hänellä+on+kyky+elämykselliseen+tietoisuuteen.+Ehkä+minä-se-suhde+sai+alkunsa+Aadamilta+ja+Eevalta+kun+nämä+tiesivät,+että+muilla+ihmisillä+ei+ollut+minää+ja+he+kohtelivat+heitä+pelkkinä+objekteina.+Minä-se-suhde+olisi+vääränlainen+suhde,+kuten+avauksessa+sanottiin,+ja+sitä+voitaisiin+kutsua+synniksi.+Jumala+ei+kuitenkaan+olisi+aina+paikalla,+muttemme+koskaan+voi+tietää+milloin+Hän+on+läsnä+(esim.+kaikkein+pienimmässä).