Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Portsari_Tku
profiilit
Portsari_Tku
Portsari_Tku
Vapaa kuvaus
Safety first.....
Aloituksia
2
Kommenttia
73
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tyydyttävästi+valaistu+tie...?++Se+voi+tarkoittaa+eri+ihmisille+aika+lailla+eritasoista+valaistusta.++Toisaalta,+miten+sen+vaadittavan+valaistuksen+määrän+lainsäätäjä+muutenkaan+määrittelisi?
26.08.2019 09:25
Olen+jostain+lukenut,+että+junan+täysjarrutus+tulee+VR:lle+kalliiksi+kun+teräspyörät+kuluvat+epätasaisiksi.+Se+on+tietysti+pieni+hinta+jos+hätäjarrutuksella+voidaan+estää+kiskoille+pysähtyneeseen+autoon+tai+ihmiseen+törmääminen,+mutta+junan+matkustajan+turhaan+hätäjarru-kahvasta+vetäminen+voi+tulla+kalliiksi+matkustajalle.
18.04.2019 09:29
En+itsekään+ymmärrä+näitä+varustekisoja,+enkä+ole+sitä+koskaan+itse+harrastanut,+koska+siinä+ei+välttämättä+vahvin+nostaja+voita,+mutta+varustenostot+on+kilpailumuotona+ihan+oma+lajinsa.+Kuka+tahansa+voi+mennä+nostamaan+romuja+varustekisoihin+jos+se+niin+yksinkertaista+ja+helppoa+on.+Sitä+paitsi,+ei+formuloissa+tai+rallissakaan+aina+paras+ja+nopein+kuljettaja+voita.+Se+kenellä+on+paras+auto,+voi+olla+nopeampi,+vaikka+tasaväkisillä+autoilla+ei+sitä+olisikaan.+Tulos+on+aina+eri+osatekijöiden+summa.
27.02.2019 10:16
Olen+muutaman+työvuoron+ollut+ravintolassa+jonka+parkkipaikat+ovat+kaltevalla+pihalla+ja+tie+joka+ravintolaan+johtaa+on+mäessä.+Työvuoron+aikana+olen+seurannut+miten+hyvin+tai+huonosti+autot+pääsevät+parkkipaikalta+liikkeelle+ja+miten+ne+nousevat+mäkeä+ylös.+On+sitten+autossa+kitka-tai+nastarenkaat,+niin+samalla+tavalla+ne+sutivat+ja+liukuvat+liukkaalla,+jäisellä+pinnalla.+Suuri+ero+tosin+on+sillä,+miten+autoa+yrittää+liukkalla+saada+liikkeelle.+Kaikki+eivät+ymmärrä,+että+suurella+nopeudella+"tyhjää"+pyörivällä+renkaalla+ei+ole+pitoa+yhtään+eikä+sillä+siis+pääse+liikkeelle.+Tärkeää+on+yrittää+pitää+renkaan+pyörintänopeus+mahdollisimman+pienenä,+eli+sellaisena+että+se+pyörii+muttei+kuitenkaan+"sudi+tyhjää"+juurikaan.+Sillä+on+suurempi+vaikutus+liikkeelle+lähtöön+kuin+sillä,+onko+autossa+nasta-vai+nitkarenkaat.+Yllättävän+moni+taksikuskikaan+ei+osaa+käyttää+kaasua+oikein+kun+auto+ei+tahdo+lähteä+liikkeelle+liukkaudesta+johtuen.+Luulisi+ammattikuljettajan+osaavan+ymmärtävän+ja+osaavan+liukkaalla+liikkeellelähdön+periaatteet.
31.01.2019 11:45
Kyllä+lainsäädännön+perusperiaatteet+menee+niin+ettei+yksittäiselle+kansalaiselle+voida+jättää+tulkinnanvaraa+siihen+miten+tai+missä+lakia+noudattaa+tai+jättää+noudattamatta.+Hätävarjelutilanteet+ovat+tietysti+asia+erikseen.+Lainsäätäjä+ei+voi+jättää+kenellekään+oikeuksia+ensin+määritellä+toimiiko+joku+oikein+vai+väärin,+koska+jo+se+,että+kuka+tahansa+voi+ymmärtää+lait+väärin,+tekee+kansalaisen+"tuomaroinnin"+vähintäänkin+epäluotettavaksi.+Itse+olen+useita+kertoja+ollut+käräjillä+portsarinhommien+takia,+koska+perseilevät+asiakkaat+ovat+agressiivisen+käyttäytymisen+tai+muun+perseilyn+takia+ulosheittämisen+jälkeen+tulkinneet+järjestyksenvalvojan+toimineen+väärin+ja+sen+takia+haluavat+"kostaa"+vääryyden+lakiteitse.+No,+aina+ovat+käräjillä+hävinneet+ja+joutuneet+toteamaan++portsarin+toimineen+oikein,+siis+lakipykälien+mukaan.+Baaritappeluissakaan+ei+ole+sijaa+arpomiselle+sen+suhteen+kenen+ja+missä+tilanteessa+pitää+lakia+noudattaa+vai+saako+"vittumaista"+pokea+lyödä+oluttuopilla+päähän+kun+se+asiakkaan+oikeuskäsityksen+mukaan+toimii+väärin.+Lakien+perusperiaatteet+ovat+samat,+on+sitten+kyseessä+liikenne-tai+muut+lakipykälät.
04.12.2018 20:26
Kyllä+suomalainen+liikennekulttuuri+on+vielä+ihan+ok+kun+sitä+vertaa+venäläiseen.+Suomessakin+on+näitä+kyrpiä+jotka+ovat+ottaneet+itselleen+oikeuden+perseillä+liikenteessä,+ajamalla+omien+sääntöjen+ja+mieltymysten+mukaan.+Oma+eteneminen+on+ainoa+mikä+kiinnostaa+tätä+ihmisryhmää.+Suomessa+ei+liikenneraivo+ainakaan+toistaiseksi+ole+niin+raivoisaa+että+kättä+pidempiin+tai+peräti+tuliaseisiin+olisi+turvauduttu+muiden+opettamisessa.+Venäjällä+se+on+jo+jokseenkin+arkipäivää.+Kyrpäily+liikenteessä+tietty+lisääntyy+Suomessakin+ja+opettajiakin+varmasti+löytyy.
28.11.2018 17:44
Onkohan+tuohon+"sadantuhannen+tollon"+joukkoon+laskettu+myös+ne,+jotka+nyppivät+huonoista+nastarenkaista+nastat+pois,+ja+ajavat+kesällä+renkaat+loppuun+ilman+nastoja?+Jos+ihan+tarkkoja+ollaan,+niin+nastarengas+josta+on+nastat+nypitty+pois,+ei+ole+senkään+jälkeen+mikään+kitkarengas+vaikka+näin+moni+renkaat+jaottelee.+Nastarenkaallisen+talvirenkaan+kuviointi+on+selvästi+erilainen+kuin+jo+alun+alkaen+ilman+nastoja+toimimaan+suunniteltujen+kitkarenkaiden.+Nastarengas+ilman+nastoja+ei+ole+"virallisesti"+kitkarengas.+
+Juu,+ennen+armeijaa,+ensimmäiseen+autoon+piti+rahaa+säästääkseni+tehdä+kesärenkaat+vanhoista+nastarenkaista+juurikin+nyppimällä+niistä+nastat+pois.+Kyllähän+niilläkin+ajeli.
25.11.2018 13:29
>+Vaikka+joku+Turkulainen+poke+kuvittelee+takana+tulevan+pystyvän+vaikuttamaan+edessään+menevän+ajotapoihin,+niin+itse+en+tuohon+pysty+tai+edes+usko.+<
En+ole+missään+näin+väittänyt.
22.11.2018 23:17
Et+ilmeisesti+sisäistänyt+täysin+mitä+tarkoitin+mutta+yritin+kertoa+että+onko+se+jonossa+ajettaessa++järkevää+että+kaikki+muut+yrittävät+sopeutua+perskärpäseen+tekemällä+erinäisiä+toimia+sen+sijaan+että+se+perskärpänen+itse+muuttaisi+tyyliään.++Hanurinhaistelija+löytää+aina+jonossa+seuraavan+perseen.
22.11.2018 13:55
Myös+sarvet+päässä+ajaminen+johtaa+usein+kielteisiin+ilmiöihin+ja+käyttäytymiseen+liikenteessä.+Sitäkään+ei+voi+laissa+kieltää.++:+/
22.11.2018 12:05
Yksi+syy+jonoihin,+nopeuserojen+lisäksi,+on+myös+se,+että+kaikki+eivät+tiedä+autonsa+mittarivirhettä+tai+ota+sitä+huomioon.++Joku+ajaa+hampaat+irvessä+juuri+tarkalleen+mittarin+viisari+suurimman+sallitun+nopeuden+kohdassa,+takaa+tulee+toinen+joka+ajaa+muutama+kilometrin+tunnissa+kovempaa+mittarinopeutta+tietäen+että+todellinen+nopeus+on+suurin+sallittu.+Jos+paljon+on+vastaantulevaa+liikennettä,+takaa+kovempaa+tullut+joutuu+jäämään+hitaamman+taakse,+ainakin+joksikin+aikaa+ja+siitä+se+jono+helposti+muodostuu.+Kumpikin+ajaa+mielestään+niin+lailista+kuin+"okeaa"+nopeutta,+siis+laillista+myös.
22.11.2018 11:26
Joo,+kyllä+siinä+on+järkevät+keinot+vähissä+jos+joku+takaa+tuleva+haluaa+ajaa+liian+pienellä+turvavälillä.+Takasumareita+voi+räpsiä+päälle,+yrittää+nostaa+omaa+nopeutta+tai+laskea+sitä,+mutta+eikai+se+ole+muiden,+jonossa+edellä+ajavien,+tehtävä+yrittää+pitää+turvaväliä+riittävänä+jos+joku+perskärpänen+hanuria+haluaa+haistella.+Ja+jos+tällaisen+perätuupparin+päästää+ohi+se+on+kohta+jonossa+seuraavana+ajavan+käryjä+haistelemassa.
22.11.2018 09:20
Jos+vaaran+aiheuttaja+on+edessä+niin+sen+mahdollisesti+aiheuttamiin+vaaratilanteisiin+pystyy+itse+vaikuttamaan,+tai+ainakin+voi+yrittää+vaikuttaa,+mutta+jos+sellainen+ajaa+takana+perseessä+kiinni,+sen+tekemisiin+ei+juurikaan+pysty+vaikuttamaan.+Takana+ajava+kun+suurimmalta+osin+päättää+esim.+turvavälin+suuruudesta.+Edessä+vaarallisesti+ajavaan+voi+pitää+riittävää+turvaväliä.+Minä+mieluummin+pidän+vaarallisen+kuljettajan+edessäni.
21.11.2018 21:56
"+Lain+mukaanhan+auto+pitäisi+pysäyttää+vähintään+5+metrin+päähän+suojatiestä.+Viivan+voisikin+maalata+Suomessa+viiden+metrin+päähän+suojatiestä.+Käytännössähän+se+on+noin+auton+mitta.+"
Oletko+miettinyt+että+voisikohan+pysähtymisellä+ja+pysäköimisellä+olla+jotain+eroa+ja+vaikutusta+suojatiehen?
16.11.2018 16:06
Turussakin+näkee+todella+härskejä+punavaloja+valitettavan+usein.+Usein+nämä+punaisia+päin+ajavat+jäävät+sitten+seuraavaan+risteykseen+seisoskelemaan+ja+edelliseen+risteykseen+jäänyt+saa+punaisia+päin+ajaneen+kuitenkin+kiinni+joten+punavalojen+ottamisesta+ei+ollut+mitään+hyötyä.++Punaisia+päin+ajamisesta+pitäisi+määrätä+erittän+ankara+sakko.
01.11.2018 11:19
Joka+kesä+Suomessa+järjestetään+huippunopeusajoja+joissa+voi+kokeilla+oman+autonsa+tai+moottoripyöränsä+huippunopeutta.+Ei+sen+takia+tarvitse+Saksaan+ajaa.+Näillä+suljetuilla+alueilla,+useimmiten+lentokentällä,+voi+kokeilla+oman+autonsa+huippuja+ja+todeta+ettei+se+kuljekaan+niin+paljon+kuin+on+uskonut.++Olen+itse+ajanut+gps-laitteen+todistamana+parillakin+eri+moottoripyörällä+suomalaisella+moottoritiellä,+hiljaisena+keäsyönä+yli+300km/h+ja+voin+kertoa+ettei+jo+250km/h+ole+todellakaan+turvallinen+nopeus+jos+motarilla+on+muita+ajoneuvoja.+Sen+vuoksi+että+joku+haluaa+kokeilla+oman+autonsa+suorituskykyä,+ei+todellakaan+kannata+sallia+vapaita+nopeuksia+moottoriteille+vaikka+se+ehkä+kiinnostavalta+tuntuisikin.+Oman+ajoneuvonsa+huippunopeuteen+voi+mennä+pettymään+tosiaan+em.+huippunopeusajoihin.
24.10.2018 22:12
Lue+mitä+yllä+ja+alla+kirjoitin.
23.09.2018 22:46
Vielä+tämä+yksi+lisäys.
+Sinä+kirjoitit:+"No+näytäppä+minulle+jokin+oikeuden+päätös,+jossa+autoilija+on+tuomittu+liian+lähellä+ajamisesta.+Itselleni+ei+ainakaan+tule+yhtään+sellaista+juttua+mieleen. "
Tässä+yrität+väittää+ilmeisesti+ettei+ajoneuvojen+välisiä+etäisyyksiä+valvota.+Jos+ei+tuomioita,+ei+valvontaakaan.
+No,+minä+kommentoin+että+poliisi+valvoi+autojen+etäisyyksiä+eli+turvavälejä+jo+90-luvulla.+Minä+en+edelleenkään+siis+kommentoinut+rampeista+tai+motareista+yhtään+mitään+vaan+sitä+että+autojen+välisiä+etäisyyksiä+on+valvottu+jo+kauan+sitten.+Oli+tuomioita+tai+ei.+Ja+kukaanhan+ei+täällä+netissä+voi+tietää+mitä+maassamme+on+eri+puolella+tuomittu.+Jos+sinä+et+tiedä+rampeissa+ajamisesta+ja+etäisyyyksistä+sakottamisesta+yhtään+tapausta+niin+se+ei+todellakaan+tarkoita+ettei+niistä+olisi+kuitenkin+voitu+sakottaa.+Sinulla+tuskin+on+tietokantaa+koko+Suomen+sakkorangaistusten+määräämisestä.
23.09.2018 22:45
Eli+et+vieläkään+ymmärtänyt+miten+kommenttini+liittyy+ajoneuvojen+välisiin+etäisyyksiin+noin+ylipäätään,+ei+siis+pelkästään+rampeilla+ajamisessa.+
++Nyt+on+sellainen+tilanne+ettei+tätä+keskustelua+kannata+jatkaa.
23.09.2018 22:21
"+No+näytäppä+minulle+jokin+oikeuden+päätös,+jossa+autoilija+on+tuomittu+liian+lähellä+ajamisesta.+"
Jos+et+ymmärrä+edes+sitä+mitä+itse+kirjoitit+niin+on+selvää+ettet+ymmärrä+myöskään+mitä+muut+kirjoittavat.+Lue+kirjoitukseni+vielä+kerran+tai+pari+ja+jos+vieläkään+ei+aukea+niin+pyydä+äitisi+kertomaan+mitä+kommentissani+kerroin.+Jooko?
23.09.2018 22:09
1 / 4