Kuinka yksinkertaisia ihmiset voi olla (liikenne)

Anonyymi

Eikä vain liikenne, toki se sama yksinkertaisuus näkyy muussakin elämässä sitten yleensä.

Esimerkkinä vaan, tuolla juutubessa videoita miten joku jää tasoristeykseen puomien väliin.
Koska siis syystä tai toisesta varmaan ajaa punaisia päin tähän tasoristeykseen, epähuomiossa tai tapojen mukaan, oli miten oli.

Mitä se kertoo ihmisen yksinkertaisuudesta kun tämä kuljettaja tämän jälkeen valitsee kahden vaihtoehdon väliltä eli kuinka toimia kun juna nyt tulee sieltä.
- Auto jää junan eteen on monilla se valinta.
- Ajaa puomin rikki autollaan ja auto ei jää junan eteen.

Tasoristeyksen puomiin ei voi edes hipaista, parempi on siis että koko auto tuhoutuu, jopa junakin massastaakin ja teräksestä huolimatta saattaa kärkiä isojakin vahinkoja. Joka tapauksessa se juna on pois käytöstä pitkään ja matkustajien matka keskeytyy.

11

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen jostain lukenut, että junan täysjarrutus tulee VR:lle kalliiksi kun teräspyörät kuluvat epätasaisiksi. Se on tietysti pieni hinta jos hätäjarrutuksella voidaan estää kiskoille pysähtyneeseen autoon tai ihmiseen törmääminen, mutta junan matkustajan turhaan hätäjarru-kahvasta vetäminen voi tulla kalliiksi matkustajalle.

      • Anonyymi

        Luulisi sitten että tuon takia kannattaisi olla lukkiutumattoman jarrut.
        Saattaa se autoon törmääminen on halvempaa kuin 10 teräspyörän vaihto/sorvaaminen, jos sellainen joudutaan tekemään. Ottaen huomioon että kun veturi on pois tuotannosta niin se on tappiota. Jaa siellä on vaan joku kia tai nissan, yli vaan.. kaikki voittaa :)
        Vähän maalia junan keulaan seuraavassa huollossa, tulospalkkia on tienattu, sanoo vaan etten huomannut mitään edessä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulisi sitten että tuon takia kannattaisi olla lukkiutumattoman jarrut.
        Saattaa se autoon törmääminen on halvempaa kuin 10 teräspyörän vaihto/sorvaaminen, jos sellainen joudutaan tekemään. Ottaen huomioon että kun veturi on pois tuotannosta niin se on tappiota. Jaa siellä on vaan joku kia tai nissan, yli vaan.. kaikki voittaa :)
        Vähän maalia junan keulaan seuraavassa huollossa, tulospalkkia on tienattu, sanoo vaan etten huomannut mitään edessä..

        Miten määrittelet ihmishengen, joka on radalla olevassa autossa junan törmätessä siihen? Onko henki halvempi kuin junan pyörien sorvaaminen ja veturin seisominen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luulisi sitten että tuon takia kannattaisi olla lukkiutumattoman jarrut.
        Saattaa se autoon törmääminen on halvempaa kuin 10 teräspyörän vaihto/sorvaaminen, jos sellainen joudutaan tekemään. Ottaen huomioon että kun veturi on pois tuotannosta niin se on tappiota. Jaa siellä on vaan joku kia tai nissan, yli vaan.. kaikki voittaa :)
        Vähän maalia junan keulaan seuraavassa huollossa, tulospalkkia on tienattu, sanoo vaan etten huomannut mitään edessä..

        Kymmenen? Vaikken asiantuntija olekaan, niin luulenpa että nykyään junassa äkkijarrutuksessa jokainen vaunukin osallistuu jarrutustoimintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten määrittelet ihmishengen, joka on radalla olevassa autossa junan törmätessä siihen? Onko henki halvempi kuin junan pyörien sorvaaminen ja veturin seisominen?

        On se määritelty :) Monet kerrat..
        Ihmisen arvo, viimeksi ranskassa, kirkkoon miljardi, nälkään kuoleville lapsille 0€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se määritelty :) Monet kerrat..
        Ihmisen arvo, viimeksi ranskassa, kirkkoon miljardi, nälkään kuoleville lapsille 0€.

        Mitä ihmettä? Kuoleeko Ranskassa ihmisiä nälkään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä? Kuoleeko Ranskassa ihmisiä nälkään?

        Työnnä se nälkä vaikka prrseeseesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se määritelty :) Monet kerrat..
        Ihmisen arvo, viimeksi ranskassa, kirkkoon miljardi, nälkään kuoleville lapsille 0€.

        Minä en kysynyt Ranskasta mitään vaan: " Miten määrittelet ihmishengen, joka on radalla olevassa autossa junan törmätessä siihen? Onko henki halvempi kuin junan pyörien sorvaaminen ja veturin seisominen? "


    • Anonyymi

      Hämmentävä tilanne. Uusi tilanne. Uhkaava tilanne. Ei nähdä vaaraa. Ei ymmärretä. Ei toimita. Ei ajatella.
      Ratkaisumallit opitut ja oppimattomat. Jos ei koe olevansa suuressa vaarassa. Yrittää korjata pienet vauriot ja vaarat.

      Eli mitä heeelskuttia nojen ihmisten päässä liikkuu? Syystä tai toisesta pienen vaurion ehkäisy. Niinkuin eivät olisi nukkuneet kuukausiin tai ajatus muun mielevaurion takia on hukassa.
      Suojeluvaisto on liian matalalle tasolle säädetty.

    • Anonyymi

      Tänään tuossa päivällä kotia ajelessa, tulen tunnelista ulos ja näen heti että siellä seuraavassa asuinalueelta tulevalta tieltä on aikomassa tulla auto. Tämä auto odottaa, miettii että tulenko minä... koko ajan lähestyn ja sitten se vaan päättää että eteen vaan. Jos en kaasua nostamalla 45km/h nopeudesta olisi hidastanut vauhtia ainakin 10km/h verran niin perään olisi tätä eteen ajajaa kolahtanut. Huoh no en jaksanut ottaa stressiä taas, moisesta.. pari kääntymistä myöhemmin liikennevalot edessä ja eikös tänä eteen ajellut vaan ajelee päin punaisiakin vielä :)

      En odota kyllä liikenteessä minkään tason älynlahjoja keneltäkään, ehkäse juuri suojeleekin siltä että ei joudu kolariin eikä vaaratilanteisiin. Muiden yksinkertaisuuteen on aika helppoa varautua yleensä ainakin. "tiedän että tuo ilmeisesti aikoo kääntyä, koska auto jo mutkittelee siihen malliin" tuon jälkeen voi vaan hymyillä sitä että kääntymisen jälkeen kas kummaa se vilkkukin löytyi :)
      Niin arkea tälläinen, yksi esimerkki vaan..

      • Anonyymi

        Niinpä. Silti yli 90 % autoilijousta pitää itseään hyvänä kuljettajana. Jokainen on täysin varma siitä, että JUURI HÄN IHAN OIKEASTI on sellainen. Muiden luulot eivät pidä välttämättä paikkaansa. On se kummaa miten väärin menee kun itse saa määritellä omat ajotaitonsa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista

      Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden
      Maailman menoa
      149
      4493
    2. Sanna Marin pitäisi palauttaa pääministeriksi

      Oikeisto "voitti" vaalit valehtelemalla äänistäjille päin naamaa, joten heidät tulisi tuomita menettämään vaalitulos ja
      Maailman menoa
      74
      3452
    3. Kokoomus kannatti aiemmin rahoitusmarkkinaveroa - kanta nyt muuttunut

      Kokoomuksen linjanmuutos rahoitusmarkkinaveron suhteen on herättänyt kysymyksiä. Vielä aiemmin puolue antoi ymmärtää kan
      Maailman menoa
      1
      2453
    4. Ei me olla sielunkumppaneita

      jos sellaisia edes on. En tiedä miksi niin kovasti pidin sinusta, varmaan olisi paljonkin hyviä syitä, mutta ehkä olit v
      Ikävä
      34
      2341
    5. KÄVELYTREFFIT ?

      Mikä on tuo konsepti. Ei kävely ole mitkään treffit. Se on hengailua, ilman mitään panostamista toiseen, go with the flo
      Ikävä
      236
      1707
    6. Hevosmies kylän kunnioitettu herra

      Hei, eikö olis aika pistää "nuoriso" kuriin? Tiedämme miten teidän "yhteisö" toimii sekä kylän vanhin herra, olet poruka
      Hyrynsalmi
      26
      1346
    7. Mies pelkää mahdollista raskautta

      Millaisia ajatuksia seuraava herättää teissä? Olemme tunteneet miehen kanssa vuosikausia, seurustelleetkin jo pitkään j
      Sinkut
      235
      1283
    8. Kiikkustuoli

      Sunnuntai aamun hiljaisuutta ja rauhaisaa oloa. Aloitan taas uuden alustan, jospa edellisessä asiat tulee pohdittu ja sa
      80 plus
      172
      1220
    9. Ihana M nainen

      Ihana M nainen. Nainen kuin unelma.
      Ikävä
      69
      1146
    10. Meidän välillä on jotain erityistä

      ..ja ei mikään helpoin tehtävä olla erillään..❤️‍🔥
      Ikävä
      63
      897
    Aihe