Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Heprean+Adon+sanaa,+eli+Herraa,+käytetään+ihmisistä,+kuninkaista,+herroista+ja+enkeleistä,+ei+yksistään+Jumalasta.+Joten+Uuden+testamentin+puolella+kreikan+Kyrios+ei+yksiselitteisesti+tarkoitta+Jumalaa,+toisin+kuin+aloittaja+väittää.
https://biblehub.com/hebrew/113.htm
28.03.2021 13:09
"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa."+(Mt.+5:17-19)
Kuka+täällä+on+opettanut,+että+lakia+noudattamalla+pelastuu?+Mutta+Jeesuksen+selvien+sanojen+mukaan+meidän+on+noudatettava+lain+pienimpiäkin+käskyjä.
28.03.2021 13:01
Mua+ei+kiinnosta+helluntailaisten+pelastava+oikeaoppinen+uskovien+aikuiskaste+sitten+pätkääkään.
28.03.2021 12:01
"Joka+kuukausi+uudenkuun+päivänä+ja+joka+viikko+sapattina+tulee+kaikki+liha+kumartaen+rukoilemaan+minua,+sanoo+Herra."+(Jes.+66:23)
Selitä+miten+sapatti+on+vain+juutalaisille,+kun+tässä+Jesaja+profetoi,+että+aikojen+lopussa+kaikki+liha+tulee+kumartamaan+Herraa+sapattina?
28.03.2021 12:00
Mitä+mä+tunnen+luterilaisia,+lähinnä+viidesläisiä,+niin+kyllä,+he+suorastaan+palvovat+Lutheria.+Tää+on+toki+vaan+mun+kokemus.
28.03.2021 10:57
"Katso,+päivät+tulevat,+sanoo+Herra,+jolloin+minä+teen+Israelin+heimon+ja+Juudan+heimon+kanssa+uuden+liiton;+en+sellaista+liittoa+kuin+se,+jonka+minä+tein+heidän+isäinsä+kanssa+silloin,+kun+minä+tartuin+heidän+käteensä+ja+vein+heidät+pois+Egyptin+maasta,+ja+jonka+liittoni+he+ovat+rikkoneet,+vaikka+minä+olin+ottanut+heidät+omikseni,+sanoo+Herra.+Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+Toorani+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.+Silloin+ei+enää+toinen+opeta+toistansa+eikä+veli+veljeänsä+sanoen:+'Tuntekaa+Herra'.+Sillä+he+kaikki+tuntevat+minut,+pienimmästä+suurimpaan,+sanoo+Herra;+sillä+minä+annan+anteeksi+heidän+rikoksensa+enkä+enää+muista+heidän+syntejänsä."+(Jer.+31:31-34)
Jeremian+mukaan+uudessa+liitossa+Toora+on+edelleen+voimassa,+kirjoitettuna+meidän+sydämiimme,+joten+Mooseksen+laki+on+voimassa+uudessa+liitossa.
Mitä+tulee+sapattiin,+jo+luomisviikolla+Jumala+itse+siunasi+ja+pyhitti+sapatinpäivän,+ennen+kuin+maailmassa+oli+ainuttakaan+juutalaista.+Kymmenessä+käskyssä+meidän+käsketään+pyhittää+sapatinpäivä,+onko+kymmenen+käskyä+vain+juutalaisille?+Jesaja+66:23+sanoo,+että+lopun+aikoina+kaikki+liha+tulee+kumartamaan+Jehovaa+sapatinpäivänä.+Jeesus+itse+sanoo,+että+sapatti+on+ihmistä+varten.
Täten+sapatti+on+voimassa+edelleen+uudessa+liitossa+ja+koskee+kaikki+ihmisiä,+niin+juutalaisia+kuin+pakanoita.
28.03.2021 10:56
"Laki+oli+voimassa+siihen+asti,+kun+lupaus+Kristuksesta+täyttyisi."
Jeesuksen+mukaan+laki+on+voimassa+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat.+(Mt.+5:17-19)
28.03.2021 10:43
Kerrotko+missä+kohtaa+mä+oon+koskaan+kannattanut+kenenkään+tappamista?
28.03.2021 10:42
Tää+oli+vastauksena+niillä,+jotka+palvovat+nuorta+Martti+Lutheria,+mutta+jättävät+hänen+myöhemmät+juutalaisvastaiset+kirjoitukset+huomiotta.+Lue+koko+ketju,+äläkä+irrota+mun+lauseita+irti+kontekstista.+Mä+en+ole+koskaan+palvonut,+enkä+palvo+Hitleriä,+kuten+en+Lutheriakaan.
28.03.2021 10:41
Väännetään+sitten+rautalangasta.+Monet+täällä+sanovat,+että+arvostavat+Lutherin+nuoruusvuosien+kirjoituksia,+mutta+että+Lutherin+vanhoilla+päivillään+kirjoittamat+kirjoitukset+juutalaisista+voi+jättää+omaan+arvoonsa.+Se+on+aivan+yhtä+fiksua,+kuin+että+palvoisi+suurena+sankarina+nuorta+Aadolf+Hitleriä,+jolla+oli+paljon+hyviä+ja+kauniita+ajatuksia.+Selkisikö+nyt?
28.03.2021 10:37
Itse+en+ole+koskaan+tykännyt+Joseph+Shulamista,+mutta+tää+on+vaan+yhden+ns.+messiaanisen+mielipide.
28.03.2021 10:35
Kysyn+tätä+siksi,+että+kaikkialla+luterilaisessa+maailmassa+Martti+Lutheria+ylistetään+ja+korotetaan,+suorastaan+palvotaan,+huolimatta+siitä,+että+hän+kirjoituksissaa+kehoitti+tappamaan+juutalaisia.+Siksi+kysyn.
28.03.2021 10:34
Onneksi+me+ei+asuta+napapiirin+pohjoispuolella+ja+aurinko+on+laskenut,+joten+Shabbat+shalom+kaikille+teille+pakanoille,+vietitte+sitten+sapattia+tai+ette.
"Niin+tulivat+valmiiksi+taivas+ja+maa+kaikkine+joukkoinensa.+Ja+Jumala+päätti+seitsemäntenä+päivänä+työnsä,+jonka+hän+oli+tehnyt,+ja+lepäsi+seitsemäntenä+päivänä+kaikesta+työstänsä,+jonka+hän+oli+tehnyt.+Ja+Jumala+siunasi+seitsemännen+päivän+ja+pyhitti+sen,+koska+hän+sinä+päivänä+lepäsi+kaikesta+luomistyöstänsä,+jonka+hän+oli+tehnyt."+(1.+Moos.+2:1-3)
"Muista+pyhittää+sapatinpäivä.+Kuusi+päivää+tee+työtä+ja+toimita+kaikki+askareesi;+mutta+seitsemäs+päivä+on+Herran,+sinun+Jumalasi,+sapatti;+silloin+älä+mitään+askaretta+toimita,+älä+sinä+älköönkä+sinun+poikasi+tai+tyttäresi,+sinun+palvelijasi+tai+palvelijattaresi+tai+juhtasi+älköönkä+muukalaisesi,+joka+sinun+porteissasi+on.+Sillä+kuutena+päivänä+Herra+teki+taivaan+ja+maan+ja+meren+ja+kaikki,+mitä+niissä+on,+mutta+seitsemäntenä+päivänä+hän+lepäsi;+sentähden+Herra+siunasi+sapatinpäivän+ja+pyhitti+sen.+(2.+Moos.+20:8-11)
"Jos+sinä+pidätät+jalkasi+sapattia+rikkomasta,+niin+ettet+toimita+omia+asioitasi+minun+pyhäpäivänäni,+vaan+kutsut+sapatin+ilopäiväksi,+Herran+pyhäpäivän+kunnioitettavaksi+ja+kunnioitat+sitä,+niin+ettet+toimita+omia+toimiasi,+et+aja+omia+asioitasi+etkä+puhu+joutavia,+silloin+on+ilosi+oleva+Herrassa,+ja+minä+kuljetan+sinut+maan+kukkuloitten+ylitse,+ja+minä+annan+sinun+nauttia+isäsi+Jaakobin+perintöosaa.+Sillä+Herran+suu+on+puhunut."+(Jes.+58:13-14)
26.03.2021 19:08
"tämä+oli+nimittäin+opettanut+pakanain+keskuudessa+luopumista+Mooseksen+lain+käskyistä..."
Mitä+jos+lukisit+sen+Raamattusi?+Raamattu+sanoo,+että+näissä+syytöksissä+ei+ollut+mitään+perää,+vaan+Paavalikin+noudatti+lakia:
"Ota+ne+luoksesi+ja+puhdista+itsesi+heidän+kanssansa+ja+maksa+kulut+heidän+puolestaan,+että+he+saisivat+leikkauttaa+tukkansa;+siitä+kaikki+huomaavat,+ettei+ole+mitään+perää+siinä,+mitä+heille+on+kerrottu+sinusta,+vaan+että+sinäkin+vaellat+lain+mukaan+ja+noudatat+sitä."+(Apt.+21:24)
26.03.2021 18:11
"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa."+(Mt.+5:17-19)
Ei+ihan+kuulosta+siltä,+että+Jeesus+antoi+vain+yhden+käskyn.
26.03.2021 18:09
Sapatti+alkaa+täällä+Hausjärvellä+kello+18:51.+Nyt+sapattina+alkaa+Pesach+ja+happamattoman+leivän+juhla,+talo+on+siivottu+leivänmurusista+ja+nyt+sapattina+todellakaan+mulla+ei+ole+aikaa+kirjoitella+tänne,+koska+on+muuta+häppeninkiä+seurakunnassa.
26.03.2021 18:03
Kerrotko+missä+kohtaa+mä+oon+opettanut+sanaakaan+pelastumisesta+opin+kautta?+Tää+oppi+pelastaa+oppi+kuuluu+luterilaisille+ja+helluntailaisille,+koska+usko+pelastaa,+pitää+tarkkaan+määritellä+mitä+on+oikea+usko,+kuten+Athanasiuksen+uskontunnustuksessa.+Mä+en+oo+missään+kohtaa+koskaan+opettanut,+että+oikeaoppinen+usko+pelastaa.
26.03.2021 10:10
Selitä+miten+mä+voin+olla+nimimerkki+unitaari,+ottaen+huomioon,+että+unitaarin+mukaan+toora+on+paha,+julma,+hirmuinen+ja+epäoikeudenmukainen,+kun+se+mun+mukaan+on+pyhä,+vanhurskas,+hyvä,+täydellinen+ja+ikuinen?
26.03.2021 10:08
Kerrotko+missä+kohtaa+mä+oon+opettanut,+että+pelastumme+lakia+noudattamalla?+Sinäkö+kuvittelet+tulevasi+pyhäksi+ja+autuaaksi+lakia+tahallaan+rikkomalla?
26.03.2021 10:07
Raamattu+sanoo,+että+Paavali+kohtasi+Jeesuksen.+Joten+tämä+on+Jumalan+sanaa.
Ja+sulla+ilmeisesti+on+kokemus+tosi+Jumalasta?
25.03.2021 17:54
17 / 845