Vapaa kuvaus

http://kristitty.net

Aloituksia

129

Kommenttia

16899

1. "Katso,+päivät+tulevat,+sanoo+Herra,+jolloin+minä+teen+Israelin+heimon+ja+Juudan+heimon+kanssa+uuden+liiton;+en+sellaista+liittoa+kuin+se,+jonka+minä+tein+heidän+isäinsä+kanssa+silloin,+kun+minä+tartuin+heidän+käteensä+ja+vein+heidät+pois+Egyptin+maasta,+ja+jonka+liittoni+he+ovat+rikkoneet,+vaikka+minä+olin+ottanut+heidät+omikseni,+sanoo+Herra.+Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+Toorani+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.+Silloin+ei+enää+toinen+opeta+toistansa+eikä+veli+veljeänsä+sanoen:+'Tuntekaa+Herra'.+Sillä+he+kaikki+tuntevat+minut,+pienimmästä+suurimpaan,+sanoo+Herra;+sillä+minä+annan+anteeksi+heidän+rikoksensa+enkä+enää+muista+heidän+syntejänsä."+(Jer.+31:31-34)Jeremian+mukaan+uudessa+liitossa+Toora+on+edelleen+voimassa,+kirjoitettuna+meidän+sydämiimme,+joten+Mooseksen+laki+on+voimassa+uudessa+liitossa.Mitä+tulee+sapattiin,+jo+luomisviikolla+Jumala+itse+siunasi+ja+pyhitti+sapatinpäivän,+ennen+kuin+maailmassa+oli+ainuttakaan+juutalaista.+Kymmenessä+käskyssä+meidän+käsketään+pyhittää+sapatinpäivä,+onko+kymmenen+käskyä+vain+juutalaisille?+Jesaja+66:23+sanoo,+että+lopun+aikoina+kaikki+liha+tulee+kumartamaan+Jehovaa+sapatinpäivänä.+Jeesus+itse+sanoo,+että+sapatti+on+ihmistä+varten.Täten+sapatti+on+voimassa+edelleen+uudessa+liitossa+ja+koskee+kaikki+ihmisiä,+niin+juutalaisia+kuin+pakanoita.
  2. Onneksi+me+ei+asuta+napapiirin+pohjoispuolella+ja+aurinko+on+laskenut,+joten+Shabbat+shalom+kaikille+teille+pakanoille,+vietitte+sitten+sapattia+tai+ette."Niin+tulivat+valmiiksi+taivas+ja+maa+kaikkine+joukkoinensa.+Ja+Jumala+päätti+seitsemäntenä+päivänä+työnsä,+jonka+hän+oli+tehnyt,+ja+lepäsi+seitsemäntenä+päivänä+kaikesta+työstänsä,+jonka+hän+oli+tehnyt.+Ja+Jumala+siunasi+seitsemännen+päivän+ja+pyhitti+sen,+koska+hän+sinä+päivänä+lepäsi+kaikesta+luomistyöstänsä,+jonka+hän+oli+tehnyt."+(1.+Moos.+2:1-3)"Muista+pyhittää+sapatinpäivä.+Kuusi+päivää+tee+työtä+ja+toimita+kaikki+askareesi;+mutta+seitsemäs+päivä+on+Herran,+sinun+Jumalasi,+sapatti;+silloin+älä+mitään+askaretta+toimita,+älä+sinä+älköönkä+sinun+poikasi+tai+tyttäresi,+sinun+palvelijasi+tai+palvelijattaresi+tai+juhtasi+älköönkä+muukalaisesi,+joka+sinun+porteissasi+on.+Sillä+kuutena+päivänä+Herra+teki+taivaan+ja+maan+ja+meren+ja+kaikki,+mitä+niissä+on,+mutta+seitsemäntenä+päivänä+hän+lepäsi;+sentähden+Herra+siunasi+sapatinpäivän+ja+pyhitti+sen.+(2.+Moos.+20:8-11)"Jos+sinä+pidätät+jalkasi+sapattia+rikkomasta,+niin+ettet+toimita+omia+asioitasi+minun+pyhäpäivänäni,+vaan+kutsut+sapatin+ilopäiväksi,+Herran+pyhäpäivän+kunnioitettavaksi+ja+kunnioitat+sitä,+niin+ettet+toimita+omia+toimiasi,+et+aja+omia+asioitasi+etkä+puhu+joutavia,+silloin+on+ilosi+oleva+Herrassa,+ja+minä+kuljetan+sinut+maan+kukkuloitten+ylitse,+ja+minä+annan+sinun+nauttia+isäsi+Jaakobin+perintöosaa.+Sillä+Herran+suu+on+puhunut."+(Jes.+58:13-14)
  3. Raamattu+sanoo,+että+Paavali+kohtasi+Jeesuksen.+Joten+tämä+on+Jumalan+sanaa.Ja+sulla+ilmeisesti+on+kokemus+tosi+Jumalasta?