Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kerro+mulle+kiitos,+mitkä+kirjoitukset+unitaarien+mukaan+ovat+Jumalan+sanaa+ja+mitkä+eivät+ole?+Eli+siis+Johanneksen+evankeliumi+on+katolisen+kirkon+muokkaama,+Toora+tietenkään+ei+tappokäskyineen+ole+Jumalan+sanaa+-+mitä+jää+käteen+unitaarien+Raamatusta?
21.03.2021 11:18
Selitä+miten+Jumala+voi+kuolla?
21.03.2021 11:16
Aivan,+eli+siis+olemme+samaa+mieltä,+kuolemaan+saa+tuomita+ainoastaan+lainvoimainen+Sanhedrin.
21.03.2021 11:15
Miten+joku+voi+olla+100%+ihminen+ja+100%+Jumala?
21.03.2021 11:13
Toorassa+sanotaan,+että+ulosteet+tulee+peittää+ja+tarpeet+tehdä+leirin+ulkopuolelle.+Nykyään+kun+meillä+on+vesivessat,+niin+ulosteet+huuhdotaan+käymälästä+"leirin+ulkopuolelle",+jotta+kukaan+ei+saastuisi+ulosteista.+Joten+vesivessa+on+mun+uskossa+täysin+OK.+Itse+tosin+asun+maalla+ja+mulla+on+kompostoiva+WC,+josta+jätteen+Tooran+käskyn+mukaan+haudataan+maahan+joka+kevät.
21.03.2021 11:12
Kerro+enemään+pliis.+Sanotaanko+Raamatussa,+että+sinun+on+allekirjoitettava+nämä+uskontunnustukset,+jotta+pelastut?+Millä+ihmeen+keinolla+olet+päättänyt,+että+juuri+nämä+uskontunnustukset+on+allekirjoitettava,+jotta+sinua+voidaan+kutsua+kristityksi?+Sen+mä+ymmärrään,+että+halutaan+pitää+kiinni+varhaisista+uskontunnustuksista+300-luvulta,+mutta+miten+ihmeessä+Augsburgin+tunnustus+1500-luvulta+muka+kuuluisi+samaan+kategoriaan?
21.03.2021 11:10
Ehkä+olen+sitten+areiolainen,+uskon,+että+Jeesus+on+koko+luomakunnan+esikoinen,+ensimmäinen+luotu+olento,+joka+sikisi+Marian+kohdussa+ihmiseksi,+joka+ei+ole+itse+Jumala.+Jos+se+tekee+musta+areiolaisen,+niin+olkoon+niin.
21.03.2021 11:04
Koska+lakia+ei+tule+soveltaa+kirjaimellisesti+ja+sokeasti+lain+pykälää+tuojottaen,+siksi.
21.03.2021 11:03
Minulla+ei+ole+mitään+tekemistä+näiden+niin+sanottujen+unitaarien+kanssa+ja+heidän+typerän+bloginsa+kanssa,+jumalanvaltakuntablog.wordpress.com.+He+opettavat+rankasti+Mooseksen+lakia+vastaan+ja+ovat+luopuneet+totuudesta.+Voit+pitää+minua+areiolaisena,+se+on+mulle+täysin+OK.+Uskon,+että+Jeesus+on+luotu+olento,+ei+itse+Luoja,+ja+näkymättömän+Jumalan+kuva+(Kol.+1:15).+Uskon,+että+hän+on+ollut+olemassa+luomakunnan+esikoisena+luomisesta+alkaen.+Uskoon+siis+Jeesuksen+pre-eksistenssiin,+toisin+kuin+nämä+ns.+unitaarit.+Mutta+siitä+huolimatta,+Jeesus+on+ihminen,+ei+itse+Jumala.+Seitsemännen+päivän+todistajat+syntyi+täyttämään+sen+aukon+kristillisessä+kentässä,+joka+on+jäänyt+kristityiltä+ja+ns.+messiaanisilta.+Meillä+ei+ole+mitään+tiukaa+hiararkkiaa+ja+vaikutamme+laajasti+eri+seurakunnissa.+Minä+en+ole+tämän+lahkon+opettaja+enkä+johtaja+-+koko+homma+lähti+vitsistä+yhdistää+Jehovan+todistajien+ja+seitsemännen+päivän+adventistien+oppi+-+seitsemännen+päivän+todistajat.+Mutta+jokainen+voi+lukea+manifestimme+ja+päättää+itse,+haluaako+seurata+meidän+oppia+vai+ei.
21.03.2021 11:02
Uskon,+että+Jeesus+on+Jumalan+Poika,+joka+syntyi+ihmiseksi.+Hän+on+näkymättömän+Jumalan+kuva+ja+koko+luomakunnan+esikoinen+(Kol.+1:15),+täten+luotu+olento.+Joten+voit+pitää+mua+areiolaisena.+En+kuitenkaan+ole+jehovan+todistaja,+sillä+en+ole+pasifisti,+vaan+reservin+vänrikki+ja+militaristi,+en+usko+verensiirtojen+olevan+väärin+ja+uskon,+että+helvetti+on+todellinen.
Ihmisillä+on+kova+hinku+lokeroida+toisia+ja+asettaa+ihmisiä+tiettyihin+kategorioihin.+Onhan+se+turhauttavaa,+jos+keskustelussa+ei+tiedä,+onko+toinen+muslimi,+Jehovan+todistaja,+luterilainen,+katolilainen+vai+helluntailinen,+jotta+voisi+hyökätä+tätä+vastaan.+Siksi+olen+perustanut+seitsemännen+päivän+todistajien+lahkon,+jolla+on+tarkkaan+määrättä+oppi+-+voit+nyt+rauhassa+lukea+manifestimme+ja+sitten+hyökätä+meitä+vastaan+niin+kuin+parhaaksi+näet.
21.03.2021 10:56
Jeesus+on+Herra,+juutalaisten+kuningas,+Israelin+Messias,+ihminen,+Jumalan+Poika,+Voideltu,+syntiemme+sovittaja+ja+Vapahtaja.+Mutta+missä+kohtaa+sanotaan,+että+hän+on+itse+Jumala?
21.03.2021 10:50
Kerrotko+kiitos,+missä+kohtaa+sanotaan+ihmisen,+Messiaan,+olevan+itse+Jumala?+Niin+ei+sanota+yhdessäkään+jakeessa,+jonka+tänne+laitoit.
21.03.2021 10:49
Olen+seitsemännen+päivän+todistaja.+Meidän+manifestimme+löytyy+täältä:+http://kristitty.net/blog/seitsemannen-paivan-todistajat/
21.03.2021 10:46
Itse+kirjoittelen+tälle+foorumille+mielelläni,+koska+helluntailaiset+toisin+kuin+luterilaiset+lukevat+Raamattua+hartaasti.+Katso+luterilaisten+foorumia+-+pelkkää+Päivi+Räsäsen+dissaamista+ja+liberaalifeministiteologiaa+koko+palsta+täynnä.+Täällä+vaikutta+Kristuksen+henki,+ihmiset+ovat+paljon+ystävällisempiä+ja+tutkivat+tarkasti+kirjoituksista,+onko+asia+niin.
Nyt+kysyn+uudestaan,+missä+kohtaa+Raamattua+profeetat+kertovat+Jumalasta,+joka+syntyy+ihmiseksi?+Aamos.+3:7+sanoo,+että+Jumala+ei+tee+mitään+ilmoittamatta+salaisuuttaa+palvelijoilleen+profeetoille.+Jumalako+syntyi+ihmiseksi,+mutta+profeetat+eivät+tienneet+siitä+sanaakaan?
21.03.2021 10:45
Toorassa+on+täysin+selvät+ohjeet+kuolemanrangaistuksen+toimittamiseksi,+pitää+olla+laillinen+Sanhedrin,+joka+voi+langettaa+tuomion,+vähintään+kaksi+tai+kolme+todistajaa,+tapaus+tulee+tutkia+tarkkaan+ja+vasta+sitten+syyllinen+voidaan+tuomita+kuolemaan.+Kuten+sanoin,+mä+en+ole+pyöveli+enkä+tuomari,+joten+mun+tehtäviin+ei+kuulu+kivittää+ketään.
"Kuolemaan+voi+tuomita+vain+kahden+tai+kolmen+todistajan+todistuksen+nojalla.+Yhden+todistajan+todistuksen+perusteella+ketään+ei+saa+surmata.+Todistajien+käsi+kohotkoon+ensimmäisenä+surmaamaan+tuomittua,+sitten+koko+kansan+käsi.+Poistakaa+paha+keskuudestanne."+(5.+Mooseksen+kirja+17:6-7+FINRK)
"Ja+nämä+kaupungit+olkoot+teillä+turvapaikkoina+verenkostajalta,+niin+ettei+tappajan+tarvitse+kuolla,+ennenkuin+hän+on+ollut+seurakunnan+tuomittavana."+(4.+Moos.+35:12)
"Älkää+ottako+oikeutta+omiin+käsiinne,+rakkaat+ystävät,+vaan+antakaa+Jumalan+osoittaa+vihansa.+Onhan+kirjoitettu:+"Minun+on+tuomio,+minä+maksan+tekojen+mukaan"+--+näin+sanoo+Herra."+(Room+12:9)
"Kysykää+neuvoa+leeviläispapeilta+ja+siltä+tuomarilta,+joka+kullakin+hetkellä+on+virassa;+he+ilmoittavat+teille+asian+ratkaisun."+(5+Moos+17:9)
"eikä+häntä+saa+surmata,+ellei+häntä+ole+julkisesti+tutkittu+ja+tuomittu."+(4+Moos+35:12)
"Tuomarien+on+tutkittava+asia+tarkoin,"+(5+Moos+19:18)
"Yhden+ihmisen+antama+todistajanlausunto+ei+riitä+todistamaan+ketään+syylliseksi,+koskipa+syytös+millaista+rikosta+tai+syntiä+tahansa.+Asia+on+vahvistettava+kahden+tai+kolmen+todistajan+sanalla."+(5+Moos+19:15)
"Mutta+jos+teet+väärin,+pelkää!+Esivalta+ei+kanna+miekkaa+turhaan.+Se+on+Jumalan+palvelija+ja+panee+täytäntöön+väärintekijälle+kuuluvan+rangaistuksen."+(Room+13:4)
Vaikka+he+tuntevat+Jumalan+vanhurskaan+säädöksen,+että+ne,+jotka+sellaista+tekevät,+ovat+ansainneet+kuoleman,+he+eivät+ainoastaan+itse+tee+niin+vaan+myös+osoittavat+hyväksymisensä+niille,+jotka+tekevät+samoin.
Roomalaisille+1:32+FINRK
"Joka+hylkää+Mooseksen+lain,+sen+on+armotta+kuoltava+kahden+tai+kolmen+todistajan+sanan+nojalla."+(Hepr.+10:28)
21.03.2021 10:41
Mutta+sitten+itse+Jumala+antoi+elämänsä+meidän+puolesta+ristillä+-+miten+Jumala+voi+kuolla?
21.03.2021 10:37
Mutta+sitten+taas+kristittyjen+hillitön+laittomuus,+pyhitetään+sunnuntai+sapatin+sijaan,+syödään+saastaista+ja+vietetään+joulua+ja+juhannusta,+se+on+sun+mielestä+jumalallista+elämää?
21.03.2021 10:35
Eivät+ole+osanneet+vastata?+Mitä+Jeesus+tässä+sanoo?+Hän+sanoo,+että+sapatti+on+ihmistä+varten.+Hän+ei+sano,+että+sapatti+on+juutalaista+varten,+eikä+hän+sano,+että+sapatti+oli+ihmistä+varten,+vaan+että+sapatti+on+ihmistä+varten.+Hän+sanoo+olevansa+sapatin+Herra+-+julistaako+hän+olevansa+vanhentuneen+instituution+Herra?
21.03.2021 10:34
Lue+kirkkoisiä,+he+kertovat,+että+palvomme+Jeesusta+auringonpäivänä,+eli+sunnuntaina.+Sunnuntai+oli+Rooman+imperiumissa+auringonpäivä.+Minä+en+palvo+sapattia.+Lepään+sapattina+käskyn+mukaan.+Kerrotko+kiitos,+missä+kohtaa+Raamattua+meidän+käsketään+pyhittää+sunnuntai?+Missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan,+että+sunnuntai+on+pyhä?+Miksi+yksikään+profeetoista+ei+osaa+sanoa+sanaakaan+sunnuntaista?+Miksi+Jeesus+itse+ei+puhu+sunnuntaista?+Jo+luomisviikolla+Jumala+itse+pyhitti+ja+siunasi+sapatin,+ja+se+minkä+Jumala+siunaa+on+siunattu+ikuisesti.
21.03.2021 10:32
Kerrotko+missä+kohtaa+Johannes+kertoo+tämän+Sanan+olevan+Jeesus?
21.03.2021 10:30
23 / 845