Vapaa kuvaus

http://kristitty.net

Aloituksia

129

Kommenttia

16899

1. Toorassa+on+täysin+selvät+ohjeet+kuolemanrangaistuksen+toimittamiseksi,+pitää+olla+laillinen+Sanhedrin,+joka+voi+langettaa+tuomion,+vähintään+kaksi+tai+kolme+todistajaa,+tapaus+tulee+tutkia+tarkkaan+ja+vasta+sitten+syyllinen+voidaan+tuomita+kuolemaan.+Kuten+sanoin,+mä+en+ole+pyöveli+enkä+tuomari,+joten+mun+tehtäviin+ei+kuulu+kivittää+ketään."Kuolemaan+voi+tuomita+vain+kahden+tai+kolmen+todistajan+todistuksen+nojalla.+Yhden+todistajan+todistuksen+perusteella+ketään+ei+saa+surmata.+Todistajien+käsi+kohotkoon+ensimmäisenä+surmaamaan+tuomittua,+sitten+koko+kansan+käsi.+Poistakaa+paha+keskuudestanne."+(5.+Mooseksen+kirja+17:6‭-‬7+FINRK)"Ja+nämä+kaupungit+olkoot+teillä+turvapaikkoina+verenkostajalta,+niin+ettei+tappajan+tarvitse+kuolla,+ennenkuin+hän+on+ollut+seurakunnan+tuomittavana."+(4.+Moos.+35:12)"Älkää+ottako+oikeutta+omiin+käsiinne,+rakkaat+ystävät,+vaan+antakaa+Jumalan+osoittaa+vihansa.+Onhan+kirjoitettu:+"Minun+on+tuomio,+minä+maksan+tekojen+mukaan"+--+näin+sanoo+Herra."+(Room+12:9)"Kysykää+neuvoa+leeviläispapeilta+ja+siltä+tuomarilta,+joka+kullakin+hetkellä+on+virassa;+he+ilmoittavat+teille+asian+ratkaisun."+(5+Moos+17:9)"eikä+häntä+saa+surmata,+ellei+häntä+ole+julkisesti+tutkittu+ja+tuomittu."+(4+Moos+35:12)"Tuomarien+on+tutkittava+asia+tarkoin,"+(5+Moos+19:18)"Yhden+ihmisen+antama+todistajanlausunto+ei+riitä+todistamaan+ketään+syylliseksi,+koskipa+syytös+millaista+rikosta+tai+syntiä+tahansa.+Asia+on+vahvistettava+kahden+tai+kolmen+todistajan+sanalla."+(5+Moos+19:15)"Mutta+jos+teet+väärin,+pelkää!+Esivalta+ei+kanna+miekkaa+turhaan.+Se+on+Jumalan+palvelija+ja+panee+täytäntöön+väärintekijälle+kuuluvan+rangaistuksen."+(Room+13:4)Vaikka+he+tuntevat+Jumalan+vanhurskaan+säädöksen,+että+ne,+jotka+sellaista+tekevät,+ovat+ansainneet+kuoleman,+he+eivät+ainoastaan+itse+tee+niin+vaan+myös+osoittavat+hyväksymisensä+niille,+jotka+tekevät+samoin.Roomalaisille+1:32+FINRK"Joka+hylkää+Mooseksen+lain,+sen+on+armotta+kuoltava+kahden+tai+kolmen+todistajan+sanan+nojalla."+(Hepr.+10:28)
  2. Kerrotko+missä+kohtaa+Johannes+kertoo+tämän+Sanan+olevan+Jeesus?