Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Näytä+mulle+se+kohta+Raamatusta,+Uudesta+tai+Vanhasta+testamentista,+jossa+sanotaan,+että+uudessa+liitossa+sydämeemme+kirjoitetaan+jokin+toinen+laki?+Luku+ja+jae+kiitos.
Miksi+pilkkaat+Jumalan+sanaa?+Jeremia+sanoo,+että+uudessa+liitossa+Mooseksen+laki+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme,+uudessa+liitossa+täten+Mooseksen+laki+on+edelleen+voimassa.+Näytä+nyt+vain+se+kohta,+jossa+sanotaan,+että+uudessa+liitossa+on+voimassa+jokin+toinen+laki.+Luku+ja+jae+kiitos.
07.06.2021 11:14
Miksi+Jeremia+käyttää+heprean+sanaa+Torah,+eli+siis+sanoo,+että+uudessa+liitossa+Mooseksen+laki+on+kirjoitettu+meidän+sydämiimme?+Missä+kohtaa+Raamattua+yksikään+profeetoista+osaa+kertoa+sanaakaan+mistään+uudesta+laista,+joka+kumoaa+ja+korvaa+Mooseksen+lain?
Paavali+kirjoittaa,+että+Mooseksen+laki+on+pyhä,+vanhurskas+ja+hyvä+(Room.+7:12),+psalmissa+19+sanotaan,+että+Mooseksen+laki+on+täydellinen+ja+suuressa+psalmissa+119+sanotaan+monta+kertaa,+että+Mooseksen+laki+on+ikuinen.
Joten+se+siitä+synnin+ja+kuoleman+laista.
07.06.2021 11:12
Myönnät,+että+Heprealaiskirjeen+kirjoittaja+ja+Jeremia+kumpikaan+eivät+valehtele,+täten+Mooseksen+laki+kaikkine+säädöksineen+on+edelleen+voimassa+uudessa+liitossa+ja+velvoittaa+meitä.+Hienoa,+että+myönnät+tämän+asian.
07.06.2021 11:10
Amen.+Jeesus+ei+täyttänyt+lakia+meidän+puolestamme,+jotta+me+saisimme+häpäistä+sapatin+ja+syödä+saastaista.+Ei+liity+pelastukseen+mitenkään,+edelleen+on+totta,+että+me+pelastumme+yksin+armosta,+yksin+Jeesuksen+veren+kautta.
Joten+mitä+jos+näyttäisit+sen+kohdan,+jossa+minä+mukamas+olen+sanonut,+että+Jeesus+ei+sovita+kenenkään+syntejä?+Miksi+musta+levitellään+valheita?
07.06.2021 11:09
Jos+sun+sydämeen+on+kirjoitettu+uuden+liiton+laki,+miksi+juutalainen+Jeremia+käyttää+juutalaiselle+yleisölle+puhuessaan+heprean+sanaa+Torah,+Toora,+eli+Mooseksen+laki?+Jos+uudessa+liitossa+jokin+uusi+laki+kirjoitetaan+sydämiimme,+miksi+yksikään+profeetoista+Vanhassa+testamentissa+ei+tiennyt+sanaakaan+mistää+tulevasta+laista?
07.06.2021 11:07
Nyt+kyllä+erehdyt+ja+pahasti.+Juutalaisilla+Rooman+vallan+alla+ei+ollut+lupa+tappaa+ketään.+Tämä+käy+selvästi+ilmi+tästä:
"Niin+Pilatus+sanoi+heille:+"Ottakaa+te+hänet+ja+tuomitkaa+hänet+lakinne+mukaan".+Juutalaiset+sanoivat+hänelle:+"Meidän+ei+ole+lupa+ketään+tappaa""+(Joh.+18:31)
Joten+vieraan+vallan+alla+ei+ollut+lupa+teloittaa+ketään,+muita+valtuuksia+sanhedrinillä+toki+oli,+mutta+ei+lupaa+teloittaa.
Et+ole+vastannut+vieläkään,+valehteleeko+Heprealaiskirjeen+kirjoittaja+ja+Jeremia?
Ja+voitko+näyttää+yhdenkin+kohdan+Uudesta+testamentista,+jossa+alkuseurakunta+söi+saastaista+ja+pyhitti+sapatin+sijaan+sunnuntain?
07.06.2021 11:06
Et+vastannut+siihen,+että+valehteleeko+Heprealaiskirjeen+kirjoittaja+ja+Jeremia?
Montako+juutalaista+tunnet?+Oletko+itse+havainnut+heillä+olevan+peitteen?
Huomaatko,+että+sinulla+itselläsi+on+peite+silmillä,+Heprealaiskirjeen+kirjoittaja+vahvistaa,+että+Toora+on+edelleen+voimassa+uudessa+liitossa,+Jeremian+mukaan+uudessa+liitossa+Toora+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme,+mutta+sinä+et+tätä+näe,+etkä+halua+nähdä,+koska+sinulla+on+peitse+sydämen+päällä?+Sanooko+Paavali,+että+juutalaisilla+on+ikuisesti+peite+silmillä?+Onko+mahdollista,+että+myös+kristityillä+on+peite+sydämen+päällä?
Tää+on+vaan+mun+oma+kokemus,+mutta+juutalaisilla+ei+ole+mitään+peitettä+enää,+mutta+kristityillä+on+peite+ja+paksu+onkin.
07.06.2021 10:10
Olen+ulkona+kaikesta,+mitä+uudestisyntyneen+kristityn+elämään+kuuluu,+koska+pyhitän+sunnuntain+sijaan+sapatin+enkä+mässäile+saastaisilla+ruuilla,+kuten+kristityn+kuuluu?
07.06.2021 10:07
Miksi+levität+valheita+lähimmäisestä?+Näytäthän+nyt+vihdoin+sen+kohdan,+missä+olen+sanonut,+että+Jeesus+ei+sovita+kenenkään+syntjä?+Kuten+olen+täällä+sanonut+monta+kertaa,+Jeesus+sovittaa+jokaisen+synnit,+joka+katuu+ja+kääntyy+hänen+puoleensa,+mutta+hän+ei+automaattisesti+sovita+koko+maailman+syntejä+ja+päästä+kaikkia+taivaaseen.
Kol.+1:15+sanoo,+että+Jeesus+on+luotu.+Valehteleeko+Paavali?
Ja+Jehovan+todistajat+ovat+hellareiden+kanssa+samaa+mieltä+siitä,+että+Toora+on+kumottu+ja+nyt+saa+uudessa+liitossa+Jeesuksen+veren+tähden+tappaa,+varastaa+ja+tehdä+huorin,+koska+Toora+on+kumottu.+Joten+teillä+hellareilla+on+enemmän+yhteistä+Jehovan+todistajien+kanssa+kuin+minulla.
07.06.2021 10:05
Johan+mä+sanoin,+että+Rooman+vallan+alla+uskovilla+ei+ollut+mitään+lupaa+ottaa+lakia+omiin+käsiinsä+ja+surmata+ketään+Tooran+rikkojaa.+Miksi+ei+mene+perille?
Eli+siis+valehteleeko+Jeremia?+Valehteleeko+Heprealaiskirjeen+kirjoittaja?
Näytä+sinä+puolestasi+Uuden+testamentin+kirjoituksista,+missä+kohtaa+yhdenkään+apostolin+kerrotaan+koskaan+syöneen+mitään+saastaista+ja+pyhittäneen+sapatin+sijaan+sunnuntain?+Luku+ja+jae+kiitos.
07.06.2021 09:56
"Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+TOORANI+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani."+(Jer.+31:33)
Pilkkaat+Jumalan+sanaa.+Jeremia+sanoo,+että+uudessa+liitossa+Toora+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme,+joten+valehteleeko+Jeremia?
Kerro+missä+kohtaa+olen+kirjoittanut,+että+Jeesus+ei+sovita+kenenkään+syntejä?+Miksi+levität+minusta+anonyymi+pelkuri+valheita?
Jeesus+voi+sovittaa+meidän+syntimme,+koska+hän+oli+synnitön+ihminen,+virheetön+Jumalan+Karitsa.+Hänen+ei+tarvinnut+olla+itse+Jumala+sovittaakseen+meidän+syntimme.+Hän+oli+synnitön+ja+täten+kelpasi+uhriksi.
07.06.2021 09:52
Miten+tämä+peite+ilmenee?+Montako+juutalaista+tunnet+ja+oletko+havainnut+heillä+olevan+peitteen?+Vastaatko+näihin+kiitos.
Ja+vastaatko+kiitos+siihen,+että+Jeremian+mukaan+uudessa+liitossa+Toora+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme+(Jer.+31:33)+ja+Heprealaiskirjeen+kirjoittaja+vahvistaa,+että+uudessa+liitossa+Toora+on+edelleen+voimassa+(Hepr.+10:28).
07.06.2021 09:49
Kuulepas.
"Joka+hylkää+Mooseksen+lain,+sen+on+armotta+kuoltava+kahden+tai+kolmen+todistajan+sanan+nojalla."+(Hepr.+10:28)
Tässä+on+Uuden+testamentin+selvä+opetus,+että+Toora,+Mooseksen+laki,+on+edelleen+voimassa+uudessa+liitossa.+Valehteleeko+Heprealaiskirjeen+kirjoittaja?
Kuten+lainasin+Jeremiaa,+uudessa+liitossa+Toora,+eli+Mooseksen+laki,+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme.+Valehteleeko+Jeremia?
Rooman+vallan+alla+diasporassa+juutalaisilla+ei+ollut+lupaa+kivittää+ketään,+niinhän+fariseukset+vastasivat+keisarille,+että+meidän+ei+ole+lupa+tappaa+ketään.+Siksi+ketään+ei+voinut+teloittaa+Tooran+käskyn+mukaan.+Toorassa+on+selvät+periaatteet,+että+kuolemaan+saa+tuomita+ainoastaan+lainvoimaisen+tuomioistuimen+päätöksen+nojalla,+ja+tuomarien+on+tutkittava+asia+tarkoin.+Eli+siis+verekseltään+kenelläkään+ei+ole+lupa+tappaa+ketään.+Ja+vieraan+vallan+alla+on+noudatettava+maallista+lakia+ja+järjestystä.
07.06.2021 09:30
Olin+väärässä.+Mun+kommentti,+jossa+kirjoitin,+että+Allah+ei+ole+suuri+ja+Muhammed+on+väärä+profeetta+ei+poistettukaan+vielä.+Ehkä+ylläpito+on+päiväunilla.+Aiemmasta+kokemuksestani+voin+sanoa,+että+tämänsuuntaiset+viestit+poistetaan+aika+äkkiä.
Kenties+Talmudin+tekstit+on+tulkittu+vihapuheeksi.+Myös+Lutherin+tekstit+juutalaisista+ovat+varmuudella+vihapuhetta,+mutta+milloin+kynnys+ylittyy+on+epäselvää.+Tässä+maassa+kukaan+ei+tiedä,+mitä+saa+ja+mitä+ei+saa+sanoa.+Ketä+saa+siteerata+ja+saako+vihapuhetta+siteerata+kritiikkiä+varten?
07.06.2021 09:21
Kirjoitit+"Moosesta+luettaessa+tuo+peite+on+heidän+sydämensä+päällä+pysyy+pois+ottamatta."
Eli+siis+kannattaako+lukea+Moosesta?+Oletko+leikannut+Mooseksen+kirjat+Raamatustasi+irti,+jotta+ei+tule+sydämen+päälle+peitettä?
Montako+juutalaista+tunnet+ja+oletko+itse+havainnut,+että+heillä+on+peite+sydämen+päällä?
07.06.2021 09:18
"Katso,+päivät+tulevat,+sanoo+Herra,+jolloin+minä+teen+Israelin+heimon+ja+Juudan+heimon+kanssa+uuden+liiton;+en+sellaista+liittoa+kuin+se,+jonka+minä+tein+heidän+isäinsä+kanssa+silloin,+kun+minä+tartuin+heidän+käteensä+ja+vein+heidät+pois+Egyptin+maasta,+ja+jonka+liittoni+he+ovat+rikkoneet,+vaikka+minä+olin+ottanut+heidät+omikseni,+sanoo+Herra.+Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+Toorani+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.+Silloin+ei+enää+toinen+opeta+toistansa+eikä+veli+veljeänsä+sanoen:+'Tuntekaa+Herra'.+Sillä+he+kaikki+tuntevat+minut,+pienimmästä+suurimpaan,+sanoo+Herra;+sillä+minä+annan+anteeksi+heidän+rikoksensa+enkä+enää+muista+heidän+syntejänsä."+(Jer.+31:31-34)
Tässä+sanotaan,+että+uusi+liitto+solmitaan+Israelin+heimo+ja+Juudan+heimon+kanssa.+Joten+miten+sinä+pakana+hellari+kuvittelet+olevasi+uudessa+liitossa?+Tässä+sanotaan,+että+uudessa+liitossa+Toora+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme,+joten+miten+ihmeessä+te+kuvittelette,+että+uudessa+liitossa+saa+pyhittää+minkä+päivän+haluaa+ja+syödä+saastaista?
07.06.2021 09:14
Laitatko+suoran+linkin+kommenttiini,+jossa+väitän,+että+Jeesus+ei+sovita+toisten+syntejä,+niin+minulla+on+mahdollisuus+selittää+mitä+tarkoitin,+sillä+itse+en+muista+näin+kirjoittaneeni.
Kol.+1:15+sanoo+suoraan,+että+Jeesus+on+luotu,+ei+itse+Luoja.
Se+että+uskon+Jumalan+olevan+yksi+(5.+Moos.+6:4)+ei+tee+musta+Jehovan+todistajaa.+Mutta+kolminaisuudesta+ja+Jeesuksesta+Jehovan+todistajat+ovat+täysin+oikeassa.
07.06.2021 09:11
Eli+siis+Vanhaa+testamenttia+ei+kristityn+kannata+lukea+ollenkaan,+ettei+tule+peitettä+silmille,+vai+mitä+tarkoitat?
Tunnen+muutaman+juutalaisen,+enkä+ole+heillä+havainnut+mitään+peitettä.+Sitten+tunnen+lukuisia+kristittyjä,+joilla+on+peite+silmillä+Uutta+testamenttia+luettaessa,+ja+paksu+peite+onkin.+Voin+todistaa+omasta+elämästäni+luterilaisena,+että+mulla+oli+peite+silmillä.+Se+poistui+kun+eräs+juutalainen+vähän+raotti+verhoa+ja+Raamatun+valo+alkoi+paistaa+kirkkaana.
07.06.2021 08:59
Niin,+me+pelastumme+yksin+armosta,+mutta+armo+ei+ole+halpaa+armoa,+kukaan+ei+pääse+Jumalan+tuomiota+pakoon,+eikä+armo+anna+meille+mitään+lupaa+tehdä+syntiä+ja+rikkoa+Jumalan+lakia.
Teille+hellareille+armo+tarkoittaa+lupaa+syödä+saastaista+ja+pyhittää+mikä+päivä+huvittaa.
07.06.2021 08:55
Kokeile+kirjoittaa+tällä+palstalla,+että+Allah+ei+ole+suuri+ja+Muhammed+on+väärä+profeetta.+Poistetaan+aika+äkkiä.
07.06.2021 08:52
4 / 845