UUSI LIITTO JEESUKSEN VERESSÄ

Anonyymi

Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.”
Luuk 22:20

70

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni."
      1 Kor 11:25

      • Anonyymi

        Ei muistella pahalla.
        Tuplaehtoollinen ilman öylättiä kiitos!


      • Anonyymi

        Aamen!


      • Anonyymi

        Uusi liitto. Muistetaan se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi liitto. Muistetaan se.

        Jep


      • Pahoin pelkään, että tämä nasarealainen hierofantti ei mennyt mitään vastaavaa sanomaan.


      • Anonyymi

        Kiitos Jeesus!


    • Anonyymi

      Kippis !!!

      • Anonyymi

        helluntailaisuudessa otetaan ehtoollinen pelkästään muistoksi.

        myös tämä sisältyy: "Uusi Liitto minun veressäni"

        unohdetaan, että Jeesus on todellisesti läsnä ehtoollisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuudessa otetaan ehtoollinen pelkästään muistoksi.

        myös tämä sisältyy: "Uusi Liitto minun veressäni"

        unohdetaan, että Jeesus on todellisesti läsnä ehtoollisessa.

        Vai niin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuudessa otetaan ehtoollinen pelkästään muistoksi.

        myös tämä sisältyy: "Uusi Liitto minun veressäni"

        unohdetaan, että Jeesus on todellisesti läsnä ehtoollisessa.

        >> helluntailaisuudessa otetaan ehtoollinen pelkästään muistoksi. myös tämä sisältyy: "Uusi Liitto minun veressäni" unohdetaan, että Jeesus on todellisesti läsnä ehtoollisessa. <<

        Miksi esiinnyt helluntailaisuuden tai edes raamatun asiantuntijana, vaikka et helluntaiseurakunnassa käy, etkä näytä ottaneen selkoa asioista sen enempää helluntailaisuudesta kuin raamatustakaan.

        Helluntailaisuudessa ei unohdeta Jeesuksen läsnäoloa ehtoollisessa. Mutta ei myöskään uskota viinin muuttumista vereksi tai leivän muuttumista lihaksi.

        Jeesus itse käski ehtoollista nauttia hänen muistokseen.

        Ehtoollinenhan asetettiin ja nautittiin ensimmäisen kerran silloin, kun hän itse vielä oli elossa. Se asetettiin hänen pian koittavan ristintyönsä muistoksi, jota ei siis siinä vaiheessa vielä edes ollut tapahtunut. Joten on mahdotonta, että leipä ja viini muuttuisivat hänen lihakseen ja verekseen ehtoollisessa. Ei, vaan ne symboloivat hänen ruumistaan ja vereään ja sitä ristintyötä, millä synnit saadaan anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuudessa otetaan ehtoollinen pelkästään muistoksi.

        myös tämä sisältyy: "Uusi Liitto minun veressäni"

        unohdetaan, että Jeesus on todellisesti läsnä ehtoollisessa.

        Väärä käsitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> helluntailaisuudessa otetaan ehtoollinen pelkästään muistoksi. myös tämä sisältyy: "Uusi Liitto minun veressäni" unohdetaan, että Jeesus on todellisesti läsnä ehtoollisessa. <<

        Miksi esiinnyt helluntailaisuuden tai edes raamatun asiantuntijana, vaikka et helluntaiseurakunnassa käy, etkä näytä ottaneen selkoa asioista sen enempää helluntailaisuudesta kuin raamatustakaan.

        Helluntailaisuudessa ei unohdeta Jeesuksen läsnäoloa ehtoollisessa. Mutta ei myöskään uskota viinin muuttumista vereksi tai leivän muuttumista lihaksi.

        Jeesus itse käski ehtoollista nauttia hänen muistokseen.

        Ehtoollinenhan asetettiin ja nautittiin ensimmäisen kerran silloin, kun hän itse vielä oli elossa. Se asetettiin hänen pian koittavan ristintyönsä muistoksi, jota ei siis siinä vaiheessa vielä edes ollut tapahtunut. Joten on mahdotonta, että leipä ja viini muuttuisivat hänen lihakseen ja verekseen ehtoollisessa. Ei, vaan ne symboloivat hänen ruumistaan ja vereään ja sitä ristintyötä, millä synnit saadaan anteeksi.

        Aamen kiitos Jeesus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> helluntailaisuudessa otetaan ehtoollinen pelkästään muistoksi. myös tämä sisältyy: "Uusi Liitto minun veressäni" unohdetaan, että Jeesus on todellisesti läsnä ehtoollisessa. <<

        Miksi esiinnyt helluntailaisuuden tai edes raamatun asiantuntijana, vaikka et helluntaiseurakunnassa käy, etkä näytä ottaneen selkoa asioista sen enempää helluntailaisuudesta kuin raamatustakaan.

        Helluntailaisuudessa ei unohdeta Jeesuksen läsnäoloa ehtoollisessa. Mutta ei myöskään uskota viinin muuttumista vereksi tai leivän muuttumista lihaksi.

        Jeesus itse käski ehtoollista nauttia hänen muistokseen.

        Ehtoollinenhan asetettiin ja nautittiin ensimmäisen kerran silloin, kun hän itse vielä oli elossa. Se asetettiin hänen pian koittavan ristintyönsä muistoksi, jota ei siis siinä vaiheessa vielä edes ollut tapahtunut. Joten on mahdotonta, että leipä ja viini muuttuisivat hänen lihakseen ja verekseen ehtoollisessa. Ei, vaan ne symboloivat hänen ruumistaan ja vereään ja sitä ristintyötä, millä synnit saadaan anteeksi.

        symboloivat.
        ja

        Jeesus ELÄÄ tänään.


      • Anonyymi

        Jeesus aloitti lähetystyön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamen kiitos Jeesus!

        Juuri niin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärä käsitys.

        Jep


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärä käsitys.

        Jep


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai niin...

        Saatanan synagogaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> helluntailaisuudessa otetaan ehtoollinen pelkästään muistoksi. myös tämä sisältyy: "Uusi Liitto minun veressäni" unohdetaan, että Jeesus on todellisesti läsnä ehtoollisessa. <<

        Miksi esiinnyt helluntailaisuuden tai edes raamatun asiantuntijana, vaikka et helluntaiseurakunnassa käy, etkä näytä ottaneen selkoa asioista sen enempää helluntailaisuudesta kuin raamatustakaan.

        Helluntailaisuudessa ei unohdeta Jeesuksen läsnäoloa ehtoollisessa. Mutta ei myöskään uskota viinin muuttumista vereksi tai leivän muuttumista lihaksi.

        Jeesus itse käski ehtoollista nauttia hänen muistokseen.

        Ehtoollinenhan asetettiin ja nautittiin ensimmäisen kerran silloin, kun hän itse vielä oli elossa. Se asetettiin hänen pian koittavan ristintyönsä muistoksi, jota ei siis siinä vaiheessa vielä edes ollut tapahtunut. Joten on mahdotonta, että leipä ja viini muuttuisivat hänen lihakseen ja verekseen ehtoollisessa. Ei, vaan ne symboloivat hänen ruumistaan ja vereään ja sitä ristintyötä, millä synnit saadaan anteeksi.

        Monesti nämä ”asiantuntijat” istuvat katsomoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamen kiitos Jeesus!

        Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;


    • Anonyymi

      Loimaan liitto riittää minulle.
      Ei tarvitse vuodattaa verta turhanpäiten.

      • Anonyymi

        Sillä et pitkälle pötki.


    • Anonyymi

      Matt.20:28 niinkuin ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi MONEN EDESTÄ. Matt.26:28 sillä tämä minun vereni, liiton veri, joka MONEN EDESTÄ vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi. Mark.10:45 Sillä ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antaman henkensä lunnaiksi MONEN EDESTÄ. Mark.14:24 Ja hän sanoi heille: Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan MONEN EDESTÄ. 1Tim.2:6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,

    • Anonyymi

      Gal.2:7-9 vaan päinvastoin, kun näkivät, että minulle oli uskottu evankeliumin julistus ympärileikkaamattomille, samoin kuin Pietarille sen julistaminen ymmpärileikatuille - sillä hän, joka antoi Pietarille voimaa hänen apostolintoimeensa ympäleikkattujen keskuudessa. antoi minullekin siihen voimaa pakanain keskuudessa - ja kun olivat tulleet tuntemaan sen armon, mikä oli minulle annettu, niin Jaakob ja Keefas ja Johannes, joita pidettiin pylväinä, antoivat minulle ja Barnabaalle yhteisen työn merkiksi kättä, mennäksemme, me pakanain keskuuteen ja he ympärileikattujen.

    • Anonyymi

      1Tim.2:6 Biblia (1776) Joka itsensä kaikkien edestä lunastuksen hinnaksi on antanut, että senkaltaista piti ajallansa saarnattavan. 2Kor.5:14-15

      • Anonyymi

        Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle."


    • Anonyymi

      Uusi liitto korvasi vanhan ja kumosi sen.

      Voit elää vain yhdessä liitossa kerrallaan: kummassa elät?

      Toraistit elävät vanhassa liitossa, joten Kristus ei heitä lainkaan hyödytä.

      Jumalan lapset elävät uudessa liitossa ja he saavat kaikki Kristuksen ansiot hyötynä edukseen (lahjavanhurskaus ja ikuinen elämä).

      Toraistit tuomitaan Mooseksen lain mukaan viimeisellä tuomiolla: tekojensa mukaan.

      Jumalan lasten nimet ovat Karitsan elämän kirjassa, eikä heitä tuomita kadotukseen yhdessä vanhassa liitossa elävien toraistien kanssa.

      Se kummassa liitossa sinä elät, on pelastuskysymys. :)

      • Anonyymi

        En tietenkään kummassakaan. Miksi pitäisi liittoutua väkivaltaisen narsistin kanssa alun perin.


      • Anonyymi

        Tää saa täydet kiitokset ja pisteet . Uudessa liitossa ei ole tuomioita .


    • Anonyymi

      Room.14:10 Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen. 2Kor.5:10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestyvän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi se mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa. Ps.62:13

      • Anonyymi

        Jeesus Kristus on vapauttanut meidät kristityt synnin ja kuoleman laista .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus Kristus on vapauttanut meidät kristityt synnin ja kuoleman laista .

        ”Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.”

        Aamen!


    • "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton; en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra. Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen Toorani heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä." (Jer. 31:31-34)

      Tässä sanotaan, että uusi liitto solmitaan Israelin heimo ja Juudan heimon kanssa. Joten miten sinä pakana hellari kuvittelet olevasi uudessa liitossa? Tässä sanotaan, että uudessa liitossa Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme, joten miten ihmeessä te kuvittelette, että uudessa liitossa saa pyhittää minkä päivän haluaa ja syödä saastaista?

      • Anonyymi

        Kuulepas.

        Raamatun ilmoituksessa ei ole mitään mainintaa, että Uuden Liiton seurakunnaissa, siis Jeesuksessa Kristuksessa pyhitettyjen, Jeesuksen pyhien, seurakunnissa olisi kivitetty kuoliaaksi haureuden harjoittamisesta kiinni jäänneitä.

        Ei edes Paavali vaatinut Korintin seurakunnassa ilmeistä haureuden harjoittamista vastaan rangaistusta Tooran mukaan.

        1 Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa.
        ( 1Kor 5)

        Tooran mukaan heidät olisi pitänyt tuomita ja suorittaa lain edellyttämä "pahan poistaminen keskuudestansa" kivittämällä kuoliaaksi.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulepas.

        Raamatun ilmoituksessa ei ole mitään mainintaa, että Uuden Liiton seurakunnaissa, siis Jeesuksessa Kristuksessa pyhitettyjen, Jeesuksen pyhien, seurakunnissa olisi kivitetty kuoliaaksi haureuden harjoittamisesta kiinni jäänneitä.

        Ei edes Paavali vaatinut Korintin seurakunnassa ilmeistä haureuden harjoittamista vastaan rangaistusta Tooran mukaan.

        1 Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa.
        ( 1Kor 5)

        Tooran mukaan heidät olisi pitänyt tuomita ja suorittaa lain edellyttämä "pahan poistaminen keskuudestansa" kivittämällä kuoliaaksi.

        Usko Toivonen

        Kuulepas.

        "Joka hylkää Mooseksen lain, sen on armotta kuoltava kahden tai kolmen todistajan sanan nojalla." (Hepr. 10:28)

        Tässä on Uuden testamentin selvä opetus, että Toora, Mooseksen laki, on edelleen voimassa uudessa liitossa. Valehteleeko Heprealaiskirjeen kirjoittaja?

        Kuten lainasin Jeremiaa, uudessa liitossa Toora, eli Mooseksen laki, kirjoitetaan meidän sydämiimme. Valehteleeko Jeremia?

        Rooman vallan alla diasporassa juutalaisilla ei ollut lupaa kivittää ketään, niinhän fariseukset vastasivat keisarille, että meidän ei ole lupa tappaa ketään. Siksi ketään ei voinut teloittaa Tooran käskyn mukaan. Toorassa on selvät periaatteet, että kuolemaan saa tuomita ainoastaan lainvoimaisen tuomioistuimen päätöksen nojalla, ja tuomarien on tutkittava asia tarkoin. Eli siis verekseltään kenelläkään ei ole lupa tappaa ketään. Ja vieraan vallan alla on noudatettava maallista lakia ja järjestystä.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kuulepas.

        "Joka hylkää Mooseksen lain, sen on armotta kuoltava kahden tai kolmen todistajan sanan nojalla." (Hepr. 10:28)

        Tässä on Uuden testamentin selvä opetus, että Toora, Mooseksen laki, on edelleen voimassa uudessa liitossa. Valehteleeko Heprealaiskirjeen kirjoittaja?

        Kuten lainasin Jeremiaa, uudessa liitossa Toora, eli Mooseksen laki, kirjoitetaan meidän sydämiimme. Valehteleeko Jeremia?

        Rooman vallan alla diasporassa juutalaisilla ei ollut lupaa kivittää ketään, niinhän fariseukset vastasivat keisarille, että meidän ei ole lupa tappaa ketään. Siksi ketään ei voinut teloittaa Tooran käskyn mukaan. Toorassa on selvät periaatteet, että kuolemaan saa tuomita ainoastaan lainvoimaisen tuomioistuimen päätöksen nojalla, ja tuomarien on tutkittava asia tarkoin. Eli siis verekseltään kenelläkään ei ole lupa tappaa ketään. Ja vieraan vallan alla on noudatettava maallista lakia ja järjestystä.

        Kristitty.net, kun sinun sydämessä on toora, niin kerroppa ulkomuistista 615 käskyä.

        Kyllä te messiaaniset kivititte Stefanuksenkin ilman virkavaltaa.

        Kristitty.net sinä olet sitä mieltä, että Jeesus ei ole Jumala vaan luotu. Kuinka luotu voi sovittaa syntejä? Sinähän olet kirjoittanut, että Jeesus ei sovita kenenkään syntejä. Tätä se sinun sydämessäsi oleva toora suoltaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristitty.net, kun sinun sydämessä on toora, niin kerroppa ulkomuistista 615 käskyä.

        Kyllä te messiaaniset kivititte Stefanuksenkin ilman virkavaltaa.

        Kristitty.net sinä olet sitä mieltä, että Jeesus ei ole Jumala vaan luotu. Kuinka luotu voi sovittaa syntejä? Sinähän olet kirjoittanut, että Jeesus ei sovita kenenkään syntejä. Tätä se sinun sydämessäsi oleva toora suoltaa.

        "Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen TOORANI heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." (Jer. 31:33)

        Pilkkaat Jumalan sanaa. Jeremia sanoo, että uudessa liitossa Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme, joten valehteleeko Jeremia?

        Kerro missä kohtaa olen kirjoittanut, että Jeesus ei sovita kenenkään syntejä? Miksi levität minusta anonyymi pelkuri valheita?

        Jeesus voi sovittaa meidän syntimme, koska hän oli synnitön ihminen, virheetön Jumalan Karitsa. Hänen ei tarvinnut olla itse Jumala sovittaakseen meidän syntimme. Hän oli synnitön ja täten kelpasi uhriksi.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kuulepas.

        "Joka hylkää Mooseksen lain, sen on armotta kuoltava kahden tai kolmen todistajan sanan nojalla." (Hepr. 10:28)

        Tässä on Uuden testamentin selvä opetus, että Toora, Mooseksen laki, on edelleen voimassa uudessa liitossa. Valehteleeko Heprealaiskirjeen kirjoittaja?

        Kuten lainasin Jeremiaa, uudessa liitossa Toora, eli Mooseksen laki, kirjoitetaan meidän sydämiimme. Valehteleeko Jeremia?

        Rooman vallan alla diasporassa juutalaisilla ei ollut lupaa kivittää ketään, niinhän fariseukset vastasivat keisarille, että meidän ei ole lupa tappaa ketään. Siksi ketään ei voinut teloittaa Tooran käskyn mukaan. Toorassa on selvät periaatteet, että kuolemaan saa tuomita ainoastaan lainvoimaisen tuomioistuimen päätöksen nojalla, ja tuomarien on tutkittava asia tarkoin. Eli siis verekseltään kenelläkään ei ole lupa tappaa ketään. Ja vieraan vallan alla on noudatettava maallista lakia ja järjestystä.

        Niinhän siinä sanotaan.

        "Joka hylkää Mooseksen lain, sen on armotta kuoltava kahden tai kolmen todistajan sanan nojalla." (Hepr. 10:28)

        Joten osoita Uuden Testamentin kirjoituksista kohta, missä Jeesuksessa Kristuksessa pyhitetyistä koostuva Jumalan seurakunta panee toimeen tuon kohdan edellyttämän rangaistuksen.

        Vaatiko Paavali haureudenharjoittajia hävitettäviksi, kuten hän entisessä vaelluksessaan juutalaisuudessa vaati Mooseksen lain nojalla Jeesukseen uskovia hävitettäviksi.

        Eikä tuo jae ole tuon tekstikohdan keskeinen sisältö, vaan Uuden Liiton veri, Jeesuksen Kristuksen pyhä veri.

        Mutta osoita nyt jokin Jeesuksen pyhien suorittama Mooseksen lain edellyttämän kuolemanrangaistuksen täytäntöön paneminen.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän siinä sanotaan.

        "Joka hylkää Mooseksen lain, sen on armotta kuoltava kahden tai kolmen todistajan sanan nojalla." (Hepr. 10:28)

        Joten osoita Uuden Testamentin kirjoituksista kohta, missä Jeesuksessa Kristuksessa pyhitetyistä koostuva Jumalan seurakunta panee toimeen tuon kohdan edellyttämän rangaistuksen.

        Vaatiko Paavali haureudenharjoittajia hävitettäviksi, kuten hän entisessä vaelluksessaan juutalaisuudessa vaati Mooseksen lain nojalla Jeesukseen uskovia hävitettäviksi.

        Eikä tuo jae ole tuon tekstikohdan keskeinen sisältö, vaan Uuden Liiton veri, Jeesuksen Kristuksen pyhä veri.

        Mutta osoita nyt jokin Jeesuksen pyhien suorittama Mooseksen lain edellyttämän kuolemanrangaistuksen täytäntöön paneminen.

        Usko Toivonen

        Johan mä sanoin, että Rooman vallan alla uskovilla ei ollut mitään lupaa ottaa lakia omiin käsiinsä ja surmata ketään Tooran rikkojaa. Miksi ei mene perille?

        Eli siis valehteleeko Jeremia? Valehteleeko Heprealaiskirjeen kirjoittaja?

        Näytä sinä puolestasi Uuden testamentin kirjoituksista, missä kohtaa yhdenkään apostolin kerrotaan koskaan syöneen mitään saastaista ja pyhittäneen sapatin sijaan sunnuntain? Luku ja jae kiitos.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Johan mä sanoin, että Rooman vallan alla uskovilla ei ollut mitään lupaa ottaa lakia omiin käsiinsä ja surmata ketään Tooran rikkojaa. Miksi ei mene perille?

        Eli siis valehteleeko Jeremia? Valehteleeko Heprealaiskirjeen kirjoittaja?

        Näytä sinä puolestasi Uuden testamentin kirjoituksista, missä kohtaa yhdenkään apostolin kerrotaan koskaan syöneen mitään saastaista ja pyhittäneen sapatin sijaan sunnuntain? Luku ja jae kiitos.

        Tuo ei pidä paikkaansa, tuo vetoaminen Rooman valtaan.

        Mehän tiedämme kuinka Saulus tarsolainen entisessä vaelluksessaan juutalaisuudessa tuhosi Mooseksen lain perusteella Jeesuksen pyhiä Rooman vallan alaisena.

        21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        ( Apt 13)

        4 Ja minä vainosin tätä tietä aina kuolemaan asti, sitoen ja heittäen vankeuteen sekä miehiä että naisia,
        5 niinkuin myös ylimmäinen pappi voi minusta todistaa, ja kaikki vanhimmat. Minä sain heiltä myös kirjeitä veljille Damaskoon, ja minä matkustin sinne tuodakseni nekin, jotka siellä olivat, sidottuina Jerusalemiin rangaistaviksi.
        (Apt 22)

        10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
        11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
        (Apt 26)

        Eli oppisi teoreema ei pidä paikkaansa.

        Suuret määrät Jeesuksen pyhiä ( "paljon pyhiä minä"), jo pelkästään Sauluksen toimesta päätyi marttyyrikuolemaan Jeesuksen nimen tähden.

        Saulushan yritti jopa kiduttamalla saada Jeesuksen pyhät tallaamaan jalkoihinsa Jumalan Pojan ja ..

        29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! Hep 10)

        Joten teoriasi ontuu, Paavalin aikaan oli vielä kaikki juutalaiset toimielimet, jotka mahdollistivat Mooseksen lain mukaiset tuomiot ja myös Jerusalemin temppeli.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Johan mä sanoin, että Rooman vallan alla uskovilla ei ollut mitään lupaa ottaa lakia omiin käsiinsä ja surmata ketään Tooran rikkojaa. Miksi ei mene perille?

        Eli siis valehteleeko Jeremia? Valehteleeko Heprealaiskirjeen kirjoittaja?

        Näytä sinä puolestasi Uuden testamentin kirjoituksista, missä kohtaa yhdenkään apostolin kerrotaan koskaan syöneen mitään saastaista ja pyhittäneen sapatin sijaan sunnuntain? Luku ja jae kiitos.

        Jeremia ei valehtele! Minun sydämeen on kirjoitettu uuden liiton laki. Lisäksi minun Opettaja ja Vierellä kulkija on Pyhä Henki.
        Olen uudestisyntynyt kristitty.

        Pyhä Henki sanoo selvästi, että sinä Kristitty.net olet eksyttäjä ja sinun herrasi on Belsepup.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        "Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen TOORANI heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." (Jer. 31:33)

        Pilkkaat Jumalan sanaa. Jeremia sanoo, että uudessa liitossa Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme, joten valehteleeko Jeremia?

        Kerro missä kohtaa olen kirjoittanut, että Jeesus ei sovita kenenkään syntejä? Miksi levität minusta anonyymi pelkuri valheita?

        Jeesus voi sovittaa meidän syntimme, koska hän oli synnitön ihminen, virheetön Jumalan Karitsa. Hänen ei tarvinnut olla itse Jumala sovittaakseen meidän syntimme. Hän oli synnitön ja täten kelpasi uhriksi.

        Tuntuuko kristitty.net tutulta!

        4.6 klo 11:33

        "Raamattu sanoo, että me voimme täyttää lain, tämä on Jumalan sana. Joten mihin me tarvitsemme Jeesusta täyttämään lain meidän puolestamme?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeremia ei valehtele! Minun sydämeen on kirjoitettu uuden liiton laki. Lisäksi minun Opettaja ja Vierellä kulkija on Pyhä Henki.
        Olen uudestisyntynyt kristitty.

        Pyhä Henki sanoo selvästi, että sinä Kristitty.net olet eksyttäjä ja sinun herrasi on Belsepup.

        Jeesuksen omana minun sydämeeni on kirjoitettu Elämän Hengen laki. Mooseksen laki on synnin ja kuoleman laki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei pidä paikkaansa, tuo vetoaminen Rooman valtaan.

        Mehän tiedämme kuinka Saulus tarsolainen entisessä vaelluksessaan juutalaisuudessa tuhosi Mooseksen lain perusteella Jeesuksen pyhiä Rooman vallan alaisena.

        21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        ( Apt 13)

        4 Ja minä vainosin tätä tietä aina kuolemaan asti, sitoen ja heittäen vankeuteen sekä miehiä että naisia,
        5 niinkuin myös ylimmäinen pappi voi minusta todistaa, ja kaikki vanhimmat. Minä sain heiltä myös kirjeitä veljille Damaskoon, ja minä matkustin sinne tuodakseni nekin, jotka siellä olivat, sidottuina Jerusalemiin rangaistaviksi.
        (Apt 22)

        10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
        11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
        (Apt 26)

        Eli oppisi teoreema ei pidä paikkaansa.

        Suuret määrät Jeesuksen pyhiä ( "paljon pyhiä minä"), jo pelkästään Sauluksen toimesta päätyi marttyyrikuolemaan Jeesuksen nimen tähden.

        Saulushan yritti jopa kiduttamalla saada Jeesuksen pyhät tallaamaan jalkoihinsa Jumalan Pojan ja ..

        29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! Hep 10)

        Joten teoriasi ontuu, Paavalin aikaan oli vielä kaikki juutalaiset toimielimet, jotka mahdollistivat Mooseksen lain mukaiset tuomiot ja myös Jerusalemin temppeli.

        Usko Toivonen

        Nyt kyllä erehdyt ja pahasti. Juutalaisilla Rooman vallan alla ei ollut lupa tappaa ketään. Tämä käy selvästi ilmi tästä:

        "Niin Pilatus sanoi heille: "Ottakaa te hänet ja tuomitkaa hänet lakinne mukaan". Juutalaiset sanoivat hänelle: "Meidän ei ole lupa ketään tappaa"" (Joh. 18:31)

        Joten vieraan vallan alla ei ollut lupa teloittaa ketään, muita valtuuksia sanhedrinillä toki oli, mutta ei lupaa teloittaa.

        Et ole vastannut vieläkään, valehteleeko Heprealaiskirjeen kirjoittaja ja Jeremia?

        Ja voitko näyttää yhdenkin kohdan Uudesta testamentista, jossa alkuseurakunta söi saastaista ja pyhitti sapatin sijaan sunnuntain?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeremia ei valehtele! Minun sydämeen on kirjoitettu uuden liiton laki. Lisäksi minun Opettaja ja Vierellä kulkija on Pyhä Henki.
        Olen uudestisyntynyt kristitty.

        Pyhä Henki sanoo selvästi, että sinä Kristitty.net olet eksyttäjä ja sinun herrasi on Belsepup.

        Jos sun sydämeen on kirjoitettu uuden liiton laki, miksi juutalainen Jeremia käyttää juutalaiselle yleisölle puhuessaan heprean sanaa Torah, Toora, eli Mooseksen laki? Jos uudessa liitossa jokin uusi laki kirjoitetaan sydämiimme, miksi yksikään profeetoista Vanhassa testamentissa ei tiennyt sanaakaan mistää tulevasta laista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuuko kristitty.net tutulta!

        4.6 klo 11:33

        "Raamattu sanoo, että me voimme täyttää lain, tämä on Jumalan sana. Joten mihin me tarvitsemme Jeesusta täyttämään lain meidän puolestamme?"

        Amen. Jeesus ei täyttänyt lakia meidän puolestamme, jotta me saisimme häpäistä sapatin ja syödä saastaista. Ei liity pelastukseen mitenkään, edelleen on totta, että me pelastumme yksin armosta, yksin Jeesuksen veren kautta.

        Joten mitä jos näyttäisit sen kohdan, jossa minä mukamas olen sanonut, että Jeesus ei sovita kenenkään syntejä? Miksi musta levitellään valheita?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen omana minun sydämeeni on kirjoitettu Elämän Hengen laki. Mooseksen laki on synnin ja kuoleman laki.

        Miksi Jeremia käyttää heprean sanaa Torah, eli siis sanoo, että uudessa liitossa Mooseksen laki on kirjoitettu meidän sydämiimme? Missä kohtaa Raamattua yksikään profeetoista osaa kertoa sanaakaan mistään uudesta laista, joka kumoaa ja korvaa Mooseksen lain?

        Paavali kirjoittaa, että Mooseksen laki on pyhä, vanhurskas ja hyvä (Room. 7:12), psalmissa 19 sanotaan, että Mooseksen laki on täydellinen ja suuressa psalmissa 119 sanotaan monta kertaa, että Mooseksen laki on ikuinen.

        Joten se siitä synnin ja kuoleman laista.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Jos sun sydämeen on kirjoitettu uuden liiton laki, miksi juutalainen Jeremia käyttää juutalaiselle yleisölle puhuessaan heprean sanaa Torah, Toora, eli Mooseksen laki? Jos uudessa liitossa jokin uusi laki kirjoitetaan sydämiimme, miksi yksikään profeetoista Vanhassa testamentissa ei tiennyt sanaakaan mistää tulevasta laista?

        Toora tarkoittaa lakia tai viittä Mooseksen kirjaa. Sillä on monia tarkoituksia. Missä viipyy 615 lakipykälää sinun sydämestäsi???

        Etkö ole lukenut uudesta testamentista, että Jumalan uuden liiton suunnitelma julkaistiin vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toora tarkoittaa lakia tai viittä Mooseksen kirjaa. Sillä on monia tarkoituksia. Missä viipyy 615 lakipykälää sinun sydämestäsi???

        Etkö ole lukenut uudesta testamentista, että Jumalan uuden liiton suunnitelma julkaistiin vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen.

        Näytä mulle se kohta Raamatusta, Uudesta tai Vanhasta testamentista, jossa sanotaan, että uudessa liitossa sydämeemme kirjoitetaan jokin toinen laki? Luku ja jae kiitos.

        Miksi pilkkaat Jumalan sanaa? Jeremia sanoo, että uudessa liitossa Mooseksen laki kirjoitetaan meidän sydämiimme, uudessa liitossa täten Mooseksen laki on edelleen voimassa. Näytä nyt vain se kohta, jossa sanotaan, että uudessa liitossa on voimassa jokin toinen laki. Luku ja jae kiitos.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Näytä mulle se kohta Raamatusta, Uudesta tai Vanhasta testamentista, jossa sanotaan, että uudessa liitossa sydämeemme kirjoitetaan jokin toinen laki? Luku ja jae kiitos.

        Miksi pilkkaat Jumalan sanaa? Jeremia sanoo, että uudessa liitossa Mooseksen laki kirjoitetaan meidän sydämiimme, uudessa liitossa täten Mooseksen laki on edelleen voimassa. Näytä nyt vain se kohta, jossa sanotaan, että uudessa liitossa on voimassa jokin toinen laki. Luku ja jae kiitos.

        No kirjoita se lakia, joka on sydämessäsi ulkomuistista tänne (615 lakia).


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Nyt kyllä erehdyt ja pahasti. Juutalaisilla Rooman vallan alla ei ollut lupa tappaa ketään. Tämä käy selvästi ilmi tästä:

        "Niin Pilatus sanoi heille: "Ottakaa te hänet ja tuomitkaa hänet lakinne mukaan". Juutalaiset sanoivat hänelle: "Meidän ei ole lupa ketään tappaa"" (Joh. 18:31)

        Joten vieraan vallan alla ei ollut lupa teloittaa ketään, muita valtuuksia sanhedrinillä toki oli, mutta ei lupaa teloittaa.

        Et ole vastannut vieläkään, valehteleeko Heprealaiskirjeen kirjoittaja ja Jeremia?

        Ja voitko näyttää yhdenkin kohdan Uudesta testamentista, jossa alkuseurakunta söi saastaista ja pyhitti sapatin sijaan sunnuntain?

        >> Nyt kyllä erehdyt ja pahasti. Juutalaisilla Rooman vallan alla ei ollut lupa tappaa ketään. Tämä käy selvästi ilmi tästä:

        "Niin Pilatus sanoi heille: "Ottakaa te hänet ja tuomitkaa hänet lakinne mukaan". Juutalaiset sanoivat hänelle: "Meidän ei ole lupa ketään tappaa"" (Joh. 18:31) >>

        Ei ole kysymys erehdyksestä, kuten esilleottamani tekstikohdat osoittavat, että Jeesuksen pyhiä vangittiin ja surmattiin Mooseksen lain perusteella ja sitä hallinnoivien toimielimien kautta.

        Esim. Tapaus Stefanus:

        12 Ja he yllyttivät kansan ja vanhimmat ja kirjanoppineet ja astuivat esiin, raastoivat hänet mukaansa ja veivät neuvoston eteen. ( Apt 6)
        ..
        57 Niin he huusivat suurella äänellä ja tukkivat korvansa ja karkasivat kaikki yhdessä hänen päällensä
        58 ja ajoivat hänet ulos kaupungista ja kivittivät. Ja todistajat riisuivat vaippansa Saulus nimisen nuorukaisen jalkojen juureen. ( Apt 7)
        1 Myös Saulus hyväksyi Stefanuksen surmaamisen. Ja sinä päivänä nousi suuri vaino Jerusalemin seurakuntaa vastaan; ja kaikki hajaantuivat ympäri Juudean ja Samarian paikkakuntia, paitsi apostolit. ( Apt 8)
        ..
        20 Ja kun Stefanuksen, sinun todistajasi, veri vuodatettiin, olin minäkin läsnä, hyväksyin sen ja vartioin hänen surmaajainsa vaatteita.' ( Apt 22)

        1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
        ..
        21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        ( Apt 9)

        4 Ja minä vainosin tätä tietä aina kuolemaan asti, sitoen ja heittäen vankeuteen sekä miehiä että naisia,
        5 niinkuin myös ylimmäinen pappi voi minusta todistaa, ja kaikki vanhimmat. Minä sain heiltä myös kirjeitä veljille Damaskoon, ja minä matkustin sinne tuodakseni nekin, jotka siellä olivat, sidottuina Jerusalemiin rangaistaviksi. ( Apt 22)

        10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
        11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
        ( Apt 26)

        Paljon Jeesuksen pyhiä tapettiin ja edellisistä tekstikohdista voimme kaikki sen lukea.

        Joten "Kristitty.net", kuinka on, tapettiinko Jeesuksen pyhiä juutaisten toimielimien tuomioiden kautta?

        Usko Toivonen


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> Nyt kyllä erehdyt ja pahasti. Juutalaisilla Rooman vallan alla ei ollut lupa tappaa ketään. Tämä käy selvästi ilmi tästä:

        "Niin Pilatus sanoi heille: "Ottakaa te hänet ja tuomitkaa hänet lakinne mukaan". Juutalaiset sanoivat hänelle: "Meidän ei ole lupa ketään tappaa"" (Joh. 18:31) >>

        Ei ole kysymys erehdyksestä, kuten esilleottamani tekstikohdat osoittavat, että Jeesuksen pyhiä vangittiin ja surmattiin Mooseksen lain perusteella ja sitä hallinnoivien toimielimien kautta.

        Esim. Tapaus Stefanus:

        12 Ja he yllyttivät kansan ja vanhimmat ja kirjanoppineet ja astuivat esiin, raastoivat hänet mukaansa ja veivät neuvoston eteen. ( Apt 6)
        ..
        57 Niin he huusivat suurella äänellä ja tukkivat korvansa ja karkasivat kaikki yhdessä hänen päällensä
        58 ja ajoivat hänet ulos kaupungista ja kivittivät. Ja todistajat riisuivat vaippansa Saulus nimisen nuorukaisen jalkojen juureen. ( Apt 7)
        1 Myös Saulus hyväksyi Stefanuksen surmaamisen. Ja sinä päivänä nousi suuri vaino Jerusalemin seurakuntaa vastaan; ja kaikki hajaantuivat ympäri Juudean ja Samarian paikkakuntia, paitsi apostolit. ( Apt 8)
        ..
        20 Ja kun Stefanuksen, sinun todistajasi, veri vuodatettiin, olin minäkin läsnä, hyväksyin sen ja vartioin hänen surmaajainsa vaatteita.' ( Apt 22)

        1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
        ..
        21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        ( Apt 9)

        4 Ja minä vainosin tätä tietä aina kuolemaan asti, sitoen ja heittäen vankeuteen sekä miehiä että naisia,
        5 niinkuin myös ylimmäinen pappi voi minusta todistaa, ja kaikki vanhimmat. Minä sain heiltä myös kirjeitä veljille Damaskoon, ja minä matkustin sinne tuodakseni nekin, jotka siellä olivat, sidottuina Jerusalemiin rangaistaviksi. ( Apt 22)

        10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
        11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
        ( Apt 26)

        Paljon Jeesuksen pyhiä tapettiin ja edellisistä tekstikohdista voimme kaikki sen lukea.

        Joten "Kristitty.net", kuinka on, tapettiinko Jeesuksen pyhiä juutaisten toimielimien tuomioiden kautta?

        Usko Toivonen

        Stefanoksen tapaus oli oikeusmurha. Missä oli oikeudenkäynti? Missä kohtaa Sanhedrin kokoontui tutkimaan hänen tapaustaan? Missä kohtaa hänelle langetettiin tuomio Mooseksen lain mukaan? Vastaatko tähän kiitos?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Nyt kyllä erehdyt ja pahasti. Juutalaisilla Rooman vallan alla ei ollut lupa tappaa ketään. Tämä käy selvästi ilmi tästä:

        "Niin Pilatus sanoi heille: "Ottakaa te hänet ja tuomitkaa hänet lakinne mukaan". Juutalaiset sanoivat hänelle: "Meidän ei ole lupa ketään tappaa"" (Joh. 18:31) >>

        Ei ole kysymys erehdyksestä, kuten esilleottamani tekstikohdat osoittavat, että Jeesuksen pyhiä vangittiin ja surmattiin Mooseksen lain perusteella ja sitä hallinnoivien toimielimien kautta.

        Esim. Tapaus Stefanus:

        12 Ja he yllyttivät kansan ja vanhimmat ja kirjanoppineet ja astuivat esiin, raastoivat hänet mukaansa ja veivät neuvoston eteen. ( Apt 6)
        ..
        57 Niin he huusivat suurella äänellä ja tukkivat korvansa ja karkasivat kaikki yhdessä hänen päällensä
        58 ja ajoivat hänet ulos kaupungista ja kivittivät. Ja todistajat riisuivat vaippansa Saulus nimisen nuorukaisen jalkojen juureen. ( Apt 7)
        1 Myös Saulus hyväksyi Stefanuksen surmaamisen. Ja sinä päivänä nousi suuri vaino Jerusalemin seurakuntaa vastaan; ja kaikki hajaantuivat ympäri Juudean ja Samarian paikkakuntia, paitsi apostolit. ( Apt 8)
        ..
        20 Ja kun Stefanuksen, sinun todistajasi, veri vuodatettiin, olin minäkin läsnä, hyväksyin sen ja vartioin hänen surmaajainsa vaatteita.' ( Apt 22)

        1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
        ..
        21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        ( Apt 9)

        4 Ja minä vainosin tätä tietä aina kuolemaan asti, sitoen ja heittäen vankeuteen sekä miehiä että naisia,
        5 niinkuin myös ylimmäinen pappi voi minusta todistaa, ja kaikki vanhimmat. Minä sain heiltä myös kirjeitä veljille Damaskoon, ja minä matkustin sinne tuodakseni nekin, jotka siellä olivat, sidottuina Jerusalemiin rangaistaviksi. ( Apt 22)

        10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
        11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
        ( Apt 26)

        Paljon Jeesuksen pyhiä tapettiin ja edellisistä tekstikohdista voimme kaikki sen lukea.

        Joten "Kristitty.net", kuinka on, tapettiinko Jeesuksen pyhiä juutaisten toimielimien tuomioiden kautta?

        Usko Toivonen

        >>>Ei ole kysymys erehdyksestä, kuten esilleottamani tekstikohdat osoittavat, että Jeesuksen pyhiä vangittiin ja surmattiin Mooseksen lain perusteella ja sitä hallinnoivien toimielimien kautta.<<<

        Uskoton Toivoton puhuu taas valhetta.

        Jeesuksen omia ei tuomittu Mooseksen lain säädöksiä noudattaen vaan rikkoen. Mooseksen laissa on käsky uskoa Kristusta, joten jos sitä ei tee, rikkoo lakia vastaan, kuten kristittyjen vainoajat tekivät.

        Mitä tulee Stefanoksen tapaukseen, Uskoton Toivoton jättää olennaisen kertomatta. Miksi hän niin tekee? Koska hän halua eksyttää.

        Stefanos tuomittii väärien todistajalausuntojen perusteella, mikä on Mooseksen laissa säädetty rikos. Yksi valhe oli sen, että Jeesus olisi muuttanut Mooseksen lain, mutta Jeesus nimenomaan sanoin, että hän tullut lakia kumoamaan vaan noudattamaan sitä. Uskoton Toivoton ei seuraa Jeesusta, koska hän ei tottele Jeesuksen käskyjä.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Ap.t 6:8 Stefanos oli täynnä armoa ja voimaa, ja hän teki suuria ihmeitä ja tunnustekoja kansan keskuudessa.
        9 Silloin muutamat miehet ryhtyivät väittelemään hänen kanssaan; toiset näistä kuuluivat niin sanottuihin vapautettujen, kyreneläisten ja aleksandrialaisten synagogiin, toiset olivat kotoisin Kilikiasta ja Aasian maakunnasta.
        10 Mutta Hengen voimalla hän puhui viisaasti, eivätkä he kyenneet pitämään puoliaan.
        11 Silloin he värväsivät joitakin miehiä sanomaan: "Olemme kuulleet hänen puhuvan herjaavia sanoja Mooseksesta ja Jumalasta."
        12 He yllyttivät kansaa, kansan vanhimpia ja lainopettajia, ja sitten he kävivät käsiksi Stefanokseen ja veivät hänet Suuren neuvoston eteen.
        13 Siellä he toivat kuultavaksi vääriä todistajia, jotka sanoivat: "Tämä mies puhuu lakkaamatta tätä pyhää paikkaa ja lakia vastaan.
        14 Me olemme kuulleet hänen sanovan, että Jeesus, se Nasaretilainen, hajottaa tämän paikan ja muuttaa säädökset, jotka Mooses on meille antanut."

        Sitä paitsi ei Jeesus uhannut tuhota temppeliä. Hän sanoi, että jos te hajotatte tämän temppelin, hän rakentaa sen uudelleen kolmessä päivässä.

        Joh 2:19 Jeesus vastasi: "Hajottakaa tämä temppeli, niin minä saan sen nousemaan kolmessa päivässä."


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Stefanoksen tapaus oli oikeusmurha. Missä oli oikeudenkäynti? Missä kohtaa Sanhedrin kokoontui tutkimaan hänen tapaustaan? Missä kohtaa hänelle langetettiin tuomio Mooseksen lain mukaan? Vastaatko tähän kiitos?

        Tuossahan se oli mainittu, Stefanus raastettiin neuvoston eteen, todistajat olivat paikalla ja mm. Saulus hyväksyi Stenuksen surmaamisen.

        Jätit vastaamatta aiheeseen liittyvään kysymykseeni.

        1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
        ..
        21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        ( Apt 9)

        4 Ja minä vainosin tätä tietä aina kuolemaan asti, sitoen ja heittäen vankeuteen sekä miehiä että naisia,
        5 niinkuin myös ylimmäinen pappi voi minusta todistaa, ja kaikki vanhimmat. Minä sain heiltä myös kirjeitä veljille Damaskoon, ja minä matkustin sinne tuodakseni nekin, jotka siellä olivat, sidottuina Jerusalemiin rangaistaviksi. ( Apt 22)

        10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
        11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
        ( Apt 26)

        Paljon Jeesuksen pyhiä tapettiin ja edellisistä tekstikohdista voimme kaikki sen lukea.

        Joten "Kristitty.net", kuinka on, tapettiinko Jeesuksen pyhiä juutaisten toimielimien tuomioiden kautta?

        Usko Toivonen


      • Anonyymi

        Kaikista kielistä ja heimoista se joka tunnustaa Jeesuksen Jumalaksi pelastuu .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulepas.

        Raamatun ilmoituksessa ei ole mitään mainintaa, että Uuden Liiton seurakunnaissa, siis Jeesuksessa Kristuksessa pyhitettyjen, Jeesuksen pyhien, seurakunnissa olisi kivitetty kuoliaaksi haureuden harjoittamisesta kiinni jäänneitä.

        Ei edes Paavali vaatinut Korintin seurakunnassa ilmeistä haureuden harjoittamista vastaan rangaistusta Tooran mukaan.

        1 Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa.
        ( 1Kor 5)

        Tooran mukaan heidät olisi pitänyt tuomita ja suorittaa lain edellyttämä "pahan poistaminen keskuudestansa" kivittämällä kuoliaaksi.

        Usko Toivonen

        Edes pakanat ei pidä isänsä vaimoa !!! Mutta judet kyllä pitää . Kuka teistä on synnitön se heittäkää ensimmäisen kiven . Synnitön .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristitty.net, kun sinun sydämessä on toora, niin kerroppa ulkomuistista 615 käskyä.

        Kyllä te messiaaniset kivititte Stefanuksenkin ilman virkavaltaa.

        Kristitty.net sinä olet sitä mieltä, että Jeesus ei ole Jumala vaan luotu. Kuinka luotu voi sovittaa syntejä? Sinähän olet kirjoittanut, että Jeesus ei sovita kenenkään syntejä. Tätä se sinun sydämessäsi oleva toora suoltaa.

        Toi luulee olevansa synnitön valkoiseksi kalkittu seinä fariseus . 👿🐓


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Johan mä sanoin, että Rooman vallan alla uskovilla ei ollut mitään lupaa ottaa lakia omiin käsiinsä ja surmata ketään Tooran rikkojaa. Miksi ei mene perille?

        Eli siis valehteleeko Jeremia? Valehteleeko Heprealaiskirjeen kirjoittaja?

        Näytä sinä puolestasi Uuden testamentin kirjoituksista, missä kohtaa yhdenkään apostolin kerrotaan koskaan syöneen mitään saastaista ja pyhittäneen sapatin sijaan sunnuntain? Luku ja jae kiitos.

        Jeremia 29 . Aikaa ennen Jeesusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeremia ei valehtele! Minun sydämeen on kirjoitettu uuden liiton laki. Lisäksi minun Opettaja ja Vierellä kulkija on Pyhä Henki.
        Olen uudestisyntynyt kristitty.

        Pyhä Henki sanoo selvästi, että sinä Kristitty.net olet eksyttäjä ja sinun herrasi on Belsepup.

        Saatanan synagogaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen omana minun sydämeeni on kirjoitettu Elämän Hengen laki. Mooseksen laki on synnin ja kuoleman laki.

        Elävä vesi elämän lähde elämän kirjassa .


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Jos sun sydämeen on kirjoitettu uuden liiton laki, miksi juutalainen Jeremia käyttää juutalaiselle yleisölle puhuessaan heprean sanaa Torah, Toora, eli Mooseksen laki? Jos uudessa liitossa jokin uusi laki kirjoitetaan sydämiimme, miksi yksikään profeetoista Vanhassa testamentissa ei tiennyt sanaakaan mistää tulevasta laista?

        Laki on kirjaimen vanhaa kuoleman laki kirjain kuolettaa. Juutalaisia on muuten budhina mutta erittäin blondina . Ihan blondina ryöstelee kristittyjen taloja kodinkoneita rahoja vaatteita....älä varasta Mooses rikot lakia olet lain rikkoja .


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Miksi Jeremia käyttää heprean sanaa Torah, eli siis sanoo, että uudessa liitossa Mooseksen laki on kirjoitettu meidän sydämiimme? Missä kohtaa Raamattua yksikään profeetoista osaa kertoa sanaakaan mistään uudesta laista, joka kumoaa ja korvaa Mooseksen lain?

        Paavali kirjoittaa, että Mooseksen laki on pyhä, vanhurskas ja hyvä (Room. 7:12), psalmissa 19 sanotaan, että Mooseksen laki on täydellinen ja suuressa psalmissa 119 sanotaan monta kertaa, että Mooseksen laki on ikuinen.

        Joten se siitä synnin ja kuoleman laista.

        Miten sovita varastamisen synnin tai huoruuden bordellit ???


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Stefanoksen tapaus oli oikeusmurha. Missä oli oikeudenkäynti? Missä kohtaa Sanhedrin kokoontui tutkimaan hänen tapaustaan? Missä kohtaa hänelle langetettiin tuomio Mooseksen lain mukaan? Vastaatko tähän kiitos?

        Stefanos näki Jeesuksen ristiin naulitsemisen ja juutalaiset ei kestänyt kun se sanoi juutalaiset tappoi Jeesuksen ja monet profeetatkin.


    • Anonyymi

      Kristitty.net missä viipyy vastauksesi klo10:29 vastaukseeni.

    • Anonyymi

      Jer.31:33. Room.2:15. Hebr.8:10. 10:16-18 Tämä on se liitto, jonka minä näitten päivien jälkeen teen heidän kanssaan, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä; ja: heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista. Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edessä enää tarvita.

    • Anonyymi

      miksi mässäillään verellä, väkivallalla, kidutuksella ? joska se on julmaa syntiä!!

    • Anonyymi

      Hebr.8:13 Sanoessaan uuden hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, joka vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistaan. Hebr.9:1-3 Olihan tosin ensimmäiselläkin liitolla jumalanpalvelussäännöt ja maallinen pyhäkkö. Sillä maja oli valmistettu niin, että siinä oli etumainen maja, jossa oli sekä lampunjalka että pöytä ja näkyleivät, ja sen nimi oli pyhä. Mutta toisen esiripun takana oli se maja, jonka nimi on kaikkeinpyhin; 2Moos.25:23-30-32. 3Moos.24:2-4

    • Anonyymi

      Matt.12:3-5 Niin hän sanoi heille: Ettekö ole lukeneet, mitä Daavid teki, kun hänen ja hänen seuralaistensa oli nälkä, kuika hän meni Jumalan huoneeseen, ja kuinka he söivät näkyleivät, joita ei hänen eikä hänen seuralaistensa ollut lupa syödä, vaan ainoastaan pappien? Tai ettekö ole lukeneet laista, että papit sapattina pyhäkössä rikkovat sapatin ja ovat kuitenkin syyttömät? Mark.2:25-26 Hän sanoi heille: Ettekö ole koskaan lukeneet, mitä Daavid teki, kun hän ja hänen seuralaisensa olivat puutteessa ja heidän oli nälkä, kuinka hän meni Jumalan huoneeseen ylimmäisen papin Abjatarin aikana ja söi näkyleivät, joita ei ollut lupa syödä muiden kuin pappien, ja antoi myös niille, jotka hänen kansaan olivat? Luuk.6:3-4 Mutta Jeesus vastasi heille ja sanoi: Ettekö ole lukeneet, minä Daavid teki, kun hänen ja hänen seuralaistensa oli nälkä, kuika hän meni Jumalan huoneeseen, otti näkyleivät ja söi ja antoi seuralaisilleenkin, vaikkei niitä ollut lupa syödä muiden kuin ainoastaan pappien.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1699
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1584
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1298
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1217
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe