Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Käy+joskus+Kansanlähetyksessä,+Suomen+Raamattuopistolla,+Sleyn+tilaisuuksissa+tai+Luther+kirkossa.+Olen+entinen+viidesläinen+ja+nuo+kaikki+ovat+minulle+tuttuja.+Lutheria+näissä+järjestöissä+todellakin+palvotaan.
07.02.2019 18:08
"Missä+kohtaa+Uutta+Testamenttia+Jeesus+käskee+uskovia+täyttämään+Tooran+käskyt?"
"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa."+(Mt.+5:17-19)
07.02.2019 18:07
Sanotaanko+Toorassa,+että+on+pakollista+erota+vaimosta?+Ei+sanota.+Jeesus+sanoo,+että+on+parempi,+että+ei+ollenkaan+eroa.+Se+ei+ole+Tooran+käskyn+rikkomista.+Samoin+kuin+Jeesus+sanoo,+että+on+parempi+olla+vannomatta+ollenkaan.
07.02.2019 18:06
Nokkela+tarina,+kiitos+siitä.+Kerro+missä+kohtaa+Uutta+testamenttia+annetaan+jokin+uusi+laki?+Missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan,+että+Toora+päättyi+vuonna+30jKr?+Miksi+Jeesus+sanoo,+että+hän+ei+tullut+kumoamaan+Tooraa+ja+että+Toorasta+ei+katoa+pieninkään+piirto?+Missä+kohtaa+Jeesus+antaa+jonkin+uuden+lain,+vaan+siteeraa+suoraan+Tooraa+yli+sata+kertaa?
07.02.2019 18:02
Kuten+jokainen+tätä+ketjua+lukenut+voi+huomata,+Tooran+joka+ikinen+käsky+on+pyhä,+vanhurskas+ja+hyvä.+Ja+vielä+kukaan+ei+ole+pystynyt+osoittamaan+ainuttakaan+Tooran+käskyä,+joka+olisi+kumottu+Uudessa+testamentissa.
Oliko+Jeesus+valehtelija,+kun+hän+sanoi,+että+hän+ei+tullut+kumoamaan+lakia+ja+että+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto+(Mt.+5:17-19)?
07.02.2019 17:57
Kuitenkin+Raamattu+sanoo,+että+me+voimme+täyttää+lain:
"Vaan+sana+on+sinua+aivan+lähellä,+sinun+suussasi+ja+sydämessäsi,+niin+että+voit+sen+täyttää."+(5.+Moos.+30:14)
Tämä+on+Jumalan+sana.
07.02.2019 17:56
Niin,+Raamattu+sanoo,+että+täytyy+noudattaa+koko+lakia,+rikkomatta+ainuttakaan+käskyä.+Raamattu+myös+sanoo,+että+me+voimme+täyttää+lain+(5.+Moos.+30:14),+joten+vika+ei+ole+laissa,+se+ei+ole+meille+mahdoton+täyttää.
Kerro+missä+kohtaa+Raamattua+meille+annetaan+lupa+rikkoa+ainuttakaan+käskyä?+Missä+kohtaa+Raamattua+annetaan+lupa+tehdä+syntiä,+koska+eihän+kukaan+pelastu+lakia+nuodattamalla+ja+laki+mukamas+on+meille+mahdoton+noudattaa?
07.02.2019 17:55
Kerro+nyt+vihdoin,+missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan,+että+miehen+on+pakollista+mennä+naimisiin,+äläkä+lainaa+jälleen+juutalaista+perinnäissääntöäsi.
07.02.2019 17:53
Haluaisiko+joku+vihdoinkin+kertoa,+missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan,+että+saamme+rikkoa+kymmentä+käskyä?
07.02.2019 17:50
Ai+näin+sanotan+missään+kohtaa+Raamattua.+Raamattu+sanoo,+että+Jumala+siunasi+ja+pyhitti+sapatinpäivän,+siksi+sapatti+on+pyhä.+Kymmenessä+käskyssä+meidän+käsketään+pyhittää+sapatinpäivä,+ja+Raamattu+lupaa,+että+ne+ovat+siunattuja,+jotka+pitävät+käskyt.
Pakanoista+puhutaan+mm.+tässä+kohtaa:
"Älköön+sanoko+muukalainen,+joka+on+liittynyt+Herraan:+"Herra+erottaa+minut+peräti+kansastansa",+älköönkä+kuohittu+sanoko:+"Minä+olen+kuiva+puu".+Sillä+näin+sanoo+Herra:+Kuohituille,+jotka+pitävät+minun+sapattini+ja+valitsevat+sen,+mikä+minulle+otollista+on,+ja+pysyvät+minun+liitossani,+heille+minä+annan+huoneessani+ja+muurieni+sisällä+muistomerkin+ja+nimen,+joka+on+poikia+ja+tyttäriä+parempi;+minä+annan+heille+iankaikkisen+nimen,+joka+ei+häviä.+Ja+muukalaiset,+jotka+ovat+liittyneet+Herraan,+palvellakseen+häntä+ja+rakastaakseen+Herran+nimeä,+ollakseen+hänen+palvelijoitansa,+kaikki,+jotka+pitävät+sapatin+eivätkä+sitä+riko+ja+pysyvät+minun+liitossani,+ne+minä+tuon+pyhälle+vuorelleni+ja+ilahutan+heitä+rukoushuoneessani,+ja+heidän+polttouhrinsa+ja+teurasuhrinsa+ovat+otolliset+minun+alttarillani,+sillä+minun+huoneeni+on+kutsuttava+kaikkien+kansojen+rukoushuoneeksi."+(Jes.+56:3-7)
Tässä+ei+puhuta+pyhittämisestä,+mutta+on+selvää,+että+sapatin+viettäjille+tulee+suuri+siunaus.
Pyhittäminen+tarkoittaa+käytännössä+Herralle+erottamista.+Teet+siis+eron+saastaisen+ja+pyhän+välillä,+erotat+arkipäivät+sapatista,+niin+että+sapatti+on+Jumalalle+erotettu+päivä.
07.02.2019 17:49
Käsittääkseni+kristittyjen+Raamattuun+kuuluu+sekä+Uusi+että+Vanha+testamentti.+Ja+sapatti+käsketään+pyhittää+kymmenessä+käskyssä,+joten+kerro+nyt+vain,+missä+kohtaa+Vanhaa+tai+Uutta+testamenttia+käsketään+rikkomaan+kymmentä+käskyä?
Missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan,+että+ainoastaan+ne+käskyt+koskevat+meitä,+jotka+on+toistettu+Uudessa+testamentissa?+Sapattikäsky+on+annettu+kyllin+selvästi+toisessa+Mooseksen+kirjassa+ja+toistettu+viidennessä,+joten+miksi+ihmeessä+se+pitäisi+toistaa+vielä+kolmannenkin+kerran?
Mutta+kas+vain,+koska+kerran+kaipaat+jakeita+Uudesta+testamentista,+voin+sinulle+sellaisenkin+antaa.
"Niin+pysyy+Jumalan+kansalle+sapatin+pitäminen"+(Hepr.+4:9)
Tämä+on+minun+oma+käännös+alkukielen+mukaan.+Molemmat+suomenkieliset+käännökset+puhuvat+tulevasta+sapatin+levosta,+vaikka+tässä+ei+kreikassa+ole+mitään+futuuria,+eikä+puhuta+sanaakaan+mistään+ihmeen+levosta.
07.02.2019 17:45
Olen+samaa+mieltä,+että+kenenkään+uskovan+ei+tule+käydä+adventtikirkossa,+koska+he+ovat+harhaoppisia,+opettavat,+että+Toora+muka+on+kumottu.
Kerro+missä+kohtaa+Raamattua+käsketään+pyhittämään+mikään+muu+päivä+kuin+sapatinpäivä?`Kerro+miten+Jumalan+pyhän+käskyn+noudattaminen+muka+voi+olla+epäjumalanpalvontaa?
07.02.2019 17:42
"Missä+kohtaa+Uutta+Testamenttia+Jeesus+käskee+uskoon+tulleita+täyttämään+Tooran+käskyt?+"
Mt.+5:17-19
07.02.2019 17:40
Ai+siis+voi+olla+vanhurskas+ja+rikkoa+lakia+ja+tehdä+syntiä?
07.02.2019 17:39
Aamen.+Jeesuksen+mukaan+lain+noudattajat+ovat+suuria.+Kerro+missä+kohtaa+Raamattua+Jeesus+moittii+yhtään+ketään+lain+noudattamisesta?+Kerro+missä+kohtaa+hän+ylistää+lain+rikkojia?
07.02.2019 17:37
Kyllä+luterilaiset+palvovat+suurta+uskonpuhdistajaa,+armoitettua+oppi-isää+ja+kunnioitettua+tohtoria+Martti+Lutheria.+Häntä+ylistetään+ja+juhlitaan.+Huomasitko+uskonpuhdistuksen+500v+bileitä?+Miksi+ihmiset+kutsuvat+itseään+luterilaiseksi+ja+käyvät+Luther+kirkoissa?+Mitä+muuta+se+on+kuin+ylistystä+ja+palvontaa?+Ja+jo+se,+että+ketään+ei+tunnut+haittaavan,+että+heidän+suuri+sankarinsa+kehoitti+tappamaan+juutalaisia,+kertoo+minkälaisesti+kultista+ja+ihmisenpalvonnasta+on+kyse.
07.02.2019 17:30
Selitä+miten+tämä+sinun+symbioosisi+Jeesuksen+ja+islamin+yhdistämisestä+oikein+toimii?
07.02.2019 17:27
Luulisi+että+tämä+nyt+kiistattomasti+vakuuttaisi+YksinkertaistaEiköVain+siitä,+että+tällä+palstalla+saa+haukkua+kristinuskoa+mielin+määrin,+mutta+islamista+ei+saa+sanoa+puolta+sanaa.
07.02.2019 17:26
"Luterilaisena+pysyn+koska+luterilaisuus+mahdollistaa+oman+tulkinnan,+ei+tarvitse+omaksu+kenenkään+muun+uskonkäsitystä.+Luen+itse,+tulkitsen+itse+ja+uskon+omalla+tavallani."
Silloin+sinä+et+ole+luterilainen.+Luterilaiset+tavaavat+ulkoa+tunnustuskirjoja+ja+uskovat+joka+dogmin.+He+ylistävät+ja+palvovat+suurta+oppi-isäänsä+Lutheri,+sinä+selvästikään+et+ole+luterilainen.
Jos+Luther+olisi+opettanut+tappamaan+suomalaisia,+kutsuisitko+itseäsi+edes+tavalliseksi+luterilaiseksi?
07.02.2019 17:23
Hassua,+minä+en+ole+täällä+törmännyt+yhteenkään+adventistiin.
07.02.2019 17:18
43 / 845