Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kirjoitat+"EMME+YRITÄ+KUMOTA+JUMALAN+LAKIA"+mutta+sitten+jatkat+että+"Ei,+se,+joka+tahtoo+viettää+sapattia+juutalaiseen+tapaan,+viettäköön.+Ja+joka+pitää+lepopäivänä+sunnuntain,+se+pitäköön."+Sinä+siis+suoraan+kumoat+Jumalan+lain,+että+sapatti+tulee+pyhittää.+Raamatussa+ei+ole+ainuttakaan+käskyä+pyhittää+lepopäivä+sunnuntaina.+Sanoisitko+että+emme+yritä+kumota+Jumalan+lakia,+se+joka+tekee+huorin,+tehköön+huorin?+Kymmenestä+käskystä+neljäs+kuuluu+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".+Sapatin+rikkominen+on+syntiä.+Sen+rikkomisesta+määrätty+rangaistus+on+kuolema,+joka+kertoo+meille+kuinka+vakavasta+käskystä+on+kyse.+
Kirjoitat+"Mutta+viettipä+sapattia/lepopäivää+niin+tai+näin,+ei+sillä+voi+itselleen+mitään+Jumalalta+ansaita+-+eikä+myöskään+pelastustansa+menettää."+Et+ymmärrä+että+sapattikäskyn+rikkominen+on+syntiä.+Ei+sapatin+vietto+ole+mikään+yritys+ansaita+Jumalalta+jotakin.+Mutta+sen+rikkominen+on+vakava+synti.+Olen+asiasta+huolissani,+koska+kirkon+viralliselta+taholta+opetetaan+rikkomaan+sapattia+ja+tekemään+syntiä.+Jumala+ei+katso+syntiä+hyvällä.+Sapatin+vietto+ei+ole+mikään+vapaaehtoinen+suoritus,+vaan+Jumalan+käsky.
Kirjoitat+"Ja+muuten+-+Hänessä,+Jeesuksessa+Kristuksessa,+meillä+on+totisesti+sapatin+lepo."+Emme+voi+rikkoa+sapattia+sillä+verukkeella,+että+Jeesuksessa+meillä+on+totisesti+sapatin+lepo.+Meidän+tulee+pyhittää+sapatti,+viikon+seitsemäs+päivä.
Ilmeisesti+kuvittelet+että+sapatin+viettäjät+ovat+lain+alla.+Näin+olisi+asianlaita+jos+kyse+olisi+jostakin+ihmisten+keksimästä+perinnäissäännöstä+ja+sen+orjallisesta+noudattamisesta.+Mutta+sapatin+pitäminen+perustuu+Jumalan+suoraan+käskyyn.+Sapatin+viettäjät+ovat+yhtä+vähän+lain+alla+kuin+vaikkapa+kuudennen+käskyn+pitäjät.+Kyse+on+yksinkertaisesti+siitä,+että+noudattaa+kymmentä+käskyä.
18.05.2017 22:50
Onko+ruuan+syöminen+kylmänä+jokin+ylitsepääsemätön+ongelma?+Juutalaiset+eivät+ole+tästä+kärsineet+tuhansiin+vuosiin,+eikä+se+ole+mikään+ongelma+meille+muillekaan.
18.05.2017 22:34
Voisin+tuosta+listasta+vielä+huomauttaa,+että+neljäs+käsky+kuuluu+alkukielen+mukaan+kirjaimellisesti+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".+Ai,+mutta+tämän+olen+jo+vissiin+muutamaan+otteeseen+maininnutkin.
18.05.2017 21:06
Ymmärrätkö+mitä+Jeremian+mukaan+uusi+liitto+tarkoittaa?+Että+Toora+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme.+Uudessa+liitossa+siis+lakia+ei+ole+kumottu.+Missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan+että+uudessa+liitossa+laki+ei+enää+ole+voimassa?
18.05.2017 21:04
No+antaa+tulla+luku+ja+jae+sitten.+Mikä+maksaa?+Vaan+kun+ei+taida+löytyä+Raamatustasi?
En+lainaa+mistään+opuksesta+enkä+käy+missään+kysymässä+neuvoa.+Ihan+itse+kirjoittelen+tänne.
18.05.2017 21:02
Vaan+kun+Raamatussa+ei+missään+kohtaa+käsketä+viettää+"uuden+liiton+pääsiäistä".+Olet+keksinyt+tuon+omasta+päästäsi,+et+löydä+lukua+ja+jaetta+Raamatustasi,+etkä+pysty+myöntää+olleesi+väärässä.
18.05.2017 19:56
>>+Eikö+totisesti+ole+turhaakin+turhempaa+meidän+vääntää+vitsaa+sapatin+rikkomisesta+tahi+sen+rikkomattomuudesta,+tai+miten+sitä+rikotaan+tai+miten+sitä+ollaan+rikkomatta!?+<<
Sanoisitko+samaa+muista+kymmenestä+käskystä?+Että+on+turha+vängätä+onko+se+avionrikkominen+tai+tappaminen+syntiä+vai+ei?
18.05.2017 19:54
Ongelmasi+on+siinä,+että+et+edes+yritä+perustella+kantaasi+Raamatulla.+Herjaat+ja+pilkkaat+toisia,+lähinnä+minua,+mikä+on+Raamatun+sanan+vastaista.+Et+tajua+että+Jeremian+mukaan+uudessa+liitossa+laki+eli+Toora+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme.+Uusi+liitto+ei+siis+Raamatun+mukaan+kumoa+lakia.
18.05.2017 19:51
Onko+joku+tällä+foorumilla+esittänyt,+että+sapattia+viettämällä+pelastuu?+Kyse+on+siitä+teemmekö+syntiä+vai+emme.+Joka+rikkoo+sapattia+rikkoo+kymmentä+käskyä+ja+tekee+syntiä.
18.05.2017 18:08
Sinä+et+mitään+Jumalan+sanaa+kirjoita,+pelkkää+avautumista+ja+pään+aukomista,+aivan+kuten+RealSana.
18.05.2017 18:04
Sinä+kun+tunnet+Raamattusi+noin+hyvin,+niin+ei+luulisi+olevan+vaikeata+postata+tänne+luku+ja+jae.+Vaan+ei+taida+onnistua,+Raamatussa+kun+ei+missään+kohtaa+käsketä+viettää+"uuden+liiton+pääsiäistä".
18.05.2017 18:03
Ja+mikä+on+tuo+uusi+liitto?+Se+on+sellainen+liitto,+jossa+laki+eli+alkukielellä+Toora+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme:
”Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+(Tooran)+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.”+(Jer.+31:33)
Uudessa+liitossa+ei+minkään+Raamatun+kohdan+mukaan+ole+sapattia+kumottu.
18.05.2017 18:01
>>+tarkoitit+kai+todellisuudessa+emme+voi+luottaa+Raamattuun.+<<
Tietysti+voimme+luottaa+Raamattuun.+Mutta+meidän+tulee+tutkia+alkutekstiä+sen+sijaan+että+sokeasti+luottaisimme+Raamatun+käännöksiimme.+Et+pysty+väittämään+vastaan,+että+anthropos+tarkoittaa+ihmiskuntaa,+sapatti+on+siis+ihmiskuntaa+varten.
>>+Siis+olet+täysin+tietämätön+Raamatun+Sanasta+kun+kirjoittelet:+Missään+kohtaa+Raamattua+ei+lakia+jaotella+erikseen+vanhan+liiton+lakiin+ja+toisaalla+uuden+liiton+lakiin.+<<
No+antaas+tulla,+missä+kohtaa+Raamattua+tämä+jaottelu+tehdään?+Pitäisi+olla+helppo+sinun+postata+tänne+luku+ja+jae,+jos+kerran+tunnet+Raamattusi+niin+hyvin.
Sinnikkäästi+jaksat+jatkaa+valitsemallasi+tyylillä,+täytyy+nostaa+hattua,+energiaa+sinulta+ei+ainakaan+puutu.+Mutta+voisit+ehkä+harkita+jotain+muuta+harrastusta+itsellesi,+kuin+minun+vainoaminen+täällä+foorumilla.
18.05.2017 17:59
No+minun+mielestäni+on+erikoista,+että+suuren+uskonpuhdistajan+ja+mahtavan+oppi-isän+Lutherin+antisemitismistä+ei+saa+puhua,+kuten+ei+Moromankaan.+Molemmat+tyypit+on+kuollut+ja+haudattu,+olisi+aika+ottaa+asia+esille.+Asiaa+yritetään+vähätellä+ja+väitetään+että+Lutherin+antisemitismi+ei+ollut+rodullista+vaan+puhtaasti+teologista+tms.+Muroman+fasismi+kytköksistä+saa+ja+pitää+puhua.
18.05.2017 16:48
Paavalin+termi+"lain+alla"+on+aiheuttanut+paljon+sekaannusta.+Lain+noudattaminen,+esimerkiksi+kymmenen+käskyn+pitäminen,+ei+ole+lain+alla+olemista.+Lain+alla+oleminen+tarkoittaa+sitä+että+yrittää+omin+voimin+pelastua.+Me+olemme+armon,+emme+lain+alla.+Mutta+se+että+olemme+armon+alla+ei+anna+meille+lupaa+tehdä+syntiä:+"Kuinka+siis+on?+Saammeko+tehdä+syntiä,+koska+emme+ole+lain+alla,+vaan+armon+alla?+Pois+se!"+(Room.+6:15).+
Sapatin+viettäjät+eivät+ole+lain+alla.+Onko+ihminen+lain+alla+jos+noudattaa+kymmentä+käskyä?+Ei+tietenkään.
18.05.2017 16:42
Muroman+antisemitismiä+yritetään+lakaista+maton+alle,+niin+kuin+Lutherinkin.+Sairaita+miehiä+olivat+molemmat.
18.05.2017 16:30
Piru+lukee+Raamatun+vertaukset+kirjaimellisesti+ja+kirjaimelliset+kohdat+vertauskuvallisesti.
18.05.2017 16:12
Alkukielessä+on+Mk.+2:27+kreikan+sana+anthropos,+joka+tarkoittaa+ihmiskuntaa,+niin+miehiä+kuin+naisia:+http://biblehub.com/greek/444.htm+Emme+voi+sokeasti+luottaa+Raamatun+käännöksiimme+ja+pohtia+mitä+suomenkielen+sanat+tarkoittavat.+Alkuteksti+paljastaa+että+Jeesus+todellakin+tarkoittaa+että+sapatti+on+koko+ihmiskunnalle.+Hän+ei+sano+että+sapatti+on+juutalaisille,+vaan+kaikille+ihmisille.
Kivitystuomioiden+suhteen+voimme+noudattaa+Jeesuksen+opetusta,+hän+joka+on+synnitön+heittäköön+ensimmäisen+kiven.+Mutta+haluatko+sinä+todellakin+rikkoa+käskyä,+jonka+rikkomisesta+määrätty+rangaistus+on+kuolema?+Eikö+tämä+kerro+jotakin+käskyn+vakavuudesta?
Missään+kohtaa+Raamattua+ei+lakia+jaotella+erikseen+vanhan+liiton+lakiin+ja+toisaalla+uuden+liiton+lakiin.+On+vain+yksi+laki,+Toora,+kaikille.+Jeesuksen+selvän+opetuksen+mukaan+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto.+Jeremian+mukaan+uudessa+liitossa+Toora+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme.+Missä+kohtaa+Raamattua+laki+kumotaan?+Missä+kohtaa+sanotaan+että+sapattikäsky+on+kumottu?
18.05.2017 15:47
Kaikille+antisemitisteille+tiedoksi:
"Minä+sanon+siis:+ei+kaiketi+Jumala+ole+hyljännyt+kansaansa?+Pois+se!+Sillä+olenhan+minäkin+israelilainen,+Aabrahamin+siementä,+Benjaminin+sukukuntaa.+Ei+Jumala+ole+hyljännyt+kansaansa,+jonka+hän+on+edeltätuntenut.+Mutta+jos+muutamat+oksista+ovat+taitetut+pois+ja+sinä,+joka+olet+metsäöljypuu,+olet+oksastettu+oikeiden+oksien+joukkoon+ja+olet+päässyt+niiden+kanssa+osalliseksi+öljypuun+mehevästä+juuresta,+niin+älä+ylpeile+oksien+rinnalla;+mutta+jos+ylpeilet,+niin+et+sinä+kuitenkaan+kannata+juurta,+vaan+juuri+kannattaa+sinua.+Sillä+jos+sinä+olet+leikattu+luonnollisesta+metsäöljypuusta+ja+vasten+luontoa+oksastettu+jaloon+öljypuuhun,+kuinka+paljoa+ennemmin+nämä+luonnolliset+oksat+tulevat+oksastettaviksi+omaan+öljypuuhunsa!"+(Room.+11:1-2,17-18,24)
18.05.2017 15:39
>>+Raamattu+Kansalle+Oy+on+ilmoittanut+itse+käännöksensä+perustuvan+neljään+kirjaan+1900-luvulta:
-Nestle+Aland,+vuodelta+1993
-Septuaginta-käännös+(Editio+Rahlfs)+vuodelta+1979
-Biblia+Hebraica+Stuttgartensia+vuodelta+1977
-Rudolf+Kittelin+ja+P.+Kahlen+kirjoittama+Biblia+(olisiko+1937-painos)
Alkutekstejä+ei+ole+siis+käytetty+käännöksen+pohjana+ollenkaan.+<<
Joko+olet+trolli+tai+sitten+olet+todella+pahasti+muuten+vaan+pihalla.+Nestle+Aland+on+Uuden+testamentin+kreikankielinen+alkuteksti,+Biblia+Hebraica+Stuttgartensia+on+Vanhan+testamentin+hepreankielinen+alkuteksti.+Nämä+molemmat+ovat+niin+kutsuttuja+kriittisiä+laitoksia,+joihin+on+koottu+kaikki+käsikirjoituksista+löytyvät+variantit.+Väitteesi+että+alkutekstejä+ei+ole+käytetty+lainkaan+on+täytty+puppua.
Silti+Raamattu+Kansalle+käännöksessä+on+pahoja+käännösvirheitä.+2.+Moos.+20:8+joka+kuuluu+alkutekstin+mukaan+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä"+on+käännetty+virheellisesti+"Muista+pyhittää+lepopäivä".+Mk.+7:19+on+käännökseen+lisätty+kokonainen+lause,+"näin+hän+julisti+kaikki+ruuat+puhtaiksi",+jota+ei+löydy+alkutekstistä.
18.05.2017 15:29
788 / 845