Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eli+siis+ymmärsinkö+oikein,+että+koska+kaikki+tekevät+syntiä,+niin+Jumalan+käskyistä+ei+tarvitse+välittää?+Sekö+on+sinun+pointtisi?+Raamattu+sanoo,+että+me+voimme+täyttää+lain,+joten+minä+nyt+vaan+en+näe,+mihin+me+tarvitsemme+Jeesusta+täyttämään+lain+puolestamme.
06.06.2021 08:30
Sanot,+että+tämä+teksti+koski+vain+menneitä+aikoja.+Selitä+milloin+historiassa+Jumala+koskaan+toteutti+sanansa+ja+teki+lopun+niistä,+jotka+syövät+saastaista?+Aivan,+ei+koskaan,+joten+tämä+aika+on+vielä+edessä.
Koko+luku+Jes.+66+kertoo+selvästi+lopun+ajoista,+joita+elämme+jo+nyt.+
"Aika+tulee,+että+minä+kokoan+kaikki+kansat+ja+kielet,+ja+he+tulevat+ja+näkevät+minun+kunniani."
Milloin+tämä+on+koskaan+toteutunut?+Miten+ihmeessä+tässä+puhutaan+jostain+menneestä+ajasta?
"Niinkuin+uudet+taivaat+ja+uusi+maa,+jotka+minä+teen,+pysyvät+minun+kasvojeni+edessä,+sanoo+Herra,+niin+pysyy+teidän+siemenenne+ja+teidän+nimenne."
Uudet+taivaat+ja+uusi+maa?+Onko+se+toteutunut+historiassa,+kertooka+Jes.+66+täten+jostakin+menneestä+ajasta?
06.06.2021 08:27
Kerrotko+missä+kohtaa+Raamattua+Raamatun+juutalaiset+kirjoittajat+kirjoittavat+sanaakaan+juutalaisia+vastaan?+Totta,+Jumala+itse+profeettojensa+kautta+uhkasi+kansaansa+rangaistuksella,+mikäli+nämä+hylkäävät+Jumalan+lain.+Jeesus+kutsui+fariseuksia+kyykäärmeen+sikiöiksi,+hän+ei+haukkunut+kaikkia+juutalaisia.+Raamatussa+Jumala+lupaa+suojella+ja+varjella+Israelia+ikuisesti.+Juutalainen+kansa+on+halki+Raamatun+Jumalan+omaisuuskansa.+Joten+Raamatusta+on+aivan+turha+yrittää+etsiä+mitään+oikeutusta+antisemitismille.
06.06.2021 08:23
Ja+Hämeen+Helluntailaisten+tapa+pyhittää+sapatti+on...+Ainiin,+teillä+raukoilla+ei+ole+sapattia,+että+tiedä+mitään+sapatin+ilosta+ja+levosta,+te+ressukat+teette+työtä+247+koska+teille+on+joka+päivä+lepo+Jeesuksessa.
05.06.2021 12:46
Näytä+nyt+vaan+se+jae+kiitos,+jossa+Jeesus+itse+sanoo+olevansa+Jehova.+Luku+ja+jae+kiitos.+Ja+monta+kertaa+itse+olet+postannut+tismalleen+samat+litaniat+tänne,+kumpi+meistä+on+papukaija?
05.06.2021 12:45
Osaatko+selittää+miksi+Johannes+siteeraa+tätä+tärkeää+profetiaa+muodossa+"He+luovat+katseensa+häneen,+jonka+he+ovat+lävistäneet"+(Joh.+19:37)?+Eikö+Raamattu+ole+Jumalan+sanaa?+Miksi+Johannes+unohtaa+mainita,+että+Jeesus+on+Jehova?
05.06.2021 12:39
Mistä+seuraavassa+virkkeessä+tektstiin+ilmestyy+yhtäkkiä+"hän"?+Jos+he+lävistivät+minut,+eikö+seuraavan+virkkeen+pitäisi+alkaa+ja+he+valittavat+minua,+eikä+häntä?
Kuten+sanoin,+tarkista+asia+heprean+opettajaltasi,+älä+usko+minua.
05.06.2021 12:37
Kerrotko+missä+kohtaa+Raamattua+haShaem,+Nimi,+on+Jumalan+yksi+nimitys?
Ja+kuten+sanoin,+tässä+Jesajan+jakeessa+ei+sanota,+että+hän+on,+vaan+että+hänen+nimensä+on.
Miten+selität,+että+hänen+nimensä+on+Iankaikkinen+Isä,+kun+kolminaisuusoppi+nimenomaan+kieltää+Pojan+olevan+Isä?
05.06.2021 12:33
Eli+siis+Jeesus+valehtelee,+sanoo,+että+ei+tullut+kumoamaan+lakia+mutta+sitten+kumosi+lain?+Ei+millään+pahalla,+mutta+taidat+olla+aika+sekaisin.
05.06.2021 11:31
Alkukielessä+eli+hepreassa+ei+sanota,+että+he+katsovan+minuun,+jonka+ovat+lävistäneet,+vaan+että+he+katsovat+minuun+lävistäessään+hänet.+Tarkista+asia+heprean+opettajaltasi.
05.06.2021 11:30
Kuka+nyt+on+papukaija+ja+kuka+toistelee+itseään?
05.06.2021 11:29
Hah!+Hyvä+vitsi.+Alkukielessä+esiintyy+tetragrammi+YHWH+lähes+7000+kertaa,+ja+joka+kerta+se+on+kirkkoraamatussa+jostain+ihmeen+syystä+korvattu+sanalla+Herra,+jotta+Jeesus+olisi+Herra,+täten+itse+Jumala.+Uuden+maailman+käännös+on+uskollinen+alkukielille+ja+kääntää+tetragrammin+joka+kerta+Jehovaksi,+miten+se+tuleekin+lausua+juutalaisten+mukaan.
05.06.2021 11:28
Laita+kiitos+linkkiä,+missä+kohtaa+mä+olen+näin+sanonut.
05.06.2021 11:26
Joo+mielenkiintoista,+ja+missä+kohtaa+profeetat+kirjoittavat,+että+tuleva+Messias+on+itse+kaikkivaltias+Jumala+Jehova?
Kerrotko+missä+kohtaa+Mooses+kertoo+Jumalan+Pojasta,+Vapahtajasta?
05.06.2021 10:21
Mikä+tässä+on+epäselvää?+Tooran+kaikki+käskyt+ovat+minulle+voimassa.+Ottaen+huomioon+kontekstin,+on+käskyjä,+jotka+ovat+vain+naisille,+käskyjä,+jotka+ovat+vain+papeille+ja+käskyjä,+jotka+koskevat+vain+kuningasta.
Toisin+kuin+kristityt,+jotka+täysin+mielivaltaisesti+päättävät,+mikä+käsky+on+voimassa+ja+mikä+ei,+mulle+koko+Mooseksen+laki+on+edelleen+voimassa,+joten+mä+en+poimi+käskyjä+kuin+rusinoita+pullasta,+toisin+kuin+te+rakkaat+kristityt.
05.06.2021 10:11
Siteerasin+suoraan,+mitä+eräs+anonyymi+pelkuri+tällä+foorumilla+sanoi,+onko+hellari+tai+ei,+sitä+en+tiedä,+mutta+ainakin+tämän+kirjoittajan+mukaan+hellarit+saavat+homostella+ja+pukeutua+vastakkaisen+sukupuolen+vaatteisiin.+Joten+mitään+en+vääristellyt.
05.06.2021 10:06
"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa."+(Mt.+5:17-19)
Mitä+Jeesus+tällä+tarkoittaa?+Eikö+tässä+olisi+ollut+hyvä+tilaisuus+Jeesuksen+mainita,+että+Mooseksen+laki+tullaan+kumoamaan?
Ja+tällä+palstalla+yksikään+ihminen+ei+ole+mulle+kyennyt+näyttämään,+missä+kohtaa+Raaamattua+Jumala+muuttaa+piirtoakaan+antamastaan+ikuisesta+laista.
05.06.2021 10:05
Aloitus+on+selvästi+läppä,+mutta+jos+haluat+oikeasti+kiistattomat+todisteet+Jumalan+olemassaolosta,+niin+lue+tämä:
http://kristitty.net/blog/miljoona-apinaa-nappaimistolla-elaman-synnyn-todennakoisyys/
05.06.2021 09:47
Kiistätkö,+että+Jeremian+mukaan+uudessa+liitossa+Toora+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme?
Siteeraat+Tooraa,+Jumalan+pyhää,+vanhurskasta,+hyvää,+täydellistä+ja+ikuista+lakia.
Jos+sun+mielestä+Toora+on+paha+ja+julma+ja+hirmuinen,+olethan+leikannut+Vanhan+testamentin+irti+Raamatustasi?+Tai+ehkä+luet+sitä+Gideoneiden+julkaisemaa+pelkkää+Uutta+testamenttia?
05.06.2021 09:15
Vaikea+sanoa,+kuka+tällä+foorumilla+on+tai+ei+ole+hellari.+Tässä+oli+yksi+kirjoittaja,+joka+oli+sitä+mieltä,+että+uudessa+liitossa+saa+homostella,+koska+ei+ole+vastoin+rakkauden+kaksoiskäskyä.
Millä+perusteella+väität,+että+"transpuuhailu"+on+uudessa+liitossa+kielletty,+tätä+käskyä+kun+ei+toisteta+Uudessa+testamentissa?+Uudessa+testamentissa+ei+kielletä+myöskään+eläimiin+sekaantumista,+onko+se+täten+sallittua?
Te+poimitte+täysin+mielivaltaisesta+Raamatusta+käskyjä,+kuin+rusinoita+pullasta.
05.06.2021 09:13
8 / 845