Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jos+Jeesus+sanoi+kaikki+ruuat+puhtaiksi,+Pietari+ei+saanut+sitä+memoa,+sillä+hän+sanoo+vuosia+ylösnousemuksen+jälkeen+ettei+ole+koskaan+syönyt+mitään+saastaista.
06.05.2017 13:35
Tässäkään+ei+sanota+että+Jeesus+olisi+ollut+syntinen.
06.05.2017 13:28
1.Joh.+4:2+Ei+sanota+"syntistä+lihaa",+sanotaan+vain+Jeesuksen+tulleen+lihaksi.+Mark.+14:35,36+Jeesus+ei+rukoile+syntisyyttään.+Joh.+12:27+Jeesus+ei+rukoile+syntisyyttään.+Heprealaiskirjeen+kohdassa+puhutaan+ylipapista,+joka+joutuu+syntisyytensä+tähden+uhraamaan+uhreja,+ei+Jeesuksesta.+"Raamatussa+on+paljon+muitakin+kohtia,+joissa+Jeesus+rukoilee+syntisyyttään."+Ei+tasan+ole.+Missään+kohtaa+Raamattua+ei+sanota+että+Jeesus+oli+syntinen.
06.05.2017 13:25
Missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan+että+Jeesus+rikkoi+Mooseksen+käskyjä?+Luku+ja+jae,+kiitos.
05.05.2017 22:35
Katsos+kun+missään+kohtaa+Raamattua+ei+sanota+että+Jeesuksella+olisi+ollut+"syntinen+liha"+tai+että+hän+olisi+ollut+syntinen.
05.05.2017 22:34
>>+mm+alla+olevat+jakeet+koskee+Jeesusta+<<
Ja+mitäköhän+ovat+ne+muut+jakeet,+koska+kirjoitat+mm.?
Tuossa+heprealaiskirjeen+kohdassa+maallinen+ylipappi+on+syntinen+ja+joutuu+siksi+uhraamaan+itsensä+vuoksi.+Jeesusta+ei+siinä+kohtaa+kutsuta+syntiseksi.
Jos+olen+oikein+ymmärtänyt,+sinun+mielestäsi+Jeesus+oli+syntinen,+mutta+ei+tehnyt+syntiä?+Oletko+samaa+mieltä+nimimerkin+korkeaateologiaa+kanssa,+että+"Jeesuksella+oli+syntinen+liha,+eli+Jeesus+koki+kaikki+samat+kiusaukset+kuin+mekin+koemme,+mutta+hän+ei+antanut+niille+lainkaan+periksi,+vaan+voitti+ne."?
On+todella+harhaanjohtavaa+sanoa+että+Jeesus+oli+syntinen,+jos+hän+ei+kuitenkaan+tehnyt+syntiä.+Väität+että+"Syntisyys+tarkoitta+sitä,+että+on+valmius+tehdä+syntiä,+mutta+ei+välttämättä+sitä+tee."+Väittäisin+että+tämä+ei+pidä+paikkaansa.+Missään+kohtaa+Raamattua+ei+sanota+näin.+Kyllä+perisynti+tarkoittaa+sitä+että+on+syntinen+ja+tekee+myös+sitä+syntiä.+Jeesus+oli+kaikessa+kiusattu,+missään+kohtaa+Raamattua+ei+sanota+että+Jeesus+oli+perisynnin+alainen+tai+että+hän+olisi+ollut+syntinen.
05.05.2017 22:32
Tällä+foorumilla+valitettavasti+on+väitetty.
05.05.2017 22:21
Uskon+että+uskovat+ovat+varmasti+sinulle+ikuisesti+kiitollisia+suurenmoisesta+työstäsi.
05.05.2017 21:51
>>+En+ole+lukenut+todistustasi+uudestisyntymästäsi,+voitko+toistaa+sen,+kiitos+!+<<
En+ole+täällä+hyppimässä+sinun+pillisi+mukaan.
>>+Vanha+liitto+eli+laki+liitto+ja+sen+järjestys+ON+LAKKAUTETTU+!!!+<<
Tämän+minä+tiedän+oikein+hyvin.+Olen+jo+monesti+sinulle+kirjoittanut,+että+kyse+onkin+vain+siitä,+että+uudessa+liitossa+laki+on+edelleen+voimassa.
>>+Sinulle+EI+OLE+ARMOA,+jos+ja+kun+yhä+tukeudut+vanhan+liiton+järjestykseen+!!!+<<
En+minä+tukeudu+vanhaan+liittoon.+Olen+selittänyt+tämän+asian+jo+monta+kertaa.
>>+ARMO+koskee+vain+niitä+jotka+eivät+luota+omiin+ulkoisiin+tekemisiinsä,+vaan+Kristuksen+TÄYTETTYYN+ja+TÄYDELLISEEN+TYÖHÖN+!!+<<
Olen+tämänkin+selittänyt+jo+monta+kertaa,+että+minä+luotan+pelastuksen+suhteen+yksin+Kristukseen.
>>+Mutta+sinä+siis+luotat+lakiin,+ja+omiin+tekoihisi,+vaikka+et+sitä+itse+tajua+!!!+<<
En+luota+lakiin+ja+omiin+tekoihin.+Kyse+on+vain+siitä,+saammeko+tehdä+syntiä+lakia+rikkomalla+kun+olemme+armon+alla?+"Kuinka+siis+on?+Saammeko+tehdä+syntiä,+koska+emme+ole+lain+alla,+vaan+armon+alla?+Pois+se!"+(Room.+6:15)+Lain+noudattaminen+ei+pelasta+ketään.+Mutta+meillä+ei+uudessa+liitossa+ole+mitään+lupaa+rikkoa+lakia+vastaan.+Oletan+että+sinäkin+noudatat+vähintään+kymmentä+käskyä.+Onko+se+lain+orjuudessa+elämistä,+omiin+tekoihin+luottamista?+Jos+rakastamme+Jeesusta,+noudatamme+käskyjä,+koska+emme+halua+tehdä+syntiä:
+”Ja+siitä+me+tiedämme+hänet+tuntevamme,+että+pidämme+hänen+käskynsä.+Joka+sanoo:+“Minä+tunnen+hänet”,+eikä+pidä+hänen+käskyjänsä,+se+on+valhettelija,+ja+totuus+ei+ole+hänessä.+Mutta+joka+pitää+hänen+sanansa,+hänessä+on+Jumalan+rakkaus+totisesti+täydelliseksi+tullut.+Siitä+me+tiedämme,+että+me+hänessä+olemme.+Joka+sanoo+hänessä+pysyvänsä,+on+velvollinen+vaeltamaan,+niinkuin+hän+vaelsi.”+(1.+Joh.+2:3-6)
"Jos+te+minua+rakastatte,+niin+te+pidätte+minun+käskyni."+(Joh.+14:15)
05.05.2017 21:48
>>+En+ole+lukenut+todistustasi+uudestisyntymästäsi,+voitko+toistaa+sen,+kiitos+!+<<
En+ole+täällä+hyppimässä+sinun+pillisi+mukaan.
>>+Vanha+liitto+eli+laki+liitto+ja+sen+järjestys+ON+LAKKAUTETTU+!!!+<<
Tämän+minä+tiedän+oikein+hyvin.+Olen+jo+monesti+sinulle+kirjoittanut,+että+kyse+onkin+vain+siitä,+että+uudessa+liitossa+laki+on+edelleen+voimassa.
>>+Sinulle+EI+OLE+ARMOA,+jos+ja+kun+yhä+tukeudut+vanhan+liiton+järjestykseen+!!!+<<
En+minä+tukeudu+vanhaan+liittoon.+Olen+selittänyt+tämän+asian+jo+monta+kertaa.
>>+ARMO+koskee+vain+niitä+jotka+eivät+luota+omiin+ulkoisiin+tekemisiinsä,+vaan+Kristuksen+TÄYTETTYYN+ja+TÄYDELLISEEN+TYÖHÖN+!!+<<
Olen+tämänkin+selittänyt+jo+monta+kertaa,+että+minä+luotan+pelastuksen+suhteen+yksin+Kristukseen.
>>+Mutta+sinä+siis+luotat+lakiin,+ja+omiin+tekoihisi,+vaikka+et+sitä+itse+tajua+!!!+<<
En+luota+lakiin+ja+omiin+tekoihin.+Kyse+on+vain+siitä,+saammeko+tehdä+syntiä+lakia+rikkomalla+kun+olemme+armon+alla?+"Kuinka+siis+on?+Saammeko+tehdä+syntiä,+koska+emme+ole+lain+alla,+vaan+armon+alla?+Pois+se!"+(Room.+6:15)+Lain+noudattaminen+ei+pelasta+ketään.+Mutta+meillä+ei+uudessa+liitossa+ole+mitään+lupaa+rikkoa+lakia+vastaan.+Oletan+että+sinäkin+noudatat+vähintään+kymmentä+käskyä.+Onko+se+lain+orjuudessa+elämistä,+omiin+tekoihin+luottamista?+Jos+rakastamme+Jeesusta,+noudatamme+käskyjä,+koska+emme+halua+tehdä+syntiä:
+”Ja+siitä+me+tiedämme+hänet+tuntevamme,+että+pidämme+hänen+käskynsä.+Joka+sanoo:+“Minä+tunnen+hänet”,+eikä+pidä+hänen+käskyjänsä,+se+on+valhettelija,+ja+totuus+ei+ole+hänessä.+Mutta+joka+pitää+hänen+sanansa,+hänessä+on+Jumalan+rakkaus+totisesti+täydelliseksi+tullut.+Siitä+me+tiedämme,+että+me+hänessä+olemme.+Joka+sanoo+hänessä+pysyvänsä,+on+velvollinen+vaeltamaan,+niinkuin+hän+vaelsi.”+(1.+Joh.+2:3-6)
"Jos+te+minua+rakastatte,+niin+te+pidätte+minun+käskyni."+(Joh.+14:15)
05.05.2017 21:47
Eipäs+haukuta+suurta+ja+armoitettua+oppi-isäämme,+kunnioitettua+tohtoria+ja+mahtavaa+uskonpuhdistajaamme.
05.05.2017 21:16
Hanki+joku+muu+harrastus.+Sinun+syvälliset+ajatukset+rupeavat+jo+kyllästyttämään.
05.05.2017 21:14
Galatalaisista+sanotaan+että+he+eivät+entisessä+elämässään+tunteneet+Jumalaa.+Lisäksi+sanotaan+että+he+palvelivat+jumalina+sellaisia,+jotka+eivät+mitään+jumalia+ole,+eli+siis+epäjumalia.+On+täysin+mahdotonta+että+he+olisivat+olleet+juutalaisia.
05.05.2017 21:12
Olen+varsin+otettu+siitä+että+minulla+on+uskollinen+fani+Biblepost+joka+seuraa+minua+kaikkialle.+Hyvä!
05.05.2017 21:08
Se+että+kirjanoppineet+syyttivät+Jeesusta+sapatin+rikkomisesta+ei+tarkoita+että+Jeesus+olisi+rikkonut+sapattia.+Missään+kohtaa+Raamattua+Jeesus+ei+riko+sapattikäskyä,+ainoastaan+fariseusten+perinnäissääntöjä,+joista+Jeesus+ei+välittänyt+tuon+taivaallista.
05.05.2017 21:03
On+hämmästyttävää+että+joku+väittää+vastoin+Raamatun+suoraa+sanaa+että+Jeesus+olisi+tehnyt+syntiä.+Jeesus+ei+ollut+perisynnin+alainen.+Selitä+minulle+miten+Jeesus+saattoi+olla+virheetön+karitsa+ja+synnitön+uhri+meidän+puolestamme,+jos+hän+oli+syntinen?
05.05.2017 21:01
Muodostan+vaimoni+kanssa+kahden+hengen+messiaanisen+lahkon.+Jeesuksen+opetuksen+mukaan+kaksi+tai+kolme+riittää,+emme+tarvitse+katedraaleja,+kardinaaleja+ja+piispoja.
05.05.2017 18:33
>>+Mutta+sinä+et+ole+osa+Israelia+koska+et+ole+juutalainen,+kuten+kerroitkin.+<<
En+ole+juutalainen+mutta+minut+on+oksastettu+Israeliin.+Ef+2+mukaan+me+pakanat+olemme+"samaa+kansaa+pyhien+kanssa+ja+Jumalan+perheväkeä".
05.05.2017 18:25
Jeesuksen+äiti+tuskin+kärsi+kyseisessä+tapauksessa.+Miten+selität+seuraavan+jakeen:
"Ja+te+tiedätte+hänen+ilmestyneen+ottamaan+pois+synnit;+ja+hänessä+ei+ole+syntiä."+1.+Joh.+3:5
Ja+yllä+olen+lainannut+lukuisia+muita+Raamatun+kohtia,+jotka+selvästi+osoittavat+että+Jeesus+oli+synnitön.+Tämä+asia+ilmoitetaan+Raamatussa+niin+selvästi+että+siitä+ei+ole+mitään+epäselvyyttä.
Et+vissiin+ole+löytänyt+kohtaa+Raamatussa+jossa+sanotaan+että+Jeesus+rikkoi+sapattia?
05.05.2017 18:22
Hyvä+että+joku+ymmärtää+että+Jeesus+oli+juutalainen.+Koko+Raamattu+on+annettu+vain+juutalaisille.+Jeesuksen+vuorisaarna+on+osoitettu+vain+juutalaisille.+Kaikki+käskyt+ovat+muodossa+"sano+israelilaisille".+Näin+myös+kymmenen+käskyä+on+annettu+"vain+Israelille",+silti+yksikään+kirkkokunta+ei+väitä+että+kymmenen+käskyä+koskisi+pelkästään+juutalaisia.+Jos+väität+että+jokin+käsky+Raamatussa+on+vain+juutalaisille,+mihin+vedät+rajan?+Millä+kriteereillä+päätät+mikä+käsky+koskee+juutalaisia+ja+mikä+kristittyjä?+Koskeeko+käsky+rakastaa+lähimmäistä+niin+kuin+itseä+vain+juutalaisia?+
Kuten+sanoin,+me+pakanat+olemme+oksastettuja+Israeliin,+siksi+Israelille+annetut+käskyt+koskevat+myös+meitä.+Siinailla+annettiin+laki+Israelille.+Me+jotka+palvomme+Israelin+Jumalaa+olemme+velvollisia+noudattamaan+heille+annettua+lakia.+Raamatun+mukaan+laki+on+sama+juutalaisille+ja+pakanoille:
"Sama+laki+olkoon+teillä,+niin+muukalaisella+kuin+maassa+syntyneelläkin;+sillä+minä+olen+Herra,+teidän+Jumalanne."+(3.+Moos.+24:22)
05.05.2017 18:17
800 / 845