Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Miksi+postaat+saman+asia+kahteen+eri+kertaan?
>>+Yhäkö+yrität+väittää+olevasi+uudestisyntynyt+???
Kerro+uudestisyntymisesi+ja+mitä+siinä+tapahtui+!+<<
Olen+jo+antanut+todistuksen+uskoontulostani+tällä+foorumilla.+Mutta+mitä+se+liittyy+tähän+aiheeseen?+Mitä+sen+on+yhtään+mitään+väliä+mitä+minä+olen?+Asiat+tappelevat,+ei+ihmiset.
>>+En+todellakaan+pidä+sinua+uudestisyntyneenä,+sillä+sinä+ITSE+sanoit+nimittäin,+että+väitteeni+jonka+mukaan+olen+tullut+Jumalan+opettamaksi+on+naurettava+!+<<
Väitit+saaneesi+opetuksesi+suoraan+Herralta,+mikä+ei+ole+mahdollista+koska+opetuksesi+on+täysin+raamatunvastaista.
>>+Siis+laista,+eli+itse+sanon+sitä+Jumalan+Hyväksi+Tahdoksi,+koska+se+on+rakkautta,+ei+katoa+pineinkään+piirto,+mutta+vanhaan+eli+lakiliittoon+kuuluneet+ulkoiset+säädökset+lakkautettiin+samalla+kun+lakiliitto+lakkautettiin+Jumalan+toimesta+!!!+<<
Ei+katoa+pieninkään+piirto+mutta+silti+säädökset+lakkautettiin?+Tajuatko+kuinka+ristiriitaista+tuo+on?
>>+Sinä+olet+vaihtanut+siihen+Jesajan+kohtaan+sanan+toora+ja+siitä+et+luovu+<<
Alkukielessä+on+tuossa+kohtaa+sana+Toora.+Siitä+et+pääse+yli+etkä+ympäri.+Voit+tarkistaa+itse+asian+tästä:+http://biblehub.com/interlinear/jeremiah/31-33.htm
>>+Room.+5:20+Mutta+laki(liitto)+tuli+VÄLIIN,+että+rikkomus+suureksi+tulisi;+mutta+missä+synti+on+suureksi+tullut,+siinä+armo+on+tullut+ylenpalttiseksi,+<<
Nyt+sinä+itse+lisäät+Raamattuun+jotain+mitä+siellä+ei+todellakaan+lue.
>>+Kuin+myös+näyttää+ihmiselle+hänen+oma+kyvyttömyytensä+itse+pyhittää+ja+pelastaa+itseään,+eli+synneistä+ei+pääse+muuten,+kuin+Kristuksen+ristintyön+vuoksi+ja+avulla,+omavanhurskaus+ei+riitä+eli+omat+lain+noudattamis+yritykset,+eikä+siten+siis+eläinuhrit+sun+muut+muotomenot+kuten+ruoka+ja+juoma+säädökset+ja+erilaiset+vesi+pesot+!!!+Sinä+siis+yhä+jumitat+vanhan+liiton+järjestyksessä,+eli+sinä+yrität+vanhurskautua+omilla+teoillasi+!<<
Olen+monta+miljoonaa+kertaa+tällä+foorumilla+sanonut,+että+laki+ei+pelasta+ketään,+yksin+armo.+Mutta+se+että+olemme+armon+alla+ei+anna+meille+oikeutta+tehdä+syntiä+rikkomalla+lakia:
"Kuinka+siis+on?+Saammeko+tehdä+syntiä,+koska+emme+ole+lain+alla,+vaan+armon+alla?+Pois+se!"+(Room.+6:15)
Jos+rakastamme+Jeesusta,+noudatamme+hänen+käskyjään.+Ja+Jeesuksen+mukaan+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto.
05.05.2017 14:03
>>+Yhäkö+yrität+väittää+olevasi+uudestisyntynyt+???
Kerro+uudestisyntymisesi+ja+mitä+siinä+tapahtui+!+<<
Olen+jo+antanut+todistuksen+uskoontulostani+tällä+foorumilla.+Mutta+mitä+se+liittyy+tähän+aiheeseen?+Mitä+sen+on+yhtään+mitään+väliä+mitä+minä+olen?+Asiat+tappelevat,+ei+ihmiset.
>>+En+todellakaan+pidä+sinua+uudestisyntyneenä,+sillä+sinä+ITSE+sanoit+nimittäin,+että+väitteeni+jonka+mukaan+olen+tullut+Jumalan+opettamaksi+on+naurettava+!+<<
Väitit+saaneesi+opetuksesi+suoraan+Herralta,+mikä+ei+ole+mahdollista+koska+opetuksesi+on+täysin+raamatunvastaista.
>>+Siis+laista,+eli+itse+sanon+sitä+Jumalan+Hyväksi+Tahdoksi,+koska+se+on+rakkautta,+ei+katoa+pineinkään+piirto,+mutta+vanhaan+eli+lakiliittoon+kuuluneet+ulkoiset+säädökset+lakkautettiin+samalla+kun+lakiliitto+lakkautettiin+Jumalan+toimesta+!!!+<<
Ei+katoa+pieninkään+piirto+mutta+silti+säädökset+lakkautettiin?+Tajuatko+kuinka+ristiriitaista+tuo+on?
>>+Sinä+olet+vaihtanut+siihen+Jesajan+kohtaan+sanan+toora+ja+siitä+et+luovu+<<
Alkukielessä+on+tuossa+kohtaa+sana+Toora.+Siitä+et+pääse+yli+etkä+ympäri.+Voit+tarkistaa+itse+asian+tästä:+http://biblehub.com/interlinear/jeremiah/31-33.htm
>>+Room.+5:20+Mutta+laki(liitto)+tuli+VÄLIIN,+että+rikkomus+suureksi+tulisi;+mutta+missä+synti+on+suureksi+tullut,+siinä+armo+on+tullut+ylenpalttiseksi,+<<
Nyt+sinä+itse+lisäät+Raamattuun+jotain+mitä+siellä+ei+todellakaan+lue.
>>+Kuin+myös+näyttää+ihmiselle+hänen+oma+kyvyttömyytensä+itse+pyhittää+ja+pelastaa+itseään,+eli+synneistä+ei+pääse+muuten,+kuin+Kristuksen+ristintyön+vuoksi+ja+avulla,+omavanhurskaus+ei+riitä+eli+omat+lain+noudattamis+yritykset,+eikä+siten+siis+eläinuhrit+sun+muut+muotomenot+kuten+ruoka+ja+juoma+säädökset+ja+erilaiset+vesi+pesot+!!!+Sinä+siis+yhä+jumitat+vanhan+liiton+järjestyksessä,+eli+sinä+yrität+vanhurskautua+omilla+teoillasi+!<<
Olen+monta+miljoonaa+kertaa+tällä+foorumilla+sanonut,+että+laki+ei+pelasta+ketään,+yksin+armo.+Mutta+se+että+olemme+armon+alla+ei+anna+meille+oikeutta+tehdä+syntiä+rikkomalla+lakia:
"Kuinka+siis+on?+Saammeko+tehdä+syntiä,+koska+emme+ole+lain+alla,+vaan+armon+alla?+Pois+se!"+(Room.+6:15)
Jos+rakastamme+Jeesusta,+noudatamme+hänen+käskyjään.+Ja+Jeesuksen+mukaan+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto.
05.05.2017 14:01
Kukaan+ei+ole+työpaikallani+kertaakaan+valittanut+minun+viittani+tupsuista.+Eivät+juuri+kiinnosta+ketään.+Kai+ne+kuvittelevat+että+kyse+on+jostain+muotitrendistä.
05.05.2017 13:51
Olkoon+mitä+hyvänsä,+mutta+Raamatun+mukaan+meidät+on+oksastettu+Israeliin:
"Mutta+jos+muutamat+oksista+ovat+taitetut+pois+ja+sinä,+joka+olet+metsäöljypuu,+olet+oksastettu+oikeiden+oksien+joukkoon+ja+olet+päässyt+niiden+kanssa+osalliseksi+öljypuun+mehevästä+juuresta,+niin+älä+ylpeile+oksien+rinnalla;+mutta+jos+ylpeilet,+niin+et+sinä+kuitenkaan+kannata+juurta,+vaan+juuri+kannattaa+sinua.+Sillä+jos+sinä+olet+leikattu+luonnollisesta+metsäöljypuusta+ja+vasten+luontoa+oksastettu+jaloon+öljypuuhun,+kuinka+paljoa+ennemmin+nämä+luonnolliset+oksat+tulevat+oksastettaviksi+omaan+öljypuuhunsa!"+Room.+11:17,18,24
05.05.2017 13:49
Eikä+Jeesus+missään+kohtaa+Raamattua+moiti+fariseuksia+siitä,+että+nämä+noudattivat+lakia,+ainoastaan+ulkokultaisuudesta+ja+perinnäissääntöjen+noudattamisesta.
05.05.2017 13:44
Myös+Jeesus+noudatti+lakia+viimeistä+piirtoa+myöten.+Oliko+Jeesus+lakihenkinen?
05.05.2017 13:44
>>+Monissa+kohdissa+Raamatussa+kerrotaan,+ettei+Jeesus+tehnyt+syntiä.
Jos+ei+tee+syntiä+niin+se+ei+tarkoita,+että+olisi+synnitön.<<
Sehän+tarkoittaa+juuri+sitä.+Jeesus+oli+Raamatun+mukaan+synnitön.+Missään+kohtaa+Raamattua+ei+sanota+että+Jeesus+olisi+tehnyt+syntiä.+Jeesus+on+Raamatun+mukaan+Jumala.+Tekeekö+Jumala+syntiä?
Lainaamassasi+heprealaiskirjeen+kohdassa+kerrotaan+että+ylipappi+joutuu+syntisyytensä+tähden+uhraamaan+uhreja.+Siinä+ei+missään+kohdassa+sanota+että+Jeesus+olisi+ollut+syntinen.+Lihansa+päivinä+tarkoittaa+yksinkertaisesti+Jeesuksen+inkarnaation+päiviä,+lihaksi+tulemisen+päiviä.+Olet+aika+mestari+vääntelemään+kirjoituksia.
05.05.2017 13:42
Mooseksen+laki+annettiin+Israelille,+ja+se+Raamatun+mukaan+koskee+myös+pakanoita.+Missään+kohtaa+Raamattua+ei+sanota+että+laki+on+voimassa+ainoastaa+Israelin+valtion+alueella.+Jos+olemme+uudestisyntyneitä,+meidät+on+oksastettu+Israeliin,+jolloin+heille+annetut+käskyt+ja+säädökset+koskevat+myös+meitä.+Miksi+Jumala+olisi+antanut+lain+egyptiläisille?+Eivät+he+olleet+liiton+kansaa.
Missä+kohtaa+Raamattua+Paavali+antaa+"viisi+pientä+asiaa"+pakanoille?+Tarkoittanet+Jerusalemin+kokouksessa+annettuja+neljää+käskyä.+Nuo+neljä+käskyä+eivät+ole+ainoat+käskyt+jotka+velvoittavat+kristittyjä,+eihän+niissä+ole+edes+rakkauden+kaksoiskäskyä.
Jeesuksen+selvän+opetuksen+mukaan+laista+ei+katoa+ainoakaan+piirto:
”Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa.”+(Mt.+5:17-19)
"Mutta+ennemmin+taivas+ja+maa+katoavat,+kuin+yksikään+lain+piirto+häviää."+(Lk.+16:17)
04.05.2017 22:14
>>+Raamatun+mukaan+asia+on+ihan+toisin+ja+Jeesuskin+oli+syntinen+ennen+ylösnousemistaan+ja+pyytelikin+syntejään+anteeksi.<<
Missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan+että+Jeesus+oli+syntinen?+Ei+missään.+Jos+Jeesus+oli+syntinen,+hän+ei+olisi+voinut+olla+virheetön+karitsa+ja+synnitön+uhri+meidän+puolestamme.
>>+Hep.+5:2+ja+hän+voi+säälien+kohdella+tietämättömiä+ja+eksyviä,+koska+hän+itsekin+on+heikkouden+alainen,
3.ja+tämän+heikkoutensa+tähden+hänen+täytyy,+samoinkuin+kansan+puolesta,+niin+itsensäkin+puolesta+uhrata+syntien+edestä.+<<
Tässä+kohtaa+puhutaan+ylipapista.
>>+7.+Ja+lihansa+päivinä+hän+väkevällä+huudolla+ja+kyynelillä+uhrasi+rukouksia+ja+anomuksia+sille,+joka+voi+hänet+kuolemasta+pelastaa;+ja+hänen+rukouksensa+kuultiin+hänen+jumalanpelkonsa+tähden.
8.+Ja+niin+hän,+vaikka+oli+Poika,+oppi+siitä,+mitä+hän+kärsi,+kuuliaisuuden,+<<
Tässä+ei+sanota+että+Jeesus+oli+syntinen.
Raamatun+mukaan+Jeesus+oli+synnitön:
"Sillä+siihen+te+olette+kutsutut,+koska+Kristuskin+kärsi+teidän+puolestanne,+jättäen+teille+esikuvan,+että+te+noudattaisitte+hänen+jälkiänsä,+joka+"ei+syntiä+tehnyt+ja+jonka+suussa+ei+petosta+ollut","+1.+Piet.+2:21-22
"Ja+te+tiedätte+hänen+ilmestyneen+ottamaan+pois+synnit;+ja+hänessä+ei+ole+syntiä."+1.+Joh.+3:5
"Sillä+ei+meillä+ole+sellainen+ylimmäinen+pappi,+joka+ei+voi+sääliä+meidän+heikkouksiamme,+vaan+joka+on+ollut+kaikessa+kiusattu+samalla+lailla+kuin+mekin,+kuitenkin+ilman+syntiä."+Hepr.+4:15
"Kuka+teistä+voi+näyttää+minut+syypääksi+syntiin?+Jos+minä+totuutta+puhun,+miksi+ette+minua+usko?"+Joh.+8:46
Jeremian+profetaalisten+sanojen+mukaan+tuleva+Messias+on+synnitön:
"Hänelle+annettiin+hauta+jumalattomain+joukossa;+mutta+rikkaan+tykö+hän+tuli+kuoltuansa,+sillä+hän+ei+ollut+vääryyttä+tehnyt+eikä+petosta+ollut+hänen+suussansa."+Jes.+53:9
Myös+ristinryöväri+todistaa+että+Jeesus+oli+synnitön:
"Me+tosin+kärsimme+oikeuden+mukaan,+sillä+me+saamme,+mitä+meidän+tekomme+ansaitsevat;+mutta+tämä+ei+ole+mitään+pahaa+tehnyt."+Lk.+23:41
04.05.2017 22:02
Onneksi+kukaan+ei+tiedä+mikä+tzitzit+on,+voi+aivan+huoletta+käyttää+työpaikalla.
04.05.2017 21:42
Alkukielessä+on+tuossa+kohtaa+sana+ger,+joka+tarkoittaa+nimenomaan+pakanoita.+Laki+on+Raamatun+mukaan+sama+myös+maahan+muuttaneille+pakanoille.+Mooseksen+laki+annettiin+Israelille,+sekä+heidän+keskuudessaan+asuville+pakanoille.+Miten+olisi+ollut+mahdollista+antaa+laki+maan+ulkopuolella+asuville?+Eiväthän+he+olleet+paikalla+kuulemassa+lakia.+Mutta+Raamattu+erikseen+ilmoittaa,+että+laki+on+sama+myös+pakanoille.+Jos+lähdet+siitä+että+laki+ei+ole+sama+juutalaisille+ja+pakanoille,+mihin+vedät+rajan?+Miten+päätät+mikä+käsky+koskee+kristittyjä+ja+mikä+käsky+ainoastaan+juutalaisia?+Siksi+kysynkin+tässä+aloituksessa+oliko+kymmenen+käskyä+ainoastaan+juutalaisille.
Uudessa+liitossa+meidät+pakanat+on+oksastettu+Israeliin.+Siksi+Israelille+annetut+käskyt+koskevat+myös+meitä,+missä+ikinä+asummekin.+Ei+kai+kukaan+vakavissaan+kuvittele,+että+laki+pätee+ainoastaan+Israelin+valtion+alueella,+että+jos+lentää+Jerusalemiin+joutuu+noudattamaan+Mooseksen+lakia,+mutta+omassa+kotimaassaan+ei+tarvitse?
04.05.2017 21:36
>>+Se+sulkee+ulos+kaikenlaisen+yhteydenpidon+"yli+seurakuntarajojen".+Tässä+mielessä+yhteiskristillisyys+on+pois+suljettu.+Samoin+seurakunnattomuus+on+pois+suljettu+tai+seurakunnasta+toiseen+seilaaminen.+<<
"Sillä+missä+kaksi+tai+kolme+on+koolla+minun+nimessäni,+siellä+minä+olen+heidän+keskellään."+(Mt.+18:20)
Jeesuksen+selvän+opetuksen+mukaan+emme+siis+tarvitse+katedraaleja,+kardinaaleja+ja+piispoja+sun+muita.+Kaksi+tai+kolme+ihmistä+koolla+riittää.
04.05.2017 21:23
Tismalleen+sama+laki+on+myös+meitä+pakanoita+vastaan.+Mooseksen+lain+mukaan+laki+on+sama+niin+muukalaiselle+kuin+juutalaisellekin:
"Sama+laki+olkoon+teillä,+niin+muukalaisella+kuin+maassa+syntyneelläkin;+sillä+minä+olen+Herra,+teidän+Jumalanne."+(3.+Moos.+24:22)
04.05.2017 21:13
Onko+henkilö+joka+noudattaa+kymmentä+käskyä+mielestäsi+lain+alla?+Oliko+Jeesus+lain+alla+kun+hän+noudatti+Mooseksen+lakia+viimeistä+piirtoa+myöten?+Se+että+olemme+armon+emmekä+lain+alla,+ei+anna+meille+oikeutta+tehdä+syntiä+lakia+rikkomalla.+Ihminen+joka+noudattaa+Jumalan+käskyjä+ei+ole+lain+alla.+Selvitä+Raamatusta+itsellesi+mitä+lain+alla+oleminen+tarkoittaa.
04.05.2017 21:08
Olen+jo+monesti+kommentoinut+tätä,+sanotaan+lyhyesti+vain+että+sapattikäsky+on+kymmenestä+käskystä+neljäs,+eikä+yksikään+kirkkokunta+väitä+että+kymmenen+käskyä+olisi+ainoastaan+juutalaisille.+Sapatti+annettiin+jo+luomisessa,+ennen+kuin+maailmassa+oli+ainuttakaan+juutalaista.+Jeremian+mukaan+sapatti+on+myös+pakanoita+varten+ja+Jeesuksen+mukaan+sapatti+on+ihmistä,+eli+koko+ihmiskuntaa+varten.
04.05.2017 21:04
Olen+jo+monesti+kommentoinut+tätä,+sanotaan+lyhyesti+vain+että+sapattikäsky+on+kymmenestä+käskystä+neljäs,+eikä+yksikään+kirkkokunta+väitä+että+kymmenen+käskyä+olisi+ainoastaan+juutalaisille.+Sapatti+annettiin+jo+luomisessa,+ennen+kuin+maailmassa+oli+ainuttakaan+juutalaista.+Jeremian+mukaan+sapatti+on+myös+pakanoita+varten+ja+Jeesuksen+mukaan+sapatti+on+ihmistä,+eli+koko+ihmiskuntaa+varten.
04.05.2017 20:57
Missä+kohtaa+Raamattua+käsketään+panetella+ja+solvata+toisia?
04.05.2017 20:54
Miksi+postaat+saman+tekstin+kahteen+kertaan?+
+>>+Sinä+kyllä+taitavasti+selittelet+asioita+Raamatusta+<<
Kiitos.
Miksi+jauhat+vanhasta+liitosta?+Olen+jo+monesti+sanonut+että+me+uudestisyntyneet+kuulumme+uuteen+liittoon.+Uudessa+liitossa+laki+on+edelleen+voimassa,+kuten+Jeremia+todistaa.
Ja+minä+turvaan+pelastuksen+suhteen+yksin+Jeesuksen+armoon,+en+mihinkään+lain+tekoihin.+Se+että+olemme+armon+alla,+ei+anna+meille+lupaa+tehdä+syntiä+rikkomalla+lakia:
"Mutta+ennemmin+taivas+ja+maa+katoavat,+kuin+yksikään+lain+piirto+häviää."+(Lk.+16:17)
Miten+selität+nämä+Jeesuksen+sanat?
>>+Kun+väität+yhä+näitä+Jumalan+Sanoja+vastaan,+niin+et+riitele+minun+kanssani,+vaan+Jumalan+kanssa+!!!+<<
Väität+siis+olevasi+yhtä+Jumalan+kanssa?+Mielenkiintoista.
04.05.2017 20:50
>>+Sinä+kyllä+taitavasti+selittelet+asioita+Raamatusta+<<
Kiitos.
Miksi+jauhat+vanhasta+liitosta?+Olen+jo+monesti+sanonut+että+me+uudestisyntyneet+kuulumme+uuteen+liittoon.+Uudessa+liitossa+laki+on+edelleen+voimassa,+kuten+Jeremia+todistaa.
Ja+minä+turvaan+pelastuksen+suhteen+yksin+Jeesuksen+armoon,+en+mihinkään+lain+tekoihin.+Se+että+olemme+armon+alla,+ei+anna+meille+lupaa+tehdä+syntiä+rikkomalla+lakia:
Miten+selität+nämä+Jeesuksen+sanat?+
>>+Kun+väität+yhä+näitä+Jumalan+Sanoja+vastaan,+niin+et+riitele+minun+kanssani,+vaan+Jumalan+kanssa+!!!+<<
Väität+siis+olevasi+yhtä+Jumalan+kanssa?+Mielenkiintoista.
04.05.2017 20:48
On+merkittävää+että+sunnuntaita+kutsutaan+Raamatussa+aina+viikon+ensimmäiseksi+päiväksi,+siitä+ei+missään+kohtaa+käytetä+nimitystä+pyhäpäivä,+lepopäivä+tai+Herran+päivä.
04.05.2017 17:49
802 / 845