Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Missään+kohtaa+Raamattua+ei+viikon+seitsemättä+päivää+kutsuta+sunnuntaiksi.+Raamatun+käsky+on+pyhittää+seitsemäs+päivä,+ja+juutalaisilta+opimme+että+tuo+päivä+on+nykyään+lauantaiksi+kutsumamme+päivä.
30.04.2017 19:10
Jos+rekisteröityy+on+pitkiinkin+keskusteluihin+helppo+vastata.
30.04.2017 19:08
Kymmenen+käskyä+on+selkeästi+annettu+pelkästään+Israelille.+Miksi+kristityt+siis+väittävät+että+kymmenen+käskyä+kuuluisi+heille?+Miksi+kymmenen+käskyä+on+otettu+katekismukseen?+Eikö+ole+selvää+että+se+kuuluu+vain+juutalaisille?
30.04.2017 19:07
Juutalaisten+Raamatusta+löytyy+tismalleen+sama+sapattikäsky+kuin+meidänkin+Raamatustamme,+2.+Moos.+20:8+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".+Juutalaiset+ovat+tätä+sapattia+viettäneet+jo+tuhansia+vuosia.+Ei+ole+mahdollista+että+miljoonapäinen+kansa+olisi+jossakin+vaiheessa+historiaa+kollektiivisesti+mokannut+ja+viettänyt+sapattia+vahingossa+vääränä+päivänä.+Tiedämme+siis+varmasti+että+lauantai+on+viikon+seitsemäs+päivä+ja+sapatti.
30.04.2017 19:04
Kristityt+lukevat+samaa+Raamattua+kuin+juutalaiset.+Tässä+kirjassaan+Jumala+käskee+meidän+pyhittää+seitsemännen+päivän,+ja+juutalaisilta+opimme+että+seitsemäs+päivä+on+lauantai.+Miksi+sinua+kiinnostaa+vängätä+aiheesta+jos+mielestäsi+"Jumalaa+ei+kiinnosta+yhtään+mikään"?
30.04.2017 18:53
Ruoka+ei+todellakaan+lähennä+meitä+Jumalaan,+mutta+fakta+on+että+Jumala+ei+luonut+kaikkia+maassa+ryömiviä+ja+matelevia+liskoja+meille+ravinnoksi.+3.+Moos.+11+on+lueteltu+ne+lajit+jotka+Jumala+tarkoitti+meille+ravinnoksi.+Jeesuksen+opetuksen+mukaan+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto,+joten+myös+ruokasäädökset+koskevat+meitä+edelleen.+Voimme+vain+spekuloida+miksi+tietyt+lajit+ovat+saastaisia,+mutta+todennäköisesti+ne+ovat+meille+epäterveellisiä.+Tätä+tukisi+se+että+Nooa+otti+arkkiin+puhtaita+eläimiä+seitsemän+paria,+saastaisia+vain+yhden+parin.+Tästä+syystä+Raamatun+mukaan+puhtaat+lajit+ovat+todellakin+geneettisesti+puhtaampia+kuin+saastaiset,+ja+siksi+meille+terveellisempiä.
Huomaa+konteksti+yllä+lainaamissasi+jakeissa,+Paavali+käsittelee+epäjumalille+uhrattua+ruokaa,+hän+ei+keskustele+siitä+mitä+lajeja+saa+syödä+ja+mitä+ei.+Epäjumalille+uhratun+lihan+suhteen+pätee+opetus+"syö+kaikkea+mitä+lihakaupassa+myydään".+Jos+lihakaupassa+myydään+saastaisia+eläimiä+emme+tietenkään+saa+niitä+syödä.
30.04.2017 18:50
"Sillä+Kristus+on+lain+loppu,+vanhurskaudeksi+jokaiselle,+joka+uskoo."+tässä+on+kreikan+sana+telos+käännetty+loppu,+vaikka+se+tarkoittaa+täyttymystä+ja+päämäärää.+Kristus+on+siis+lain+täyttymys+ja+päämäärä,+laki+ei+loppunut+Kristukseen.+Jeesuksen+mukaan+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto:
”Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa.”+(Mt.+5:17-19)
Uudessa+liitossa+laki+on+edelleen+voimassa:
”Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.”+(Jer.+31:33)
”Ja+minä+annan+heille+yhden+sydämen,+ja+uuden+hengen+minä+annan+teidän+sisimpäänne,+ja+minä+poistan+kivisydämen+heidän+ruumiistansa+ja+annan+heille+lihasydämen,+niin+että+he+vaeltavat+minun+lakieni+mukaan+ja+noudattavat+minun+säädöksiäni+ja+toimivat+niiden+mukaan+ja+he+ovat+minun+kansani,+ja+minä+olen+heidän+Jumalansa.”+(Hes.+11:19-20)
Olet+pahasti+pihalla.+Minä+en+ole+ajamassa+ihmisiä+vanhan+liiton+alle,+vaan+uuden.+Mutta+uudessa+liitossa+lakia+on+edelleen+noudatettava,+lain+rikkomista+kutsutaan+synniksi,+eikä+meillä+ole+lupa+tehdä+syntiä+vaikka+olemme+armon+alla.
30.04.2017 18:44
Ruokakäskyjen+rikkomisesta+ei+määrätä+kuolemantuomiota,+joten+varmasti+kyse+ei+ole+yhtä+vakavasta+synnistä+kuin+esimerkiksi+sapatin+rikkominen.+Mutta+emme+voi+jaotella+Raamatun+käskyjä+mielivaltaisesti+ja+päättää+mikä+koskee+meitä+ja+mikä+ei.+Jeesuksen+selvän+opetuksen+mukaan+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto,+joten+myös+ruokasäädökset+koskevat+meitä.+Raamatun+mukaan+saastaisten+eläinten+syönti+on+Jumalalle+kauhistus,+joten+kyllä+niitä+voi+pitää+tärkeänä.
30.04.2017 18:39
Joko+kysyit+pastoriltasi+löytyykö+"Näin+hän+julisti+kaikki+ruuat+puhtaiksi"+alkutekstistä?+Ja+oletko+RealSana?+Juttusi+ovat+tismalleen+samaa+tasoa.
30.04.2017 18:35
Olet+pahasti+pihalla+etkä+pysty+myöntämään+olleesi+täysin+väärässä+seitsemännen+päivän+suhteen.+Jumalaa+ei+kiinnosta+mikä+meidän+kalenterissamme+on+seitsemäs+päivä.+Juutalaiset+ovat+tuhansia+vuosia+pyhittäneet+lauantain+viikon+seitsemäntenä+päivänä,+joten+voimme+olla+varmoja+että+lauantai+on+viikon+seitsemäs+päivä,+ollut+sitä+luomisviikolta+asti.+Meidän+kalenterissamme+lauantai+oli+viikon+seitsemäs+päivä+vuoteen+1973+asti,+jolloin+sunnuntaista+tehtiin+mielivaltaisesti+viikon+seitsemäs+päivä.+Jumalaa+ei+voisi+meidän+ISO+standardimme+vähempää+kiinnostaa.
30.04.2017 18:32
Pakanoiden+on+noudatettava+kymmentä+käskyä.+Se+ei+ole+lain+alla+olemista,+eikä+se+ole+yritys+ansaita+oma+pelastus,+eikä+se+ole+mikään+pelastuksen+ehto.+Jos+rakastamme+Jeesusta,+silloin+noudatamme+hänen+käskyjään.+"Jos+te+minua+rakastatte,+niin+te+pidätte+minun+käskyni."+(Joh.+14:15)
30.04.2017 15:47
Kaikissa+englanninkielisissä+käännöksissä+tuo+lause+on+suluissa,+tarkoittaen+että+se+ei+ole+osa+alkuperäistä+tekstiä.+http://biblehub.com/mark/7-19.htm+Valitettavasti+emme+voi+luottaa+suomenkielisiin+käännöksiimme.
30.04.2017 15:45
Jokainen+voi+itse+tutkia+nykyään+alkukieltä+ja+todeta+että+siellä+ei+tosiaankaan+sanota+"Näin+hän+sanoi+kaikki+ruuat+puhtaiksi".+http://biblehub.com/interlinear/mark/7-19.htm
KJV+käännös+on+tässä+kohtaa+sanatarkka.+Kysy+kreikantaitoiselta+pastoriltasi,+jos+et+usko.
30.04.2017 15:41
Sanoisitko+että+henkilö+joka+opettaa+että+ei+saa+tappaa+on+lain+alla?+Jos+noudattaa+kymmenestä+käskystä+yhdeksää,+ei+ole+lain+alla,+mutta+jos+opettaa+että+kaikkia+kymmentä+käskyä+sapattikäsky+mukaan+lukien+tulee+noudattaa,+silloin+on+yhtäkkiä+lain+alla+ja+yrittää+pelastua+lakia+noudattamalla?
30.04.2017 15:38
En+ole+nostanut+sapatin+viettoa+pelastumisen+ehdoksi.+Se+että+on+armon+alla+ei+tarkoita+että+saa+tehdä+syntiä+rikkomalla+lakia.+Kymmenestä+käskystä+luterilaisilla+kolmas+kuuluu+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä."+Jos+rakastamme+Jeesusta,+pidämme+hänet+käskyt:
"Jos+te+minua+rakastatte,+niin+te+pidätte+minun+käskyni."+(Joh.+14:15)
30.04.2017 15:36
Olenko+harhaoppinen+koska+opetan+että+kymmentä+käskyä+tulee+noudattaa?+Vai+mistä+nyt+kiikastaa?
30.04.2017 15:32
Minä+en+kerskaa+laista.+Moitin+vain+niitä+jotka+opettavat+että+kymmentä+käskyä+saa+rikkoa,+että+sapattia+ei+tarvitse+pyhittää.+Neljäs+käsky+kuuluu+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".+Jos+rikonkin+itse+sapattia,+on+tuo+vain+köyhä+ad+hominem+argumentti.+Se+mitä+minä+teen+sapattina+ei+kuulu+kenellekään+muulle.+Oletko+sinä+sapattipoliisi?+Tuomitsemassa+ja+arvostelemassa+toisia.+Asiat+tappelevat,+eivät+ihmiset.+Oletko+mahdollisesti+RealSana?
30.04.2017 15:31
Toistan,+missä+kohtaa+Raamattua+meille+annetaan+lupa+tehdä+syntiä+rikkomalla+lakia?+Missä+kohtaa+Raamattua+kerrotaan+että+laki+on+kumottu?+Jeesus+opetti+että+hän+ei+tullut+kumoamaan+lakia+ja+että+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto,+kunnes+maa+ja+taivas+katoavat.
30.04.2017 15:28
Kielillä+puhuva+rakentaa+itseään,+se+ei+tässä+kontekstissa+ole+mikään+hyvä+asia,+sillä+armolahjat+on+tarkoitettu+seurakunnan+rakentamiseksi.+Raamattu+ei+tue+siansaksan+mongerrusta,+varsinkaan+julkisissa+kokouksissa+kaikki+yhteen+ääneen,+kuten+nykyään+tapahtuu+monissa+seurakunnissa.
30.04.2017 15:24
Alkukielessä+ei+ole+lausetta+"Näin+hän+sanoi+kaikki+ruuat+puhtaiksi",+tuo+on+myöhempien+aikojen+lisäys.+Konteksti+on+tärkeä.+Fariseukset+eivät+syyttäneet+opetuslapsia+saastaisten+eläinten+syömisestä+vaan+pesemättömin+käsin+syömisestä.+Jeesuksen+opetus+on+että+epäpuhtain+käsin+syöminen+ei+saastuta+ihmistä.+Jeesus+ei+opettanut+että+kaikki+ruoka+on+puhdasta.
30.04.2017 15:18
811 / 845