Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Missä+kohtaa+Raamattua+meille+annetaan+lupa+tehdä+syntiä+rikkomalla+lakia?+"Kuinka+siis+on?+Saammeko+tehdä+syntiä,+koska+emme+ole+lain+alla,+vaan+armon+alla?+Pois+se!"+Room.+6:15.
Kristityt+väittävät+vastoin+Raamatun+selvää+sanaa+että+armon+alla+saa+rikko+lakia+mielin+määrin.
30.04.2017 15:11
>>+Kumpi+on+enemmän+oikeassa,+Jumalan+sana,+eli+Raamattu,+joka+sanoo+sapatin+olevat+Jumalan+ja+Israelin+kansan+välinen+asia.+Vaiko+sinä?+Kumman+luulet+loppupelissä+vetävän+pidemmän+korren?+<<
Raamatun+sanan+mukaan+sapatti+on+myös+pakanoita+varten.+Jumala+pyhitti+viikon+seitsemännen+päivän+jo+luomisviikolla,+ennen+kuin+maailmassa+oli+ainuttakaan+juutalaista.+Jesajan+mukaan+sapatti+on+myös+pakanoita+varten.+Jeesuksen+mukaan+sapatti+on+ihmistä,+eli+koko+ihmiskuntaa+varten.
30.04.2017 15:07
Olet+Kimmo+täysin+sekaisin.+Vielä+70-luvulla+sunnuntai+oli+viikon+ensimmäinen+päivä.+Siitä+tehtiin+seitsemäs+päivä+vasta+vuonna+1973.+Meitä+kiinnostaa+vain+mitä+Raamattu+sanoo+seitsemännestä+päivästä,+että+se+päivä+tulee+pyhittää.+Lauantai+on+ollut+viikon+seitsemäs+päivä+luomisesta+tähän+päivään+asti,+niin+kuin+juutalaiset+ovat+sen+päivän+tuhansia+vuosia+pyhittäneet.+Mikä+tässä+on+niin+monimutkaista+että+et+sitä+tajua?
30.04.2017 15:05
>>+Eli+vanhaan+liittoon+pitäytyvät+on+HÄVITETTY+kansasta+Jeesuksen+aikana+!!!+<<
En+minä+pitäydy+vanhaan+liittoon+vaan+uuteen.+Uudessa+liitossa+laki+on+edelleen+voimassa:
”Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.”+(Jer.+31:33)
”Ja+minä+annan+heille+yhden+sydämen,+ja+uuden+hengen+minä+annan+teidän+sisimpäänne,+ja+minä+poistan+kivisydämen+heidän+ruumiistansa+ja+annan+heille+lihasydämen,+niin+että+he+vaeltavat+minun+lakieni+mukaan+ja+noudattavat+minun+säädöksiäni+ja+toimivat+niiden+mukaan+ja+he+ovat+minun+kansani,+ja+minä+olen+heidän+Jumalansa.”+(Hes.+11:19-20)
Meidät+on+pelastettu+yksin+armosta+Jeesuksen+kautta.+Kun+nyt+rakastamme+Jeesusta,+me+pidämme+hänen+käskynsä:
”Sillä+rakkaus+Jumalaan+on+se,+että+pidämme+hänen+käskynsä.+Ja+hänen+käskynsä+eivät+ole+raskaat”+(1.+Joh.+5:3)+"Jos+te+minua+rakastatte,+niin+te+pidätte+minun+käskyni."+(Joh.+14:15)
Se+että+on+armon+alla,+ei+anna+uskovalle+lupaa+tehdä+syntiä+rikkomalla+lakia.+Laki+ei+ole+armoa+vastaan.
30.04.2017 15:00
Olenko+sielunvihollinen+koska+opetan+että+sapatti+tulee+pyhittää?+Vai+mistä+nyt+kiikastaa?
30.04.2017 14:56
>>+Siis+kun+uskova+vaeltaa+Hengessä+eli+siis+Pyhän+Hengen+ohjauksessa+ja+johdatuksessa,+hän+ei+voi+millään+tehdä+syntiä+eikä+rikkoa+lakia+!+<<
Väität+siis+olevasi+synnitön?
29.04.2017 19:32
Voisit+vaikka+Raamatusta+näyttää+missä+kohtaa+minä+olen+väärässä+sen+sijaan+että+vain+auot+päätäsi.
29.04.2017 19:31
Raamattu+opettaa+nämä+lakiasiat+selvästi+ja+kertoo+meille+mikä+on+syntiä.+Emme+voi+rikkoa+lakia+ja+kuvitella+että+Pyhä+Henki+mystisesti+ohjaa+meitä.+Missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan+että+rock+on+syntiä?
29.04.2017 18:47
Näytä+minulle+Raamatusta,+missä+kohtaa+sanotaan+että+laki+on+kumottu?+Jeesuksen+opetuksen+mukaan+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto.
29.04.2017 18:43
Oletpas+sinä+nokkela.
29.04.2017 15:49
Sitten+kun+argumentit+loppuvat+siirrytään+ad+hominem+linjalle.
29.04.2017 15:33
Kummat+on+oikeassa,+maailman+miljoonat+juutalaiset+jotka+ovat+tuhansia+vuosia+viettäneet+sapattia+lauantaina+viikon+seitsemäntenä+päivänä+vai+suomalaiset,+joiden+kalenterissa+sunnuntaista+tehtiin+viikon+seitsemäs+päivä+vasta+vuonna+1973?
29.04.2017 15:31
Onko+kymmenen+käskyä+annettu+vain+juutalaisille+muka?+Käskyistä+luterilaisilla+kolmas+kuuluu+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".+Sapatti+annettiin+jo+luomisessa+ennen+kuin+maailmassa+oli+ainuttakaan+juutalaista.+Jesajan+mukaan+sapatti+on+myös+pakanoille:
”Ja+MUUKALAISET,+jotka+ovat+liittyneet+Herraan,+palvellakseen+häntä+ja+rakastaakseen+Herran+nimeä,+ollakseen+hänen+palvelijoitansa,+kaikki,+jotka+pitävät+sapatin+eivätkä+sitä+riko+ja+pysyvät+minun+liitossani,+ne+minä+tuon+pyhälle+vuorelleni+ja+ilahutan+heitä+rukoushuoneessani,+ja+heidän+polttouhrinsa+ja+teurasuhrinsa+ovat+otolliset+minun+alttarillani,+sillä+minun+huoneeni+on+kutsuttava+kaikkien+kansojen+rukoushuoneeksi.”+(Jes.+56:6-7)
Jeesuksen+mukaan+sapatti+on+ihmistä,+eli+siis+koko+ihmiskuntaa+varten,+ei+ainoastaan+juutalaisia+varten:
”Sapatti+on+asetettu+ihmistä+varten+eikä+ihminen+sapattia+varten.”+(Mk.+2:27)
Ja+sinä+Kimmo+olet+sekaisin+kuin+seinäkello,+tulisiko+meidän+noudattaa+Raamattua+vai+Kansainvälisen+standardoimisjärjestön+(ISO)+suositusta,+joka+tuli+voimaan+vasta+vuonna+1973?+Ennen+tuota+vuotta+lauantai+oli+viikon+seitsemäs+päivä.
29.04.2017 15:29
"Sillä+Kristus+on+lain+loppu,+vanhurskaudeksi+jokaiselle,+joka+uskoo."+Tässä+on+alkukielessä+sana+telos+käännetty+loppu.+Se+tarkoittaa+kuitenkin+ennemminkin+täyttymystä+ja+päämäärää+kuin+loppua.+Kristus+on+siis+lain+täyttymys,+ei+loppu.+Lakia+ei+ole+kumottu,+Jeesuksen+mukaan+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto.
29.04.2017 15:22
Helposti.
29.04.2017 14:21
Homoja+täällä+kyllä+suvaitaan,+mutta+ilmeisesti+liikaa+jos+joku+kehottaa+eroamaan+kirkosta,+vai+mistä+kiikastaa?
29.04.2017 14:18
Ja+sunnuntai+eli+viikon+ensimmäinen+päivä+ei+Raamatun+mukaan+todellakaan+ole+mikään+pyhäpäivä.
29.04.2017 14:16
Sillä+ei+ole+mitään+väliä+mikä+sinun+kalenterissasi+on+seitsemäs+päivä.+Raamattu+käskyy+pyhittämään+viikon+seitsemännen+päivän,+joka+on+lauantai.+Juutalaiset+ovat+viettäneet+sapattia+lauantaina+tuhansia+vuosia.+Ei+ole+mahdollista+että+miljoonpäinen+kansa+olisi+jossakin+vaiheessa+historiaa+kollektiivisesti+mokannut+ja+viettänyt+sapattia+vahingossa+vääränä+päivänä.+Siitä+tiedämme+varmasti+että+lauantai+on+viikon+seitsemäs+päivä.+Jeesus+lepäsi+haudassa+sapattina+ja+opetuslapset+tulivat+haudalle+viikon+ensimmäisenä+päivänä,+sunnuntaina,+jota+nykyään+juhlitaan+kirkoissa+Jeesuksen+ylösnousemuksen+päivänä.+Jeesus+vahvisti+lauantain+olevan+sapatti+viettämällä+sapattia+tapansa+mukaan+synagogassa.+Jos+sapatti+olisi+ollut+joku+muu+päivä,+luulisi+Jumalan+pojan+valistaneen+kansaa+asiasta.
29.04.2017 14:15
Häiritseekö+sinua+noin+pahasti+että+täällä+keskustellaan+sapatista?+Lukuisat+kristityt+viettävät+nykyään+sapattia,+ei+pelkästään+adventistit.+Minua+ei+adventistien+oppi+kiinnosta,+siksi+kirjoittelen+mieluummin+tänne.
29.04.2017 14:08
Luterilainen+kirkko+on+luopunut+Jumalan+sanasta+ja+on+siksi+vain+porttokirkko+nykyään,+siksi+siitä+tulee+erota.+En+ole+adventisti,+kuulun+Ryttylän+messiaaniseen+lahkoon,+jossa+on+tällä+hetkellä+jo+kaksi+jäsentä.
29.04.2017 14:05
812 / 845