Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onko+henkilö+joka+uskoo+että+kuudes+käsky+koskee+kristittyjä+lain+alla+ja+yrittää+omin+voimin+päästä+taivaaseen?+Vai+koskee+tuo+ainoastaan+neljättä+käskyä?
29.04.2017 14:01
Korjaus:+Ja+puhtaita+eläimiä+on+ympäri+maapallon+niille+joiden+on+aivan+välttämättä+pakko+syödä+lihaa.
29.04.2017 13:53
Lainaisit+Jeremiasta+pari+jaetta+edemmäs+niin+selkeästi+kerrotaan+mikä+tuo+uusi+liitto+on:
+”Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+(Tooran)+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.”+(Jer.+31:33)
Uudessa+liitossa+siis+laki+on+edelleen+voimassa.
29.04.2017 13:51
Joka+rakastaa+Jeesusta+pitää+käskyt.:+"Jos+te+minua+rakastatte,+niin+te+pidätte+minun+käskyni."+(Joh.+14:15)+”Sillä+rakkaus+Jumalaan+on+se,+että+pidämme+hänen+käskynsä.+Ja+hänen+käskynsä+eivät+ole+raskaat”+(1.+Joh.+5:3)+
Kehotan+ihmisiä+eroamaan+luterilaisesta+kirkosta,+koska+kirkko+on+luopunut+Jumalan+sanasta+ja+on+nykyään+pelkkä+porttokirkko.
29.04.2017 13:48
Sillä+ei+ole+mitään+väliä+mikä+minä+olen.+Asiat+tappelee,+ei+ihmiset.+Kun+argumentit+loppuvat+siirrytään+ad+hominem+hyökkäyksiin.+Mutta+voin+paljastaa+että+en+ole+adventisti.+Useat+kristityt+viettävät+lauantaita+sapattina,+ei+pelkästään+adventistit.
29.04.2017 13:44
Kun+ei+ole+enää+mitään+argumentteja+siirrytään+ad+hominem+hyökkäyksiin.+"Opettajan"+taustalla+ei+tällä+foorumilla+ole+mitään+väliä.+Asiat+tappelee,+ei+ihmiset.
29.04.2017 13:42
>>+Minä+en+noudata+kymmentä+käskyä+vaan+Jeesuksen+opetuksia.+Ne+voit+lukea+esim.+Vuorisaarnasta.+<<
Jeesuksen+opetus+vuorisaarnasta+on,+että+laista+ei+katoa+ainoakaan+piirto:
”Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa.”+(Mt.+5:17-19)
Koskee+luonnollisesti+myös+sapattikäskyä.+Missä+kohtaa+Jeesus+opettaa+että+sapattikäsky+on+kumottu?
29.04.2017 02:48
>>+Jumala+on+sirotellut+ihmiset+pitkin+maapalloa,+eikä+millään+ihminen+monessakaan+maapallon+kolkassa+voisi+ikipäivänä+pärjätä+elossa,+jos+hän+ei+söisi+teidän+mukaanne+saastaisia+elämiä+!+<<
Voisi+aivan+hyvin+selvitä+elossa.+Näytä+minulle+sellainen+kolkka+maapallolla,+jossa+on+pakko+syödä+saastaisia+eläimiä,+koska+siellä+ei+kasva+vihanneksia?+Ja+puhtaita+eläimiä+on+ympäri+maapallon+niille+joiden+on+aivan+välttämättä+pakko+syödä+vihanneksia.
29.04.2017 02:41
Ja+jos+uusi+liitto+solmitaan+Israelin+heimon+kanssa,+kuinka+me+voimme+olla+siitä+osallisia?
29.04.2017 02:37
Jos+joku+on+lakiliitto,+niin+uusi+liitto,+sillä+Jeremian+mukaan+uudessa+liitossa+laki+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme.
”Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+(Tooran)+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.”+(Jer.+31:33)
29.04.2017 02:36
Paavali+ei+sano+rukoilevansa+kielillä+vaan+puhuvan.+Siinä+on+ero.+Tulee+myös+erottaa+raamatullinen+kielillä+puhumisen+armolahja+väärästä+hölynpölyn+jauhamisesta.+Raamatullinen+kielillä+puhuminen+tarkoittaa+sitä,+että+puhuu+jotakin+ymmärrettävää+kieltä,+jota+ei+itse+ole+opiskellut.+Näinhän+oli+asianlaita+helluntaina.+Missään+kohtaa+Raamattua+meille+ei+kerrota+kielillä+puhumisesta,+joka+on+täyttä+siansaksaa.+
Markus+16:17+"Ja+nämä+merkit+seuraavat+niitä,+jotka+uskovat:+minun+nimessäni+he+ajavat+ulos+riivaajia,+puhuvat+UUSILLA+kielillä,"+tämä+käännös+on+tarkempi,+kreikassa+on+tuossa+kohtaa+sana+kainais,+joka+tarkoittaa+uutta.+http://biblehub.com/interlinear/mark/16-17.htm
He+siis+puhuvat+uusilla,+ymmärrettävillä+kielillä.+Raamattu+ei+tue+siansaksan+puhumista.
Ilmeisesti+korintton+seurakunnassa+esiintyi+kuitenkin+tuota+siansaksan+jauhamista.+On+selvää,+että+korinttilaiset,+joiden+hengellisessä+elämässä+oli+moni+muukin+asia+pielessä,+oli+tämä+kielillä+puhumisen+armolahja+väärentynyt,+niin+että+he+puhuivat+nykyisten+karismaatikoiden+tapaan+outoa+enkelten+kieltä.+Tätä+armolahjaa+vastaan+Paavali+puhuu+hyvin+selvästi+ensimmäisen+korinttilaiskirjeen+luvussa+neljätoista:
”Samoin+tekin:+jos+ette+kielellänne+saa+esiin+selvää+puhetta,+kuinka+voidaan+sellainen+puhe+ymmärtää?+Tehän+puhutte+silloin+tuuleen.+Kuinka+siis+on?+Minun+on+rukoiltava+hengelläni,+mutta+minun+on+rukoiltava+myöskin+ymmärrykselläni;+minun+on+veisattava+kiitosta+hengelläni,+mutta+minun+on+veisattava+myöskin+ymmärrykselläni.+Sillä+jos+ylistät+Jumalaa+hengessä,+kuinka+oppimattoman+paikalla+istuva+saattaa+sanoa+"amen"+sinun+kiitokseesi?+Eihän+hän+ymmärrä,+mitä+sanot.+...mutta+seurakunnassa+tahdon+mieluummin+puhua+viisi+sanaa+ymmärrykselläni,+opettaakseni+muitakin,+kuin+kymmenentuhatta+sanaa+kielillä.”(1.+Kor.+14:9,15,16,19)
Huomaamme,+että+Paavalilla+ei+todellakaan+ole+mitään+hyvää+sanottavaa+korinttilaisten+väärästä+kielillä+puhumisen+lahjasta.+Paavalin+mukaan+on+rukoiltava+nimen+omaan+ymmärryksellä,+ei+oudolla+enkelten+kielellä.+Ja+seurakunnan+kokouksessa+tulee+ennemmin+puhua+viisi+ymmärrettävää+sanaa+kuin+kymmenentuhatta+sanaa+oudolla+mongerruksella.
29.04.2017 02:28
Minua+ihmetyttää+ettei+kokouksissa+ymmärretä+Jeesuksen+selvää+opetusta+rukoilemisesta:+"Ja+kun+rukoilette,+niin+älkää+tyhjiä+hokeko+niinkuin+pakanat,+jotka+luulevat,+että+heitä+heidän+monisanaisuutensa+tähden+kuullaan.+"+Mt.+6:7
Vastoin+Jeesuksen+selvää+opetusta+rukoillaan+kielillä+täyttä+hölynpölyä.
28.04.2017 23:01
>>+Hepr.+10:1+Sillä+koska+laissa+on+vain+tulevan+hyvän+varjo,+ei+itse+asiain+olemusta,+<<
Miten+on,+koska+laissa+on+vain+tulevan+hyvän+varjo,+saammeko+rikkoa+lakia?+Eikä+lain+rikkominen+ole+syntiä?+Missä+kohtaa+Raamattua+meille+annetaan+lupa+rikkoa+Jumalan+käskyjä?
28.04.2017 22:56
>>+Herra+minua+siihen+selvästi+kehoitti,+ja+jaan+nyt+osin+sen+tässä+ketjussa,+mitä+Herralta+olen+itse+opetusta+saanut,+muille+avuksi.+<<
Olet+oikein+Herralta+saanut+tämän+opetuksen,+johan+nyt+on!
>>+1.+Moos.+9:3+Kaikki,+mikä+liikkuu+ja+elää,+olkoon+teille+ravinnoksi;+niinkuin+minä+olen+antanut+teille+viheriäiset+kasvit,+niin+minä+annan+teille+myös+tämän+kaiken.
Eli+Jumala+antoi+ihmiselle+KAIKEN+lihan+ravinnoksi,+eikä+ihminen+kykenisi+säilymään+edes+hengissä+monessa+maapallon+kolkassa+jos+hän+ei+söisi+näiden+eksyttäjien+mukaan+kaikkinaista+saastaista+lihaa.+<<
Heti+vedenpaisumuksen+jälkeen+kaikki+oli+ihmiselle+ravinnoksi,+mutta+tuon+tapahtuman+jälkeen+niin+ihmiskunta+kuin+eläimetkin+alkoivat+rappeutua+geneettisesti,+minkä+näemme+nopeasti+lyhenevistä+elinvuosista.+Mooseksen+aikoihin+tultaessa+saastaiset+eläimet+olivat+rappeutuneet+jo+siihen+pisteeseen,+että+ne+eivät+enää+kelvanneet+ihmiselle+ravinnoksi.+Puhtaat+eläimet+rappeutuivat+geneettisesti+vähemmän,+koska+niitä+oli+arkissa+seitsemän+paria.+Siksi+Jumala+antoi+3.+Moos.+11+lain+puhtaista+ja+saastaisista+eläimistä.+Jumala+ei+todellakaan+tarkoittanut+kaikkia+maassa+matelevia+ja+ryömiviä+lajeja+ihmisille+ravinnoksi.
Toisessa+ketjussa+jo+perustelin+laajemmin,+mutta+todetaan+vain+lyhyesti+että+Jeesus+ei+julistanut+kaikkea+ruokaa+puhtaaksi,+Pietarin+näky+ei+tarkoita+että+kaikki+saastaiset+eläimet+nyt+kelpaavat+ravinnoksi+ja+Paavali+ei+anna+meille+mitään+lupaa+syödä+saastaisia+eläimiä.
28.04.2017 22:52
Minähän+en+usko+vauvakasteeseen,+pointtini+oli+vain+että+milläs+ihmeellä+minä+todistan+sinulle+olevani+uudestisyntynyt?+Ja+mitä+se+sinua+ylipäänsä+liikuttaa,+asiat+tappelee,+ei+ihmiset,+miksi+pitää+mennä+henkilökohtaisuuksiin?
28.04.2017 22:43
Tähän+asti+keskustelu+on+pysynyt+asiallisena,+mutta+yhtäkkiä+koet+tarpeelliseksi+syyttää+minun+sapatin+viettoani+pelleilyksi+ja+ulkokultaisuudeksi.+Minä+vietän+sapattia+Raamatun+ohjeiden+mukaan,+enkä+seuraa+juutalaisten+perinnäissääntöjä.+Mikä+tekee+siitä+ulkokultaista?
28.04.2017 22:38
Shabbat+shalom+sinullekin.
28.04.2017 22:32
Miksi+ryhdyt+tuomitsemaan+muita?+Mitä+minun+sapatin+viettoni+kuuluu+sinulle+pätkänkään+vertaa?
Sapatti+kuuluu+myös+pakanoille,+koska+se+on+osa+kymmentä+käskyä,+Jeesuksen+mukaan+sapatti+on+koko+ihmiskuntaa+varten+ja+Jesajan+mukaan+sapatti+on+myös+kaikille+pakanoille.
28.04.2017 22:31
Voimme+spekuloida+mitä+arameankielistä+vastinetta+Jeesus+käytti,+mutta+se+olisi+vain+spekulaatiota.+Meillä+ei+ole+muuta+lähdettä+kuin+kreikankieliset+tekstit,+joten+kreikka+on+se+kieli+jonka+pohjalta+tutkimme+mitä+Jeesus+sanoi+tai+ei+sanonut.
Vai+ei+Jeesusta+kiinnostanut+nuorukaisen+käskyjen+noudattaminen?+Oletko+vakavasti+tuota+mieltä?+Jeesushan+nimen+omaan+vastaa+nuorukaiselle+että+"Käskyt+sinä+tiedät".+Jeesus+lainaa+kymmenestä+käskystä+viittä,+mutta+se+ei+tietenkään+tarkoita+että+loput+viisi+eivät+koskisi+meitä.+Kyllä+Jeesus+selvästi+tässä+vahvistaa+että+meidän+tulee+pitää+kymmenen+käskyä.+Mutta+se+yksin+ei+tietenkään+riitä+pelastukseen,+enkä+minä+ole+koskaan+muuta+väittänytkään.
28.04.2017 22:27
Vähän+luulen+että+väität+että+et+noudata+kymmentä+käskyä,+vain+koska+tajusit+juuri+että+neljäs+käsky+käskee+meidän+pyhittää+sapatin.
28.04.2017 22:21
813 / 845