Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä+se+on+niin+että+sapatin+viettäjät+pyhitetään,+muut+joutuvat+kiristelemään+hampaita.
23.04.2017 21:18
Mooseksen+laissa+ei+ole+mitään+käskyä+ympärileikata+pakanoita.+Paavalin+mukaan+pakanoiden+ei+tule+ympärileikata+itseään:
"Jos+joku+on+kutsuttu+ympärileikattuna,+älköön+hän+pyrkikö+ympärileikkaamattomaksi;+jos+joku+on+kutsuttu+ympärileikkaamatonna,+älköön+ympärileikkauttako+itseään.+Ei+ympärileikkaus+ole+mitään,+eikä+ympärileikkaamattomuus+ole+mitään,+vaan+Jumalan+käskyjen+pitäminen."+(1+Kor.+7:18,19)
Mutta+Jeesuksen+mukaan+Mooseksen+laista+ei+katoa+ainoakaan+piirto,+eli+se+on+edelleen+voimassa.+Tämä+koskee+sapattikäskyä,+kymmentä+käskyä+ja+koko+lakia.+Sitä+ei+voi+pilkkoa+palasiin+ja+väittää+että+tämä+käsky+koskee+meitä+mutta+tämä+käsky+ei.
23.04.2017 21:16
>>+Eikö+lasten+hyväksikäyttö+ole+siis+Jumalan+mielestä+sen+arvoinen+rikos+että+siitä+pitäisi+mainita?+<<
Pedofilia+on+niin+itsestään+selvästi+väärin,+ettei+siitä+tarvitse+erikseen+mainita.+Yhteiskunnassamme+ei+keskustella+siitä,+tulisiko+pedofilia+sallia.+Niitä+sen+sijaan+löytyy+paljonkin,+joiden+mielestä+homostelu+on+OK.+Siksi+Jumalan+oli+tarpeellista+Raamatussa+ilmoittaa+että+homoseksi+ei+todellakaan+ole+hänen+silmissään+OK.
23.04.2017 21:12
Jos+Raamattu+ei+ole+kokonaisuudessaan+Jumalan+sanaa,+et+voi+koskaan+tietää+mikä+jae+on+Jumalan+sanaa+ja+mikä+ei.+Voit+tulkita+täten+Raamattua+täysin+mielivaltaisesti.+Kaikki+keskustelu+siitä+mitä+Raamattu+sanoo+esim.+homoista+on+täysin+turhaa.+Tällaisen+satukirjan+lukeminen+on+ja+tutkiminen+on+täysin+turhaa+ja+hyödytöntä.
23.04.2017 16:31
Sapatti+ei+ole+juutalaisten+keksintöä,+sillä+se+annettiin+jo+luomisessa,+ennen+kuin+maailmassa+oli+ainuttakaan+juutalaista.
23.04.2017 16:28
Minulla+ei+ole+mitään+velvollisuutta+vastata+sinun+kysymyksiisi.+Kysyn+sinulta,+mitä+Jumalan+sana+merkitsee+sinulle?+On+turha+käydä+keskustelua+kanssasi+jos+Raamattu+ei+mielestäsi+ole+Jumalan+sanaa.
23.04.2017 16:24
Ei+Jumalan+sana+ole+epätäydellinen,+se+nyt+vaan+ei+kata+kaikkia+mahdollisia+rikoksia.+Mitä+Jumalan+sana+merkitsee+sinulle?
23.04.2017 16:19
Miksi+tuo+käsky+pitäisi+olla+nimen+omaan+UT:n+puolella?+Kymmenestä+käskystä+kolmas+kuuluu+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä"+ja+Jeesuksen+opetuksen+mukaan+laista+ei+katoa+ainoakaan+piirto.+Jeesus+vahvistaa+sapatin+sanoessaan+"Minä+olen+sapatin+Herra"+ja+"Sapatti+on+asetettu+ihmistä+varten".
Ei+kymmentä+käskyä+annettu+pelkästään+juutalaisille,+vaan+se+koskee+meitä+kaikkia.+Ja+edelleen+meidät+pakanat+on+oksastettu+Israeliin,+niin+että+olemme+osallisia+heille+annettuihin+lupauksiin+ja+myös+käskyihin.
23.04.2017 16:15
Jeesuksen+mukaan+sapatti+on+ihmistä,+eli+siis+koko+ihmiskuntaa+varten,+ei+ainoastaan+juutalaisia+varten:
”Sapatti+on+asetettu+ihmistä+varten+eikä+ihminen+sapattia+varten.”+(Mk.+2:27)
23.04.2017 15:24
>>+MIssä+Jumala+näin+kertoo?+Jumala+ei+mainitse+missään+kohtaa+Raamattua+homoseksiä.+JUmala+mainitsee+vain+miehen+kanssa+makaavan+miehen.++<<
Miehen+kanssa+makaaminen+on+homoseksiä,+kumma+kun+et+tätä+tajua.
23.04.2017 15:20
Se+että+Raamatussa+ei+määritellä+rangaistusta+pedofiliasta,+ei+tarkoita+ettemmekö+saisi+käyttää+maalaisjärkeä+ja+langettaa+pedofiileille+rangaistusta+maallisessa+oikeuslaitoksessa.
23.04.2017 15:19
>>+Onko+siis+homoseksuaalisuus+erityisen+paha+synti+muihin+synniksi+laskettaviin+asioihin+verrattuna?+Jos+on,+missä+näin+sanotaan?+<<
Homoseksuaalisuus+on+erityisen+paha+synti,+koska+siitä+määrätään+kuolemanrangaistus.+Mutta+tässä+kohtaa+homoseksuaalisuus+on+samalla+viivalla+esim.+sapatin+rikkomisen+ja+aviorikoksen+kanssa,+koska+molemmista+määrätään+myös+kuolemantuomio.+Homoseksuaalisuudesta+vaahdotaan+koska+kirkon+sisällä+on+tahoja+jotka+vastoin+Raamattua+opettavat+että+homoseksuaalisuus+on+OK.+Ja+kirkon+viralliselta+taholta+opetetaan+rikkomaan+sapattia+ja+sen+sijaan+pyhittämään+sunnuntaita,+siksi+sapattia+tulee+puolustaa+aivan+samalla+vimmalla.
23.04.2017 15:16
Jumala+tuomitsee+kaikki+jotka+harrastavat+homoseksiä,+olivat+he+sitten+homoja,+biseksuaaleja+tai+heteroita.+Ja+kyllä+olen+ehdottomasti+sitä+mieltä,+että+mies+joka+makaa+toisen+miehen+kanssa+on+pakosti+ainakin+vähän+homo.
23.04.2017 15:09
Kymmenestä+käskystä+neljäs+(luterilaisilla+kolmas)+kuuluu+"muista+pyhittää+sapatinpäivä".+Olet+siis+sitä+mieltä+että+kymmenen+käskyä+ei+kuulu+kristityille?
Vai+ei+ole+sapatti+pakanakristityille?
"Kuusi+päivää+tee+työtäsi,+mutta+lepää+seitsemäs+päivä,+että+härkäsi+ja+aasisi+saisivat+hengähtää+ja+orjattaresi+poika+ynnä+MUUKALAINEN+saisivat+virkistyä."+(2.+Moos.+23:12)
Kenelle+sapatti+annettiin?+Huomaa+että+israelilaisten+lisäksi+se+annettiin+myös+muukalaisille.+Huomaa+myös,+että+sapatti+annettiin+jo+luomisessa,+ennen+kuin+maailmassa+oli+ainuttakaan+juutalaista:
”Ja+Jumala+päätti+seitsemäntenä+päivänä+työnsä,+jonka+hän+oli+tehnyt,+ja+lepäsi+seitsemäntenä+päivänä+kaikesta+työstänsä,+jonka+hän+oli+tehnyt.+Ja+Jumala+siunasi+seitsemännen+päivän+ja+pyhitti+sen,+koska+hän+sinä+päivänä+lepäsi+kaikesta+luomistyöstänsä,+jonka+hän+oli+tehnyt."+(1.+Moos.+1:33,34)
Myös+Jesajan+mukaan+sapatti+on+muukalaista+varten:
”Ja+MUUKALAISET,+jotka+ovat+liittyneet+Herraan,+palvellakseen+häntä+ja+rakastaakseen+Herran+nimeä,+ollakseen+hänen+palvelijoitansa,+kaikki,+jotka+pitävät+sapatin+eivätkä+sitä+riko+ja+pysyvät+minun+liitossani,+ne+minä+tuon+pyhälle+vuorelleni+ja+ilahutan+heitä+rukoushuoneessani,+ja+heidän+polttouhrinsa+ja+teurasuhrinsa+ovat+otolliset+minun+alttarillani,+sillä+minun+huoneeni+on+kutsuttava+kaikkien+kansojen+rukoushuoneeksi.”+(Jes.+56:6-7)
Sapatti+on+voimassa+tuhatvuotisessa+valtakunnassa+ja+kaikki+liha+eli+myös+pakanat+tulevat+viettämään+sapattia:
"Niinkuin+uudet+taivaat+ja+uusi+maa,+jotka+minä+teen,+pysyvät+minun+kasvojeni+edessä,+sanoo+Herra,+niin+pysyy+teidän+siemenenne+ja+teidän+nimenne.+Joka+kuukausi+uudenkuun+päivänä+ja+joka+viikko+sapattina+tulee+kaikki+liha+kumartaen+rukoilemaan+minua,+sanoo+Herra."+(Jes.+66:22,23)
Jeesuksen+mukaan+sapatti+on+ihmistä,+eli+siis+koko+ihmiskuntaa+varten,+ei+ainoastaan+juutalaisia+varten:
”Sapatti+on+asetettu+ihmistä+varten+eikä+ihminen+sapattia+varten.”+(Mk.+2:27)
23.04.2017 15:04
Olenko+täysin+väärässä+jos+sanon+että+miehen+kanssa+makaaminen+on+homolle+tyypillisempää+kuin+heterolle?+Ja+tietysti+Jumala+tuomitsee+biseksuaalit+ja+kokeilunhaluiset+heterot+aivan+yhtä+jyrkästi+kuin+homotkin.
23.04.2017 15:01
Olet+siis+sitä+mieltä,+että+kymmenen+käskyä+ei+koske+kristittyjä?+Mielenkiintoista.
23.04.2017 11:01
>>+Kun+puhutaan+miesten+kanssa+makaavista+miehistä+tuossa+perhe-elämää+koskevassa+kieltolistassa,+niin+kyse+on+vain+ja+ainoastaan+miesten+kanssa+makaavista+miehistä;+ei+siis+homoista.+<<
Mies+joka+makaa+miehen+kanssa+on+kaikkien+määritelmien+mukaan+homo.+Miksi+sinun+on+niin+vaikea+ymmärtää+näin+yksinkertaista+asiaa?+Yksikään+heteromies+ei+makaa+miehen+kanssa.
22.04.2017 23:20
Shabbat+shalom!
22.04.2017 13:11
Ja+tunnustuskirjoilla+lyödään+päähän+ikään+kuin+ne+olisivat+Jumalan+sanaa.
22.04.2017 00:16
Missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan+että+kaste+suojaa+demoneilta?+Missä+kohtaa+sanotaan+että+kaste+on+sakramentti?
22.04.2017 00:14
819 / 845