Hei mitä olette mieltä, olueiden ystävät? Että pistetään adressi pystyyn jossa vaaditaan suomalaisia panimoita lopettamaan tärkkelysten lisääminen suomalaisiin bulkkiolueisiin? Kaikki karjalat, lapparit, karhut, olvit ja koffit ovat raaka-aineiltaan oikean oluen irvikuvia, sillä niihin kaikkiin on lisätty tärkkelystä! Se vääristää oluen koostumuksen ja maun, ja ennenkaikkea se lihottaa! Bulkkiolut on halpaa pissaa, ei siinä mitään, ne ovat omaa luokkaansa eivätkä mitään laatuoluita esim mitä keskieuroopasta tulee. Mutta tuon tärkkelyksen lisääminen olueisiin pitäisi loppua!
Tärkkelykset pois suomibulkeista!
7
2039
Vastaukset
- bissen kittaaja!
Samaa mieltä! Miks ihimeessä tärkkelystä lisätään? Säilyvyyden takiako? Saksalaiset ne osaa olutta tehdä! Sandels parasta suomi bulkkia ja muista Karlsberg ja A le coq minun lemppareitani...
- nimetön.
Ihmettelin tänään, miksi tarjouksesta ostamani Karjala maistui niin hyvälle.
Ja ihme ja kumma! Tärkkelykset ja lisäaineet loistivat etiketistä poissaolollaan:
http://img269.imageshack.us/img269/2545/karjala.jpg- nimetön.
Copy Pastettakaa linkki uuteen välilehteen, Imageshack.us on blokannut Suomi24.fi, joten suora linkin klikkaus ei toimi.
- das Bier
Saattaa olla, että kyse on hämäyksestä. Hartwallin perusoluissa (Karjala, Lapin Kulta) lukee nykyään valmistusaineissa vesi, ohra ja humala. Tuo "ohra" sisältänee sekä ohramaltaan että ohratärkkelyksen. Siinä pitäisi lukea pelkästään "ohramallas", jotta se olisi ns. puhdasta ohraa (ilman tärkkelystä). Korjatkaa, jos olen väärässä.
- jkkjhkhkj
das Bier kirjoitti:
Saattaa olla, että kyse on hämäyksestä. Hartwallin perusoluissa (Karjala, Lapin Kulta) lukee nykyään valmistusaineissa vesi, ohra ja humala. Tuo "ohra" sisältänee sekä ohramaltaan että ohratärkkelyksen. Siinä pitäisi lukea pelkästään "ohramallas", jotta se olisi ns. puhdasta ohraa (ilman tärkkelystä). Korjatkaa, jos olen väärässä.
Asia on juuri noin.
- Reilu kusettaja
jkkjhkhkj kirjoitti:
Asia on juuri noin.
Tuo ohratärkkelys on sokeriteollisuuden " jätettä ", jota sitten lisätään olueeseen, koska se on halpaa.
Maltaan entsyymit hajoittavat tärkkelyksen sokeriksi, joka sitten käy alkoholiksi.
Kätevää ja halpaa - eikö totta, koska kallista mallasta kuluu vähemmän.
- niin ja näin
Ohratärkkelys ei ole jätettä eikä varsinkaan sokeriteollisuudesta peräisin.
Ohrantäkkelys on peräisin ohrasta ja tarkoitus on nopeuttaa prosessia niin, että mallastetusta ohrasta ei tarvitse ensin tehdä tärkkelystä (vierrettä) vaan osa tärkkelyksestä olisi tehty jo valmiksi. Pikahiiva ja tärkkelyksen täyttö takaavat nopean prosessin sekä halvan hinnan. Tätähän suurpanimot hakevat tärkkelyksen käytöllä. Jos ns bulkkilagerit tehtäisiin perinteisin tavoin aika olisi aivan eri luokkaa ja myös hinta nousisi. Tämän jälkeen olutta ei kannattaisi valmistaa kotimaassa lainkaan.
Tästä huolimatta en kannata tärkkelyksen käyttöä - olen ns täysmallasmies.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166929- 1972500
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1001938En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761507Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911059- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708