Tärkkelykset pois suomibulkeista!

kansanterveysagentti

Hei mitä olette mieltä, olueiden ystävät? Että pistetään adressi pystyyn jossa vaaditaan suomalaisia panimoita lopettamaan tärkkelysten lisääminen suomalaisiin bulkkiolueisiin? Kaikki karjalat, lapparit, karhut, olvit ja koffit ovat raaka-aineiltaan oikean oluen irvikuvia, sillä niihin kaikkiin on lisätty tärkkelystä! Se vääristää oluen koostumuksen ja maun, ja ennenkaikkea se lihottaa! Bulkkiolut on halpaa pissaa, ei siinä mitään, ne ovat omaa luokkaansa eivätkä mitään laatuoluita esim mitä keskieuroopasta tulee. Mutta tuon tärkkelyksen lisääminen olueisiin pitäisi loppua!

7

2039

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bissen kittaaja!

Samaa mieltä! Miks ihimeessä tärkkelystä lisätään? Säilyvyyden takiako? Saksalaiset ne osaa olutta tehdä! Sandels parasta suomi bulkkia ja muista Karlsberg ja A le coq minun lemppareitani...

• nimetön.
      • nimetön.

Copy Pastettakaa linkki uuteen välilehteen, Imageshack.us on blokannut Suomi24.fi, joten suora linkin klikkaus ei toimi.

• das Bier

Saattaa olla, että kyse on hämäyksestä. Hartwallin perusoluissa (Karjala, Lapin Kulta) lukee nykyään valmistusaineissa vesi, ohra ja humala. Tuo "ohra" sisältänee sekä ohramaltaan että ohratärkkelyksen. Siinä pitäisi lukea pelkästään "ohramallas", jotta se olisi ns. puhdasta ohraa (ilman tärkkelystä). Korjatkaa, jos olen väärässä.

• jkkjhkhkj
        das Bier kirjoitti:

Saattaa olla, että kyse on hämäyksestä. Hartwallin perusoluissa (Karjala, Lapin Kulta) lukee nykyään valmistusaineissa vesi, ohra ja humala. Tuo "ohra" sisältänee sekä ohramaltaan että ohratärkkelyksen. Siinä pitäisi lukea pelkästään "ohramallas", jotta se olisi ns. puhdasta ohraa (ilman tärkkelystä). Korjatkaa, jos olen väärässä.

Asia on juuri noin.

• Reilu kusettaja
        jkkjhkhkj kirjoitti:

Asia on juuri noin.

Tuo ohratärkkelys on sokeriteollisuuden " jätettä ", jota sitten lisätään olueeseen, koska se on halpaa.

Maltaan entsyymit hajoittavat tärkkelyksen sokeriksi, joka sitten käy alkoholiksi.

Kätevää ja halpaa - eikö totta, koska kallista mallasta kuluu vähemmän.

• niin ja näin

Ohratärkkelys ei ole jätettä eikä varsinkaan sokeriteollisuudesta peräisin.

Ohrantäkkelys on peräisin ohrasta ja tarkoitus on nopeuttaa prosessia niin, että mallastetusta ohrasta ei tarvitse ensin tehdä tärkkelystä (vierrettä) vaan osa tärkkelyksestä olisi tehty jo valmiksi. Pikahiiva ja tärkkelyksen täyttö takaavat nopean prosessin sekä halvan hinnan. Tätähän suurpanimot hakevat tärkkelyksen käytöllä. Jos ns bulkkilagerit tehtäisiin perinteisin tavoin aika olisi aivan eri luokkaa ja myös hinta nousisi. Tämän jälkeen olutta ei kannattaisi valmistaa kotimaassa lainkaan.

Tästä huolimatta en kannata tärkkelyksen käyttöä - olen ns täysmallasmies.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      6929
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      197
      2500
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      100
      1938
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1507
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1059
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      980
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      949
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      843
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      719
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      708
    Aihe