Että tällästä.. oon 26 vuotias tyttönen ja haluisin ajella mopolla mut mulla ei oo korttia.. Auttakaa mua tässä asiassa!! Kiitos teille ystäväiset!
Voiko B-kortilla ajaa mopoa jos ei omista mopokorttia???
12
623
Vastaukset
- M0po
Kyllä voi.
- matsonation
Riippuu syntymäajastasi. Jos olet syntynyt ennen 1.1.1985, niin saat ajaa kaksi- ja kolmipyöräistä mopoa, ei mopoautoa.
- cfscdfsdff
Riippumatta syntymäajastasi voit B-kortilla kuljettaa mopoa ja mopoautoa vaikka sitä ei ajokorttiin ole merkitty
http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/89C7A076CB88BC8BC2256BC300466EC6- mats...
En tuosta "JohannaIhmemaasta" tekstistä ymmärtänyt, että hänellä on B-kortti. Toteaa, että "mut mulla ei oo korttia"..
- lue ylhäältä alaspäi
mats... kirjoitti:
En tuosta "JohannaIhmemaasta" tekstistä ymmärtänyt, että hänellä on B-kortti. Toteaa, että "mut mulla ei oo korttia"..
Otisikosta voisi tehdä jotain päätelmiä "Voiko B-kortilla ajaa mopoa ...."
- cfscdfsdff
Joo Matsonation, ihmettelinkin sun vastausta, kun olen tottunut näkemään sulta asiavastauksia.
Sen vuoksi en käyttänyt nikkiäni desert...
Vastasin tuohon otsikkoon, mutta loppu olikin tosiaan hiukan ristiriitaista "mut mulla ei oo korttia".
Tällasta tää on...
Voiko B-kortilla ajaa mopoa jos ei omista mopokorttia???- mats.....
No joo, näin pääsi käymään. Selväsihän se otsikossa oli, mutta luin vain "mulla ei oo korttia". Näitä tulee joskus, luonne kun on hätäinen. Pyrkimys on kuitenkin antaa asialliseen kyssäriin asiallinen vastaus.
Uskon kuitenkin, että kysyjä tietää nyt vastauksen kysymykseensä, on hänellä sitten B-kortti tai ei.
- JohannaIhmemaasta
On mulla siis B-kortti ja syntyny vuonna 85 kesällä..
- mats....
Sorry, ymmärsin väärin. Niinkuin varmaan luitkin, niin saat ajaa mopoa ja mopoautoa, niinkuin cfscdfsdff oikaisi.
- 4545gdg
Suomen tieliikennelaki sallii b-ajokortilla myös m- ja t-luokan ajoneuvojen kuljettamisen suomen teillä, ulkomailla on taas eriasia, kuinka nuo menee.
- tarkennus kiitos
Mikäs semmonen M-luokka on?
Tarkoitat kai siis AM luokka
- kukkaketo
18.01.2013 saakka mopo-kortti oli M-kortti, ja sitten 19.01.2013 alkaen AM
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse964754Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133912Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2063786Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.962192Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575771964Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791328- 1311234
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1621216- 531095
En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???447978