180 päivää kassalta ja tarjottiin työtä,apua!

Kusetettu vuonna -03

Itse erehdyin aikanaan ottamaan vapaaehtoisen eläkevakuutuksen. Tuommonen 5000 ekua sinne on nyt makseltu. Vakuutusehdoissani mainitaan, että tämän vakuutuksen voi purkaa kun oon saanut kassalta 200 maksupäivää 60 viikon sisällä. Nostoprovikoita vakuutusyhtiö ei peri ennenaikaisesta nostosta. Itselläni on nyt 180 päivää maksettu ja nyt olis saumat saada töitä. Työnvieroksuja en ole, mutta tämä voi olla ainoa sauma saada nostettua nämä varat ennenaikaisesti ja enää ei tarvitsisi olla työttömänä vain kuukausi. Jos jatkaisin säästämista, varat saisi nostaa vasta 26 vuoden päästä ja tämähän laki tulee vielä muuttumaan vielä moneen kertaan sen aikana.Vielä saisin rahat myös 28 % verolla sillä ensi vuonnahan pääomavero nousee 30 prossaan. Mitä ihmettä te tekisitte minun tilanteessa. Mennä töihin vai odottaa vielä se kuukausi ja nostaa ne vakuutusrahat ja panostaa sitten töitten löytämiseen.

5

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö ole mahdollista sopia työnantajan kanssa, että työ alkaisi vasta kuukauden päästä?

      • kusetettu vuonna -03

        Ei ole mahdollisuutta siirtää ja asia ei ole enää ajankohtainen kun se työasia meni harakoille. Mutta voidaanhan tästä spekuloida edelleen, että miten muut tekisi tässä tilanteessa?


      • kusetettu vuonna -03 kirjoitti:

        Ei ole mahdollisuutta siirtää ja asia ei ole enää ajankohtainen kun se työasia meni harakoille. Mutta voidaanhan tästä spekuloida edelleen, että miten muut tekisi tässä tilanteessa?

        paska mäihä..


    • hävityt rahat?

      Kerrohan saitko rahaa eläkekassalta, epäilen, kyllä ne taitaa aina jotakin keksiä, jottei tarvitse mitään maksaa.

    • ...

      En tiä sun vakuutuksesta muta minä ainakin painelisin nettipankkiin ja jakaisin sijoitukset uudelleen, riippuu tietty millä mallilla ne nyt on. Pitäisin toistaiseksi koroissa vaikka takkiin tulisikin ja sitten kun aasian pörssit kunnolla rommaa niin puolet varoista kehittyviin ja toinen puoli länsimaisiin arvo-osakkeisiin.

      Jos susta tuntuu että maksat turhasta niin lopeta se kuukausimaksaminen tai muuta maksuohjelmaa vaikka niin että maksat 50 e / 6 kk tai jotain.

      Tietty jos sä oot hommannu jonkun semmosen eläkevakuutuksen mitä sä et enää pääse säätämään niin nolo juttu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3517
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2129
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1825
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1746
    5. 80
      1165
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      310
      1112
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      131
      1019
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      905
    Aihe