Worldvision huijausta?!

my tea's gone cold

Menin worldvisionin sivulla valitsemaan itselleni kummilasta, valitsin hakukriteerit, siinä tulee aina kolme tulosta. Toisella ja kolmannella sivulla oli sama henkilö, mutta eri tiedoilla! Asuinpaikka tosin oli sama:

s. 2: Kipchirchir, KENIA
Sukupuoli: poika
Kotimaa: KENIA
Syntymäaika: 27.12.2003
Harrastukset: Pallopelit

s. 3: Kipchirchir, KENIA
Sukupuoli: poika
Kotimaa: KENIA
Syntymäaika: 18.12.2002
Harrastukset: Pallopelit

...pitäskö mun luottaa tähän?

54

14036

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietäjä.,.,.,.

      Tällaiset kummilapsijutut on tehty juuri sinun kaltaisia hölmöjä varten. Sellaista lasta ei ole olemassakaan jolle kuvittelet antavasi rahaa. Voi sinua hyväuskoista ja typerää reppanaa. Juuri sinun kalyaiset hölmöt ova osasyy siihen, että maailmassa riittää kurjuutta.

      • Anonyymi

        Kukaan järkevä ei anna tohon keräykseen rahaa. Ensin tekevät kakaroita pilvin pimein sitten odotetaan että kuka antaa ruoka rahaa. Ensin pitää saada syntyvyys tosi pieneksi niin vähenee kakarat. Ovat niin kovia panemaan että järki ei pysy perässä. Haloo ei maailman tartte koko maailman kakaroita ruokkia. Turha huutaa kun kulttuuri vaatii paljon kakaroita. Miks mamut ei suomen kulttuuria noudata meidän maassa. No kun eivät osaa lukea. Mutta panemisen kyllä osaavat.


    • i wonder why i got

      Niin, ja tälläiset keskustelut ei ole tehty juuri sinun kaltaisia varten, joilla ei ole muuta tekemistä kun haukkua ihmisiä netissä. (:

      Plan-kummina olo vaikuttaa luotettavalta tähän asti. Kellään kokemuksia siitä?

      • Siinä sitä ???

      • Maripolo

        Kävin Perussa katsomassa WV-kummityttöäni. Oli meitä muitakin Suomesta, ja kaikkien kummilapset ihan lihaa ja verta, samoin heidän perheensä. Tosia olivat myös lastentarhat, koulut ja nuorisokerhot.
        Kaikki lähettämäni kirjeet ja niiden sisältö on mennyt perille, viimeistä pikku esinettä myöten. Valokuva tytöstä koko lähetykseni sisältö levitettynä sylissään on tullut joka kerta vastauksena kirjeeseeni. Homma tuntuu kaikin puolin tehokkaalta ja onnistuneelta.
        Kun autan ihmisiä pärjäämään kotimaassaan, ei heidän tarvitse lähteä etsimään parempaa elämää länsimaista.
        Terveisin mummeli, joka ei tippaakaan epäile rahojensa perilla menoa.


      • AmRoj

        Hyvä ja upea kommentti. Itselläni on ollut kummikohde Etiopiassa jo liki kaksikymmentä vuotta. Kohde on yhteisö, joka ylläpitää slummilasten koulu-/ ja päiväkoti toimintaa. Ei siis yksittäistä lasta. On ollut mahtava huomata miten paikka on vuosien aikana kehittynyt. On rakennettu ja laajennettu toimintaa. Alussa ei ollut esim. päiväkotitoimintaa. Hankkeella tuetaan samalla perheiden lasten vanhempien toimintaa mm. antamalla rahoitusapua oman pienruoka - (kanalat, viljely ym) toiminnan ylläpitämiseksi ja käynnistämiseksi. Perheet voivat sitten myydä tuotteitaan esim. koululle ja muualle ja näin saavat omaa rahaa. Lapset pääsevät kouluun voivat käydä koulua - saavat ruoan ja opetuksen. , sen sijaan, että olisivat kadulla ja muualla töissä tai kerjäämässä ,
        On ollut hienoa seurata viime päivien keskustelua esim. ST 1 yhtiön suunnitelmista Afrikan metsittämisestä. Tähän jopa päämineri otti myönteisesti kantaa. Tämän kaltainen toiminta on juuri sitä oikeaa toimintaa millä puututaan koko ongelman syntyjuureen. Poistetaan ne syyt miksi pitää lähteä hakemaan elinmahdollisuuksia muualta. Teille, jotka vastuttatte kehitysapua sanon suoraan! "Te juuri olette omalla toiminnalla ja ajatuksilla tukemassa tätä pakolaisuutta ja sen lisääntymistä".


      • tyttelityttö

        "Tietäjä,,," Vastauksesi kysyjälle oli outo. Tottakai pitää ihmetellä, jos rahaa on lähettämässä jonnekin. SITÄPAITSI itse olin ollut vuoden World Vision kummina Intialaiselle tytölle, mutta lopetimme koska emme saaneet toimistolta vastausta kyselyymme tytön voinnista tms. tytön kylästä. Lopulta, koska kyselykaavakkeeseen vastanneena, luvattiin että saamme vastauksen heiltä, sainkin hermostuneen vastauksen, että yhdistää toiselle ihmiselle puheluni. Mitään vastausta ei koskaan tullut, ja puhelinsoiton jälkeen minulle korotettiin ääntä kun lopetimme kummiuden. Korostan että soitin sinne vain kerran ja viestiä laitoin ehkä kaksi kertaa. Syyllistettiin siitä ettemme olleet riittävästi kysyneet heiltä...mutta olin juuri selittänyt, että kukaan ei vastaan viesteihin... Outoa.


    • auta kotimaan köyhiä
    • Vähän tuomas--

      Niin se vain ikävä kyllä on, että aikuiset käyttävät lapsia hyväkseen näissä keräysjutuissakin. Lapsi on niin vetoava vaikka sellaista lasta ei olisi olemassakaan. Oikeastaan ei kannata lähteä mukaan mihinkään jollei pysty itse menemään paikan päälle ja tarkistamaan, että rahat menevät oikeaan kohteeseen.

      • sinisilmäistä

        Näin se on, tyhjän saa tekemättäkin. Miksi lähellä olevaa hätää on vaikea nähdä?!


    • dfgfdgfdg

      Itse ryhdyin kummiksi viime keväänä ja taidan sen nyt sitten lopettaa. Luulin että rahat menevät oikeaan osoitteeseen, mutta taitaa ollakin koko homma huijausta.

      Kummikortissa on monet asiat väärin ja ristiriidassa verrattuna tämän "lapsen" kirjoittamiin asioihin kirjeissä. Ja lapsi esim. kiittää lahjoista jotka hänelle olen lähettänyt, vaikka en mitään lahjoja ole lähettänyt.

      Toivoin, että tämä olisi ollut asiallinen hyväntekeväisyysjärjestö, mutta ei siltä nyt näytä.

      Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

      • Voi reppanaa

        Eli rahasi menevät pommin varmasti Nigeriaan. Siellä tämä osataan. Ja ne rahat luovat sitä käyttöpääomaa kasvavalle ihmiskaupalle välimeren yli.


      • dfgfdgfdg
        Voi reppanaa kirjoitti:

        Eli rahasi menevät pommin varmasti Nigeriaan. Siellä tämä osataan. Ja ne rahat luovat sitä käyttöpääomaa kasvavalle ihmiskaupalle välimeren yli.

        En kysynyt sulta mitään, vaan sellaiselta joka on ollut / on kummina.


      • Mahdottomuus..
        dfgfdgfdg kirjoitti:

        En kysynyt sulta mitään, vaan sellaiselta joka on ollut / on kummina.

        niin tyhmä yksilö ei takuulla osaa lukea saatikka kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Voi reppanaa kirjoitti:

        Eli rahasi menevät pommin varmasti Nigeriaan. Siellä tämä osataan. Ja ne rahat luovat sitä käyttöpääomaa kasvavalle ihmiskaupalle välimeren yli.

        Ei kummina olo kannata johtajat nostaa omia palkkojaan ja nauravat kun huijaavat meiltä rahaa.


    • Kumarin kummi

      Voihan tuo Kenian pojan nimi olla yleinenkin siellä,kuten vaikkapa nykyään Eetu täällä Suomessa?
      Itselläni on WV:n kautta kummipoika Intiassa ja sieltä ainakin tulee vastaukset joka kysymykseen jonka pojalle esitän ja kun olen lähettänyt jotain,siitä kiitetään ja se/ne tavarat mainitaan yksityiskohtaisesti seuraavassa kirjeessa.Lisäksi olen saanut paljon pojalta piirustuksia ja harakanvarpailla tehtyjä kirjeitä,jotka on sitten käännetty minulle englanniksi sanasta sanaan.Kirjeiden autenttisuutta lisää vielä se,että 9-vuotias poika ei ole kovinkaan johdonmukainen kirjoittaessaan kirjettä :))

      • Hannahärkönen

        Ja tyhmä uskoo ja maksaa....onnea vaan.


      • Anonyymi

        Tuossa ei ole kummilapsen nimeä vaan paikkakunta josta kotoisin. Sen jälkeen maa. Eli vasta kun liityt niin saat tarkemmat tiedot lapsestasi. Olen ollut kummina ja on ihan luotettavaa, kirjoittelemme kirjeitä. On ihan oikea poika ja miehelläni tyttö. Varat menevät enemmänkin yhteisölle ettei synny eriarvoisuutta.


    • oNNELLinenKummi:)

      Minäkin olen ollut erään pojan kummi jo 5 vuotta. Kerran saimme jopa kuvan missä pojalla oli päällä lähettämäni paita sekä kädessään lähettämiäni tarroja! Jokaiseen kirjeeseen on vastattu ja yksityiskohtaisesti kiitetty kaikesta mitä olenlähettänyt. (vihkoja, kyniä, terottimia, paitoja, tarroja, kumeja jne.) Meille on viiden vuoden aikana tullut ainakin 4 kuvaa pojasta sekä paljon piirrustuksia. Nyt päätin ryhtyä myös erään tytön kummiksi! :)

    • kyyninen2134

      minen usko noihin juttuihin, en myöskään kirkon ulkomaanapuun enkä yhtään mihinkään mitä feissarit tarjoaa - kukin uskokoon mihin tahtoo mutta kuten sanottu en ite usko että rahat menee muualle kuin pahoille ihmisille

    • sisäpiiri

      Niin se vaan on rakkaat ystävät, että vain murto-osa lahjotetuista rahavaroista menee kohteeseen MYÖS TÄÄLLÄ SUOMESSA!

      Olen tehnyt lopputilityksen eräästä Suomessa näyttävällä kampanjalla kerätyistä rahoista 1990-luvun lopulla. Julkiset tahot lahjoittivat sadoillatuhansilla toimitilat Helsingin ydinkeskustassa, puhelinlinjat, toimistotarvikkeet, lounasruokailun ja kahvitukset yms. yms......

      Lopputilitys: kerättyjä rahavaroja yli 37 milj. markkaa. Kohteeseen tilitetty 3,5 miljoonaa markkaa. Loput varat: kolmen miesjohtajan ja yhden rouvan (edelleen julkisuudessa) palkkoihin, edustusmenoihin, citymaastureihin ja KÄNNYKÖIHIN, jotka siihen maailman aikaan olivat todella kalliita!!!!! Joka jepellä oli Mobira Cityman. Auton parkkipaikka ydinkestussa oli n. puolet toimistoapulaisen palkkakustannuksista. Ja hei autopaikkoja oli 4 eli siis kahden toimistotyöntekijän palkka meni siihen..... palkkakustannukset muuten olivat melko pienet kun ei ollut kuin tulospalkkaus. Ja porukkaa kierrätettiin tehokkaasti. Pari viikkoa kateltiin ja jos ei tullu kovaa tulosta -ulos ilman mitään palkkoja...... mutta ei menettäny työttömyyskorvauksia ku venkoiltiin se niin, että oli ollu palkattomassa työharjottelussa.... yms. yms.

      Mutta siis nää vetäjätyypit olivat ihan täysiverisiä huijareita, joiden tarkoitus oli kerätä mahdollisimman paljon etuja ja rahaa jäämättä kiinni. Eivätkä he kyllä jääneetkään. Kukaan ei esim. pitänyt heidän n. 9000mk kuukausipalkaa liian kovana.

      Kirkko on toinen huijari. Siellä myös rahat menee kirkon työntekijöiden taskuun ensisijaisesti....

      Pelastusarmeija on taho, joka jakaa rahat lyhentämättöminä. Työntekijät ovat tehneet köyhyyslupauksen, eli eivät omista mitään. Eli jos hyväntekeväisyyttä haluaa harrastaa niin ottakaa joku vähävarainen yksinhuoltajaperhe. Ruokakassi monilapsiseen perheeseen on aina tervetullut EIKÄ TAATUSTI MENEE HUKKAAN. Mieluiten suomalaistaustaiseen perheeseen. Rasisti en ole mutta kyllä meillä pakolaiset saa huomattavasti enemmän, kuin suomalaiset.

    • kielitaidoton mummo
      • ???????????

        Eihä sellaista ole ikinä ollutkaan...


      • vaihtuiko omistajat
        ??????????? kirjoitti:

        Eihä sellaista ole ikinä ollutkaan...

        Samaa olen epäillyt.....


      • keräysrahojen kohtal

        Onko ns. orpokoti toiminnassa? Nyt heräsi uteliaisuus.


      • LieksaTrust??

        Mielenkiintoinen tapaus. Näkyy paikallinen vasemmisto aktivisti olevan se joka tietää vaan ei kerro totuutta. Miksi?


    • kotimainen järjestö

      Miksi ette sitten valitse kotimaista kummijärjestöä, on paljon helpompi kontrolida ja pienenä järjestönä, kaikki rahat menevät suoraan kummitoimintaan-

      Itse otin kummilapsen Nalurun Lasten kautta ja olen ollut tyytyväinen. Heillä on orpokoti Kenian Nakurussa ja asiat hoidetaan täältä Suomesta käsin. Nakurussa heillä on aina joku vapaaehtoinen suomalainen avustustyöntekijä.

    • perttu333

      kaveri kävi gambiassa lomalla, ja meni käymää oman kummilapsen luona ilmottamatta. paikalla oli ollut paikan johtaja sikari suussa kasmir paidassa, 5 lasta mutta ei sitä omaa kummia, ja eikä sitä tietoa missä on jne. eli kunnon kusetusta.

      hienon asian tekivät. maksoivat paikallisen tarjoilijan lapselle vuoden koulun, eli kaikki vaatteet jne vuodeksi, 50e. antoivat hedelmä myyvälle perheelle 30e.

      oksettavaa tommonen kummi kusetus. ja tämä jostain sos lapsikylä kummit.fi jne kautta. menkää paikan päälle, viettäkää ihana loma, tukekaa suoraa paikallisii, niitä kenen näätte ansaitsevan sen rahan.

    • hyvä järjestö

      Valitkaa kotimainen kummijärjestö. Nakurun Lapset ry on pieni Suomalainen järjestö joka ei kuseta. Heillä on Nakurussa Keniassa kummilapset, jotka otetaan paikallisesta orpokodista ja kummi kustantaa sitten koulunkäynnin.
      Järjestöllä on kotimaisia harjottelijoita paikanpäällä ja rahat menevät kaikki suoraan kummilapsen hyväksi.

    • Surullistaon

      Meilläkään ei kummilapsi kehittynyt kymmenessä vuodessa lainkaan ja kun vielä Jutta Urpiainen, huijaustakuut Suomelle, siirtyi liikkeen johtohahmoihin niin homma tuli selväksi. Loppui liikkeen tuki ja varoitettu ollaan tuttuja kusetusfirmasta.

      • Anonyymi

        Uskoo ken haluaa ja tyhmä maksaa.


    • Tätäseom

      Suurinta pahuutta tehdään hyvyyden nimissä.

    • INTERNATIONAL

      WORLD VISION KUMMI KIRJOITAA VÄLILLÄ ! MINULLA ON PERUSSA KUMMI TYTTÖ JA TOISTA VUOTTA JA TÄMÄ YHTEISTYÖ ON TOIMINUT TODELLA HYVIN ! KAIKKI LÄHETETYT VÄRITYS KIRJAT JA KYNÄT YNNÄ MUUT OVAT MENNEET PERILLE. TYTÖSTÄ ON TULLUT JOKA KERTA VALOKUVAT MINULLE JA HÄNELLÄ ON KAIKKI LÄHETETYT TAVARAT SYLISSÄ. KIRJETÄ TULI VIIMEKERRALLA PALJON JA KYMMENEN VALOKAVAA MUKANA TYTÖSTÄ JA KAIKESTA TÄÄLTÄ LÄHETETYSTÄ TAVARASTA ! WV KAUTTA KAIKKI MENEE VARMASTI PERILLE ! SUOSITTELEN TÄTÄ AVUSTUS JÄRJÄSTÖÄ KOSKA TÄMÄ VARMASTI TOIMII ! TERVEISIN JUHANI KUOPIOSTA!

    • Hannahärkönen

      Miksi ihminen on niin tyhmä, antaa tämänkaltaisten huijareiden kusettaa, paljon kertoo kusetuksen laadusta, jos helvetin tyhmä jurpilainen on mukana.

      • Onko se sulta pois jos joku ottaa kummilapsen?
        Voi voi ressukkaa.
        Taitaa olla kateuden katkera sointi äänessä.
        Isä sano aina että ellei oo mitään hyvää sanottavaa, voi olla hiljaa.
        Ja joku voi luulla viisaaksikin kunnei oo äänessä ja paljasta tyhmyyttään.


      • Hannahärkönen
        skriiduli kirjoitti:

        Onko se sulta pois jos joku ottaa kummilapsen?
        Voi voi ressukkaa.
        Taitaa olla kateuden katkera sointi äänessä.
        Isä sano aina että ellei oo mitään hyvää sanottavaa, voi olla hiljaa.
        Ja joku voi luulla viisaaksikin kunnei oo äänessä ja paljasta tyhmyyttään.

        Et ottanut isäsi oppeja todesta.
        Minulla ei ole mitään kadehtimisen aihetta, tyhmät saavat lahjoittaa vähistään huijareille.
        Tajuaisittepa hankkia ottolapsen Thaimaan kaltaisesta maasta, itse lähetän 100 €/kk tytölle rahaa koulua varten ja kolmesti vuodessa käyn tapaamassa.
        Idiootit eivät tietysti samaan pysty.
        Rahoittakaa vapaasti afrikan väestöräjähdystä, se tuhoaa maailman.


    • RobertKinty

      Nää on näitä hölmölän hölmöjen nenänvedätystemppuja. Yhtä "luotettava" kuin jokin unisehvi tahi spr kerjääminen hölmöiltä.

      • eezu

        Näinhän se on, olen huomannut, ihmiset jotka itsekkäistä syistä eivät halua auttaa ketään, selittävät kyynisyyttään järjestöjen epäluotettavuudella. Eivät järjestöt ole epäluotettavia vaan jotkut siellä toimivat ihmiset, niin myös Veiko Hurstin porukoissa. Onneksi maailmassa on myös ihmisiä jotka uskovat hyvään kaikesta huolimatta. Vaikka tätä palstaa lukiessa on melkein mahdoton uskoa ihmisten hyvyyteen.


      • Kyllä se on niin että jos kummimaksu on 29 egee kuussa,ni se on vajaa euro päivässä. Sen rahan tekee vaikka tyhjillä pulloilla.
        Ja tuhlaa kahviloihin ja hampurilaisiin ja kotiinkuljetettuihin pizzoihin.
        KAIKILLA on varaa auttaa.
        Ja kun sain ekan kortin jossa oli oman kummipojan piirtämä pallo, ja kirjoitettu viereen enkuksi ball.Olin niin onnellinen kun poika pääsi vasta viime kesänä kouluun kun sai kummin.Minut.


      • Kiitos vaan analyysistä. Säästin justiin monta tonnia terapiamakuissa kun nyt tiedän sinun ansiosta mikä minua vaivaa. Saan laittaa sitte senkin rahan kummitoimintaan


      • Anonyymi

        Tyhmiä on helppo huijata, kymppitonnin kuukausipalkka auttaa häpeään.


      • Anonyymi
        eezu kirjoitti:

        Näinhän se on, olen huomannut, ihmiset jotka itsekkäistä syistä eivät halua auttaa ketään, selittävät kyynisyyttään järjestöjen epäluotettavuudella. Eivät järjestöt ole epäluotettavia vaan jotkut siellä toimivat ihmiset, niin myös Veiko Hurstin porukoissa. Onneksi maailmassa on myös ihmisiä jotka uskovat hyvään kaikesta huolimatta. Vaikka tätä palstaa lukiessa on melkein mahdoton uskoa ihmisten hyvyyteen.

        Nyt ovat havaintojen mukaan myös Hurstin asiakkaat alkaneen epärehellisiksi, sillä mersut piilotetaan parin korttelin päähän ja Hurstilta käydään jonossa hakemassa säkkitolkulla ilmaista ruokaa.


      • Anonyymi
        skriiduli kirjoitti:

        Kiitos vaan analyysistä. Säästin justiin monta tonnia terapiamakuissa kun nyt tiedän sinun ansiosta mikä minua vaivaa. Saan laittaa sitte senkin rahan kummitoimintaan

        Huijarit osaavat käyttää rahan paremmin kuin tyhmä.
        Lähetä vaan kaikki


    • PRjaMainonta

      Alkuperäiselle... kyllä sä varmaan voit luottaa. Olimme vuoden yhden Intialaisen tytön kummina, joka oli oma soorinsa. Luulisin että se miksi sama poika esiintyy kuvissa on heidän tapansa "säästää rahaa", koska useamman ihmisen ryhtyessä saman pojan kummiksi heiltä velvoitteet paikanpäällä palkata uusia ihmisiä vähenee. Yksi World Visionin työntekijä voi siten hoitaa yhden kylän lapsen asioita ja kummirahaa tulee näin enenmmän ko. pisteeseen. Useimpien kummilasten järjestäminen eri kylissä vaatii palkkaamaan enemmän asianhoitajia paikanpäälle.

    • Mertaedemmäs

      World Vision voisi alkaa järjestää palvelua, jossa voisi ottaa kummivanhuksen Suomesta. Häntä voisi sitten käydä välillä katsomassa.

    • MONTAKOHAN PEKKAA JA TIMOA SUOMESTA LÖYTYY??? JA ERI NPÄIVINÄ SYNTYNEITÄ ???

    • Anonyymi

      Elä luota jos valehdellaan.

      Hannahärkönen: Voisitko unohtaa ton apinajutun? Jos olet apinasta jälkeläinen, niin olet myös apina. Itse en ole.

    • Pyydä lisätitoja, ja kun saat tyydyttävän vastauksen niin anna mennä.

    • Anonyymi

      Jos et halua uskoa sitä, niin käy itse katsomassa Kummiasi

    • Anonyymi

      Kyseisellä firmalla on 30 ihmistä palkkalistoilla, voitte vaan kuvitella mihin ne teidän lahjoittamanne rahat pääasiassa menee. Ja Suomessahan ei ole määrätty kuinka iso osa lahjoituksista pitää antaa siihen kohteeseen. Riittää kun sinne antaa 5% ja loput voikin kahmia itselleen. Ihmisten pitää oikeasti herätä ja hoitaa oman maan asiat kuntoon ensiksi.

    • Anonyymi

      Miten on mahdollista että kristilliselle elämänkatsomuksellinen perustuva järjestö ottaa lähetti lääkseen Maaret Kallion kaltaisen laskelmoivan ja kaikkialla rahastavan psykoterapeutin, huijarin?

      nyt narahti pahasti Word visioni uskottavuus ?

      on todella törkeää on todella törkeää ?

      eikö Word Visionissa ymmärretä että tällaisilla päätöksillä ja valinnoilla menetetään pitkäaikaisia tukijoita kummi toiminnassa ja niin edelleen ?

    • Anonyymi

      olen pitkäaikais lahjoittaja minulla on kolme kummilasta välttämisen niillä ollut mutta nyt kun valitsitte Maaret Kallion lähettilääksi se murentaa kyllä uskottavuuden koko teidän toiminnalta , valitettavasti ! onko arvostelukyvyttömyyden huippu valita edustamaan teidän järjestöä tällainen henkilö , Maaret Kallio !!!!!!

    • Anonyymi

      Paljonko on herrojen palkat mietippäs sitä. Herrat nauraa kun rahaa kerjätään. Muslimimaat on pohjaton kaivo apu ei mene oikeasti perille

    • Anonyymi

      World Vision ei kerro itsestään totuutta. USAssa on emokärjestö. Baptistikirkkoon kuuluva. Eivät palkkaa sinua jos olet jotakin muuta kun "hetero". Se siitä suvaitsevaisuudesta.
      Saa kerätä ja auttaa mutta pitää kertoa itsestään järjestönä totuuden!
      Häititsee myös "populismi" kun putouksessa ollaan mainostamassa mutta sopiiko heille oikeesti aatteeseen ohjelmaan aiheet?

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe