Tämä on i s o v a n h e m p i e n palsta !

menkää pois

Lukutaidottomat kakterat minät - teille on ikioma palsta -
äitien jutut !
Miksi änkeätte ISOVANHEMPIEN palstalle ?

12

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surullinen äiti

      Kyllähän äitien palstallekin saavat isät/isoäidit/isoisät/lapset tulla kyselemään vaikka neuvoja vaikeisiin tilanteisiin (tai vaikka vähemmän vaikeisiinkiin) äitien, miniöiden ja tyttärien näkövinkkelistä. Ei kannata avata keskustelua, jos jo otsikosta käy ilmi, että kirjoittaja ei ole itse isovanhempi ja jos se ärsyttää. Itse ainakin halusin juuri tänne kirjoittaa tarinani siinä toivossa, että joku itse isovanhempi kertoisi näkemyksiään. Jos äitien palstalle kirjoitan, tulee todennäköisesti näkemystä vain miniän vinkkelistä katsottuna (puhumattakaan vihaa täynnä olevasta anoppi ja appi-palstasta), ja sitä en nyt kaipaa. Enkä itse ole katkera miniä edes-onneksi.

    • de va kucku de

      Tämän palstan tarkoitus tuntuu olevan mummojen haukkuminen, kyse on sukupolvesta jota on täysin poispilattu ja kun kaikk ei mene suunnitelmien mukaan niin haetaan se syyllinen:
      m u m m o, joka on elämäntyönsä tehnyt eikä ehkä jaksa tai halua hyppiä poispilatun miniän pillin mukaan.

    • Isoäidin kynästä

      Vuosia olen ihmetellyt, miksi miniät vaihtavat mielipiteitään anopistaan juuri isovanhempien palstalla. Onhan täällä ihan anoppi ja appiukko-palstatkin, on suku pahin, jne.
      Isovanhemmat harvoin erehtyvät kirjoittamaan tänne mitään, sillä seuraus usein on kuin ampiaispesään olisi sohaissut.

      Kukaan miniöistä ei ole huomannut, että se inhotus-anoppi on kasvattanut miniän miehen. Tulee ilman muuta mieleen se ajatus, että miniöillä ei ole aikanaan ollut valinnan varaa, vaan on joutunut tyytymään peräkammarin lällyyn poikaan, joka äitinsä tossun alta auliisti siirtyy nuoremman "äidin" hoivattavaksi.

      Topakka mies ei antaisi äitinsä tulla määräilemään kotiinsa ja lapsensa hoitoa.

      Näiden miniöiden miehet eivät puutu akkojén välisiin ristiriitoihin, tulkoon äitimuori vaikka imettämään, kuten joku miniä tuolla kertoi, poikaa ei hetkauta.
      Yhdessäkään miniän vuodatuksessa ei miestä mainita, ja jos mainitaan, niin hän on ihan samaa mieltä kuin miniäpoloinen, joka taistelee reviiristään anopin kanssa. Puuttumattomuus on miehelle viisainta toimintaa, sillä nythän hän elää sen nuoremman naisen valtapiirissä.

      Miniöiden tulee painaa mieleensä nyt tässä vaiheessa, että heidän päättäväinen asenteensa tulee vuosien varrella kasvamaan, niin että kun lapset lähtevät kotoa, miniät osaavat huolehtia heistä vielä aikusinakin. Ihan pakosta suorastaan pitää heistä huolehtia, koska lapset ovat perineen isänsä heikot luonteenpiirteet, eivätkä näin ollen tule toimeen kavalassa maailmassa ilman äitiä, ja näiden miniöiden lapset valitsevat aivan vääränlaiset puolisotkin.

      Näitä kaikkia asioita miniät voisivat ihan mainiosti vertailla omilla palstoillaan, sillä ihan turha on kuvitella, että miniät kirjoittelisivat isovanhempien palstalle saadakseen neuvoja pulmiinsa. Heidänhän ainoa pulmansa on juuri tämä isoäiti.

    • grandma ii

      Samaa mieltä; mutta kun ne kaikkitietävät ja itsekkäät miniät kai pelkäävät, ettemme me mummot ryysi lukemaan heidän uus-avuttomia pahaa tarkoittavia juttujaan anopeista.
      Ilman anoppia, miniöillä ei olisi miestä jota päsmäröidä, ei auta, vaikka yrittää tulla vastaan puolitiehen, miniöillä on valmiina tämä: minä-tiedän-ihan-kaiken-anoppi-suksikoon suohon..

      • Heko heko

        Pysyisivät välit parempina, kun emme niitä lukisi.
        Saattaa tunnistaa oman miniänsä vuodatuksia.
        Se ei ainakaan välejä parantaisi.


    • behgygoawcwi

      Tännehän saa kirjoittaa ihan kuka vaan haluaa!! Täällä ne poispilatut, vastuunpakoilija-mummot haukkuvat miniöitään ja tyttäriään, kun joku kyseenalaistaa vapauden olla alkon vaikutuksen alaisena lastenlasten läsnäollessa. Ilmankos tällä sukupolvella on vaikeuksia, kun edellinen sukupolvella on vanhemmuuskin noin hukassa..

      • Maammo :)

        Annapas esimerkki haukkuvista mummoista. En itse ole löytänyt.


    • ?????????????????

      Juu, vastuunsa-pakoilevia-mummoja ?
      Mitähän vastuuta mummot pakenevt ?
      Eivätkö ymmärrä mielistellä, nuoleskella poispilattuja miniänplanttuja jotta eivät vaan totuudesta loukkaantuisi?

      Ne mummot, me mummot - olemme kyllä osamme tehneet, ilman kaikkia yhteiskunnan tukia kuten nykyajan äidit saavat.

      Tuntuu pahalta huomata, että joku ylimeikattu miniä kehtaa hyökätä mummon kimppuun - milloinkaan ei mikään ole hyvä.

      Miksi ei voisi vaan olla tyytyväinen, tulla toimeen kaikkien kanssa, myös aviomiehen äidin kanssa - ajattelevatko nämä nykyiset miniät tilannetta, että ovat joskus ehkä itsekin anoppeja?

    • tuota ei voi uskoa

      Suomi24 / Perhe / Isovanhempien jutut
      1 085 Keskusteluketjua 16 319 viestiä
      Isovanhempien jutut



      Tervetuloa mummut ja vaarit, ukit ja mummit, isoäidit ja isoisät keskustelemaan lapsista ja lapsenlapsista.

      marella on Isovanhempien jutut -palstan sheriffi.

      • äiti/mummo/anoppi

        Minä olen äiti, mummo ja anoppi.
        Olen 3 lapsen äiti ja 4 lastenlasten isoäiti.
        Välit tyttäriini ja miniääni ovat sydämelliset.
        Tyttärieni kanssa välit ovat mutkattomat asiassa kuin asiassa. Pidän kovasti miniästäni ja hänen kanssaan en jotenkin osaa olla ihan niin välitön kuin tyttärieni kanssa. Puhuimmekin paljon asiasta, kun miniäni ja poikani odottivat perillistään. Sanoin miniälleni pitäväni hänestä yhtä varauksetta kuin omista tyttäristäni, mutta en osaa ottaa kaikkia esim lapsen odotukseen liittyviä asioita esille samoin kuin jutellessani tyttöjeni kanssa. Totesimme yhdessä miniän kanssa, että varmaan hän taas osaa jutella tärkeät asiat oman äitinsä (eli toisen tulevan mummon) kanssa. Poikani taas ei nyt koskaan ole ollut hanakka selittelemään yksityiskohtaisesti asioitaan. Tulemme kuitenkin kaikki erinomaisesti toimeen ja kaikki lastenlapset yritän huomioida tasa-arvoisesti.

        Meillä vanhemmat tuovat joskus mummolaan tuliaisina ruokakassin yms,
        tietenkin on erikseen, jos kutsun heidät 'päivälliselle' tai me vanhukset menemme heille 'syömään'. Tällöinhän kukin perhe tarjoaa parastaan.
        Pieniä lahjoja ja yllätyksiä ostan lapsilleni ja lastenlapsilleni, joskus pistän rahaa kirjekuoressa. Mutta eläkeläisenä ei kukaan odota meidän eläkeläisten kustantavan sen suurempia juttuja.

        Näin on tähän asti tultu hyvin ja on mukava tavata lapsia ja lapsenlapsia. Enkä tee sitä siksi, että minua vanhana vanhusten hoitolaitoksessa käytäisiin katsomassa. Elämä on ihanaa vuorovaikutusta, on ilo kun me eri-ikäiset olemme kanssakäymisissä - vanhat piristyy ja pysyy elämässä kiinni ja nuoret oppii tuntemaan myös vanhempaa sukupolvea.


    • monipolisuutta kesku

      minun mielestä tälle palstalle sopii kenen tahansa kirjoitukset, jotka koskevat aihealuetta isovanhemmat/appivanhemmat/lapsenlapset jne. Muutkin kuin asianosaiset itse saavat tuetysti kirjoittaa. Ei tarvitse olla turhantarkka

      • luetun ymmärtäminen

        Isovanhempien jutut

        Tervetuloa mummut ja vaarit, ukit ja mummit, isoäidit ja isoisät keskustelemaan lapsista ja lapsenlapsista.


        Kyllä palstan kirjalliset ohjeet ovat ne jotka pitävät ei
        "monipolisuutta kesku 26.7.2011 18:02 " mielipide.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4873
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2310
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1156
    Aihe