Työttömän masentuneen nettiriippuvaisen elämää

iuhiuohouhuoh

Pari viimeistä viikkoa ovat todella riistäytyneet kasistä... En ole käynyt missään muualla kuin ruokakaupassa, muun ajan olen istunut kotona tietokoneella. Kun on näin kuuma, niin en myöskään saa nukutuksi öisin, vaan hikoilen sängyssä aamu kuuteen asti ja nukun neljään iltapäivällä.

Pahinta on se, että tuntuu, etten saa enää nykyään unta, ellen katso netistä jotain telkkariohjelmia tai elokuvia. Koneen on oltava jatkuvasti vieressä hurisemassa. Lisäksi jos herään keskellä yötä, niin on pakko avata kone uudelleen ja käydä sama pitkä prosessi alusta, että saisin unenpäästä kiinni.

Pystyn jättämään koneen siksi aikaa, kun tiskaan tai siivoon. Silloinkin saatan tulla päivittämään Facebookin etusivun pariin kertaan. Mihinkään on vaikea keskittyä, kun internet ja mukamas lukuisat mahdollisuudet tai mielenkiintoiset jutut saattavat mennä sivu suun.

Eniten tietokone aiheuttaa kuitenkin ongelmia kotona yksin ollessa. Jos oon muualla tai seurassa, niin silloin harvemmin edes ajattelen nettiä.

16

717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikroulottuvuus

      Itsellä vähän sama tilanne, tosin pääsin töihin pari kuukautta sitten sentään. Laitoin yli 1500 euroa juuri uuteen koneeseen (nyt jo läppäreitä ja tehokas pöytäkone löytyy). Koneen osia odotellessa, että pääsee taas kunnolla pelaamaan jne. Kavereita on, ja välillä tulee vietettyä heidänkin kanssa aikaa. Harmittaa vain, että en tuhlaa rahaa ylläpitääkseni henkistä hyvinvointiani, esim. pitämällä hauskaa kavereiden kanssa, käymällä vaikkapa leffassa ja syömässä, rahaa menee vain ruokaan ja tupakkiin, koska säästän jatkuvasti uusiin komponentteihin. Masentaa, kun ei elämässä aktiviteetteja sekä sisältöä, mutta myöhemmin masentaisi, kun olen tuhlannut sellaisiin "turhuuksiin". Kone kone ja kone. Olen 19-vuotias naispuolinen henkilö. Kai tämä jonkin asteinen ongelma on.

      Kaikkein hauskinta tässä on se, että minulla on todella kavereita, miespuolista seuraakin olisi ja pidän toki hyvää huolta ulkonäöstäni, mutta kone on se kaiken pää, eikä siksi edes jaksa sosialisoida niin paljon, yleensä minä olen se johon yhteyttä otetaan.

      • Kone_addiktio

        Ensimmäinen kerta kun kuulen että naispuolinen henkilö olisi näin innostunut uusimmista komponenteista, siksi ihan virkistävä viesti, ei taida olla tällainen laitetason kiinnostus naisilla kovin yleistä, jotenkin melkein ihailtavaa näin miespuolisen näkökulmasta katsottuna.


    • aasd324g234ygh

      JUO ALKOA SE AUTTAA

    • m 36 vee

      Mulla ei ole kavereita yhtään niin tulee oltua netissä jopa 16 tuntia päivässä. lopun aikaa kuntoilen ja nukun. Kaupassa käyn joskus kun ruoka loppuu.
      Olen ihan yksin täs maailmassa. Vanhemmatkin hylkäs kun olin 9 vuotias. Nuorena oli paljonkin kavereita mut ei ole enään ollut moneen vuoteen ketään.
      On mulla facebookissa kavereita mut ei ne halua tavata tai tehdä mitään, joten olen vaan netissä kaiket ajat.Sellasta mun elämä.

      • noin vuosi

        Melkeimpä aloittajalle suuntaisin kirjoituksen kun kirjoituksesi oli tosiaan niin että kun olet masennustilassa ja sillon takerrut nettiin,melkeimpä suosittelisin että varaa aika paikkakuntasi mielenterveystoimistoon niin pääset puhumaan asioista ja voikin selkiintyä moni asia ja mahdollinen lääkitys.Ei kannata tuskaisena olla yöllä vaan hakea apua.


    • towardthebrightlight

      Vähän sama tilanne täällä... olen työtön ja sairaslomalla masennuksen takia, ja kyllä päivät kuluvat Facebook-pelejä pelaamalla. Toisaalta saan kyllä käytyä kaupassa ja suihkussa jne, niin ettei tietokone täysin hallitse elämää. Ja nukun kyllä yöt hyvin. Välillä sitten kuitenkin tuntuu, että voisihan sitä jotain muutakin tehdä... mutta tietokoneen ääressä on kuitenkin turvallisempi olo. Masennuksen aiheuttamat pelkotilat pysyvät paremmin poissa kun puuhailen koneella jotain.

      Toisaalta en sitten tiedä että mitä muutakaan tekisin. Kavereita ei ole, ja lukemiseen en ole viime aikoina kauheasti jaksanut keskittyä. Television katsominen ei kiinnosta. Ulkoiltua tulee lähes joka päivä, mutta eihän siihen kauhean kauaa pysty käyttämään, etenkin kun fyysinen kunto on pitkän sairaalajakson jäljiltä vielä aika huono. Joten istunpahan sitten koneella.

    • ex-hullu

      Kannabis auttaa joka vaivaan-myös siihen masennukseen. Mikään ei ole ongelma vaikka et muuta tekisi. Jos olette 24/7 h koneella niin ei se ole ongelma ennenkuin te ajattelette että haluatte tehdä jotain mutta ette vain pysty. Sitten se on ongelma. Teillä on keskittymisvaikeuksia eikä mitään masennusta.

      Lääkkeet ei poista ongelmaa ja päänkutistajat eivät anna sillaisia neuvoja mitä ette olisi itse ajatellut aikasemmin.

    • 12

      Hakeudu lyhyelle kuukauden mittaiselle työttömille tarkoitetulle kurssille, tapaat muita ja rytmi taas palautuu...tai joku työharjoittelu, tai a.klinikan terapia.

    • Ansaan joutunut

      eräs milentervydeltään pahoin häriintynyt naine on keksinyt itselleen tutoisan harrastuksen, hän vaanii netissä etsien jatkuvasti monen profiilin voimalla uhreikseen parhaiten soveltuvia miehiä,mm,maanviljelijäy,työssä käyvät poika mihet,eroneet yms.joilla omaisutta arvelee olevan, hän on erityisen taitava ja lääkeriipuvainen, mikäli asianosainen alkaa epäillä "uutta" naistuttavaansa, tämä vaanija menee poliiisille kertoileen tekaistuja tarinoita ja näin saa polisin sympatiat puolelleen ja viranomais koneisto ei yski yhtään vaan saatta tämän naisen uhrin,rikosepälyn aliseksi ja sangtio mylly pyrähtää välittömästi ja tämä vaanija nainen onkin jo hyvissä ajoin,etsinyt uuden uhrin, jolta vähä vähältä vie rahat, kuitekin nopeassa aika taulussa,hänellä on aivan oikeestikin aika taulut joakisen uhrinsa osalle.hän käyttää samaan aikaan kotikuntansa sosiaali palveluja hyväkseen.jäleen em,syistä johtuen menestyksekkäästi.
      vaanija nainen ei ole tyhmä.vaan sosiopaattinen että myöskin psykopaattinen, jola erityisen pha narsitinen luonne häiriö.huijatuille ei sypatiaa heru vaan viranomsiten sangtiot josta aiheetomasta nolosta ja häpeästä johtuen,ei kukaan tahdo nostaa meteliä ja kuinkas voisikaan.varottuksen sanaksi tämän kiurjelmän luonhetiminen on aiheelsita.vaanija nainen asustaa eräässä pikku paikka kunassa jyväskylän lähellä.

      • mies 42

        mä taidan tietää kestä sä ansaan joutunut puhut.oliks tää nainen se laukaan "rotta mari"sehän on tehny noit juttui jo vuosikausia ei se oo ens kertaa asialla, sehän koitti olikss se vimme kesänä päästä naimiisiikin yhe maanviljelijän kaa, mut joku kerkes varottaa sitä äijjää, ett se oli sen äijjän onni, tais vaan ton "rotta marin" naiselliset avut mennä hiuka hukkaan jos sil ny naisellisuutta onkaan, ite en ainkaa koskis pitkäl tikull kaa ko naikkoseen kaukaa kierrän ja niin tekee kaikki jotka sen tietää.
        netis se roikuu jatkuvasti face book ja suomi24 treffi ja mitä niit kaikee onkaan
        sil on niin monta persoonaa etti se aina varmaan tiedä itekkään minkä miloikii valitsee
        mut onhan sil aikaa se ei töitä tee ja mont kertaa pelaas-kaupas niit pelejä ja kattelee sivu silmäl oisko joku yksin kertaisen oloinen peräkammarin poika saalistetavana joo se on pakko olla sama-


      • kassa neiti
        mies 42 kirjoitti:

        mä taidan tietää kestä sä ansaan joutunut puhut.oliks tää nainen se laukaan "rotta mari"sehän on tehny noit juttui jo vuosikausia ei se oo ens kertaa asialla, sehän koitti olikss se vimme kesänä päästä naimiisiikin yhe maanviljelijän kaa, mut joku kerkes varottaa sitä äijjää, ett se oli sen äijjän onni, tais vaan ton "rotta marin" naiselliset avut mennä hiuka hukkaan jos sil ny naisellisuutta onkaan, ite en ainkaa koskis pitkäl tikull kaa ko naikkoseen kaukaa kierrän ja niin tekee kaikki jotka sen tietää.
        netis se roikuu jatkuvasti face book ja suomi24 treffi ja mitä niit kaikee onkaan
        sil on niin monta persoonaa etti se aina varmaan tiedä itekkään minkä miloikii valitsee
        mut onhan sil aikaa se ei töitä tee ja mont kertaa pelaas-kaupas niit pelejä ja kattelee sivu silmäl oisko joku yksin kertaisen oloinen peräkammarin poika saalistetavana joo se on pakko olla sama-

        eiks kukaan ole ihmtelley miksi noi ihmiset on niitä netti riippuvaisia?niiku nyt edellä kerrottu"rotta mari" laukaasta, jolla mielenterveys ongelmia ja varmaann muitakin ongelmia,mm epäonnistuneita ihmissuhteita joita sitten juoksee viranomasille selittelemässä kääntääkseen huomion itsestään pois en puolustele mutta hänekin tapauksesaan lienee kyse työttömyydestä joka aiheutaa osaltaan ainakin ahdistusta ja masentuneisuutta siksi hän varmaankin oleilee netissä tunti kausia, josta seuraa selkä kipuja, joita sitten yhteiskunan varoilla "tutkitaan/hoidetaan" ja näin piiloon jää todellinen syy ja tutkinan tarve.eli ko tapaus ilmentää mielenterveydeltään laitoshoitoon aiemin kuuluvan hekilön. avohoitoon joutumisen "säästö syistä"


      • nettiä seurannut
        kassa neiti kirjoitti:

        eiks kukaan ole ihmtelley miksi noi ihmiset on niitä netti riippuvaisia?niiku nyt edellä kerrottu"rotta mari" laukaasta, jolla mielenterveys ongelmia ja varmaann muitakin ongelmia,mm epäonnistuneita ihmissuhteita joita sitten juoksee viranomasille selittelemässä kääntääkseen huomion itsestään pois en puolustele mutta hänekin tapauksesaan lienee kyse työttömyydestä joka aiheutaa osaltaan ainakin ahdistusta ja masentuneisuutta siksi hän varmaankin oleilee netissä tunti kausia, josta seuraa selkä kipuja, joita sitten yhteiskunan varoilla "tutkitaan/hoidetaan" ja näin piiloon jää todellinen syy ja tutkinan tarve.eli ko tapaus ilmentää mielenterveydeltään laitoshoitoon aiemin kuuluvan hekilön. avohoitoon joutumisen "säästö syistä"

        Netti riippuvaiset, ei heille auta vaikka kuinka kävisivät niitä työkkärin kurssejä ym pähde,ongelmaisille/mielenterys ongelmaisille tarkoitettuja tuki toimia. ajatellaan nyt esille nostetun naisen"rotta mari" laukaasta tapausta, jota täällä on nyt komentoitu
        hän on itse joutunut keksimään tekemistä itselleen ja jos hän sillä "keksinnöllään" tienaa tosin toisten kanssa ihmisten kustanuksella, nämä kiipeeliin lisäksi saattamalla niin, entäs sitten? hänhän on täysin edes vastuutoon, johtuen sairaudestaan. ei kai se ole meidän kansalaisten huoli, vaan viranomaisten virkatehtäviin kuuluva asia saatta ko hekilö paikaan, johon kieltämättä kuuluu
        eli laitos hoitoon, ettei yhteiskunallisista syistä enmä00lti vaaranna ja ahdinkoon saata kansalaisia näin ollen elementtinä yhteiskunalliset syyt, antavat viranomaisille perusteen toimia asiassa virkavelvollisuuden periaatteilla, jopa pakko toimia käyttäen..näin saatas jo ennakko ratkaisu, netti riippuvaisten uhrien eduksi
        rikos on rikos oli sitten netti riippuvaainen milenterveys ongelmainen.tai ei.


    • 3+18

      Netissä voi myös tehdä rahaa joten kannattaa käyttää se netissäolo aika hyväksi.

    • lsaö

      itse olen ollut netissä viimeiset 7 vuotta enkä pidä sitä ongelmana. asioista tulee ongelma vasta sitten kun itse niin päättää. jos joku sanoo että sinulla on ongelma niin ei sinulla ole ennenkuin itse niin ajattelet niinkuin joku jo täällä sanoikin,.

    • Voiko olla

      yhtä apea kuin kissa paskalla?

      KYLLÄ VOI JOS ON DORKA!

      Muistakin medioista joissa aulis anttila kirjoittaa useilla eri nimimerkeillä hyvinkin katkeraan sävyyn ihan vittuillakseen kuulema?

      Missä mennään onko maailman tappi ehkä oma kuolema?

    • KoikkalainenKaukaa

      Kyllä mopo keulii ja pahasti, kilahdin nettiin jo purkkiaikoina kun pääsin kaverin koneelta IRCiin, muu maailma lakkasi olemasta ja himo istua koneella heräs henkiin.
      Kavereiden koneilla tuli istuttua ja chattailtua CITYn sätissä ja 2002 hiukan ennen huonojen elämäntapojen lopettamista sain oman koneen josta alkaen olen viettänyt enemmän ja vielä enemmän aikaa netissä.
      Jossain vaiheessa FPS pelit oli ykkösjuttu joka vaihtui forumeilla istumiseen joka taas värittyi FPS pelaamisella. Nyt on tullu vietettyä "harrastukseen" liittyvillä forumeilla vuosia, kirjottanu tuhansia ja taas tuhansia viestejä, eikä elämä ole sen kummemmin muuttunut.

      Nyt on nettiriippuvuus pahentunut ja tuntuu ettei koneelta malttais olla poissa ollenkaan vaan kattelen vaikka youtuben videoita tuntikaupalla kunhan "saan" olla koneella.
      Nuijaa, turhaa ja elämän hukkaan heittämistä

      rauha ulos...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5828
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3555
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1905
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1376
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe