Suokkeihin liittyvä kysymys

ainoooooooooo

Elikkä kuinka painavaa ratsastajaa suokki pystyy kantamaan? Painan 54 kg se tuskin on liikaa?

11

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cella

      Ei tosiaan oo liikaa, niillä pystyy erittäin hyvin ratsastamaan 80 kiloon saakka kaikki ihmiset. :-)

      • ainooooooooooooooooo

        huuh, kiitti onneks, luokkalaiset sanoo " sä oot niin läski ja painava että ei suokki sua jaksa kantaa"


      • sipenen
        ainooooooooooooooooo kirjoitti:

        huuh, kiitti onneks, luokkalaiset sanoo " sä oot niin läski ja painava että ei suokki sua jaksa kantaa"

        ei oo todellista, jos oot yli 15 cm pitkä ja painat 54 kg, nii et todellakaan oo läski! ja voisit iha hyvi mennä viel jollai poneilki, esim: new foresteilla, connemaroillla ja isoilla welsseillä :) ja VARsINKIN suokilla :) !


      • sipenen
        sipenen kirjoitti:

        ei oo todellista, jos oot yli 15 cm pitkä ja painat 54 kg, nii et todellakaan oo läski! ja voisit iha hyvi mennä viel jollai poneilki, esim: new foresteilla, connemaroillla ja isoilla welsseillä :) ja VARsINKIN suokilla :) !

        oohooohoh, ehkä oot kuiteski yli 15 cm pitkä, piti tulla 150 cm :DD


    • ---

      HEI! SHETLANNINPONIN painoraja on 55kg!

    • NettaSuokki98

      Heipä hei, niin shetlanninponin painoraja on 55kg, mutta suokin painoraja on 100kg. Suokithan ovat työhevosia. joten ei sun kannata murehtia tollasia... :)

    • suokit&shettikset <3

      siis toi shettiksen painoraja 55kg ni onks se sama ajaessa shettistä? juu kyl suokit jaksaa kantaa vaikka kuinka ja paljon... :)

      • Ratsastuksenope24v

        ajaessa painoraja ei ole sama. Kärryillä voi mennä painavatkin . Ja riippuu tuosta shetukan rakenteesta toi painoraja. MUtta tuo 55kg on suositus raja eihä kukaan ponia pilaa.


      • sipenen

        tosta shettikisien ajamispainorajasta, nii mulle tuli sellai sheti, jolla oli ajanu 2 aikuista naista (painoivat vrm jonnku 55-65kg), ja olivat käyneet tällä kyseisellä ponilla ihan 2 h lenkkei ja hyvin oli jaksanu :) tietty riippuu ponin koosta, koska tämä omani on joku 105 cm ja muutenki sellai "roteva", nii sil voi mennä, mut ehk jos poni on joku 80 cm 3-tamma, nii se on liikaa :):)


    • Suomenhevoset ovat vahvoja ja kestäviä, joten sinä olet viisikymmenkiloisena vielä aikamoinen höyhen heidän selässään. Suokit jaksavat kantaa reilusti vielä satakunta kiloa! Tietysti rajat riippuvat hevosesta. Jotkut ovat erittäin vahvoja ja jotkut taas heikkoja kuin pikkuvarsat syntyessään.

    • suomenjupo_mulle

      No huh! Tässä tuli hyödyllistä tietoa minullekin.

      Olemme hankkimassa hevosta, ja koska heppa tulisi omaan pihapiiriin, olemme päätyneet perusjupoon, eli kunnon suomenhevoseen.

      Painan itse n. 56kg, mutta mieheni (joka siis on myös innostunut, haluaa myös oppia ratsastamaan ja olla kaikin puolin mukana touhussa), on sitten jo isompikokoisempi (tosin pituuttakin on melkein 2m.) ja painaa siinä 90kg. Niin hätkähdin itsekin, että kai heppanen jaksaa tuota ukkoakin kantaa. :D

      Mutta nyt voin hyvin mielin jatkaa hepan oston suunnittelua... ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe