Riku Richter: "Mikaelin arvoitus"

Son of John

Riku Richter pyysi minua välittämään hänen tekstinsä tänne Suomi24-palstalle. Teksti on sen verran pitkä, ettei se oikein mahdu "normaaliin" vastaukseen. Niinpä laitoin sen Rikun kotisivulle, missä se säilyy kaikkien halukkaiden nähtävissä.

Tässä on linkki Mikaelin arvoitukseen:
http://koti.mbnet.fi/jpoika/riku/mikael.html

Lupasin olla jo useita kuukausia sitten olla kirjoittamatta tänne, mutta teen tällä kertaa poikkeuksen Rikun pyynnöstä.

Johanneksen poika

(En jostain syystä pääse enää kirjautumaan sisään S24-palveluun, joten joudun käyttämään toista nimimerkkiä)

5

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eri näkemykset

"Riku Richter pyysi minua välittämään hänen tekstinsä tänne Suomi24-palstalle"

Vaikuttaa siis siltä että hän on hyväkuntoinen vanhus?

Minä pistin lusikkani soppaan kun aloitin viestiketjun "myötätuntoinen"- nimimerkillä, jolla tarkoitin tuntevani myötätuntoa Rikun kaltaisia totuudenpuhujia kohtaan.

En ole tällä palstalla käynyt kuin noin kuukauden ajan ajoittain kaiken kaikkiaan, ajatuksena purkaa omia tuntojani Vartiotorniseuraan liittyen, ja saada hiukan haastella asiasta.

Nyt olen jo puhunut sen mitä halusinkin sanoa, eikä tarkoitus ole välttämättä jäädä tänne sen pitemmäksi aikaa, mutta sainpas ilmaista näkemykseni jota Rikunkin tarina tukee.

Joku tänne jo kirjoittikin oleellisen:
      "Teemme siis kaiken, mitä järkevästi voimme, ”säilyttääksemme rauhan kaikkien ihmisten kanssa” tinkimättä kuitenkaan Jumalan vanhurskaista periaatteista."

- Siispä asiat riitelee, ei ihmiset toivottavasti.

• eri näkemykset

Lisäyksenä edelliseen;

Kiitos Rikulle kun vaivauduit kertomaan meille myös kirjoitettuna versiona näkemyksesi arkkienkeli Miikaelistä. Monet sen lukevat ja viisastuvat tässä asiassa.

Viittasin edel. kirjoituksessani Rikun hyväkuntoisuuteen (92v) mutta josta en tietenkään tiedä mitään, ja se että hän vaivautui osalistua kotisivuillaan selittämään asiaa ansaitsee erityiskiitoksen.

Kaikki eivät pysty kuunteleman, ja nyt sen voi lukea.

Kiitos Rikulle ja Rikua avustaannelle Johanneksen pojalle.

• Abaddon F.

Rikun enkelit.....
      Nimet - Nimen merkitys
      1. Miikael - Kuka on kuin Jumala?
      2. Gabriel - Jumala on väkevyyteni eli voimani
      3. Rafael - Jumala on parantajani
      4. Uriel - Jumala on valoni
      5. Uzziel - Jumala on valtani
      6. Hasdiel - Jumala on armahtajani
      7. Schamriel - Jumala on vartijani
      Löysin Mikaelin ja Gabrielin.
      Mistä kohtaa Raamattua löytyy loput?

• pieni huomio

Ainoa kohta missä Raamattu33/38 käyttää Jeesuksen kohdalla sanaa luoda eikä synnyttää, johtuu ko. käännökseen lipsahtaneesta käännösvirheestä.

Tämä kohta on myös Rikun Mikaelia koskevassa kirjoituksessa :

"Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.San.8:22"

Luoda-sana on vuoden 33/38 Raamattuun lipsahtanut KÄÄNNÖSVIRHE.

Kaarlo O. Syvännön jo vuonna 1977 laatima tieto-opas Vanhan testamentin jakeista, joissa KR38:n n. 100 jakeen tekstiä tulisi tarkentaa. http://koti.phnet.fi/petripaavola/VTvirheitaKO

Oikea Hebrean teksti korjaa San.8:22 KR38:ssa tehdyn virheen ja ilmaisee Jeesuksen olleen työmestari maailman luonnin alussa Isänsä rinnalla eikä "luotu olento" http://koti.phnet.fi/petripaavola/VTvirheitaKO

Biblia 1776 (lestadiolaisten raamattu) kääntää sen näin:
      San.8:22
      Minä olen ollut Herran oma hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä.

King James kääntää näin:
      San.8:22
      The LORD possessed me in the beginning of his way, before his works of old.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      150
      1799
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1661
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      30
      1252
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      193
      1171
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      92
      1131
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1021
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      351
      961
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      849
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      811
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50