Miten pulloista maksetaan

rehellinen ihminen

vero. Mulla on kerättynä nyt 100 pulloa jotka oeln vienyt automaattiin, ja saanut kuitit. Miten toimin jotta voinm aksaa niistä veroa? Vienkö pullokuitit verotoimistoon vai maksanko ihan postisiirtolomakkeella veroa? Pajonko maksan?

Mulla ei ole puhelinta, en voi soittaa ja kysyä asiaa verotoimistosta, eikä ole rahaa ajaa bussilla sinne. Menisi kaikki pulloista saatu rahat.

10

513

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä 37

älä maksa pulloista veroa vitun idiootti

• Ihan helposti

Kun palautat ne pantilliset pullot ja tölkit kauppaan, saat tietty niistä rahoista itsellesi kuitin ja tuosta kuitista pyydät vielä heti kaupassa kopion (kassakoneen kuitti ei säily montaa vuotta), koska saat sen yleensä ilmaiseksi ja se säilyy todisteena verottajan mahdollista tarkastusta varten, säilytät niitä kodinkansiossasi 6 vuotta.
      Seuraavaksi veroehdotusta tarkastellessasi lisäät tuloihisi noista panteista saadut tulot ja jos et osaa niitä muuten sinne ehdotukseesi laittaa, niin laitat niistä maininnan kohtaan lisätietoja. Tämän jälkeen verottaja hoitaa asian puolestasi ja lopullista verotusta koskevassa päätöksessä voit sitten nähdä kuinka verottaja on menetellyt ja tietysti sinulla on mahdollisuus tehdä muistuksia vielä määräaikojen puitteissa päätöksistä.
      Omalla kohdallani homma on toiminut, olen ilmoittanut tuloni verottajalle itse, eikä se ole ollut suuri vaiva. Suuri vaiva sen sijaan on ollut, kun en ole joskus ilmoittanut kaikkia tulojani ja olen joutunut niitä jälkeenpäin ilmoittamaan ja olen saannut veronkorotuksia ym.

• Tolppa hyttynen

Minä olen useamman kerran palauttanut pulloja pieniä määriä ja pullonpalautuskone antaa sen palautus kuitin, jolla saa sitten rahat kaupan kassalta.
        Ei minulle ole koskaan mitään kuittia kaupasta annettu, vain pullonpalautus rahat ja kuitti jää sinne kaupan kassalle.
        Vaikea siitä kuitista on valokuvaakaan ottaa, kun kaupathan on kieltäneet asiakkailta valokuvauksen / videoimisen kaupan tiloissa, koska se ei ole julkinen paikka, missä valokuvaus on sallittua.

Olen laittanut pullonpalautus kolikot säästöön ja tuossa on nyt 100 euroa metallirasiassa ja muovikipossa on jotain 30 euroo.
        Meinaan viedä ne pankkiin, niin saa sitten rahat tilille ja nostettua seteleitä, joilla taas voi sitten ostaa ruokaa tai jotain harrastus tarviketta eli jos en olisi keränyt noita pulloja/tölkkejä tien vieriltä, niin ne rahat olisivat pois yhteiskunnaan kulutustaloudesta.
        En minä niistä meinaa veroa maksaa, niiden kerääminen käy ihan tuosta verosta, on siinä saanut satoja kilometrejä pyörällä ajella,
        nousta ennen klo 05.00 ylös aamulla ja iltapäivällä onkin sitten
        kuolemanväsynyt.
        Monta kertaa on joutunut rengastakin paikkaamaan.
        Paljon enemmän siitä on hyötyä, vaikka en veroja maksakaan näistä, kun kaikki rahat menee kuitenkin kulutukseen.
        Muuten ne olisivat tuolla ojanpohjilla ja tienvarsilla.

Nyt en ole enää jaksanut lähteä pulloja/tölkkejä keräämään.
        Toisaalta sehän onkin yhteiskunnalle paljon parempi, että en enää kerää, niin jää nekin rahat sinne tienvarsille, kuin että keräisin ja en maksaisi niistä veroa ja laittaisi niitäkin rahoja kulutukseen veroja maksamatta.

• ei tarvii..

ei pulloista mitään vero tarvii maksaa, ei sellainen laki ole tullut voimaan, se oli vaan jonkun poliitiikon älynväläys.

• metall-leidi

Aivan! Mutta toisaalta tuon erään näkökulman esille. Mediahan se juoksee kalastelemassa tietoa ja televisiossa esitetään suurella kohulla kun joku pöhkö pullonkerääjä on mennyt naiviuttaan kertomaan jollekin toimittajalle suuria pullonkeräys hankkeitaan.
        Siinä on jollakin poliitikolla syttynyt polttimo pään yläpuolella, että ai peijakas nytpä köyhät turhaan leveilevät.
        Olin taannoin vihainen kun freeaganistit onnellisina esittelivät dyykkaussaaliitaan ja Hesarissa oli iso artikkeli saaliskuvineen.
        Ainakin sen jälkeen meidän kaupunginosan kaupat pistivät roskikset lukkojen taakse.
        Pitäis olla hiljaa ja näyttää uteliaille toimittajille keskisormea.
        Koska aina se köyhä joka antaa tietoa toimittajille toimii muiden köyhien asiaa vastaan.
        Moinen hölmöys vaan ruokkii ihmisten raadollista tirkistelynhalua ja ns. parempi väki ei tiedä asioiden oikeaa laitaa vaan ovat suotta kateellisia vähäväkisille.

• ei tarvii...
        metall-leidi kirjoitti:

Aivan! Mutta toisaalta tuon erään näkökulman esille. Mediahan se juoksee kalastelemassa tietoa ja televisiossa esitetään suurella kohulla kun joku pöhkö pullonkerääjä on mennyt naiviuttaan kertomaan jollekin toimittajalle suuria pullonkeräys hankkeitaan.
        Siinä on jollakin poliitikolla syttynyt polttimo pään yläpuolella, että ai peijakas nytpä köyhät turhaan leveilevät.
        Olin taannoin vihainen kun freeaganistit onnellisina esittelivät dyykkaussaaliitaan ja Hesarissa oli iso artikkeli saaliskuvineen.
        Ainakin sen jälkeen meidän kaupunginosan kaupat pistivät roskikset lukkojen taakse.
        Pitäis olla hiljaa ja näyttää uteliaille toimittajille keskisormea.
        Koska aina se köyhä joka antaa tietoa toimittajille toimii muiden köyhien asiaa vastaan.
        Moinen hölmöys vaan ruokkii ihmisten raadollista tirkistelynhalua ja ns. parempi väki ei tiedä asioiden oikeaa laitaa vaan ovat suotta kateellisia vähäväkisille.

tuossa olet täysin oikeassa.

• vilkunpiilaaja

Ihmiset ovat ymmärtäneet väärin. Pullonpalautus ei ole koskaan verovapaata ollutkaan, nyt siitä vain tehtiin tavallista isompi juttu. Olen itse tuon kyllä lukenut sivulauseista sieltä sun täältä useamminkin ja jo vuosia sitten. Jutussa vain mainittiin niinkuin asia on aina ollut. Sellaista lakia ei ole että pulloista saadut rahat olisivat verottomia.

• Tuloa kaikki

Jos saa toimeentulotukea, niin pitää viedä pullokuitit sitten sinne, niin näkee että on ollut tuloja vaikka 4,50 e sinä kuussa lisää.

• näin-

Ilmianna itsesi poliisille. Pullo on löytötavara ja sinun olisi pitänyt viedä ne löytötavaratoimistoon. Sinulla ei ole omistusoikeutta löydettyyn tavaraan. Et voi omia löytämiäsi tavaroita, joilla vielä on rahallinen arvo todettavissa. Nyt olet myynyt jonkun toisen omaisuutta mikä on rikos. Sinun tapauksessa on kyse kätkentärikoksesta ja jatketusta kavalluksesta/petoksesta. Lisäksi olet pettänyt henkilöä/yritystä jonne olet pullot myynyt. Tiesit myydessäsi, että sinulla ei ole omistusoikeutta niihin.
      Verot ovat nyt pienin huolesi, hoida ne päästyäsi neljän vuoden kuluttua vankilasta.

• 13

Eiköhän kyse ole puhtaasti kateudesta ja pelosta, että joku voi tienata.

Oma poikani uskoo festareiden järjästäjien tekevän sopimuksia keräiliöiden kanssa, tulojen olevan kymmeniä tuhansia, alue on suljettu eikä sinne pääse muut kuin sovitut kerääjät..

Poika ei tunne eikä tiedä ketään, mutta uskoo, ei ole mikään lapsi lähempänä 40 kymmentää ja hyvä palkkainen...
      Tuli mieleen se tarina tynnyrissä kasvaneesta Kasperista...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4611
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2588
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2425
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      55
      2317
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1787
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1611
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      50
      1295
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1294
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82