Koin tuossa pari vuotta sitten oikeusmurhan ja katkeroiduin kun maksettavaa tuli 20K€ ilman omaa syytäni,mutta ei siitä enempää.
Otin vihaisena vipin jokaisesta mahdollisesta pikavippifirmasta,kun oli fiilis,että mitä väliä sillä on olenko 20000,vai 30000€ velkaa,kun en periaatteesta kuitenkaan ole maksamassa tuota ilman omaa syytäni päälleni kaatunutta summaa.
Vuosien saatossa on tullut kirjettä,perintäkirjettä ja rakkauskirjeitä käräjäoikeudesta ja olen antanut vain asian olla.
Nyt on mieli muuttunut ja olen sisuuntunut,hankkinut kaksi työpaikkaa ja aion maksaa kaikki velkani pois mahdollisimman nopealla aikataululla.
Ongelma on se,että kun en oikeasti edes tiedä enään,että kuinka paljon olen velkaa ja mihinkin. Olisi jotenkin helppoa,kun tietäisi kokonaissumman ja voisi tehdä jonkinlaisen maksusuunnitelman siitä.
Pikavippifirmojen kanssa ei varmaan enään pysty tekemään minkäänlaista maksusopimusta asian edettyä perintäfirmalle/ulosottoon?
Mitä teen?
2
134
Vastaukset
- 2+11
No perintätoimiston kanssa suomenlain mukaan pitäisi olla mahdollista tehdä maksusuunnitelmia, koska heillä on lainmukaan velvollisuus suhtautua luotonottajaan "myönteisesti", mutta eivät nekään taida tehdä yli vuoden mittaisia suunnitelmia. Ulosoton kanssa on myös mahdollista tehdä maksusuunnitelmia, ne ovat tietysti aivan tapauskohtaisia. Sinun tapauksessasi kannattaa kaikki vaan päästä sinne ulosottoon, tai tietty jos meinaat että pystyt samalla maksamaan perintätoimistolle ja ulosottoon niin sitten kannattaa tietysti tehdä perintätoimiston kanssa suunnitelma, siinä saattaa hiukan säästää. Tuo että sinulla on ongelma että et tiedä mihin olet velkaa ja kuinka paljon ei täällä kyselemällä selviä, se on vaan pakko ottaa se puhelin käteen ja ruveta soittamaan ulosotto/perintäfirmat lävitse.
- 16+1
"Pikavippifirmojen kanssa ei varmaan enään pysty tekemään minkäänlaista maksusopimusta asian edettyä perintäfirmalle/ulosottoon? "
"Vuosien saatossa on tullut kirjettä,perintäkirjettä ja rakkauskirjeitä käräjäoikeudesta ja olen antanut vain asian olla."
No ei varmasti pysty suunnitelmia tekemään enää, jos kerran on jo vuosia mennyt siitä kun olet vippiä ottanut. Ne kaikki laskut on varmasti mennyt ulosottoon jo, eli ei muuta kuin sieltä kysymään että kuinka paljon olet pystyssä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455070Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481249Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101189- 131123
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171017Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3895Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27753